Chidaneh.com placeholder image

زیباترین طرح های کوسن و بالشتک در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

پرده و لوازم پارچه ای : از دیدگاه اکثر افراد استفاده از طرح ها در دکوراسیون داخلی منزل یکی از سخت ترین و ترسناک ترین بخشهای این هنر به شمار می رود ، در واقع استفاده از کوسن ها نقطه شروع مناسبی برای استفاده از طرح ها است زیرا می توان به سادگی و با قیمت مناسب از آنها در تغییر دکوراسیون منزل استفاده کرد.در حقیقت راز رسیدن به یک طراحی حرفه ای درانتخاب یک مضمون مشترک نهفته است ، به این معنی که اگر از کوسن های کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون منزل استفاده می کنید باید از طرحهای متنوع در آنها بهره ببرید.برای شروع دو طرح یا بیشتر را انتخاب کرده و آزادانه از ترکیب آنها استفاده کنید، خواهید دید که ترس تان از بین خواهد رفت.پس با چیدانه همراه باشید تا با هم نگاهی به کاربرد های کوسن های طرح دار در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بیاندازیم.

تابلو فرش ریحان

1-استفاده از جذابیت گلها برای طراحی کوسن ها

از زیبایی و انرژی گلها برای گلباران کردن مبلمان تان استفاده کنید.همانطور که می دانید در طبیعت گلها به صورت گروهی در یک فضا با یکدیگر قرار می گیرند در دکوراسیون نیز همچون طبیعت از آنها استفاده می شود.در عکس زیر از یک جفت کوسن با طرح گل یکسان و تک کوسنهایی با طرح متفاوت اما رنگی یکسان به زیبایی در کنار یکدیگر استفاده شده است.

مطلب پیشنهادی : طراحی دکوراسیون با ایده های پارچه ای

2. افزودن قدرت به دکوراسیون داخلی با کوسن های طرح دار

در این تصویر رنگ جذاب و خیره کننده ی قرمز تند و چاپ سفید رنگ، تصویر چشمگیری ایجاد کرده اند. در اینجا به خوبی ترکیب طرح ها بکارگرفته شده ، زیرا در تمامی طرحها از رنگ و مقیاس مشابه استفاده شده است.

مطلب پیشنهادی : دریچه ای برای تماشای جذابیت رنگ قرمز

3. ایجاد تناسب در دکوراسیون داخلی با کوسن ها

این مجموعه از کوسن ها اگر چه طرحها و رنگهای متفاوتی دارند اما به واسطه تکنیک استفاده شده در تولید پارچه هایشان با یکدیگر مرتبط بوده و یک گروه را تشکیل می دهند.

مطلب پیشنهادی : به سادگی کوسن های زیبا بدوزید

4.طرحهای هندسی برای کوسن های طرح دار

در تصویر بالا در کنار استفاده مشترک از طرحهای کاشیهای موریش (آفریقایی) ، در تمامی این کوسن ها از رنگهای پاستیلی استفاده شده است ، در واقع به کارگیری رنگهای زنانه در کنار رنگ ملایم سفید و خنثی مبل این مجموعه را تبدیل به یک ست رنگارنگ و انرژی بخش مبلمان کرده است.

مطلب پیشنهادی : مبلمان رنگى، تحولى زیبا در دکوراسیون داخلى !

5- به کارگیری کوسن های دست بافت در دکوراسیون داخلی 

استفاده از بقایای فرش به عنوان کوسن و ایجاد مجموعه ای از کوسنهای فرشی بسیار خیره کننده است.فرش هایی جذاب با بافت صاف مثل گلیم برای استفاده در کوسنها مناسب هستند.( از فرشهای دست بافت قدیمی برای اینکار استفاده نکنید)

مطالب پیشنهادی : انتخاب فرش ، دکوراسیون منزل خوش رنگ و لعاب

6.استفاده آسان از رنگها برای طراحی کوسن ها

در اینجا از یک رنگ به عنوان یک موضوع مشترک استفاده شده است.بافت مخملی نیز به عنوان یک عنصر اتحاد در نظر گرفته شده  که می توان برای ایجاد فضای مثبت و منفی نیز در دکوراسیون داخلی منزل از آن استفاده کرد.همانطور که در تصویر می بینید در کوسن سمت چپ  از رگه های رنگ انرژی بخش سبز استفاده شده است که در کوسن سمت راست افزایش پیدا کرده و به عنوان زمینه در نظر گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی : نگاهی به کاربرد رنگ سبز در طراحی داخلی

7-ایجاد ضربان در دکوراسیون داخلی با کوسن های رنگی

یک طرح دارای تضاد زیاد را انتخاب کنید و آزادانه از آن استفاده کنید و در کنار آن از یک رنگ قوی متضاد بهره ببرید.همانطور که در تصویر می بینید سفید و سیاه گزینه های خوبی برای این منظور می باشند اما می توانید با استفاده از رنگ سفید و بنفش در کنار یکدیگر به همین نتیجه برسید.

مطلب پیشنهادی : با رنگ سیاه اتاق خواب تان را جذاب و متفاوت کنید

8- اجازه دهید آثار هنری راهنمای شما در طراحی دکوراسیون باشند.

می توانید با استفاده از مجموعه ای ظاهراً بی قانون و قاعده از طرحهایی که رنگهای نزدیک به رنگهای آثار هنری دلخواهتان دارند به نتیجه مطلوبی برسید.

مطلب پیشنهادی : ترکیب رنگ ها برای یک خانه رنگین کمانی

9- الهام از خانواده برای طراحی کوسن هایی جذاب

گاهی می توانیم با استفاده از طرحهایی مربوط به افراد خانواده و یا حتی حیوانات خانگیتان به نتیجه جالبی برسید.می توانید از این ایده به عنوان جایگزین جالبی برای عکسهای خانوادگی استفاده کنید. 

مطلب پیشنهادی : کوسن های ساده و زیبا بدون نیاز به دوخت و دوز

10- طرحهای قبیله ای برای طراحی کوسن های طرح دار

در این تصویر می بینید که طرحهای قبیله ای و رنگهای مختلف در کنار یکدیگر ترکیب زیبایی از یک نیمکت طرحداررا بوجود آورده اند.این مجموعه  تصاویر درهم ، بدون داشتن شباهت با یکدیگر ترکیب شده اند.

مطالب پیشنهادی : سه شیوه ساده برای ساخت کوسن های منحصر به فرد

11-استفاده از طرحهای پوست حیوانات برای کوسن ها

می توانید از طرحهای مربوط به پوست حیوانات شبیه به هم برای روی مبل یا صندلی تان استفاده کنید.عکس بالا نمونه ی خوبی از این روش است که بدون رنگ و فقط با استفاده از سفید و مشکی ایجاد شده است.

مطلب پیشنهادی : خانه خود را با رنگ های سیاه و سفید نونوار کنید

12-اندازه ، رنگ ، تکرار ، دکوراسیون داخلی جذاب

یک طرح را انتخاب کنید و آن را به روشهای مختلف تکرار کنید. در اینجا می بینید که چگونه با استفاده از رنگهای شکلاتی و آبی روشن و طرح خال خالی و تکرار آن در اندازه های مختلف به این تخت بی روح ،جان بخشیده شده است.

مطلب پیشنهادی : رنگ آبی ، تجربه ی آرامش در طراحی داخلی

13-  استفاده از الگوهای مشخص برای طراحی کوسن ها 

سه طرح مشخص را انتخاب کنید و به هر کدام الگوی خاص خودش را اختصاص دهید.در این مثال از طرحهای مارپیچی در مقابل طرحهای مربعی به عنوان طرحی دیگر استفاده شده است.

14-گلچینی از طرحهای مختلف برای کوسن ها 

وقتی به استفاده از طرحها می رسیم،در کنار یک کاناپه چرم نارنجی باید از ترکیبات جسورانه استفاده کنیم.در اینجا سه کوسن ابریشمی براق تضاد زیبایی با زمینه دارند.در این تصویر رنگ آبی (رنگ مکمل نارنجی)به منزله لنگر کشتی می باشد که در مرکز برای ایجاد تعادل قرار گرفته است ، در حالیکه دو کوسن دیگر در اطراف آن به عنوان حامی به آرامی سوسو می زنند.

مطلب پیشنهادی : ویدئو: دوخت کوسن های زیبای گل رز

15- ایجاد آرامش در دکوراسیون داخلی با کوسن های طرحدار

زمینه طرحدار و مبلهای ارتشی رنگ جلوه خاصی به محیط بخشیده است و همانطور که می بینید با اینکه هر کوسن الگوی متفاوتی دارد اما همه در یک چیز مشترکند و آن تناژ رنگ کاراملی است که یادآور تشعشات نور خورشید است که محیط را از سردی خارج می کند.

16-تکرار طرحها در طراحی کوسن ها

یکی از طراحان به نام اندی وارهول به روش تکرار یک الگو معتقد است او در تصویر زیر اصل تکرار یک الگو را به نمایش می گذارد.در این عکس از هر طرح دو نمونه موجود است.وی با استفاده از الگوها به صورت جفت هارمونی را به نمایش درآورده است.

17-کوسن هایی پیچیده اما زیبا برای دکوراسیون داخلی

سوزن دوزیهای سنتی یکی از مهمترین اجزای این تصویر می باشد.همچنین ترکیبی از دو رنگ سبز و قرمز را به عنوان مکمل یکدیگر می بینیم.توجه کنید که چگونه جذابیت ساده و بی تکلف این کوسن ها زیبایی این صندلی طرح روستایی را به نمایش می گذارد.

مطالب پیشنهادی : نورپردازی در دکوراسیون منزل به روشی مدرن و خاص

۱۳ ایده عالی برای تزئین دیوارهای خالی به کمک پارچه ها

۱۱ پیشنهاد خانه داری برای خانم های با سلیقه

به ما بگویید: آیا شما هم از کوسن های طرح دار در خانه خود استفاده کرده‌اید؟ لطفا عکس آن را در بخش مشاوره دکوراسیون با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید سوالات خود درباره، معماری داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ویلای خود را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.  

منبع : houzz | مترجم : سپیده نعمت زاده | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه