Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون مغازه ؛ طراحی داخلی قنادی

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای اداری و تجاری : طراحی مغازه فوت و فن‌های خاص خود را دارد. این‌که چگونه مشتری را به داخل مغازه جذب کنیم، این‌که چگونه او را در درون فضای داخلی مغازه برای مدتی نگه داریم، و چگونه کاری کنیم که او دوباره به مغازه ما بازگردد نکاتی هستند که باعث می‌شوند طراحی داخلی مغازه از اهمیت زیادی برخوردار شود. بعضی از ما فکر می‌کنیم طراحی داخلی مغازه مخصوص مغازه‌هایی است که اجناس خاصی را ارائه می‌کنند، اما این تصور اشتباه است چراکه هر مغازه‌ای با هر محصولی می‌تواند طراحی منحصربه‌فردی داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم یک مغازه شیرینی‌فروشی را به شما معرفی کنیم که دکوراسیون و طراحی داخلی آن بسیار خاص و منحصربه‌فرد است.با چیدانه همراه باشید تا در کنار هم این شیرینی‌فروشی را که در طراحی آن از عناصری کاملا مدرن و در عین حال خاص استفاده شده است را بررسی کنیم.

طراحی دکوراسیون داخلی شیرینی فروشی

قالیشویی ادیب

مالکان این شیرینی‌فروشی که نام آن À La Folie است پیش از این کسب و کار خود را در منطقه دیگری از شهر انجام می‌دادند اما تصمیم گرفتند مغازه خود را به جایی در خیابان موت رویال (Mont-Royal) منتقل کنند. آن‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی و نوسازی مغازه جدید خود از دو طراح با نام‌های آتلیه مدرنو (Atelier Moderno) و آن سوفی گونئو (Anne Sophie Goneau) دعوت به همکاری کردند.طراحان داخلی معتقدند که فضای داخلی این شیرینی‌فروشی «به قدر کافی باز و وسیع بود که آن‌ها بتوانند ایده‌های خود را در آن به اجرا بگذرانند و تمام نظرات مالکان آن را تامین کنند.»

مطالب پیشنهادی : راز های طراحی داخلی از زبان طراحان

طراحی دکوراسیون آپارتمان بر اساس یک فیلم کلاسیک

استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون داخلی

همان‌طور که گفتیم این مغازه شیرینی‌فروشی À La Folie نام دارد و مساحت آن 60 متر مربع است. ویژگی اصلی این شیرینی‌فروشی این است که تمام سطوح موجود در فضای داخلی و نمای خارجی آن به رنگ سیاه و سفید هستند و از این رنگ‌ها به این منظور استفاده شده است تا هم‌چون پس‌زمینه‌ای عمل کنند که شیرینی‌ها هم در درون مغازه و هم از خیابان به چشم بیانند.

مطالب پیشنهادی : طراحی خانه ای ژاپنی با منظره ای رو به خلیج

رنگ سیاه برای داشتن دکوراسیون چشمگیر

یکی از طراحان این مغازه می‌گوید: «تنها رنگی که ما می‌خواستیم در فضای داخلی مغازه به چشم بیاید رنگ خود شیرینی‌ها بود.»در فضای بیرونی شیرینی‌فروشی، سه پنجره بسیار بزرگ مشتریان و رهگذارن را ترغیب می‌کند تا وارد مغازه شوند و در عین حال وقتی مشتری وارد مغازه می‌شود همه عناصر طراحی او را به خرید ترغیب می‌کنند چراکه او در حین ورود چیزی نمی‌بیند جزء زیبایی و رنگ شیرینی‌ها.
 

طراحی دکوراسیون داخلی شیرینی فروشی

فضای دراز این مغازه به دو بخش تقسیم شده است: یک بخش مخصوص مشتریان و بخش دیگر آشپزخانه با یک سرویس بهداشتی کوچک. این دو بخش از طریق یک دیوار بزرگ از هم جدا شده‌اند.
مطلب پیشنهادی : 10قدم برای داشتن آشپزخانه ای مرتب و منظم

شیرینی‌ها در سه یخچال که به صورت سفارشی برای این مغازه ساخته شده‌اند و دارای چارچوب‌هایی از جنس استیل هستند به نمایش گذاشته می‌شوند. این یخچال‌ها در فضای سمت چپ مغازه و در وسط این فضا قرار گرفته‌اند. هم‌چنین مجموعه‌‌ای ضخیم و دراز از نوار‌های LED بر فراز این یخچال‌های بسیار مدرن نصب شده‌اند و یخچال‌ها را غرق در نور می‌کنند و از این طریق زیبایی شیرینی‌های این مغازه بیش از پیش به چشم می‌آیند.
مطلب پیشنهادی : 12 راه برای نورپردازی آشپزخانه با چراغ های LED

استفاده از الوار های چوبی در سقف شیرینی فروشی

بر روی سقف قسمتی که یخچال‌ها و شیرینی‌ها در آن قرار دارند طراحان از الوارهای چوبی استفاده کرده‌اند تا عمق فضای مغازه بیش‌تر شده و تاثیر دیوارهای سیاهِ بخش مشتری کاهش یابد. هم‌چنین در این فضا یک فضای نگهدارنده قرار داده شده است که طراحی آن با طراحی دیگر اجزای این شیرینی‌فروشی هماهنگ است.طبق گفته‌های طراحان این مغازه، این الوارهای رنگ‌نشده یادآور خط تولید کارخانه‌ها هستند چراکه بسیار شبیه نوار نقاله‌هایی هستند که در خط تولید کارخانه‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. البته جدای از این کارکرد، این سقف‌های چوبی هم‌چون مجرای ارتباطی بین فضای آشپزخانه و نمای مغازه عمل می‌کنند.

مطلب پیشنهادی : قدرت دگرگون کردن قرنیز آلات در سقف خانه

استفاده از لوستر های هماهنگ با فضای داخلی

بخش پرداخت (جایی که مشتری‌ها باید هزینه خرید خود را بپردازند) که طراحی آن شبیه یخچال‌ها است، در فضای انتهایی مغازه قرار داده شده است. در بالای این میز سه چراغ آویز بسیار زیبا نصب شده‌ است. طراحان این مغازه دلیل استفاده از این چراغ‌ها را این‌گونه بیان می‌کنند: «این چراغ‌ها هم بسیار زیبا هستند و هم هماهنگی فوق‌العاده زیادی با تم طراحی این شیرینی‌فروشی دارند.»آشپزخانه دقیقا در فضای پشت میز پرداخت قرار گرفته است و هدف طراحان از این کار این بوده است که صداها و بوهای موجود در آشپزخانه وارد قسمت مشتریان شده و از این طریق مشتریان در حین انتخاب شیرینی‌ها درگیر فرایند پخت آن‌ها نیز شوند.

منبع : dezzen | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه