Chidaneh.com placeholder image

بهترین چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل، ۹ تور خانه گردی چیدانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

چیدمان مبل برای بسیاری از افراد و بسیاری از خانه ها یک چالش بزرگ است و پیدا کردن بهترین آرایش مبل و البته مکان مناسب برای آن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه، خانه های ایرانی را معرفی می کنیم که قوانین مهمی که باید در چیدمان مبلمان رعایت شوند را برای دکوراسیون منزل خود اجرا کرده اند. پس این مطلب را از دست ندهید:

سرویس خواب بالسا

اطهر عطایی
تور خانه گردی
اطهر عطایی

نحوه استفاده از مبلمان در فضای منزل

توجه داشته باشید که از فضای مورد نظر برای انجام چه فعالیت هایی استفاده می کنید و اکثر مردم چگونه از چنین فضایی چه استفاده خواهند کرد. در این صورت نوع و تعداد مبلمان و دیگر وسایل مورد نیاز مشخص خواهد شد.

  • موقعیت: شهر تهران، محله ديباجى جنوبى
  • متراژ فضا: 88 متر
  • سبك دكوراسيون: نئوكلاسيك
  • رنگ غالب سبز و قرمز قجرى

 

اطهر عطایی
تور خانه گردی
اطهر عطایی

رنگ و سبك مورد علاقه من و كورش تلفيقى بود و بر همين اساس سبك نئوكلاسيك را انتخاب كرديم. از آن جایی که خانه نور خيلى خوبی داشت و وجود رنگ هاى متنوع و شاد از ويژگي هاى سبك نئوكلاسيك به شمار می رود رنگ هاى سبز و قرمز قجرى انعكاس خيلى زيبايى در فضاى خانه ايجاد مي كرد و گرماى بصرى خانه را افزايش مي داد، بنابراین ما هم به سراغ همین رنگ ها رفتیم.

مطلب منتشر شده: بازسازی منزل زوج جوان، خانه اطهر و کوروش دیدنی شده!

منزل زیبای خانم منصوری فر

نقطه کانونی در دکوراسیون منزل

نقطه کانونی فضا را مشخص کنید و مبلمان را بر اساس آن بچینید. نقطه کانونی می تواند شومینه، تلویزیون یا حتی یک چشم انداز و منظره بیرون از خانه باشد. به عنوان مثال اگر قصد تماشای تلویزیون دارید، دقت کنید که فاصله بین مبلمان و تلویزیون باید سه برابر سایز صفحه نمایش باشد. یعنی اگر صفحه نمایش ۴۰ اینچی دارید، باید فاصله ۳ متری با مبلمان را در نظر داشته باشید.

به غیر از تلویزیون می توانید از المان های دیگری مانند شومینه، یک تابلوی نقاشی زیبا، پیانو و حتی یک دیوار تک رنگ برای ایجاد نقطه کانونی استفاده نمایید.

منزل زیبای خانم منصوری فر

  • موقعیت: ساری/ محله شاهزاده حسین
  • متراژ فضا: 120 متر
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: طوسی و رنگ چوب

باید بگویم که از نظر ما سادگی هیچوقت تکراری نمی شود. به همین دلیل هم همیشه سعی کردیم که با حفظ این سادگی به دنبال مکانی دنج باشیم، جایی که خلوت، خنک، سبز و پرنور باشد. از وقتی به یاد دارم ساده و خلوت بودن فضای منزل برایمان مهم‌ترین گزینه در طراحی دکوراسیون منزل بوده است.

ما عاشق خانه های اروپایی و کلاسیک هستیم. به علاوه اینکه به سبک مدرن هم علاقه داریم. به همین دلیل هم سعی کردیم که با کمک سبک تلفیقی به سراغ علاقه مان برویم و خانه مان را همان طور که دوست داریم چیدمان کنیم.

مطلب منتشر شده: خانه آپارتمانی شیک، سادگی خانه به سبک رویا و حمید در ساری + تصاویر

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

اولویت بندی در چیدمان مبلمان منزل

همیشه ابتدا بزرگترین تکه مبلمان را در جای مورد نظر قرار دهید. معمولا جایگاه این وسیله روبروی نقطه کانونی است. برای آنکه افراد در فضا راحت تر با هم به گفتگو بپردازند، صندلی های رو به رو هم نباید بیشتر از ۲.۵ متر با یکدیگر فاصله داشته باشند.

  • موقعیت: شهر تهران، منطقه 22
  • متراژ فضا: 105 متر
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: سفید، رنگ چوب، کرم، قهوه ای و آبی

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

ما در طراحی خانه خود سعی کردیم که تمام المان ها و وسایلی را که به ما انرژی مثبت می دهند حفظ کنیم. به همین دلیل نیز یکی از اولین کارهایی که انجام دادیم استفاده از متریال طبیعی همچون چوب بود که هر دوی ما به آن علاقه بسیاری داریم. در نتیجه در کنار چوب از رنگ های گرم طبیعت نیز با تضادی که با رنگ های سرد دارند استفاده کردیم و تناسب بین رنگ ها و فرم ها را حفظ نمودیم. وجود این تناسب و تعادل در فضای خانه اهمیت بسیاری برایمان داشت.  

مطلب منتشر شده: چیدمان خانه زیبا، سلیقه این خانواده چهار نفره + تصاویر

امیر صادقی
عکاسی خانه ی ستاره و سیاوش در کرج
امیر صادقی

تقارن در چیدمان مبلمان

برای فضاهای رسمی تر مثل پذیرایی، همواره تقارن جوابگو است. چیدمان نامتقارن حس و حال غیر رسمی بودن به فضا می بخشد. علاوه بر این، سبک دکوراسیون منزل هم می تواند تاثیر زیادی بر متقارن بودن یا نبودن چیدمان مبلمان داشته باشد. معمولا سبک های کلاسیک دارای تقارن و سبک های مدرن بدون تقارن چیدمان می شوند.

  • موقعیت شهر: کرج/ محله: مهرویلا
  • متراژ فضا: 138 متر مربع
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: طوسی و سفید

امیر صادقی
عکاسی خانه ی ستاره و سیاوش در کرج
امیر صادقی

از آنجایی که رنگ طوسی، رنگ خنثی است، هر وقت که بخواهیم می توانیم با رنگ دیگر ترکیبش کنیم و این گونه برایمان تکراری و خسته کننده نمی شود. در دکوراسیون خانه ما سبک مدرن و کلاسیک تلفیق شده است و در بعضی قسمت ها از سبک وینتج هم استفاده کردیم چون از تنوع لذت می بریم.

مدل مبلمان چسترمان را از پینترست انتخاب کردیم و آن را سفارش دادیم تا برایمان بسازند. اما مبل های تک اصلا شبیه چیزی نبود که سفارش دادیم و به این خاطر کمتر از بقیه وسایل دوستشان دارم.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون جدید پذیرایی، خانه سه خوابه ستاره و سیاوش در کرج

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تارخ و ساغر در یوسف آباد
امیر صادقی

شلوغی و تجمع در چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

سعی کنید مسیرهای ورودی را چندان شلوغ نکنید. از قرار دادن مبل های بزرگ و دست و پاگیر در ورودی فضا خودداری کنید. حداقل فاصله از ورودی ۶۰ سانتی متر و حداکثر میزان آن ۱۲۰ سانتی متر است. توصیه می شود وسایل را در اطراف فضا پراکنده کنید و آن را در قسمت مرکزی قرار ندهید. زیرا تجمع وسایل در مرکز فضا، آن را به نشیمن کوچک تبدیل می کند. در حالی که اگر وسایل را دور تا دور بچینید، یک نشیمن بزرگ خواهید داشت.

  • موقعیت: تهران، یوسف آباد
  • متراژ فضا: ۱۱۰ متر
  • سبک دکوراسیون: مدرن و مینیمال
  • رنگ های غالب: زرد و طوسی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تارخ و ساغر در یوسف آباد
امیر صادقی

از آنجایی که هر دوی ما به فضاهای مینیمال علاقه داشتیم سعی کردیم که این حس و حال را در خانه خودمان نیز حفظ کنیم. ما فکر می کنیم که خلوت و راحت بودن دکوراسیون منزل ما یکی از ویژگی هایی است که به آن حس خانه بودن می دهد. در زمان طراحی داخلی خانه دوخوابه 110 متری ما طراحی سقف منزل و نوع نورپردازی آن یکی از بزرگ ترین چالش ها و دردسرهای خانه ما بود. 

خوشبختانه من و همسرم در طراحی دکوراسیون داخلی خانه اختلاف سلیقه ای نداریم و به همین دلیل هم در نهایت توانستیم به خانه مورد علاقه هر جفتمان دست یابم.

مطلب منتشر شده: خانه دوخوابه 110 متری، طراحی دکوراسیون به سبک ساغر و تارخ + تصاویر

دکوراسیون منزل خانم ریحانی

تنوع در چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

برای چشم نواز کردن فضا می توانید از مبلمان با سایزهای مختلف استفاده کنید. تعادل دکوراسیون را با قرار دادن دو قطعه بزرگ روبروی هم برقرار کنید و از قرار دادن دو شیء بزرگ یا بلند در کنار یکدیگر خودداری کنید.

  • موقعیت: آلمان/ شهر هرفورد
  • متراژ فضا: ٦٥ متر
  • سبك دکوراسیون: تلفیقی و بوهمی
  • رنگ های غالب طراح: اتاق خواب: سفيد / راهرو: مشکی / نشیمن: رنگ هاي گرم

دکوراسیون منزل خانم ریحانی

 تلاش کردیم هر قسمت از خانه مان رنگ و حال و هواي متفاوتي داشته باشد. برای دکوراسیون راهرو از وسايل فلزی و مشكی و مشکلی استفاده کردیم . سعی کردیم که با کمک قاب و تابلوهای عکاسی بسیار، آن را زیباتر کنیم. البته از قاب ها و تابلوهای عکاسی دیگری نیز در سایر بخش های خانه استفاده کردیم.  

با این که دوست نداشتیم مبلمان را دور تا دور اتاق چیدمان کنیم، اما با این کار در نهایت فضای خالی تر و آزادتری را برای دکوراسیون نشیمن فراهم کردیم که باعث شد فضای نشیمن کمی بزرگ تر به نظر برسد.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون خانه یک خوابه، منزلی گرم و دنج در آلمان + تصاویر

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خانم حاجیان در تهران
امیر صادقی

کنتراست در دکوراسیون منزل

از ترکیب خطوط راست و منحنی برای ایجاد تضاد استفاده کنید. مثلا اگر مبلمانتان از مدل ال یا صاف، منظم و مدرن است، از یک میز گرد برای ایجاد تضاد استفاده کنید. اگر هم مبلمان گرد و منحنی دارید، از یک میز زاویه دار استفاده کنید. 

  • موقعیت: تهران، پيروزی
  • متراژ فضا: 105 متر
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: طوسی، عسلی، مشکی، سفید 

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خانم حاجیان در تهران
امیر صادقی

از آن جایی که به رنگ های خنثی و مدرن علاقه بسیاری دارم و ترجیح می دهم که سادگی را در فضا حفظ کنم به دنبال این نوع از چیدمان و سبک مدرن در دکوراسیون منزل خود رفتم. نکته ای که در انتخاب این نوع از طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد آن است که حتی تا 10 سال آینده نیز هم چنان به قوت خود باقی است و از مد نمی افتد. در نتیجه خیالمان هم راحت خواهد بود.

از ابتدای کار و همان اوایل طراحی داخلی خانه سعی کردیم که برنامه ریزی مشخصی داشته باشیم و بر اساس همان هم پیش برویم. به همین دلیل هم از همان قدم های اول بر اساس برنامه ریزی ای که داشتیم پیش رفتیم و نتیجه هم همان چیزی شد که باب میل هردوی ما بود.

مطلب منتشر شده: چیدمان خانه تهرانی، خانه ای گرم با سلیقه سحر و حسام!

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

سهولت استفاده در چیدمان مبلمان

همواره میز جلو مبلی را به گونه ای قرار دهید که از همه مبل ها قابل دسترسی باشد. اگر از چند میز استفاده می کنید بهتر است اندازه های مشابه داشته باشند. اگر قرار است روی مبل بنشینید و کتاب بخوانید، برای تامین نور کافی حتماً یک چراغ با آباژور کنارش قرار دهید.

برای آنکه بتوانید به راحتی روی مبل نشینید و پاهای خود را دراز کنید، فاصله حدود ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر بین میز جلو مبلی و مبل را رعایت کنید.

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

  • موقعیت: شهر تهران/ محله نارمک
  • متراژ فضا: ۶۰ متر
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: بادمجانی، خردلی، طوسی

 به دلیل القای حس زندگی این دکوراسیون و همین طور به دلیل سادگی و راحتی که این سبک دارد ما تصمیم گرفتیم که سبک تلفیقی را انتخاب کرده و در فضای خانه خود مورد استفاده قرار دهیم. از نظر خود ما به دور از تجملات بودن دکوراسیون و هم چنین در دسترس بودن همه چیز مهم ترین چیزی است که حس خانه بودن را به ما القا می کند و تمامی اینها همان چیزی است که ما به دنبال آن بودیم و دوست داشتیم که در فضای خانه مان داشته باشیم.  

مطلب منتشر شده: دکوراسیون جذاب منزل، با ترکیب سه رنگ + تصاویر

پگاه طالقانی
تور خانه گردی
پگاه طالقانی

طراحی نهایی چیدمان مبلمان روی کاغذ

قبل از اینکه قدمی برارید، بهتر است ابتدا طرح مورد نظرتان را روی کاغذ پیاده کنید. ابعاد فضا را مشخص کنید، محل قرارگیری در و پنجره ها، سیستم های گرمایش و سرمایش و سیستم های الکتریکی و در نهایت محل قرارگیری وسایل و مبلمان را روی نقشه تعیین کنید. با انجام این مرحله به نتایج بسیار مفیدی دست خواهید یافت.

  • موقعیت: کشور اتریش، وین
  • متراژ فضا: ۸۰ متر مربع
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: تلفیق طوسی، چوب و قرمز

پگاه طالقانی
تور خانه گردی
پگاه طالقانی

من عاشق رنگ ها هستم. معتقد نیستم که دیوار های خانه حتما باید سفید باشند یا دوست ندارم دکوراسیون فقط در رنگ های سیاه و سفید یا نقره ای و طلایی باشد. من از رنگ طوسی که رنگ خنثی است استفاده کردم، آن هم به همراه رنگ چوب که یک گرمی خاصی به دکوراسیون می دهد. از طرف دیگر سعی کردم با قرمز کردن یک دیوار بزرگ، تضاد زیادی به این فضای خنثی بدهم. به همین دلیل تلاش کردم رنگ مبل خانه هم باز خنثی انتخاب کنم. با آوردن رنگ روی دیوارها یا طرح های رنگی کوسن های مبل سعی کردم حال و هوای خانه خودم را هم عوض کنم.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون خانه پر نور، سلیقه پگاه و همسرش در قلب اتریش!

اگر دکوراسیون خانه های معرفی شده برایتان جذاب به نظر می رسند، روی لینک مطلب منتشر شده هر کدام کلیک کنید و تصاویر بیشتری از آن خانه ها را ببینید. شما هم می توانید تصاویر خانه طراحی شده خود را به شماره تلگرام ۰۹۳۸۸۵۴۷۱۴۰ ارسال کنید. 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه