10 راهکار هوشمندانه برای تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی!

10 راهکار هوشمندانه برای تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی!

به قلم: لاله داورپناه

سرویس بهداشتی‌ها بدون شک یکی از مکان‌های مهم در منزل هستند. درست است که به نسبت دیگر قسمت‌های خانه زمانی که در آن می‌گذرانیم بسیار کمتر است. اما نباید در خصوص دکوراسیون داخلی آنها بی‌تفاوت باشیم و معمولا هر چند وقت یک بار با کهنه و مستهلک شدن تجهیزات و مصالح داخل سرویس بهداشتی نیاز به یک بازسازی و تغییر دکوراسیون جزئی دارند. چیدانه در این مطلب چند پیشنهاد برای شما دارد تا بتوانید به وسیله‌ای آنها دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی منزل‌تان را حال و هوایی جدید ببخشید.

انتخاب کف پوش مناسب برای سرویس بهداشتی

چوب و هنر

کفپوش سرویس بهداشتی

1. انتخاب کف پوش مناسب برای سرویس بهداشتی

بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی ها، کف پوش سرامیکی است. زیرا شستشو و رعایت بهداشت آن ها بسیار آسان است و از طرف دیگر طول عمر این کف پوش ها در محیط نمناک و مرطوب بسیار زیاد است. سعی کنید از کف پوش های شیار دار استفاده نمایید. زیرا مانع سرخوردن شما می شود. اگر کف سرویس بهداشتی تان شیب دار است، انتخاب سرامیک با سایز کوچک و متوسط بهترین انتخاب است.

مطلب پیشنهادی: کاشی کاری هایی که شما را شگفت زده خواهند کرد!

انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی

2. انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی

استفاده از رنگ های کرم یا شیری در سرویس بهداشتی تاثیر بسیار زیادی در افزایش فضا و بزرگتر به نظر رسیدن آن دارد. همچنین استفاده از این رنگ ها موجب می شود تا آلودگی ها و کثیفی ها زودتر نمایان شود.

یکی از تغییراتی که در عین سادگی و کوچکی می تواند چهره سرویس بهداشتی شما را تغییر دهد ، پر کردن و یا حتی عوض کردن رنگ درز بین کاشی هاست. همیشه توجه به ریز جزئیات ها می تواند تغییرات بزرگی را به وجود آورد. برای ایجاد تغییرات بیشتر هم می توانید از دوغاب های رنگی ، متناسب با رنگ دیوار های خود استفاده کنید.

در مورد سرویس‌های بهداشتی که فضای بزرگتری دارند و یا سرویس هایی که فضای روشویی از خود سرویس جدا است ، میتوان از کابینت هایی هماهنگ با فضا استفاده کرد. رنگ و جنس کابینت می تواند در ایجاد هماهنگی با فضا تاثیر گذار باشد. به طور مثال اگر کفپوش ها سفید رنگ هستند بهتر است در رنگ کابینت ها از پالت های رنگی سفید و کرم استفاده شود که رنگ های مناسب برای سرویس های بهداشتی هستند.

3. تغییر کاشی‌های سرویس بهداشتی

اگر به دنبال ایجاد تغییرات بزرگ تری هستید به سراغ کاشیهای دیوار ها بروید ، کاشی های چرک تاب شده را برچینید و کاشی هایی با رنگ های شاد و بهاری را جایگزین کنید البته باید به این نکته هم توجه کنید که رنگ های شاد ممکن است که جلوه ایی خاص به فضا ببخشد ، اما ممکن است که فضا را کوچک تر نشان دهد. رنگ مناسب برای سرویس های بهداشتی اغلب رنگ های روشن مثل سفید استفاده می شود.استفاده از رنگ سفید یا رنگ‌های روشن و گرم در این محل تاثیر زیادی در جلوه این مکان خواهد داشت، ضمن اینکه وجود این رنگ موجب می‌شود تا آلودگی‌ها و کثیفی‌هایی که در این فضا وجود دارد زودتر در زمینه سفید رنگ آن خودنمایی کرده و افراد برای تمیز کردن آن اقدام کنند. اگر به جای استفاده افقی از کاشی ها و سنگ ها در مکان های کوچک، آنها را به صورت عمودی نصب کنید فضا بزرگ تر و بازتر نشان داده می شود.

آینه سرویس بهداشتی

آینه در سرویس بهداشتی

4. استفاده از آینه در سرویس بهداشتی

آینه یکی از مهمترین وسایل در سرویس بهداشتی است. شما می توانید آینه قدیمی سرویس بهداشتی را با یک آینه بزرگ تعویض نمایید. این کار می تواند فضا را بزرگتر و زیباتر نشان دهد. آیینه های با طرح جدید و خلاقانه می تواند لذت نگاه کردن در آیینه را برای شما دو چندان کند.اگر کف حمام سرامیک است و سبک مدرن دارد بهتر است از آینه های مدرن که دور آن ها قاب فلزی به رنگ استیل و برنز است استفاده کنید . اگر کفپوش حمام به رنگ چوب است و کابینت های استفاده شده در آن از نوع چوبی هستند بهتر است آینه ای را انتخاب کنید که قاب چوبی داشته باشد تا سبکی هماهنگ را خلق کند.

مطلب پیشنهادی: آینه کاری برای خانه ای بزرگ تر و پرنورتر

تجهیزات سرویس بهداشتی

شیرالات سرویس بهداشتی

5. عوض کردن وسایل و لوازم و تجهیزات سرویس بهداشتی

فروشندگان لوازم و تجهیزات سرویس بهداشتی را در اهالی فن تجهیزات سرویس بهداشتی در چیدانه پیدا کنید نمونه محصولات آنها را ببینید و از طریق شماره تماس و آدرس با آنها ارتباط برقرار کنید.

  • دستگیره های قدیمی را با دستگیره های شکیل و جدید عوض کنید.
  • عوض کردن جا صابونی، سطل زباله، جا حوله ای و… می تواند بسیار موثر باشد.
  • می توانید هر چند وقت یکم بار حوله ها را تعویض نمایید تا علاوه بر تنوع به پاکیزگی بیشتر آن نیز کمک کرده باشید.
  • اگر سرویس های بهداشتی شما به صورت مدرن طراحی شده اند و در آن ها از رنگ های روشن و مخصوصا رنگ سفید استفاده شده است وجود یک پرده حمام با رنگ های شاد می تواند جلوه خوبی به فضای داخلی سرویس بهداشتی شما بدهد. همچنین این پرده ها می تواند به عنوان جدا کننده فضای حمام از سرویس بهداشتی باشد.
  •  برای تغییر دکوراسیون داخلی فضای حمام خانه تان حتی می توانید از چراغ ها هم کمک بگیرید. استفاده از چراغ هایی که حباب دور آن ها طرح و نقش شاد دارند می تواند چهره ای بهاری به فضای داخلی سرویس بهداشتی شما ببخشد.

 

شلف و باکس سرویس بهداشتی

نظم دهنده سرویس بهداشتی

عناصر نظم دهنده با فضای سرویس بهداشتی

6. اضافه کردن عناصر نظم دهنده با فضای سرویس بهداشتی

  • استفاده از کمد کوچک در زیر روشویی: شما می توانید انواع شوینده ها و وسایل اضافی را داخل کمدها قرار دهید تا علاوه بر نظم بخشیدن به آن وسایل به زیبایی آن محیط هم کمک کنید.
  • اضافه کردن طبقاتی کوچک بر روی دیوار: شلف ها (طبقات معلق دیواری) می توانند عناصری کاربردی و مفید برای سرویس بهداشتی ها باشند. شما می توانید بر روی این طبقات از شمع های کوچک تزئینی در کنار وسایل مورد نیازتان در این فضا استفاده کنید.
  • خلوت کردن طبقه زیرین آینه ها: شما می توانید در این طبقات از وسایل کوچک تزئینی استفاده کنید.
  • استفاده از جا حوله ای و جا لباسی: با استفاده از جا لباسی مناسب و کم حجم برای تعویض لباس و آویختن حوله حمام متناسب با دیگر لوازم جانبی سرویس بهداشتی تان در استفاده بهینه از فضا بهره بگیرید.

 

استفاده از وان مناسب

وان مناسب و سردوشی و روشویی های شکیل

7. استفاده از وان مناسب ( در صورت وجود فضای کافی) و سردوشی و روشویی های شکیل

یکی از نکاتی که در طراحی حمام به چشم می آیند انتخاب وان مناسب برای آن است. شما می توانید از وان هایی که در مقابل رطوبت حاصل از حمام بسیار مقاوم هستند استفاده کنید. همچنین استفاده از شیرآلات مناسب و ضد زنگ بسیار ضروری است. انتخاب نوع و استایل این دو باید متناسب با سبک کلی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی منزل شما باشد.

مطلب پیشنهادی: روشویی، برای یک حمام دوست داشتنی!

استفاده از پادری ها با طرح های زیبا

پادری سرویس بهداشتی

8. استفاده از پادری ها با طرح های زیبا

این پادری ها می توانند علاوه بر زیبایی مانع از سرخوردن شما نیز گردند. هماهنگی طرح و رنگ آنها با دیگر اجزای سرویس بهداشتی ها زیبایی فضا را دوچندان کند. این یکی از کوچکترین نکات مهم برای طراحی یک حمام زیبا است.

خوش بو نگه داشتن فضای سرویس بهداشتی

خوشبوکننده سرویس بهداشتی

9. خوشبو نگه داشتن فضای سرویس بهداشتی

می توانید از بوگیر ها، صابون های معطر و اسپری های خوش بو کننده و جاذب بوی نامطبوع در فضای سرویس بهداشتی بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی: رازهایی درباره نظافت حمام و سرویس بهداشتی

جعبه کمک های اولیه در سرویس بهداشتی

10. استفاده از جعبه کمک های اولیه در سرویس بهداشتی

در صورت امکان برای آمادگی برای مواقع اضطراری از جعبه  کمک های اولیه کامل با وسایل دارای تاریخ معتبر حتما بهره ببرید.

تجهیزات سرویس بهداشتی

طراحی داخلی سرویس بهداشتی

در انتها

اگر مشغول ساخت خانه، طراحی سرویس بهداشتی و یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

منبع: کتاب هنر دکوراسیون | بروزرسانی: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه