Chidaneh.com placeholder image

دیوارپوش پلیمری؛ چه مزیت هایی دارد؟

به قلم: سمانه زارعی

شاید بتوان گفت دیوارها از اصلی­ترین عناصر در ساختار دکوراسیون هر فضایی هستند و طرح و رنگ آنها تاثیر زیادی در دکوراسیون می­ گذارد. این روزها متریال­ مختلفی برای پوشاندن دیوار در بازار وجود دارد که هر یک ویژگی­ های خاص خود را دارند. دیوارپوش پلیمری یکی از انواع نوین پوشش دیوار است که در این مطلب با شرکت آریا پنل همراه هستیم تا راجع به آن صحبت کنیم. با چیدانه همراه باشید. 

 

سرویس خواب بالسا

آریا پنل
دیوارپوش پلیمری با طراحی شیک
آریا پنل

دیوارپوش پلیمری چیست؟

دیوارپوش پلیمری که با نام دیوارپوش فایبرگلاس هم شناخته شده­ است، نوع جدیدی از انواع دیوارپوش دوستدار محیط­زیست است. این نوع دیوارپوش ساختاری پارچه­ ای دارد و از یک نوع پارچه تاری پودی محکم و مقاوم از الیاف شیشه (فایبرگلاس) توسط ماشین آلات مخصوص نساجی تولید می گردد. الیاف شیشه (فایبرگلاس) در واقع ازمواد طبیعی و غیر سمی همچون سیلیس، دولومیت، کوارتز و کربنات ساخته می شود که این الیاف علاوه بر استحکام و دوام بالا، در برابر حرارت، مواد شیمیایی و آب از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است.

 

آریا پنل
شیک‌ترین مدل‌های دیوارپوش سه بعدی
آریا پنل

آریا پنل
شیک‌ترین مدل‌های دیوارپوش سه بعدی
آریا پنل

مزایای دیوارپوش پلیمری یا فایبرگلاس

هر نوع محصول زمانی در مرحله تولید قرار می­ گیرد که مزیت­ های زیادی داشته باشد و از نظر تولید در مقیاس بالا، به صرفه باشد و نیاز افراد را برطرف کند. برخی از مزایای دیوارپوش­ های پلیمری عبارتند از:

  • دوام و استحکام بالا: دیوارپوش پلیمری به دلیل ساختار خود مقاومت بالایی دارد؛ و گزینه­ ای بسیار مناسب برای پوشش دیوار است. این پوشش دیوار را در برابر ضربه محافظت می ­کند.
  • دوستدار محیط زیست: دیوارپوش فایبرگلاس دوستدار محیط زیست است و از کوارتز طبیعی، جوش شیرین (SODA) ، دولومیت (DOLOMITE) ساخته شده است، لازم به ذکر است در ساخت این محصول از پی وی سی و مواد سمی و فلزات سنگین ساخته شده از بنزین و تولوئن استفاده نگردیده است .
  • بهترین پوشش برای دیوارهای سازه خشک (DRY WALL ) : این محصول پوششی مناسب و یکپارچه در سطح دیوار (محل درزها و ترک ها) ایجاد نموده و ناهماهنگی و پستی و بلندی های احتمالی دیوار را به بهترین نحو پوشش می دهد، برای رنگ آمیزی های بعدی هم نیازبه زیرسازی ندارد.
  • مقاومت کششی بالا و تقویت دیوارها: به دلیل ساختار مقاوم و محکمی که دارد بهترین گزینه برای تقویت سطح دیوار است، از ضربه خوردن به دیوار جلوگیری می کند و ضربه را دفع می کند.
  • غیرقابل اشتعال: عایق مناسب برای جلوگیری از شعله ور شدن و انتقال حریق دارد، دیوارپوش فایبرگلاس بافته شده از فایبرگلاس دارای کلاس A در استاندارد عایق آتش است.
  • قابل شستشو بودن: این دیوارپوش مقاوم در برابر اسید و قلیا بوده است، به سادگی شسته شده و شکل ظاهری و بافت پارچه تغییر نمی کند.
  • آکوستیک بودن: بدلیل بافت های موجود در ساخت این محصول، قابل استفاده در سیستم­ های جذب صدا است.
  • ضد قارچ، کپک و بید زدگی و ضد رطوبت: دیوارپوش فایبرگلاس با جریان هوای قوی در ساختار خود پس از نصب، بدون تغییر رنگ، بید زدگی و کپک زدگی و عدم امکان تخم گذاری حشرات در بافت آن پایدار می ماند، پس مناسب ترین گزینه برای فضاهای مرطوب است.
  • سازگاری با انواع رنگ ها و قابلیت رنگ آمیزی بسیار زیاد: این دیوارپوش به دلیل بافت خاص خود بارها قابل رنگ آمیزی است و در دفعات بعدی رنگ آمیزی نیز رنگ را به خوبی به خود جذب می کند، همچنین با انواع رنگ های آکریلیک، روغنی و رنگ پلاستیک سازگاری داشته اما به دلیل خاصیت غیرقابل اشتعال بودن آن توصیه می شود برای آن از رنگ های پایه آب استفاده گردد.

 

آریا پنل
شیک‌ترین مدل‌های دیوارپوش سه بعدی
آریا پنل

آریا پنل
انواع مدل‌های دیوارپوش پلیمری
آریا پنل

دیوارپوش پلیمری، از پذیرایی تا اتاق خواب!

دیوارپوش پلیمری در طرح ­های مختلفی طراحی و تولید می­شود؛ تنوع در طرح و رنگ باعث شده است که در فضاهای مختلفی از منزل و یا ساختمان­ های اداری و یا تجاری این نوع دیوارپوش قابل استفاده باشد. شما می ­توانید از انواع دیوارپوش پلیمری در بخشی از راهروی منزل، دیوار پشت تلویزیون، دیواراصلی پذیرایی و پشت کاناپه، دیوار پشت اپن آشپزخانه و یا در اتاق خواب و دیوار پشت تختخواب به کار ببرید. در انتخاب طرح و رنگ دیوارپوش پلیمری باید به سبک دکوراسیون، رنگ غالب فضا و سلیقه کارفرما توجه شود.

 

آریا پنل
شیک‌ترین مدل‌های دیوارپوش سه بعدی
آریا پنل

دیوارپوش پلیمری سه بعدی

برخی از انواع دیوارپوش اشکال و فرم ­های برجسته ­ای دارند که به همین دلیل به نام سه بعدی معروفند و طرفداران زیادی دارند. نورپردازی می ­تواند زیبایی و جذابیت دیوارپوش سه بعدی را چند برابر کند. در طراحی دکوراسیون استفاده از نورپردازی برای تکمیل نمای دیوارپوش پلیمری را فراموش نکنید.

 

آریا پنل
شیک‌ترین مدل‌های دیوارپوش سه بعدی
آریا پنل

دیوارپوش پلیمری طرح آجر

این روزها دیوار طرح آجر در دکوراسیون داخلی مورد استقبال افراد قرار گرفته است در نتیجه طراحان از متریال مختلفی برای ایجاد چنین نمایی استفاده می ­کنند. دیوارپوش پلیمری طرح آجر انتخاب مناسبی برای طراحی دیوار در دکور منزل است. کاربرد این نوع دیوارپوش در فضای پشت تلویزیون و دیوارهایی که قرار است مانند نقطه­ ی کانونی باشند؛ مناسب است.

 

آریا پنل
دیوارپوش‌های سه بعدی پلیمری با طراحی شیک
آریا پنل

قیمت دیوارپوش پلیمری

یکی از مهم ­ترین عواملی که در تهیه و اجرای دیوارپوش به آن توجه زیادی می ­شود؛ میزان هزینه­ ها و قیمت آن است. قیمت انواع دیوارپوش با توجه به ابعاد و اندازه، طرح و رنگ، نوع نصب، ضمانت، برند و کیفیت ساخت تعیین می­ شود. همچنین باید هزینه ­ی نصب دیوارپوش را هم در کنار قیمت خود دیوارپوش مدنظر قرار بدهید.

 

دیوارپوش پلیمری

آریا پنل
انواع مدل‌های دیوارپوش پلیمری
آریا پنل

کلام آخر:

دیوارپوش پلیمری می­ تواند یک انتخاب جذاب برای بخشی از خانه شما باشد. برای تهیه انواع دیوارپوش پلیمری به فروشگاه­ های معتبر سر بزنید. شرکت آریا پنل با سال­ ها سابقه در زمینه دکوراسیون داخلی در خدمت مشتریان است. این شرکت به صورت تخصصی در زمینه عرضه انواع کفپوش، دیوارپوش فعالیت می­ کند. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پروفایل شرکت آریا پنل سر بزنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه