Chidaneh.com placeholder image

آوردن حال و هوای خانه به طراحی داخلی اداری

به قلم: لاله داورپناه

فضاهای اداری: گرومارکتینگ یک شرکت تبلیغاتی است که در برقراری ارتباط نزدیک با مشتریان تخصص دارد و تجربیاتی احساسی و درگیرکننده میان مشتری و برند ایجاد می‌کند. برخی از مشتریان این شرکت عبارت بوده‌اند از گوگل، گلنلیوت (Glenlivet)، سفورا (Sephora)، لیوایز (Levi’s)، گپ (GAP)، داکرز (Dockers) و بسیاری دیگر. این شرکت در سال 2001 و توسط دو رقیب تجاری قدیمی یعنی کسی هیوز (Cassie Hughes) و گابری مینز (Gabrey Means) تاسیس شد. مینز مدیر تبلیغات تجربی در شرکت گپ بود که به دقت فعالیت‌های تجاری هیوز، مدیر تبلیغات و روابط عمومی سابق شرکت جین لیوایز را زیر نظر داشت. با این حال رقابت آن‌ها یک روز طی نوشیدن یک بطری به پایان رسید.

چوب و هنر

طراحی داخلی اداری و تاثیر آن بر روانشناسی کار بر هیچ کس پوشیده نیست به همین دلیلگرومارکتینگ به تازگی دست به طراح یک فضای خارق‌العاده دفتری جدید در یکی از ساختمان‌های تاریخی سان‌فرانسیسکو در خیابان پاسیفیک (Pacific Avenue) در میدان جکسون (Jackson Square) زده و به آنجا نقل مکان کرده است. با چیدانه همراه شوید و در دفتر جدید گرومارکتینگ گشتی بزنید.

در ساختمان پلاک 1911، در شماره 570 خیابان پاسیفیک در سان‌فرانسیسکو، یک ساختمان چهارطبقه در طبقات بالای خود هتلی با نام پاسیفیک، ناتینگهام و سیاتل (The Pacific, the Nottingham and the Seattle) را در خود جای داده بود. با این حال مشهورترین واحد در این ساختمان سالنی بود که در طبقه همکف قرار داشت با نام اسپاید کلیز (Spider Kelly’s).

مطلب پیشنهادی: راز های طراحی داخلی از زبان طراحان

سالنی محبوب در میان دریانوردان بدنام و مشهور به «بدترین نوشگاه جهان». خوشبختانه بعد از بیش از یکصد سال این ساختمان تاریخی که در منطقه‌ای قرار دارد که امروز آن را با نام میدان جکسون می‌نامیم، مورد بازسازی و طراحی دکوراسیون مجدد قرار گرفته تا تبدیل به خانه‌ای جدید و نمادین برای شرکت گرومارکتینگ شود.

در سال 2012 زوجی که پیشتر از آن‌ها صحبت کردیم تصمیم گرفتند تا میدان جکسون را به عنوان خانه جدید شرکت خود انتخاب کنند. 25 اکتبر سال 2013 روز رسمی اسباب‌کشی آن‌ها بود و آن‌ها جزئیات باقی‌مانده را در آوریل 2014 به اتمام رساندند.

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی هوشمند فضای اداری

این زوج فضای خام و ناتمامی که در ساختمان وجود داشت و اندازه بزرگ آن را در دست گرفته و آن را تبدیل به فضای کاری زنانه، الهام‌گرفته از طراحی پارسی و رنگارنگ کردند که شرکتشان می‌توانست در آن توسعه یافته و به شکوفایی برسد.

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی و نورپردازی منحصربه‌فرد شرکت فیلیپس

همه جنبه‌های طراحی در این ساختمان بازتابی از اهداف و فرهنگ شرکت است. از بخش پذیرش گرفته که یک فضای نشیمن رسمی، آنتیک و با دیوارهای گچ‌کاری شده دارد تا اتاق‌های کنفرانس تماما شیشه‌ای با میزهای بزرگ و صندلی‌های چرم سفید در همه و همه زیبایی‌شناسی التقاطی این طراحی به چشم می‌خورد. آنها می خواستند راهی منحصر به فرد برای برقراری ارتباط های کاری بیابند.

آشپزخانه شبیه کافه‌ای است با میزهای آنتیک کوچک و چهارپایه‌های پشت بار و در عین حال به دلیل استفاده از رنگ سبز مخصوص شرکت در روی بار و بالای کابینت‌ها حس و حالی مدرن دارد و به کارمندان احساس آرامش می‌دهد. احساسی که کارمندان همیشه لیاقت دریافت آن را دارند.

این دفتر دارای حس و حالی رنگارنگ و چند وجهی است که باعث می‌شود کارمندان همواره انگیزه کافی داشته و شاد باشند. فضایی که ایجاد شده بیانگر فرهنگ و طرز تفکر مدیران شرکت است و در آن فضاهای اشتراکی و نقاطی برای دور هم جمع‌شدن تعریف شده‌اند: نقاطی مثل «لانه»، «نشیمن» و «بیشه».

کارکنانی که در طبقات پایین‌تر حضور دارند در بخش‌هایی جدا از هم و در گروه‌هایی کار می‌کنند که معمولا شامل چهار میز می‌شود. هر یک از این بخش‌ها معمولا حال و هوا و ترکیب رنگی متفاوتی دارد.

مطلب پیشنهادی : طراحی یک دفترکار برای دو شرکت متفاوت

کارکنان اجرایی اما در دفاتری کار می‌کنند که با پارچه‌های سیاه و سفید و میزها و صندلی‌های آنتیک فرانسوی از هم جدا شده‌اند. این دفتر اداری حس و حالی رنگارنگ و پرانرژی دارد که این انرژی به کارمندان نیز منتقل شده و باعث شادی و کار رضایتمندانه آن‌ها می‌شود. فضای کار رنگی کمکی به جسم و ذهن کارکنان در فضای اداری خواهد بود.

به ما بگویید: نظرات و ایده های خود را در این باره در بخش مشاوره دکوراسیون با کاربران چیدانه در میان بگذارید. شما می توانید سوالات خود درباره طراحی فضای داخلی اداری و دکوراسیون منزل را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.  

اگر مشغول ساخت خانه، طراحی دفتر کار و یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

مطالب بیشتر: طراحی محیطی آرام برای کودکان در دندانپزشکی

طراحی داخلی دفتر کوکاکولا در لندن

طراحی یک دفتر کار موفق فقط در ۶۵ متر!

طراحی داخلی شرکت گوگل و گردشی در طبیعت

منبع: officesnapshots | ترجمه شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه