Chidaneh.com placeholder image

آسمان مجازی طراحی سقف به رنگ آبی بیکران

به قلم: تحریریه چیدانه
سقف : هر کجا هستم باشم آسمان مال من است!  فکرش را بکنید که در داخل خانه یا فضای کارتان هم آسمان را با وضوحی بالا‌تر و حتی نزدیک‌تر از فضای بیرون تماشا کنید! شرکت کارانا با آسمان‌های مجازی زیبایش این امکان را به شما می‌دهد تا با انتخاب یک تصویر زیبا، آرامش را به خودتان هدیه کنید. حالا آسمان تنها با فاصله چند متر بالای سر شما قرار دارد و کافی است سرتان را بالا بگیرید و به سقف نگاهی بیاندازید! مهندس ریحانیان مدیر شرکت کارانا، در گفت و گویی با چیدانه از روند اجرای این آسمان‌های مجازی می‌گوید.
 
 
به گفته مهندس ریحانیان مدیر این شرکت، کارانا یک واژه لاتین و به معنای آفرینش است. هدف شرکت کارانا، آفرینش فضایی آرام و زیبا در اطراف شما است. این آسمان‌ها خاصیت درمانی هم دارند و باعث کاهش استرس می‌شوند. همچنین طیف رنگ‌های آبی که در تصاویر آسمان‌ها وجود دارند آرامش بخش است. مشتری ای داشتیم که از اهالی ماسوله بود و به دلیل اینکه زادگاهش را خیلی دوست داشت، عکسی از یک خانه قدیمی در یک کتابچه‌ای از ماسوله به ما نشان داد. عکس را از روی کتاب اسکن کردیم و با اینکه عکس بسیار قدیمی بود اما در ‌‌نهایت کار با کیفیت مناسبی اجرا شد.
 
 
فکرش را بکنید یک آسمان بر روی سقف منزلتان داشته باشید و زمانی که به آن نگاه می‌کنید از آسمان پر از دود و آلوده بیرون هم خوش رنگ و لعاب‌تر باشد. «فرم در اجرای پروژه‌های آسمان مجازی مطرح نیست. فرم‌های مربع، دایره و حتی فرم‌های دیگری هم کار کردیم.» این جمله را مهندس ریحانیان می‌گوید. او می‌گوید در ایران اولین شرکت و مجری آسمان‌های مجازی بودیم. در آسیا هم نمونه مشابهی وجود ندارد. تنها یک شرکت آمریکایی است که همین کار را انجام می‌دهد که قدمت زیادی هم دارد.
 
 
تا به حال در پروژه‌هایی با کاربری‌های متفاوت آسمان مجازی اجرا شده است. این آسمان‌ها در فضاهایی مثل سقف پاساژ‌ها، باشگاه بدنسازی، رستوران، منزل، استخر، اورژانس بیمارستان، بخش ریکاوری، جراحی‌های محدود، حتی اتاق بیماران، ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی و هر فضای دیگری که کارفرما بخواهد قابل اجرا است. البته راهنمایی لازم هم به کارفرما برای نصب هر چه بهتر آسمان مجازی در فضایی مناسب داده می‌شود.
 
یکی از مهم‌ترین بخش‌های کار ما تصاویرمان است که همه طبیعی است. در واقع این تصاویر، عکس‌هایی است که از نقاشی‌های آسمان و طبیعت خداوند می‌گیریم. تنها در ماه‌هایی از سال امکان عکاسی از آسمان وجود دارد. اسفند، اردیبهشت و فروردین ماه‌های مناسبی برای عکاسی است. اول اردیبهشت ماه زیبا‌ترین ابر‌ها را داریم. حتی خیلی از مشتری‌های خودمان هم از بعد از آشنا شدن با آسمان‌های مجازی، به ابر‌ها بیشتر توجه می‌کنند و فضاهایی مناسب برای عکاسی به ما پیشنهاد می‌کنند.
 
 
 
عکس برداری از ابر کار ساده‌ای نیست. در واقع همانند شکار است و حتی عکاس‌ها هم با لباس شکار به دنبال شکار عکس می‌روند! چرا که عکاسی در محیط‌هایی است که گا‌ها مجبور می‌شوند در آب، کویر و… عکاسی کنند و باید لباسی مناسب بر تن‌شان باشد و تنها تفاوتش با شکار این است که به جای اسلحه، دوربین در دست دارند! چون ابر‌ها در لحظه تغییر شکل می‌دهند. گاهی عکاس‌ها روز‌ها در کویر چادر می‌زنند تا ابر را در ارتفاع لازم پیدا کنند و همیشه در کمین زیبا‌ترین‌ها هستند. آن‌ها منتظر می‌مانند تا زمانی که کادر مناسبی را پیدا کنند. تصاویر ما متفاوت است. هر عکسی که داشته باشید در یک حدی قابل بزرگ شدن است اما تصاویر ما در ابعاد‌هایی بالا مثل ۱۱۰ متر هم استفاده شده است.
 
مطلب پیشنهادی : عکاسی از برف!
 
 
اگر عکس خاصی خارج از آرشیو کارانا مد نظر مشتری هم باشد امکان چاپ وجود دارد. البته مطابق با شرایط ما. البته قطعا کیفیت ان تصویر از عکس‌های ما پایین‌تر خواهد بود. عکس‌های کارانا با دوربین‌های فوق حرفه‌ای گرفته می‌شود. ابعاد عکس‌های ما بسیار بزرگ است. این تصاویر بر روی طلق چاپ می‌شود و با توجه به نور‌پردازی مناسبی که پشت تصویر صورت می‌گیرد تصویر یک دست و زیبا‌تر هم به نظر می‌رسد. نورپردازی هم بسیار مهم است. مهم‌ترین قضیه در نور‌پردازی این آسمان‌ها این است که فواصل کانونی نور درست رعایت شود تا نور به درستی در تصویر پخش و منعکس شود.
 
 
در پایان از شرکت کارنا که در تهیه این مطلب با ما همکاری نمودند و عکس نمونه کار  و توضیحات لازم را در اختیارمان قرار دادند سپاس گزاریم. برای دیدن دیگر نمونه کار ها، اطلاعات بیشتر یا ارتباط با این شرکت می توانید بهپروفایل اهالی فن شرکت کارنا مراجعه نمایید
 
سوالات خود را در قسمت بحث و گفتگو با چیدانه در میان بگذارید. هم چنین متخصصان و فعالان در این حوزه در قسمت اهالی فن چیدانه آماده هستند تا به شما در تغییر دکوراسیون داخلی منزل تان کمک کنند
 
 
 
 
 
نویسنده : شیرین کرمی | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

تابلو فرش ریحان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه