Chidaneh.com placeholder image

تزئین و استفاده کاربردی ستون در طراحی داخلی

به قلم: لاله داورپناه

بازسازی اجزای فضای داخلی: در طراحی ساختمان ها با توجه به محاسبات سازه ای گاهی استفاده از ستون در فضای داخلی و خارج از دیوار، اجتناب ناپذیر است. در چنین موقعیتی ستون ها در میان فضای نشیمن خانه به شدت خودنمایی خواهند کرد. بنابراین باید فکری به حال آنها کرد تا ظاهری زیباتر و خوشایند تر به خود بگیرند. در برخی از اوقات حتی امکان این وجود دارد که بتوان از آنها به عنوان عنصری کاربردی در طراحی دکوراسیون منزل استفاده کرد. با چیدانه همرا شوید و ایده هایی برای پوشش ستون های خانه خود بیابید.

پوشش چوب برای ستون ها در نشیمن خانه

اسکای اسکرپر

چوب به عنوان یک عنصر طبیعی همیشه در دکوراسیون منزل حس آرامش را به وجود می آورد. شما می توانید از آن با طرح، رنگ و بافت های متفاوت در طراحی داخلی خانه خود استفاده کنید. به بخش اهالی فن سازه های چوبی در چیدانه بروید و نمونه کارها و چوب های آنها را ببینید. تنوع چوب ها می تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را به توجه به علایق و خانه خود بیابید. اهالی فن چیدانه می توانند به شما در اجرای این پوشش کمک کنند.

پوشش سنگ برای ستون در فضای داخلی

سنگ های تیشه ای نیز حس حال طبیعی و آرامش بخش خود را به خانه می آورند. ظاهر دست نخورده و طبیعی آنها فضای خانه شما را زیبا می کند. 

ایده های اقتصادی و طبیعت دوست در خانه می تواند با کمترین هزینه منزل شما را متحول کند.

اگر به سنگ علاقه دارید ولی ترجیح می دهید سطوح داخلی خانه شما یکدست و صاف باشند، بهترین گزینه برای شما سنگ های صیقلی است که می توانید آنها را در طرح و رنگ های متفاوت و زیبا در بازار بیابید. چیدانه در گذشته شما را با نحوه انتخاب و انواع سنگ ها آشنا کرده است.

فعالین در حوزه کاشی و سرامیک را در اهالی فن چیدانه ببینید.

سنگ های بادبر نوعی پوشش مصنوعی هستند که ظاهر سنگ های طبیعی را دارند. تفاوت در نحوه نصب پنل های سنگ بادبر با سنگ های طبیعی باعث می شود که گاهی در طراحی داخلی ترجیح داده شوند.

ترکیب سنگ و چوب برای پوشش ستون ها در خانه

دو عنصر سنگ و چوب را در کنار هم به کار بگیرید. نیازی نیست که فکر کنید لازم است از میان آنها یکی را انتخاب کنید. شما می توانید با یک طراح داخلی صحبت کرده و بهترین نوع همنشینی این مواد و مصالح را با توجه به فضای نشیمن خانه خود انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: کار با اهالی فن 

ابراز زدن و گچبری ها بر روی ستون ها در خانه

اگر تمایل دارید که ستون های خانه شما ظاهری شبیه به دیوارهای گچی سفید رنگ خانه تان داشته باشد، بهترین راه استفاده از ابزارها و گچبری های مرسوم است. این نوع تزئینات می تواند ستون را از حالت ساده و بی روح خود خارج می کند.

مطلب پیشنهادی: اهمیت رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی

رنگ کردن ستون ها در دکوراسیون منزل

رنگ غالب در خانه شما کدام است، و یا ترکیب رنگ نشیمن شما از چه رنگ هایی تشکیل شده است؟ به دقت به فضای خانه نگاه کنید و بهترین رنگ را برای رنگ آمیزی ستون خانه بیابید. این کار قطعا تغییری چشمگیر در خانه شما خواهد بود.

نمای آجری برای پوشش ستون های فضای داخلی

اندر مزایای پاره آجرهای ارزان حرف های زیادی می توان زد. اگر به ظاهر آجر و ساختمان های قدیمی علاقه دارید آن را به فضاهای داخلی خانه بیاورید. از قوس های سنتی در فواصل بین ستون ها  استفاده کنید و رنگ و رویی سنتی به خانه تان بدهید. دیوار آجری ارزان ، تحولی در دکوراسیون داخلی خانه شما خواهد بود.

نمونه های به کارگیری آجر را در فضاهای معاصر ایران ببینید: خانه آجربافت در خیابان جیحون تهران
طبیعت و زیبایی ایرانی در خانه حقیقی

علاوه بر این که پوشش مناسب را برای ستون موجود در نشیمن تان را انتخاب می کنید می توانید آن را به یک عنصر کاربردی در خانه تبدیل کنید. به وسیله ستون ها مکانی را برای نگهداری از لوازم دکوری خود فراهم کنید.

ایجاد فضایی برای نگهداری وسایل دکوری به کمک ستون ها

فضای خالی بین ستون و دیوار و یا دو ستون نزدیک به هم را به وسیله شلف ها و قفسه ها تبدیل به مکانی برای نگهداری از وسایل دکوری و کتاب ها بکنید. این کار می تواند به طبقه بندی و نظم دهی خانه شما کمک بسیاری بکند.

استفاده از ستون ها به عنوان میز

ستون ها تکیه گاه خوبی برای طراحی میز ها در کنار خود هستند. دو ستون نزدیک به هم و یا ستونی نزدیک به دیوار مکان خوبی برای داشتن میز غذاخوری و یا حتی میز تحریر در دکوراسیون منزل شما هستند.

مطالب پیشنهادی: ۷ میز تحریر برای زیبایی اتاق کار
میز غذاخوری پر کاربرد در خانه های کوچک!

ستون های تک می توانند نقش میز کنار مبل را برای شما ایفا کنند و در حاشیه خود از وسایل شما نگهداری کنند.

استفاده از ستون ها به عنوان دیوار پشت تلوزیون

در هنگام انتخاب مکان مناسب به عنوان دیوار پشت تلوزیون از ستون ها غافل نشوید. ستونها تکیه گاه خوبی برای تلوسیون هایی هستند که قابلیت نصب شدن به دیوار را دارند. دیگر ترفند های دکوراسیون برای دیوار پشت تلویزیون را در چیدانه دیده بودید.

طراحی فضای نشیمن اطراف ستون

با یک طراحی مناسب می توانید از ستون ها به عنوان پشتی صندلی یا مبل استفاده کنید. نشیمن های ساده و راحت را اطراف ستون قرار دهید و از فضای کوچک خانه خود بیشترین بهره را ببرید.

سوالات خود را در مورد طراحی دکوراسیون خانه و محل کارتان در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان و اهالی فن به شما پاسخ گویند.

اگر مشغول ساخت خانه، طراحی دفتر کار و یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

مطالب بیشتر: راه حل های طراحی دکوراسیون خانه های خیلی کوچک
دکوراسیون زیبا و ارزان برای خانه عروس
بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک
 ۸ ایده طراحی دیوار در دکوراسیون داخلی منزل

نویسنده : لاله داورپناه | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sabakalanaki در تاریخ 18 اردیبهشت 1394
یکی از کاربردی ترین مطالبی بود که تا به حال در چیدانه خوندم. مرسی.
lalehdavarpanah در تاریخ 19 اردیبهشت 1394
سپاس از توجه شما! خواهش می کنم

ثبت دیدگاه