Chidaneh.com placeholder image

مرتب کردن کمد و کابینت برای نوروز؛ یک خانه‌تکانیِ نو

به قلم: تحریریه چیدانه

 این روز ها همه ما در تکاپو هستیم تا خودمان را برای استقبال از بهار آماده کنیم. همان طور که طبیعت نو می شود ما سعی می کنیم به نوعی تازگی را به زندگی مان بیاوریم. خانه مان را نونوار و تمیز کنیم و با خیال راحت منتظر فرا رسیدن سال نو باشیم. امروز 20 روز تا نوروز باقی مانده، برای تغییر دکوراسیون خانه خود تا نوروز در روز شمار تا نوروز با چیدانه همراه شوید.

مرتب کردن کمد

چیدمان انباری کوچک در خانه تکانی

معمولا داشتن انباری و کمد هایی جدا در داخل خانه برای قرار دادن وسایل و موادی که ممکن است روزانه به آن ها نیاز داشته باشیم، از ملزومات است. اگر در خانه اتاق و حتی کمد هایی کوچک را اختصاص داده اید به انباری برای نگهدای مایحتاج ضروری فراموش نکنید که چیدمان و مرتب کردن انباری کوچک خانه تان از مهم ترین و اولین کارهایی که باید هنگام خانه تکانی انجام دهید، برای چیدمان انباری کوچک وسایل داخل انباری را به طور کامل خارج کنید.
مطالب بیشتر: حمام و دستشویی تکانی، در سه سوت برق بیندازید! 

اسکای اسکرپر
مرتب کردن کمد در خانه

برای چیدمان انباری کوچک خانه تان در ابتدا شروع به دسته بندی وسایل کنید آن هایی را که یکسال در گوشه انبار خاک خورده اند تا به حال هنوز نیاز به استفاده از آنها نکرده اید شاید بتوانید با کمی تغییر برای ساخت یک وسیله جدید دکوری یا تزئینی متفاوت و خلاقانه استفاده کنید یا اینکه به کسی که از آن استفاده کند هدیه دهید و در غیر این صورت حتما آن را دور بریزید.
مطلب پیشنهادی: خانه تکانی با برنامه ریزی درست ؛ از کجا شروع کنم؟

مرتب کردن کمد در خانه

برای مرتب کردن کمد ها، داخل انباری را کامل جارو و گرد گیری کنید و آن را آماده چیدمان دوباره وسایل سازید. حتما برای انباری قفسه ها و کمد های باز و بدون درب در نظر بگیرید و داخل آنها را با سبد ها و جعبه هایی که هر کدام را برای وسایل خاصی در نظر گرفته این بچینید. می توانید روی هر یک از جعبه ها برچسبی بزنید که محتویات داخل جعبه را روی آن بنویسید. 

دوچرخه بچه ها و توپ و وسایل ورزشی را در جایی که به راحتی قابل دسترسی باشد قرار دهید.

مطالب بیشتر: خانه تکانی در 7 روز: اتاق خواب تان را زیر و رو کنید!

مرتب کردن کشو

مرتب کردن کشو، کمد دیواری و کتابخانه

نیاز نیست تمام لباس ها را از کاور در بیاورید یا خودتان را در دنیایی از لباس غرق کنید، فقط لباس های کاور زده را به همان شکل از کمد بیرون گذارید و یک گرد گیری درست و حسابی داخل کمد را انجام دهید.

مطالب بیشتر: مرتب کردن لباس ها، حتی بدون کمد دیواری!

مرتب کردن کمد لباس ها

رگال خاص
کمد لباس اتاق خواب ساخته شده از چوب و فلز
رگال خاص

  • اکنون زمان آن رسیده که پارچه هایی را که مدت ها پیش هدیه گرفته اید یا به قصد دوخت لباسی خریده اید و بعد گوشه کمد باقی مانده بیرون بکشید. خلاقیت خود را به کار اندازید می توانید برای دوخت کوسن های رنگی، دستمال سفره، پارچه رومیزی یا هر چیز دیگری از آنها استفاده کنید و یا چند مدل زیبای لباس انتخاب کنید و به سراغ خیاط بروید.
  • برای لباس های کوچک مثل جوراب و لباس های زیر یک جعبه یا کیسه پارچه ای در نظر بگیرید که بتوانید به راحتی در کمد و کشو ها آنها را از بقیه لباس ها جداسازی کنید.
     
  • اگر می خواهید شکل کیف های تان در کمد عوض نشود حتما آنها را آویزان کنید.
  • اگر لباس های فصل بهار و تابستان ر ا در جایی کمتر در دسترس گذاشته اید بیرون بیاوید و در کاور ها و کشوها جابه جا کنید.
     
  • قبل از اینکه جای جدیدی برای هر وسیله تعیین کنید به این فکر کنید که وقتی دنبال آن می گردید اولین جایی که به ذهنتان می رسد کجاست؟ همان مکان را انتخاب کنید.
     
  • لباس های شب و مهمانی را در انتهای کمد و لباس هایی را که به طور روزمره استفاده می کنید جلوتر قرار دهید، همچنین لباس های کلفت تر و گرم تر را در یک سمت کمد و لباس های خنک تر را در سمت دیگر قرار دهید و حواستان باشد که در بهار ممکن است به هردوی شان احتیاج پیدا کنید.

مطالب بیشتر: کمد لباس، چند راه نظم‌دهی لباس‌ها و اکسسوری‌ها

مرتب کردن کمد ها

واضح است که بهترین روش برای مرتب کردن کتابخانه به صورت موضوعی است ولی اگر زیاد به کتابخانه تان سر نمی زنید می توانید بر اساس رنگ کتاب ها چیدمان های متنوعی برایشان داشته باشید.
میز و تاقچه و طبقه هایی که همه وسایل دسته بندی٬ برنامه ریزی٬ حساب و کتاب و … در آنجا انجام می شود. برای اینکه این منطقه نیز مرتب باشد٬ جعبه های زیبا و یک شکل برای قرار دادن کاغذها و خرده ریزه ها خریداری کنید.

مطالب بیشتر: 7 ایده کتابخانه خانگی، قدردانی از یار مهربان!

مرتب کردن کابینت آشپزخانه

مرتب کردن کابینت آشپزخانه

برای مرتب کردن کابینت آشپزخانه همه ظروف را بیرون بریزید و کف و دیواره های داخلی را تمیز کنید. سپس ظروف را با نظم دوباره در کابینت بچینید.

مطالب بیشتر: خانه تکانی آشپزخانه، به همین راحتی همه چیز را برق بیندازید!

مرتب کردن کابینت آشپزخانه

کابینت مواد غذایی و خوراکی ها را نیز مرتب کنید. اگر محل قرارگیری خوراکی ها نظم خاصی ندارد٬ حتما این کار را انجام دهید. برای موادغذایی همچون برنج٬ ماکارونی یا مواد خشک شیشه و پاکت تعیین کنید. آنها را با نظم در کنار هم قرار دهید و در صورت تمایل روی هر شیشه یا پاکت نام مواد داخلی را بنوسید.

کف کابینت مواد غذایی می توانید کاغذ٬ یا پارچه و پلاستیک مخصوص داخل کابینت قرار دهید. برای انواع سس ها٬ روغن ها و مواد مشابه نیز می توانید سبد فلزی یا حصیری در نظر بگیرید و آنها را یکجا در کنار هم قرار دهید. تمیز کردن آشپزخانه برای این منظور٬ همه وسایل موجود روی کانتر و میز و کابینت را جمع کنید و همه سطوح را با اسپری های پاک کننده٬ برق بیندازید.

مطالب بیشتر: تمیز کردن گاز، هرکاری یه فوت و فنی داره!

مرتب کردن کابینت آشپزخانه

در انتهای مرتب کردن کابینت آشپزخانه نیز وسایل اضافه ای که اصولا روی کانتر یا کابینت های آشپزخانه وجود دارند را جمع آوری کنید. هر چه فضاهای سطحی آشپزخانه خالی تر و خلوت تر باشد٬ تمیزتر و مرتب تر دیده خواهد شد. وسایلی که زیاد استفاده می کنید را دم دست بگذارید اما برای آنها مکانی تعیین کنید که علاوه بر در دسترس بود٬ به زیبایی و داشتن آشپزخانه ای منظم و مرتب هم کمک کنند.

برای مرتب کردن کمد ها و جابجایی وسایل در خانه می توانید از نظم دهنده ها و رگال های مناسب فضای خود استفاده کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه