Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون داخلی فروشگاه عینک چشم آذین

به قلم: لاله داورپناه

پروژه های برجسته: همه ما خوب می دانیم که طراحی دکوراسیون داخلی یک فروشگاه می تواند تاثیر مستقیمی در موفقیت تجاری آن داشته باشد. علاوه بر این با توجه به محصولات و خدمات ارائه شده در آن فروشگاه، طراحی چنین فضایی باید به شکلی صورت بگیرد که بتواند کارایی لازم را داشته باشد و مشتری در آن احساس آرامش کند. آیا تا به حال به فروشگاه عینکی رفته اید که طراحی دکوراسیون داخلی آن توانسته باشد توجه شما را به خود جلب کند؟! با چیدانه سری بزنید به فروشگاه عینک چشم آذین در خیابان بهشتی تهران که نمونه ای موفق در این حوزه است.

ری را استودیو
نمای داخلی فروشگاه عینک چشم آذین
ری را استودیو

چوب و هنر

مشخصات پروژه فروشگاه عینک چشم آذین

  • نام پروژه: پروژه فروشگاه عینک چشم آذین
  • طراحان: عباس ریاحی فرد، فری ناز رضوی نیکو، نوید نصرالله زاده(ری را استودیو)
  • محل اجرا: تهران – خیا­بان بهشتی – نرسیده به تقاطع سهروردی – پلاک120
  • کارفرما: ­­­­­­­محمد نکوگویان

ری را استودیو
دکوراسیون داخلی فروشگاه چشم آذین
ری را استودیو

  • اجرا: عباس ریاحی فرد ، سروش علیپور
  • تاریخ شروع: اردیبهشت 87   
  • تاریخ اتمام ساخت :  تیر87
  • مساحت زیربنا: 35 متر مربع   
  • عکس: پرهام تقی اف 

ری را استودیو
طراحی داخلی مدرن فروشگاهی
ری را استودیو

در سال 87 طراحی فروشگاه عینک چشم آذین به تیم طراحی “ری را استدیو" سپرده شد. این فروشگاه با کاربری قبلی فروش تجهیزات عکاسی و با مساحت 35 متر مربع در خیابان بهشتی در نزدیکی تقاطع سهروردی واقع شده است. پروژه دیگر از همین گروه طراحی " اقامتگاه اسکی بارین "  است که در گذشته چیدانه شما را با آن آشنا کرده است. 

وضعیت بنا قبل از بازسازی، مکعبی به ارتفاع 20/2 و از 3 جبهه با دیوار محدود بود . در جبهه اصلی نما یک ستون وجود داشت و مابقی آن شیشه بود که ارتباط بین بیرون و درون را برقرار می نمود. در طراحی و برخورد اولیه مناسب دیده شد که به منظور ایجاد حجمی هماهنگ و تأثیرگذار از درون و بیرون، سطح دو بعدی نمای اصلی به صورت سه بعدی درآید، این ایده سبب شد که دیواره بتنی جبهه جنوب شرقی تخریب شود و نمای اصلی به صورت یک حجم شیشه ای فضای داخلی را به طور کامل نمایش دهد.

ایده اصلی طراحی در اینجا، تبدیل حجمی مکعبی شکل به یک قالب فضایی یکپارچه بود که تا حد امکان مرزی بین سقف، دیوار وکف آن وجود نداشته باشد .دراین قالب کارفرما به فضاهایی برای نمایش اجناس، ورود وخروج و روشنایی احتیاج داشت که به این منظور طراحان حجم هایی عدسی شکل را از درون این پوسته کاسه ای خالی کردند، همانند وضعیتی که حفره چشم در قالب جمجمه و یا عدسی در قالب عینک دارد، در نتیجه این فرآیند، فرمی مجوف قالب کلی فضا را شکل می دهد.

با این ایده ، فضایی روشن و شفاف با متریال پلکسی گلس در داخل جداره برای نمایش عینک ها و پوسته ای در پیرامون آن با متریال ام دی اف برای قرارگیری جعبه های عینک ،کشوها و کمد شکل می گیرد که این قالب نقش اتصال جداره به سقف و کف پروژه را نیز دارا می باشد، همین دو متریال در شکل دهی مبلمان داخلی پروژه نیز درنظر گرفته شده است .

مطالب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون مغازه با کاشی های رنگارنگ

ری را استودیو
نمای خارجی فروشگاه عینک چشم آذین
ری را استودیو

مساله مهم در نمای اصلی مجموعه، ارتفاع کوتاه فضای داخلی بود که سبب می گردید هرگونه الحاقی اعم از تابلوی ورودی اصلی، کرکره و تأسیسات بالای سردر ورودی، ارتباط بین قسمت پایین و بالای پروژه را منقطع نماید. از این رو طراحان استدیو ری را از یک سطح شیشه ای یکپارچه استفاده کردند که عنوان فروشگاه به صورت برجسته بر روی آن قرار گیرد؛ این امر باعث مرتفع تر نشان دادن نمای فروشگاه گردید وکرکره و فضای تأسیسات نیز در قسمت داخل قالب و پوسته کلی قرار گرفت.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون مغازه ؛ طراحی داخلی قنادی

فروشگاه حدود 10متر از خیابان بهشتی عقب نشینی دارد، به دلیل اختلاف سطح و پوشش نامناسب محوطه و به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر بین بستر و ساختار پروژه، محوطه خارجی اینجا به صورت بافتی خطی از برشهای طولی سنگ دیده شد.

در پایان از ری را استدیو به خاطر همکاری شان در ارائه اطلاعات و تصاویر پروژه سپاسگزاریم. برای آشنایی بیشتر با این گروه طراحی، دیگر پروژه ها و اطلاعات تماس شان می توانید به پروفایل اهالی فن ری را استدیو سر بزنید.

اگر مشغول ساخت خانه، بازسازی یا تغییر دکوراسیون فروشگاه و یا فضای اداری هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. به نمونه کارهای آن‌ها خوب دقت کنید: این پروژه‌ها چه‌قدر شبیه خانه ایست که شما می خواهید؟ با خود صادق باشید، یک عمارت بزرگ ممکن است بسیار زیبا باشد، اما هیچ نکته مشترکی با خانه کوچک شما نداشته باشد. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

شما می توانید سوالات خود درباره معماری و طراحی دکوراسیون داخلی را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید. 

مطالب بیشتر:تلفیقی از هنر آسیایی با ظرافت فرانسوی در طراحی بوتیک
اپل خوب می داند چطور مردم را شگفت زده کند!
ویدئو: کفش های در حال پرواز
دکوراسیون فروشگاه ویکتوریا بکهام ، هنر فرشید موسوی

منبع: گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه