Chidaneh.com placeholder image

اهمیت رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی

به قلم: تحریریه چیدانه

پالت های رنگی: رنگ سفید را شاید بتوان  قدرتمند ترین رنگ در میان رنگ های مورد استفاده در در طراحی دکوراسیون داخلی دانست. از نظر مردم سفید رنگ بی رنگی است و دلیل این مساله غالب بودن رنگ سفید در اغلب فضا های داخلی منزل می باشد. رنگ سفید در مقایسه با رنگ های قرمز و سبز و قهوه ای کمتر به چشم بیننده می آید اما نمی توان از تاثیر گذاری رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی چشم پوشی کرد. با چیدانه همراه باشید تا با هم اهمیت رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی را بررسی کنیم.

استفاده از کوسن مشکی در طراحی اتاق نشیمن

chidaneh ad banner

رنگ سفید قدرتمند ترین رنگ برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می آید.رنگ سفید بستری است برای خود نمایی بقیه رنگ ها ، به دیگر رنگ ها اجازه میدهد خود را به نمایش بگذارند و به چشم بیایند و همه ی این ها در کنار هم فضایی خلاقانه را برای شما فراهم می آورند  که از بودن در آن لذت می برید.

ترکیب رنگ بنفش و سفید در اتاق خواب

همان طور که توضیح دادیم رنگ سفید بستری برای خود نمایی دیگر رنگ هاست. در این عکس رنگ بنفش پتو و بالش و انتخاب هوشمندانه ی گلدان طراوت خاصی را به فضا بخشیده اند.

ترکیب رنگ سیاه و سفید در طراحی دکوراسیون داخلی

اما گاهی هم می توان با کمی جسارت رنگ غالب فضا را رنگی متضاد با رنگ سفید در نظر گرفت و با رنگ سفید به آن جانی دوباره بخشید.

استفاده از عناصر سبز رنگ در اتاق سفید

در این عکس رنگ سفید با سخاوت تمام خود را عقب کشیده و به عناصر سبز رنگ موجود در اتاق اجازه ی خود نمایی می دهد.

استفاده از رنگ سفید برای ایجاد مرز بین رنگ ها

زمین تیره ، دیوارهای گرم و باز هم این رنگ سفید است که با حضور به جای خود باعث ایجاد هماهنگی بین کف و دیوارها شده است.اگر مرز های سفید رنگ وجود نداشتند این فضا بسیار دلگیر و کسل کننده می شد.

استفاده از رنگ آبی در طراحی دکوراسیون داخلی

گاهی انتخاب هوشمندانه ی عناصر موجود در دکوراسیون داخلی فضاها موجب پویا تر و زنده تر شدن فضاها خواهد شد.همانند این عکس که کوسن ها و گلدان نقطه ی عطف در طراحی دکوراسیون داخلی این فضا به شمار می آیند.

استفاده از ترکیب رنگ آبی و سفید در اتق خواب

در این عکس نیز ، این رنگ سفید است که با ایجاد زمینه مناسب موجب به چشم آمدن رنگ آبی و یا حتی رنگ دیوار شده است.

مطالب پیشنهادی : آرامش را با رنگ آبی به خانه خود بیاورید

ورود رنگ سفید برای تغییر دکوراسیون داخلی

در این فضا به وضوح قدرت رنگ سفید در تغییر دکوراسیون داخلی منزل مشاهده می شود. انتخاب رنگ سفید برای دیوارها و شومینه و سقف باعث روشن تر شدن فضا و دلنشین تر شدن دکوراسیون داخلی شده است.

استفاده از عناصر رنگی کوچک در دکوراسیون داخلی

برای پویا تر شدن فضا های سفید رنگ حتما احتیاج به رنگ های زیادی نداریم. وجود چند عنصر کوچک با رنگ های شاد هم به راحتی می تواند دکوراسیون داخلی منزلتان را دست خوش تحولات دلنشین کند.

جلوه رنگ مشکی بر زمینه سفید رنگ

در این عکس  نیز تنها چیزی که باعث جذابیت دکوراسیون داخلی شده است رنگ سفید زمینه می باشد که بسیار خوب به رنگ سیاه متضاد خود جلوه بخشیده است و باعث به وجود آمدن فضایی دلنشین شده است.

مطالب پیشنهادی:  نگاهی به کاربرد رنگ سیاه در طراحی دکوراسیون داخلی

منبع : گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Parastoo_S در تاریخ 08 بهمن 1393
خیلی عالی بود دقیقا رنگایی بود که من میخواستم برای منزلم اجرا کنم!

ثبت دیدگاه