فنگ‌شویی میز تحریر؛ پر انرژی کار کنید

فنگ‌شویی میز تحریر؛ پر انرژی کار کنید

به قلم: مهسا پوررضا

خوب است که همیشه مکان ها و فضاهایی را که باید وقت زیادی در آن صرف کنیم از اتاق خواب گرفته تا دفتر کار انرژی فنگ‌شویی خوبی در آن جریان داشته باشد. هر چه انرژی بهتری در اتاق و میز تحریر خود داشته باشیم، در کل انرژی بهتری در خود و کیفیت بهتری از کار خود را  به دست می آوریم. فنگ شویی فقط در مورد چیزهایی نیست که خوب به نظر رسد. یک فضا ممکن است جذابیت های بصری مناسبی داشته باشد و نیز به خوبی طراحی شده باشد، اما فاقد هرگونه عنصر فنگ‌شویی ضروری و انرژی بخش باشد. در ادامه به اصول فنگ‌شویی میز تحریر می پردازیم.

فنگ شویی میز تحریر دایره
فنگ شویی میز تحریر مستطیل
فنگ شویی میز تحریر ال شکل

بهترین فرم فنگ‌شویی میز تحریر

  • مستطیل، یک میز معمولی مستطیلی شکل، انرژی زمین را به همراه عنصر رشد و گسترش در فضا ایجاد می کند، به همین دلیل میز مستطیل، شکلی عالی برای یک میز تحریر است.
  • ال شکل، هنگامی که در بهترین موقعیت فنگ شویی قرار دارید، یک میز ال شکل می تواند انتخاب خوبی برای فنگ شویی باشد.
  • مربع، میزهای مربعی باعث ایجاد انرژی ضعیف و رکود می شوند و جهت استفاده به عنوان فنگ‌شویی میز تحریر پیشنهاد نمی شوند.
  • گرد یا بیضی، میزهای گرد درست برخلاف میز مربع شکل آن عمل می کنند. با این حال ممکن است این دسته از اشکال برای موقعیت هایی خاص و فضاهایی ویژه مناسب باشند.
  • بهتر است که بخش جلوی میز تان باز باشد تا بسته. زیرا این امر باعث می شود که جریان انرژی را باز نگه دارید تا به راحتی در فضا حرکت کند تا در نهایت به عملکرد بهتر فضا و نیز شخص شما کمک کند.

مطلب پیشنهادی: معجزه فنگ شویی در دکوراسیون منزل با دایره ها !

قالیشویی ادیب
رنگ قرمز در فنگ شویی میز تحریر
رنگ طوسی در فنگ شویی میز تحریر
رنگ سفید در فنگ شویی میز تحریر
رنگ سبز در فنگ شویی میز تحریر

برای فنگ‌شویی میز تحریر بهترین رنگ‌ها کدامند؟

رنگ در فنگ شویی بدیهی ترین و ساده ترین روش جهت رسیدن به آرامش و انرژی لازم است.انتخاب رنگ برای فنگ شویی میز تحریر باید با توجه به روحیات فرد، دکوراسیون اتاق و نوع کاربری در نظر گرفته شود. البته که هر رنگ عملکردی متفاوت دارد، به عنوان مثال یک میز با رنگ قهوه ای پررنگ، انرژی متفاوتی نسبت به نمونه مشابه خود یعنی با رنگ قهوه ای روشن دارد.در اینجا لیستی از بهترین رنگ ها برای میز کار در فنگشویی میز تحریر را به شما معرفی می کنیم:

  • قهوه ای: یادآور رنگ خاک و زمین است که نوعی احساس راحتی و تغذیه ای را در بدن انسان ایجاد می کند.
  • مشکی: رنگی درونگراست که تمرکز و فکر باز را ترویج می دهد.
  • سفید: وضوح و نظم را تسهیل می کند. ممکن است انرژی بعضی از افراد را کاهش دهد.
  • خاکستری: مشابه رنگ سفید است، اما دارای قدرت بیشتری برای افزایش تمرکز می باشد.
  • سبز: سر زندگی، خلاقیت و تغذیه.
  • قرمز:  به شدت فعال و پرانرژی است. به همین دلیل رنگ قرمز انتخاب خوبی برای استفاده درازمدت در میز تحریر نیست.
فنگ شویی میز تحریر چوبی
فنگ شویی میز تحریر
فنگ شویی میز تحریر
فنگ شویی میز فلزی

متریال مناسب در فنگشویی میز تحریر

  • میز چوبی قطعا بهترین انتخاب در فنگ شویی است. یک میز چوبی، نه تنها انرژی طبیعی را به فضای شما ارمغان می بخشد، بلکه به عنوان عنصر تغذیه کننده محسوب می شود و همچنین  باعث کیفیت بالا و انرژی فراوان می شود.
  • میز شیشه ای از لحاظ استحکام ضعیف است زیرا اجازه می دهد که انرژی بسیار سریع تر حرکت کند. اگر این مورد انتخاب شماست، می توانید اصول فنگ شویی خاص را در فضای خود به کار گیرید تا از بابت فنگ شویی فضای خود به تعادل برسد. برای مثال استفاده از گیاهان بلند برای ایجاد انرژی پایدار و افزایش تعادل در فضا می تواند راه حل مناسبی باشد.
  • میز فلزی، وضوح و دقت عنصر فنگ شویی (فلز) را نشان می دهد. این مورد می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد اگر به آن علاقه مندید، به ویژه اگر عنصر تولد شما آب یا فلز باشد.
  • میز با ورقه های مصنوعی عمدتا بی جان است و انرژی منفعل دارد که شما می توانید با تکیه بر نکات فنگ شویی آن را  تبدیل به عنصری پر جنب و جوش و موثر نمایید تا در نهایت به میز تحریر فعال و پرانرژی دست یابید.

مطلب پیشنهادی: فنگ‌شویی عنصر آب چیست؟ 8 نکته کاربردی ورود عنصر آب در فنگشویی

فنگ شویی میز تحریر
فنگ شویی میز تحریر
فنگ شویی میز تحریر

بهترین مکان در فنگ‌شویی میز تحریر

 بهترین جایگاه مناسب و سودمند برای جانمایی فنگ‌شویی میز تحریر  به اصطلاح در موقعیت فرماندهی فنگ شویی است. این زمانی است که شما می توانید درب اتاق خود را ببینید، در خط مستقیم با درب قرار ندارید و دیوار اصلی اتاقتان درست در پشت سر شما قرار گرفته باشد. مورد بعدی تطابق داشتن با جهت های خوش اقبالی فنگ شویی برای هر فرد می باشد. در واقع این به این معنی است که میزتان را رو به یکی از مسیرهای خوش یمن خود قرار دهید. در صورت قرارگیری میز تحریر در موقعیتی نادرست می توانید با استفاده از لوازم گوناگون روی میز انرژی و آرامش را ایجاد کنید.

نظم در فنگ شویی میز تحریر
نظم در فنگ شویی میز تحریر

مرتب نگه داشتن میز

برای فنگ‌شویی میز تحریر، بعد از هر بار استفاده از آن باید پاک و تمیز شود و مانند قبل به نظم خود برگردد. نگه داشتن وسایل قدیمی و غیر ضروری تنها به اشغال فضایتان می انجامد که واقعا جز فنگ شویی بد محسوب می شود نباید آلودگی ها و گرد و غبار روی میز باقی بمانند زیرا جریان انرژی مثبت را متوقف می کند. نظم داشتن و مرتب بودن همیشگی میز تحریر علاوه بر بالا بردن میزان انرژی، جلوه خوبی نیز به اتاق شما می بخشد.

مطلب پیشنهادی: 9 اشتباه فنگ شویی که نباید مرتکب شد!

نور در فنگ شویی میز تحریر
نور در فنگ شویی میز تحریر
نور در فنگ شویی میز تحریر

نور در فنگ‌شویی میز تحریر

برای رسیدن به بهترین فنگ شویی، توصیه می شود که منبع نوری مورد نظرتان را در سمت بالا و چپ میز کار خود قرار دهید. این منطقه از میز شما منبع ثروت در فنگ شویی است. البته به عنوان یک اصل پایدار در مبحث نورپردازی فنگ شویی خوب باید به این مورد اشاره کنیم که همیشه نور طبیعی ارجحیت بالاتری نسبت به نور مصنوعی دارد. بنابراین افرادی که برای دستیابی به فنگ شویی خوب در تلاش هستند، می بایست به این مسئله توجه کنند که حداکثر فضای میز تحریر خود را با منبع نور خورشید تغذیه نمایند.

گیاه در فنگ شویی میز تحریر
گیاه در فنگ شویی میز تحریر
گیاه در فنگ شویی میز تحریر
فنگ شویی میز تحریر

منابع انرژی خوب

هنگامی که به دنبال عناصر و اقلام خاص برای آوردن انرژی حیاتی خلاقیت خود به میز تحریر هستید، ابتدا به راهکارهای متداول موجود در انرژی فنگ شویی خوب توجه کنید.گیاهان مناسب تصفیه کننده هوا مانند سرخس و بامبو، برای هر فضای اتاق ضروری می باشند. همچنین می توان از تصاویر مختلف و نیز تصاویری که با آنها رابطه خاصی برقرار می کنیم، برای دستیابی به اهداف خود بهره ببرید. خلاق باشید و ببینید چه چیزی انرژی شما را در مورد فنگ شویی میز تحریر به حداکثر می رساند و حالتان را خوب می کند و نیز روحتان را جلا می بخشد؛ سپس همان کار را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی: فنگ شویی برای دکوراسیون داخلی شادی بخش

باگوا فنگ شویی میز تحریر
باگوا فنگ شویی میز تحریر
باگوا فنگ شویی میز تحریر
باگوا فنگ شویی میز تحریر

باگوا در فنگ‌شویی میز تحریر

باگوا  نقش قطب نما را به منظور ایجاد فنگ شویی خوب در فضاهای مختلف ایفا می کند. جهت فنگ‌شویی میز تحریر می توان به نکات زیر توجه کرد:

  • سمت چپ بالا میز- منطقه ثروت و پول
  • سمت راست بالا میز- منطقه عشق و ازدواج
  • سمت چپ میز- منطقه سلامت و خانواده
  • سمت راست میز- منطقه خلاقیت

شما می توانید از راهکارهای معمول فنگ شویی برای هر منطقه خاصی از میز تحریرتان استفاده کنید و یا راه حل خلاقانه خود را بیابید. قرار دادن یک گیاه زنده و زیبا و یا یک عکس خانوادگی در سمت چپ برای جنبه سلامتی و روابط خانوادگی شما در فنگ شویی، عالی است. همچنین استفاده از ماگ و زیر لیوانی و یا اکسسوریز مورد علاقه و کاربری شما بر روی میز می تواند موثر باشد.

فنگ‌شویی میز تحریر

فنگ شویی میز تحریر
فنگ شویی میز تحریر

جمع‌بندی

استفاده از میز تحریر زمانی به بهترین نحو خواهد بود که در ابتدایی ترین حالت ممکن چیدمان و دکوراسیون روی میز متناسب باشد. برای رسیدن به این امر و همچنین دست یابی به آرامش و انرژی لازم، رعایت اصول فنگشویی میز تحریر اشاره شده در این مقاله، می تواند کمک کننده باشد. با به کار گیری چند اصول مهم و ساده می توانید میز تحریر مناسب خود را داشته و از کار کردن و استفاده از آن بیشترین لذت را ببرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
farasepehr در تاریخ 13 اسفند 1393
با تشکر
حکمت در تاریخ 03 شهریور 1396
سلام. من از اتاق خوابم درختان را در حیاط منزلمان می بینم. آیا این برای اتاق خواب نامناسب است؟

ثبت دیدگاه