Chidaneh.com placeholder image

گیاهان آپارتمانی بهار را به خانه می آورند ؛ به استقبال نوروز

به قلم: لاله داورپناه

گیاهان خانگی : یک گیاه آپارتمانی که با رشد کردن بر روی دیوار به سمت سقف اتاق می رود و شبیه به آبشاری زیبا ماهرانه از دیوار اتاق فرو می ریزد می تواند به طراوت یک اتاق و تمیز شدن هوا آن کمک بسیاری بکند. بهار را به خانه بیاورید. حالا که قرار است خانه خود را برای نوروز آماده کنیم، می توانیم با آوردن گیاهان آپارتمانی کوچک به گوشه گوشه خانه، حال و هوای بهاری را به دکوراسیون داخلی منزل خود منتقل کنیم. 31 روز مانده به آغاز سال نو، با کمپین 40 روز تا نوروز چیدانه همراه شوید تا با  ایده های نو در مورد گیاهان آپارتمانی آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی : دست سازهای بهاری ؛ به استقبال نوروز

چوب و هنر


 

تراریوم های کوچک در طراحی دکوراسیون داخلی

تراریوم ها گیاهانی هستند که در شیشه ها ی کوچک شرایطی مانند شرایط گلخانه را خواهند داشت تا بتوانند در آن رشد کنند.

مطلب پیشنهادی: روش ساخت تراریوم، گلخانه شیشه‌ای کوچک

 این گیاهان با توجه به سایزی که دارند و اینکه می توان در ساخت آنها خلاقیت به خرج داد گزینه های کوچک زیبایی هستند برای استفاده روی میز تحریر ، میز غذاخوری و…

نوع دیگر این گیاهان را می توان به صورت آویز در قسمت های مختلف خانه مورد استفاده قرار داد.
 

گلدان های مشابه با اندازه های متفاوت

اگر دوست دارید در انتخاب گیاهانی که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود به کار میبرید هماهنگی وجود داشته باشد یکی از روش ها این است که از گلدان های مشابه و در اندازه های متقاوت استفاده کنید. همیشه تقارن و یا جفت کردن اشیا در طراحی دکوراسیون جوابگو نیست. در انتخاب جای مناسب برای این گونه گلدان ها دقت کنید. می توانید با قرار دادن آنها در کنار یک تابلوی هنری جلوه بیشتری به آنها بدهید. وقتی این گلدان ها را نزدیک به هم قرار می دهید در عین حال که هماهنگی موجود در آنها به چشم می آید تنوع بصری زیبایی را می آفریند.

میزی را در خانه به گیاهان اختصاص بدهید

یک میز با طول زیاد و عرض کم در کنار دیوار و در زیر پنجره ( با نورگیری مناسب ) می تواند جلوه خاصی به نشیمن خانه شما بدهد.
 

ایجاد ارتباط بین فضای بیرونی و داخلی خانه

اگر در خانه ویلایی زندگی می کنید و حیاط خانه شما پر است از باغچه و گیاهان زیبا می توانید با قرار دادن گلدان های کوچک و بزرگ در کنار پنجره ای که رو به حیاط خانه باز می شود ارتباط بصری میان فضای بیرونی و داخلی خانه را تقویت کنید. شاید استفاده از گلدان هایی که درخچه های بلندی را در خود جای دادند گزینه خوبی باشد تا ارتباط زیبایی را با درخت های بیرون از خانه  ایجاد کند. سعی کنید در انتخاب گیاهان دقت کنید. گیاهانی که دارای گل هستند و رنگ های متنوعی دارند می توانند گزینه های خوبی باشند.
 

گیاهان آپارتمانی در نشیمن

نشیمن خانه جایی است که اعضای خانواده را گرد هم می آورد. طراوت و تازگی بهار را با اعضای خانواده تان شریک شوید. در نشیمن می توانید گلدان های کوچک را روی میز بگزارید و گرداگرد آن بنشینید.
 

درختچه ها را روی زمین و در کنار مبلمان قرار دهید. قامت بند آنها باعث می شود به خوبی دیده شوند.

گیاهان آپارتمانی در آشپزخانه و غذاخوری

خانم های خانه داری که در طول روز زمان زیادی را در آشپزخانه سپری می کنند بهتر است جای مناسب برای گلدان هایشان را در آشپزخانه بیابند. وجود گیاهان در کنار ما در زمانی که مشغول کار هستیم می تواند انرژی و طراوت را به ما ببخشد. با استفاده از شلف ها در قسمت بالای پنجره می تواند گلدان های کوچکی را نگهداری کرد که برای رشد کردن نیاز به نور بیشتری دارند. روی کابینت هایی که به دیوار وصل شده اند و تا سقف فاصله دارند می توان گلدان های بزرگتری را قرار داد.
مطلب پیشنهادی: شلف، عنصری کاربردی برای خانه ای زیبا

روی میز غذاخوری درون آشپزخانه و یا جزیره های وسط آن می توانید از گلهای تازه، متناسب با فصل استفاده کنید و یا از گیاهانی اتفاده کنید که باعث کثیف شدن سطح میز نشوند. رعایت بهداشت در آشپزخانه نکته مهمی است زیرا این فضا محل نگهداری مواد غذلیی می باشد.

گلدان های کوچک را روی میز غذا خوری بگذارید و در هنگام صرف غذا از وجود آنها لذت ببرید.

گیاهان آپارتمانی در اتاق کار

محل گلدان ها و گیاهان را در اتاق کار به صورتی انتخاب کتید که وقتی پشت میز تحریرتان می نشینید بتوانید تنها با اند کردن سرتان آنها را ببینید. استفاده از طاقچه پنجره ها استفاده کنید.
 

اگر میز تحریر شما رو به دیوار است می توانید با نصب کردن شلف های کوچک به دیوار مقابلتان فضایی را برای نگهداری گلدان ها به وجود بیاورید.

گلدان ها را می توانید کنار کتاب ها و وسایل تزئینی که در قفسه های اتاق کار هستند بگذارید و هر بارذ که برای برداشتن یک کتاب از قفسه پای آن ایستاده اید از دیدنش لذت ببرید.

گیاهان در سرویس بهداشتی و رخت شوی خانه

با نصب قلاب به سقف سرویس بهداشتی و استفاده از آویزهایی که گلدان را در خود جای می دهند در دکوراسیون سرویس بهداشتی تغییر ایجاد کنید. در این گونه موارد انتخاب گیاهانی که ساقه های ظریفی دارند و در حالی که به سقف آویزان می شوند شاخ و برگ آنها به صورت آبشاری اطراف آنها را می پوشاند تصویری زیبا را به وجود می آورد.
 

رخت شوی خانه منزل خود را تبدیل به انباری نکنید. درست است که مدت زمان حضور شما در این قسمت از خانه کم است اما نباید دکوراسیون آن را نادیده بگیرید. در گوشه ای از این فضا گلدانی بگذارید.

مطالب مرتبط: جای گلدان گل را خودتان بسازید

نکاتی مهم برای نگهداری گل ها در آپارتمان

گیاهان آپارتمانی ، طراوت بخش یک دکوراسیون زیبا

گیاهان آپارتمانی از نمایشگاه گل و گیاه

منبع : نویسنده : لاله داورپناه | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
بهاره شمس در تاریخ 29 بهمن 1393
با عرض سلام و خسته نباشید لطفا اطلاعاتی را هم در مورد گیاهانی که نیاز به نور آفتاب مستقیم ندارند بگذارید.خونه من طبقه اول است و نورگیر نیست تراس و حیاط پشتی هم نداریم دوست دارم که از گیاهان زنده استفاده کنم ولی هر گیاهی که میخرم خشک میشه اگه میشه منو در این زمینه راهنمایی کنید.
حدیثه در تاریخ 11 شهریور 1394
میشه بگید این شیشه هایی که داخلش گل هستش رو از کجامیشه تهیه کرد

ثبت دیدگاه