Chidaneh.com placeholder image

صندلی اُپن در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانهمعمولا در آشپزخانه ها عناصر زیادی هستند که به زیبایی و کارامد تر شدن فضا کمک می کنند. یکی از این عناصر تاثیر گذار و کارامد صندلی اُپن می باشد. صندلی های اُپن تنوع بسیاری دارند که باعث می شود شما به راحتی صندلی مناسب برای اُپن آشپزخانه تان را پیدا کنید. صندلی های اُپن را بر اساس کوتاه پایه یا بلند پایه و پشتی دار یا بدون پشتی دسته بندی می کنند. برای انتخاب بهترین صندلی اُپن باید به برخی نکات توجه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. چیدانه برخی از این نکات را برای شما جمع آوری کرده تا بتواند در انتخاب صندلی اُپن به شما کمک کند پس با چیدانه همراه باشید.

صندلی اپن با رنگ های شاد

سرویس خواب بالسا

انتخاب بهترین صندلی برای اُپن رابطه مستقیمی با ارتفاع اُپن آشپزخانه شما دارد. فاصله 30 سانتی متری بین کفی صندلی تا رویی کانتر یا اُپن می تواند فاصله مناسبی باشد اگر چه که برای این مورد استاندارد دقیقی در دست نیست اما این فاصله معمولا به عنوان پایه اصلی به کار برده می شود. هم چنین رویه های صندلی های اُپن می تواند آشپزخانه شما را از یک نواختی نجات دهد.

مطلب پیشنهادی : 6 ویژگی یک آشپزخانه معاصر و امروزی

صندلی اپن هماهنگ با پرده آشپزخانه

صندلی های اُپن معمولا در دو جنس چوبی و فلزی در دسترس هستند. و شما بر اساس سلیقه و طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان می توانید از آنها استفاده کنید. اگر از صندلی های چوبی استفاده می کنید دست باز تری برای هماهنگ تر کردن آن ها با دکوراسیون داخلی منزل تان دارید. هر چند وقت یک بار می توانید رویه ی صندلی ها را تغییر دهید و آن ها را دیگر عناصر داخل آشپزخانه تان هماهنگ کنید . مثلا می توانید از یک پارچه برای پرده ها و رویه های صندلی ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : انتخاب مناسب ترین پارچه برای رومبلی و پرده در نشیمن

صندلی کانتر با طراحی خلاقانه

برای برخی از فضاها هم می توان از صندلی هایی با طراحی خلاقانه بهره برد ، مثلا برای مکان هایی که احساس می کنید نیاز به تغییر از لحاظ بصری دارند . این صندلی های خلاقانه می توانند در زیبایی و تاثیر گذاری فضا بر انسان نیز موثر باشند.  
 

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک معاصر

صندلی های کوتاه و بدون پشتی معمولا برای فضای کافه مناسب است. اما اگر می خواهید از صندلی های اُپن بدون پشتی در فضای منزلتان استفاده کنید ، بهتر است آنها در جایی به کار ببرید که نمی خواهید مدت زمان زیادی را آنجا صرف کنید. این صندلی ها چون فاقد فضایی برای تکیه دادن هستند به سرعت باعث ایجاد خستگی در انسان می شوند و به همین دلیل این حس درون آدم ایجاد می شود که باید آنجا را ترک کند. پس حتما موقع انتخاب صندلی اُپن فاقد پشتی به این نکته توجه کنید.

 

رویه های رنگی برای صندلی اُپن

برای تغییر دادن چهره صندلی های اُپن فاقد پشتی می توانید رویه ی نشیمن آن را مطابق با رنگ هایی که در فضا ی داخلی منزلتان استفاده کرده اید عوض کنید. اگر از تعداد زیادی صندلی استفاده می کنید ، می توانید از رویه هایی با رنگ های مختلف استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : فضای کار رنگی کمکی به جسم و ذهن

استفاده از صندلی اُپن در آشپزخانه

صندلی های اُپن که دارای ساختار فلزی هستند ، می توانند چهره ی صنعتی تری به آشپزخانه شما ببخشد. اما حتما به این نکته توجه کنید که رنگ آنها حتما باید در هماهنگی کامل با رنگ غالب آشپزخانه شما باشد.

مطلب پیشنهادی : تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما

استفاده از رنگ آبی برای صندلی های اپن

اگر قصد دارید از صندلی های چوبی برای کانتر آشپزخانه تان استفاده کنید می توانید مدلی را انتخاب کنید که پشتی آن دارای نقوش متفاوتی باشد ، با انجام این کار می توانید چهره اشپزخانه تان را تغییر دهید.

شما هم ایده های خود را در مورد صندلی های اپن منزلتان در قسمت بحث و گفتگو با چیدانه در میان بگذارید هم چنین اهالی فن چیدانه می توانند پاسخ گوی سوالات شما در این زمینه باشند.

منبع : نوشته شده در تحریریه چیدانه

   

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه