Chidaneh.com placeholder image

آموزش کوسن دوزی، به کوسن‌های مربعی نه بگویید!

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: همه‌ ما غالباً کوسن‌ها را به شکل چهارگوش می‌شناسیم و کمتر کسی است که کوسنی را با هندسه‌ای متفاوت برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کند، اما امروز در چیدانه می‌خواهیم شما را با آموزش دوخت کوسن مثلثی آشنا کنیم. این کوسن به‌تنهایی می‌تواند ظاهر منحصربه‌فردی به فضای نشیمن شما ببخشد و در کنار هر مبل یا صندلی راحتی به‌خوبی بدرخشد، پس اگر دوست دارید چهره‌ متفاوتی به فضای دکوراسیون خود ببخشید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

وسایل موردنیاز برای دوخت کوسن مثلثی

قالیشویی ادیب

وسایل موردنیاز برای دوخت کوسن مثلثی

  • پارچه با جنس دلخواه (به‌جز پارچه‌های کششی)
  • پشم یا پنبه به مقدار لازم
  • چرخ‌خیاطی
  • متر پارچه‌ای
  • قیچی
  • سوزن ته گرد

دوخت کوسن

برای دوخت کوسن مثلثی ابتدا با برش پارچه شروع کنید. برای این منظور دو مثلث به ابعاد 15×15×15 از پارچه برش داده و سپس یک نوار مستطیل شکل به ابعاد 50 × 4 را از پارچه جدا کنید.

مراحل دوخت کوسن

در مرحله بعدی همانند تصویر با کمک سوزن ته گرد لبه‌های مستطیل را به ابعاد مثلث متصل کنید و پارچه‌های اضافی را از انتهای مستطیل ببرید.

آموزش کوسن دوزی

در این مرحله از آموزش کوسن دوزی با کمک چرخ‌خیاطی و یا با دست، شروع به دوختن نوار مستطیل شکل به مثلث‌ها کنید. هم‌چنین یک‌فاصله کوچک بین انتها و ابتدای نوار مستطیل شکل برای پر کردن کوسن باقی بگذارید. توجه داشته باشید که اگر عمل دوختن را با دست انجام می‌دهید حتماً کوک‌های ریز بزنید تا کوسن تمیزتری داشته باشید.

*در چیدانه بیشتر بخوانید: 
آموزش ساخت جای دستمال کاغذی، پاشو دست به کار شو!
ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی، قوطی ها را دست کم نگیرید!
خلاقیت در منزل با وسایل ساده، با سینی تخته سیاه بسازید!

آموزش دوخت کوسن فانتزی

روش دوخت کوسن فانتزی

پس از پایان دوخت، پارچه را برگردانید و با کمک پنبه یا پشم شروع به پر کردن کوسن کنید. برای این کار می‌توانید از پشم یا پنبه‌های بالشت‌های قدیمی خود استفاده کنید. توجه کنید که الیاف را به‌طور مساوی در تمام قسمت‌های کوسن پخش نمایید تا پس از دوخت کوسن ظاهر یکدستی داشته باشد.

دوخت کوسن مثلثی

حالا با کمک نخ و سوزن و یا چرخ خیاطی قسمت انتهایی کوسن را بدوزید.

مراحل دوخت کوسن فانتزی

آموزش کوسن دوزی

دوخت کوسن شما آماده است. حالا می‌توانید از آن برای تزئین مبل، صندلی راحتی یا حتی تخت‌خواب خود استفاده کنید و ظاهر متفاوتی به دکوراسیون داخلی خود ببخشید.

خوشحال می شویم ایده ها و درخواست های خود در زمینه تولید مطالب کاربردی تر با ما از راه شماره تلگرام ۰۹۰۳۵۵۵۰۱۴۸ به اشتراک بگذارید. 

منبع: مجله منزل | مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

به کانال تلگرام چیدانه بپیوندید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه