Chidaneh.com placeholder image

آینه کاری برای خانه ای بزرگ تر و پرنورتر

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفند های دکوراسیون: آینه به خوبی می تواند انرژی، نور بیشتر و حسی دلباز و دعوت کننده را به خانه شما بیاورد. آینه ها به دلایل زیادی بهترین دوست دکوراتورها هستند. آینه ها می توانند یک فضای کوچک را دلبازتر نشان دهند، یک اتاق کم نور را روشن تر کنند و یک دکور ساده را جذاب و درخشان جلوه دهند. هنر آینه کاری یکی از زیباترین هنرهای سنتی ایران است که عمدتاً در تزیینات داخلی بناهای تاریخی کاربرد دارد.در معماری امروز شاید آینه کاری به شکل و شمایل گذشته کمی کمرنگ شده است ولی با نگاهی متفاوت به این هنر و استفاده های خلاقانه از آن می توان به ایجاد فضایی متفاوت و مجلل و مطابق با دکوراسیون امروزی دست یافت. 
در این مطلب به شما نشان می دهیم که چرا باید برای ایجاد یک تغییر کم هزینه و ساده اما تاثیر گذار در دکور خانه تان به سراغ آینه ها بروید. 

آینه کاری در فضای ورودی و لابی آپارتمان

سرویس خواب بالسا

استفاده از دیوار آینه ای در ورودی خانه مانند عکس بالا می تواند ورودی کوچک و دلگیر را با  به فضایی دلباز و روشن تبدیل کند. همچنین دیوار آینه ای بالا با ظرافتی خاص تراش کاری شده که زیبایی آن را دو چندان کرده است. 

از دیوار های آینه ای  می توان در لابی برج یا ساختمان های مسکونی استفاده کرد.همان طور که در عکس بالا می بینیدآینه کاری با تراشکاری های امروزی، تجمل و شکوه فضای لابی را دوچندان کرده است.

آینه کاری در فضای نشیمن خانه

آینه کاری می تواند به سادگی فضای نشیمن خانه شما را بزرگ تر نشان دهد. می توانید مانند عکس بالا در جلوی دیوار آینه ای دو صندلی و یک میز قرار دهید و بهتر است لوستر کریستالی زیبایی درمقابل آینه بیاویزید تا انعکاس نور درون آن فضا را درخشان و پر نور نشان دهد.

یکی از دیوارهای فضای پذیرایی را با کمک آینه به دیوار اصلی فضا تبدیل کنید. دیواری را برای آینه کاری انتخاب کنید که حتما روبه قسمتی از خانه شما باشد که بیشتر از همه دکوراسیون آن را دوست دارید و معمولا منظم است زیرا با استفاده ازدیوار آینه ای در واقع فضای شما دو برابر به چشم می آید.

مطلب پیشنهادی: ترفند های دکوراسیون برای دیوار پشت تلویزیون

 آینه کاری در فضای غذاخوری

فضای غذاخوری یکی از بهترین فضاها برای آینه کاری های دیواری است و معمولا استفاده از آینه و کنسول در کنار میز غذاخوری رایج است. اما شما می توانید مانند عکس بالا به جای استفاده از یک آینه کوچک در بالای کنسول دیوار پشت کنسول را آینه کاری کنید و با این کار تفاوت بارزی در دکوراسیون خانه ایجاد کنید.

حتی اگر فضای غذاخوریشما کوچک و معمولی است باز هم شما می توانید با آینه کاری های ظریف و کوچک متناسب با فضایتان انرژی و روحی تازه در فضا بدمید.

مطالب پیشنهادی: فنگ شویی

آینه کاری تزئینی در فضاهای غیر متعارف
 

اگر یک شومینه تزئینی زیبا در خانه  دارید و می خواهید آن را تبدیل به نقطه کانونی کنید پیشنهاد می کنیم در داخل فضای شومینه از آینه کاری استفاده کنید.

می توانید داخل قاب های تزئینی و گچ بری ها را با آینه های تراشکاری شده زیبا تر کنید.

مطالب بیشتر: چگونه آینه ها را در فضاهای مختلف بچینید

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
bohr312 در تاریخ 04 اسفند 1393
تا تو در آینه می یابی اثر دیدار میسر نیست
gerafyst_33715 در تاریخ 07 آذر 1395
من چند وقت پیش دنبال آینه کار میگشتم و با سایت گیوه دوز آشنا شدم و ازشون خواستم بیان منزلمو آینه بزنن و اومدن و کلن تو یکروز دیوار پذیرایی منو تو چند ساعت آینه کاری کردنو رفتن و خیلی مناسب حساب کردن. دوستان حتما سایت گیوه دوز رو ببینید www.givedoz.ir

ثبت دیدگاه