Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی و نورپردازی منحصربه‌فرد شرکت فیلیپس

به قلم: لاله داورپناه

فضاهای اداری : شرکت طراحی و معماری گنسلر (Gensler) دفتر مرکزی شرکت Philips Lighting North America را طراحی کرده که در منطقه سومرست در ایالت نیوجرسی واقع شده است.  دفتر مرکزی شرکت فیلیپسPhilips North American Lighting با دو ایده مشخص طراحی شده است: ایده اول طراحی یک فضای کاری باز و انعطاف‌پذیر است و ایده دوم ساخت فضایی برای ارائه و به نمایش گذاشتن آخرین تکنولوژی‌های نورپردازی ساخت شرکت فیلیپس.

تابلو فرش ریحان

قصد شرکت فیلیپس از طراحی چنین دفتر کاری تلفیق سه مکان مختلف در یک فضای واحد بود و شرکت گسنلر برای انجام این کار یک محیط 100 درصد باز و آزاد طراحی کرد. با چیدانه همراه شوید و در دفتر مرکزی شرکت فیلیپس گشتی بزنید.

لیست شرکت های معماری داخلی و دکوراتورها را  در اهالی فن چیدانه ببینید.

مشخصات پروژه: 

  • شرکت طراحی: گنسلر
  • کارفرما: شرکت فیلیپس
  • مساحت: 32000 متر مربع
  • سال ساخت: 2012
  • مکان: سومرست، نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا
  • صنعت: ساخت و ساز
  • طراح: شرکت طراحی و معماری گنسلر
  • تیم پروژه: آرلین ووگلمن (Arlyn Vogelmann)، یولاندا ماتزونی (Yolanda Mazzoni)، استفان شانک (Stefanie Shunk)، داگ گنسلر (Doug Gensler)، جیمز یی (James Yi)، و مگان داباستاف (Megan Dobstaff)

چیدمان آزاد و انعطاف‌پذیر این دفتر کار باعث ایجاد فضاهای کاری مختلفی می‌شد که مکان‌هایی با کاربری‌هایی متفاوت برای کارکنان شرکت فیلیپس ایجاد می‌کرد. به دلیل وجود کارهای مختلفی که در این شرکت انجام می‌شد، شرکت گنسلر فضاهای متفاوتی شامل اتاق‌های تمرکز، اتاق‌های تلفن، اتاق‌های کنفرانس، فضاهای استراحت، اتاق‌های فکر و فضاهایی برای گفتگو و تبادل نظر، و یک فضای مرکزی اصلی در ساختمان این شرکت طراحی و اجرا کرد.

مطلب پیشنهادی : راهی منحصر به فرد برای برقراری ارتباط!

فضای کلی شرکت از طریق ایده‌ای که از بازی تتریس (نوعی بازی مصور رایانه‌ای شبیه به یک پازل بی‌انتها که در آن از قطعات یا مهره‌های چهارگوشی به نام تترومینو استفاده می‌شود) الهام گرفته شده بود و ایده «بلوک‌های نوری در حال سقوط» به هم ارتباط پیدا می‌کرد.

مطلب پیشنهادی : طراحی یک دفترکار برای دو شرکت متفاوت

چیدمان فضاهای کاری، پالت رنگی، و سطوح همگی در خدمت و در جهت این ایده مرکزی بودند و به فضا یک کلیت ثابت و یکدست می‌دادند.

مطلب پیشنهادی : فضای کار رنگی کمکی به جسم و ذهن

شرکت فیلیپس بزرگ‌ترین شرکت ساخت محصولات نوری است و استفاده از تکنولوژی‌های جدید نوری در قالب محصولات جدید در طراحی شرکت جدید این کمپانی بزرگ محصولات الکترونیکی نکته کلیدی بود. ارائه و به نمایش گذاشتن آخرین محصولات در فضایی به نام دمو سنتر (demo center) در نوع خود در آمریکای شمالی برای اولین بار اتفاق افتاده است.

در دمو سنتر تصویر پنج یا شش محصول نوری این شرکت نشان داده می‌شود. هر تصویر از طریق عناصر نوری و هم‌چنین جنبه‌های فیزیکی یک تجربه غنی و خاص را برای مخاطب به وجود می‌آورد. هم‌چنین دمو سنتر دارای دو اتاق با نام‌های اتاق‌ تمرین و اتاق آموزش است که در آن‌ها مشتریان از آخرین محصولات و تنوع کاربرد تکنولوژی‌های نورپردازی شرکت فیلیپس آگاه می‌شوند.

مطلب پیشنهادی : طراحی داخلی شرکت گوگل و گردشی در طبیعت

اگر مشغول بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید گزارش‌های مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را بخوانید، نمونه کارهای قبلی او را نگاه کنید. به نمونه کارهای آن‌ها خوب دقت کنید: این پروژه‌ها چه‌قدر شبیه پروژه شماست؟ با خود صادق باشید، یک عمارت بزرگ ممکن است بسیار زیبا باشد، اما هیچ نکته مشترکی با خانه کوچک شما نداشته باشد. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطلب بیشتر:طراحی داخلی دفتر کوکاکولا در لندن

اثر جدید زاها حدید، سازه ای غرق در گذشته و آینده

 طراحی داخلی هوشمند فضای اداری

منبع: officesnapshots | ترجمه شده در تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه