Chidaneh.com placeholder image

وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: امروزه این مفهوم ساده وارد حوزه‌های دیگر هم شده و از این طریق دست طراحان در طراحی خانه باز شده است. اکنون وسایل تاشو و متحرک را می‌توان در هر اتاقی از خانه پیدا کرد. از درها که وقتی حرکت می‌کنند یک انباری کوچک در درون یک آشپزخانه بزرگ پیدا می‌شود تا فضاهای نگهدارنده مبتکرانه که به راحتی باز و بسته می‌شوند همگی باعث شده‌اند تا در هنگام طراحی خانه‌های نقلی و کوچک از این وسایل به وفور استفاده شود. البته این وسایل مختص فضاهای کوچک نیستند بلکه در خانه‌های بزرگ هم بسته به ایده‌های طراحی دکوراسیون منزل طراح از این نوع وسایل استفاده می‌شود. چیدانه در این در این مطلب قصد دارد 10 راه فوق‌العاده ساده برای استفاده از وسایل تاشو را به شما نشان دهد تا با بهره بردن از آن‌ها فضاهای جذاب‌تر و کاربردی‌تری در خانه داشته باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب با وسایل تاشو

اسکای اسکرپر

پنهان کردن وسایل الکترونیکی در اتاق های کوچک

یک تلویزیون بزرگ می‌تواند حس و حال کلی طراحی مینیمال اتاق تلویزیون که در عکس بالا مشاهده می‌کنید را از بین ببرد. به همین دلیل این تلویزیون در پشت یک در تاشو ساده پنهان شده است و وقتی بسته می‌شود کل دیوار به یک حالت مشخص درمی‌آید. این ترفند های دکوراسیون برای تلویزیون می تواند به بهینه تر شدن فضاهای داخلی خانه شما کمک کند. و اگر خوب دقت کنید فضای پیرامونی تلویزیون هم مانند حالت بسته درهاست تا در نهایت فضا دارای حس و حالی یکدست و یکپارچه شود.

مطلب پیشنهادی : تلویزیون LCD را کجای خانه بگذاریم ؟

پنهان کردن کشوهای آشپزخانه پشت درب های چوبی

افزایش فضاهای کاربردی در فضاهای کوچک

 چگونه از انباری خانه بهتر استفاده کنیم؟ همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید یک انباری کامل که دارای تعدادی قفسه، کشو، و پیش‌خان است در پشت یک در تاشو فوق‌العاده ظریف پنهان شده است. اگر از یک در سرتاسری برای این انباری استفاده می‌شد در حالت باز فضای زیادی را اشغال می‌کرد و عبور و مرور دشوار می‌شد. طراحی تاشو این مشکل را حل کرده است. از این رو حتی در حالت باز بودن در انباری باز هم به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد، چراکه این در ظریف در حالت باز هم فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

مطلب پیشنهادی : چگونه خودمان یک قفسه مدرن بسازیم؟

اگر به دنبال قفسه های خلاقانه می گردید گالری عکس چیدانه می تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد.

طراحی دکوراسیون منزل با استفاده از وسائل تاشو

تغییرات اساسی در یک فضای کوچک

 این قسمت آبی رنگ فضای خواب، کار، و فضای نگهدارنده را تماما در درون خود جای داده است و به گونه‌ای طراحی شده که رو به دیوار پشت خود تا می‌شود. قسمت تخت‌خواب آن به راحتی باز می‌شود و هم‌چنین یک سطح که نقش میز تحریر را دارد نیز به صورت تاشو به بدنه چسبیده است و به راحتی باز و بسته می‌شود. استفاده از چنین ایده‌ای بسیار مناسب آپارتمان‌های نقلی است که امروزه تعداد آن‌ها در شهری چون تهران کم هم نیست.

مطلب پیشنهادی : ۷ دکوراسیون داخلی ، مناسب آپارتمان های کوچک

استفاده از تخت خواب تاشو در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

استفاده از یک تخت‌خواب تاشوی مناسب

 با استفاده از وسایل تاشو می توانید گوشه و کنار خانه را به اتاق کار تبدیل کنیدیک تخت‌خواب تاشو این امکان را فراهم می‌کند که یک اتاق کار تبدیل به اتاق‌خواب مهمان شود. عکس بالا به شما نشان می دهد که چگونه یک فضای کار در اتاق خواب ایجاد کنیداین فضا یک اتاق کار است و در هنگام نیاز با باز شدن تخت‌خواب تبدیل به یک اتاق‌خواب می‌شود. این تخت‌خواب خیلی طراحی ساده‌ای دارد. وقتی در حالت باز قرار دارد یک فضای نورانی پیش‌ساخته و یک تابلوی نقاشی کوچک از پشت آن ظاهر می‌شود. اگر شما هم مهمان زیاد دارید و مجبورید یکی از اتاق‌ها خانه را به محل کار خود اختصاص دهید حتما از این ایده استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : تخت خواب تاشو ، راه حل خانه کوچک

میز تحریر تاشو برای اتاق کار کوچک

پیدا کردن یک میز تحریر کلاسیک

طراحی سنتی اداری برای صدها سال در طراحی فضاها مورد استفاده قرار می‌گرفت. این طراحی در واقع شامل یک میز تحریر ساده برای نوشتن بود که از داخل یک فضای بزرگ‌تر خارج می‌شد (مانند عکس بالا) و هنگامی که به آن نیازی نبود به داخل همان فضای بزرگ تا می‌شد. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید طراحی زیبا و کارآمد برای میز کار به قدری زیبا و جالب است که دکوراسیون داخلی اتاق را تحت تاثیر قرار داده است. خود میز و ساختار آن زیباست که هم در حالت بسته و هم حالت باز جلوه‌ زیبایی به دکوراسیون داخلی اتاق می‌دهد.

مطلب پیشنهادی : از وسایل کهنه عزیزانمان برایشان هدیه ای متفاوت بسازیم

طراحی کتابخانه در فضای کوچک

ساخت یک قفسه سفارشی

 اگر به دنبال ساخت قفسه های زیبا با کارکردی شگفت انگیز در داخل خانه خود هستید چرا از ایده‌های قفسه‌های تاشو استفاده نکنید؟ این کار باعث می‌شود شما برخی از وسایل را خارج از دید قرار دهید- مانند تجهیزات تکنولوژیکی- و هم‌چنین طراحی آن‌ها زیباتر و استفاده از آن‌ها راحت‌تر از دراورها و کشوهای سنتی است.

مطلب پیشنهادی : چگونه خودمان یک قفسه مدرن بسازیم؟

طراحی کشو های کاربردی برای فضاهای داخلی کوچک

تغییر در طراحی سنتی فضاهای کوچک با وسائل تاشو

انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه می توانند در دکوراسیون منزل جذابیت ایجاد کنند. در یک فضای نگهدارنده مانند فضایی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، احتمالا شما منتظر یک جفت دری که رو به بیرون باز می‌شود خواهید بود، اما در این مورد از یک طراحی زیبا که دارای یک در تاشو است استفاده شده است. این در هم طراحی خاصی دارد و هم وقتی باز می‌شود در آن قفسه‌های همیشگی را نمی‌بینید، بلکه در آن کشوهای بسیار کوچک و جذابی قرار گرفته‌اند.

مطلب پیشنهادی : انواع درهای حیات خلوت

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب با وسائل تاشو

نمایان شدن یک اتاق کار کوچک

هر چه درهای تاشو و لولایی شما ظریف‌تر و باریک‌تر باشند، زیباتر و ساده‌تر باز می‌شوند و در هنگام باز بودن هم فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. خوبی این امر این است که برای نمونه یک اتاق کار خانگی را می‌توان در پشت چنین درهایی پنهان کرد. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید وقتی این درها باز هستند، اتاق کار کوچک بخشی از اتاق بزرگ‌تر می‌شود. در ضمن اگر این درها بزرگ‌ و معمولی بودند وقتی در حالت باز قرار می‌گرفتند فضای داخلی آن‌ها گرفته و بسیار خفه و کار کردن در آن دشوار می‌شد. طراحی داخلی اتاق کار رویایی درخانه به وسیله درب های تاشو کار بسیار هیجان انگیز و ساده ای است

مطلب پیشنهادی : اتاق کار رویایی برای هنرمندان

قفسه های تاشئ در فضای رختشوی خانه

آویزان کردن عناصر تاشو

بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک استفاده از یک میله خشک کن پایه‌دار است که فضای زیادی از سطح زمین را اشغال می‌کند، در حالی که اگر آن را مانند عکس بالا در فضایی رو به دیوار قرار دهید و با استفاده از طناب ساده آن را باز و بسته کنید، فضای بسیار کمی اشغال می‌شود. استفاده از این ایده در فضاهای کوچک راه‌حل فوق‌العاده خوبی است و وقتی از این میله‌های خشک‌کن استفاده نمی‌شود می‌توان آن‌ها را به راحتی در حالت بسته قرار داد.

مطلب پیشنهادی : راه حل های طراحی دکوراسیون خانه های خیلی کوچک

طراحی آشپزخانه خانه های کوچک با استفاده از وسائل تاشو

یک میز تاشو در آشپزخانه

همه ما دوست داریم وعده‌های غیر‌رسمی را در خود آشپزخانه میل کنیم. اگر آشپزخانه شما خیلی برای این کار جا ندارد به راحتی می‌توانید از یک میز غذاخوری تاشو استفاده کنید. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید این میز غذاخوری پر کاربرد در خانه های کوچک را در هنگام نیاز می‌توان به سمت دیوار پشتی تا کرد و در عین حال صندلی‌ها را جمع و از چنگکی که به دیوار نصب شده است آویزان کرد. این ایده باعث می‌شود شما بیشترین بهره را از فضای آشپزخانه خانه خود ببرید.

مطالب پیشنهادی : بهترین مکان برای وسایل برقی کوچک در آشپزخانه

 دکوراسیون آشپزخانه کوچک با ایده های بزرگ

۸ ایده طراحی دکوراسیون که معجزه می کند

۱۰ ایده برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های نقلی

به ما بگویید: آیا شما هم از وسایل تاشو در خانه خود استفاده می‌کنید؟ لطفا عکس آن‌ها را در بخش مشاوره دکوراسیون با چیدانه در میان بگذارید. شما می توانید سوالات خود درباره طراحی فضای داخلی اداری و دکوراسیون منزل را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

گر مشغول ساخت خانه، طراحی دفتر کار و یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

منبع : houzz | گرد آوری شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه