Chidaneh.com placeholder image

اتاق مستر شیک، 4 تور خانه گردی چیدانه با 4 نکته طراحی!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق خواب برای هر کسی محل آرامش و گوشه امن خانه است و فرقی نمی کند در چه سنی باشید ولی متاسفانه در اکثر مواقع، آنگونه که سزاوارش باشد، مهم شمرده نمی شود. حقیقت آن است که اگر به دنبال فرصت مناسبی برای تغییر دکوراسیون یا بازسازی اتاق خواب خود هستید، هرگز این زمان نخواهد رسید و خودتان باید در هر شرایطی که هستید، دست به کار شوید. در این مطلب قرار است علاوه بر معرفی روش های تغییر دکوراسیون اتاق خواب، نمونه هایی از تورهای خانه گردی چیدانه را معرفی کنیم که اتاق مستر شیک را برای خود طراحی کرده اند. 

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تارخ و ساغر در یوسف آباد
امیر صادقی

چوب و هنر

تخت خواب ماندگار انتخاب کنید

دنبال وسایل از مدافتاده و قدیمی نباشید و هنگام انتخاب تخت خواب، چندان سراغ ترندها روز نروید. بهتر است مدل های مدرن و ساده تری انتخاب کنید که سال های زیادی قابل استفاده باشد. شما با انتخاب پایه‌ های فلزی یا لوازم منحصر به ‌فرد همیشه می ‌توانید از فضاهای تکراری فاصله بگیرید و اتاق مستر شیک برای خود داشته باشید.

  • موقعیت: تهران، یوسف آباد
  • سبک دکوراسیون: مدرن و مینیمال
  • رنگ های غالب: زرد و طوسی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تارخ و ساغر در یوسف آباد
امیر صادقی

از آنجایی که هر دوی ما به فضاهای مینیمال علاقه داشتیم سعی کردیم که این حس و حال را در خانه خودمان نیز حفظ کنیم. خوشبختانه من و همسرم در طراحی دکوراسیون داخلی خانه اختلاف سلیقه ای نداریم و به همین دلیل هم در نهایت توانستیم به خانه مورد علاقه هر جفتمان دست یابم. بهترین فضایی که برای استراحت انتخاب می کنیم اتاق خواب خواهد بود. سرویس خواب (تخت و میز آرایش) و تشک را از محله یافت آباد، فرش از فروشگاهی در خیابان شریعتی، آباژور از محله لاله زار و روتختی را از برند ایکیا تهیه کرده ایم.

مطلب منتشر شده: خانه دوخوابه 110 متری، طراحی دکوراسیون به سبک ساغر و تارخ + تصاویر

آتنا طالقانی
منزل مسکونی
آتنا طالقانی

از وسایل دکوری استفاده کنید

اتاق خواب مکان مناسبی برای اضافه ‌کردن وسایل دکوری جذاب و سرگرم ‌کننده است. کوسن‌، تابلو و پرده‌ به فضا رنگ می ‌دهند و چراغ ‌های رومیزی در عین کاربردی‌ بودن، به طراحی اتاق مستر شیک تنوع می ‌دهند. طراحی تخت‌ خواب ساده ‌ترین راه برای تاثیرگذاری در فضا است؛ با تغییر روتختی، بالش و روکش آنها می ‌توانید تخت‌ خواب خود را به ‌روز کنید. البته این فضا برای غکس های خصوصی و یادگاری های شخصی بهترین مکان است.

  • موقعیت: شهر تهران، محله غرب
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: طوسی و سفید

آتنا طالقانی
منزل مسکونی
آتنا طالقانی

دوست داشتم حتما تخت خواب در ارتفاع قرار بگیرد و حتی بالاتر از مکانی که در حال حاضر وجود دارد، باشد ولی متاسفانه به خاطر وجود پنجره امکانش نبود که آن را بالاتر ببریم. من دوست داشتم زیر تخت خواب حتما یک غار کوچک تنهایی داشته باشم. ساخت تخت خواب و تغییر رنگ نامناسب در ورودی را واقعا می پسندم. تخت خواب ساخت خودمان، لوستر از برند ایکیا، تشک از برند رویا و روتختی دوخت خودمان است.

مطلب منتشر شده: عکس خانه 40 متری، خانه فرشته و مهدی یک مدرن کوچک است!

امیر صادقی
عکاسی منزل نورانی خانم باجلان
امیر صادقی

چند وسیله خاص اضافه کنید

اگر به قدر کافی فضا دارید، چند چیز دیگر برای شخصیت‌ بخشیدن به فضا اضافه کنید. یک میز آرایش، نیمکت اتاق خواب، و صندلی‌های عثمانی و کوسن های خاص فضای شما را زیبا و منحصربه ‌فرد می‌ کنند. نیمکت‌ پهن، صندلی‌ راحتی، و مبل تخت‌ خواب ‌شو می‌ توانند قسمتی از یک اتاق‌ خواب را که بی‌ مصرف باقی مانده، تبدیل به فضایی برای مطالعه یا چرت روزانه کنند.

  • موقعیت شهر: تهران/ محله: قیطریه
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: طوسی، مشکی، رنگ چوب، سفید، کرم

امیر صادقی
عکاسی منزل نورانی خانم باجلان
امیر صادقی

همیشه دوست داشتم خانه مان حس زندگی داشته باشد، خاص باشد یا از المان های خاص در دکوراسیونش استفاده شود، من تفاوت را دوست دارم و عاشق چوب و بوی چوب هستم و وسایلم باید چوبی باشند تا حس زندگی را به من القا کنند. عاشق گل و گیاه هستم، همیشه دوست داشتم خانه ام هم مثل خودم بوی هنر بدهد و پر باشد از هنر. سرویس خواب را از فروشگاه کاکتوس در محله دلاوران، لوازم دکوری را از برند ایکیا، فروشگاه اکسیر، دوان و زاراهوم، لوستر را از فروشگاه فوتون در خیابان لاله زار و گالری رخ دیزاین به صورت آنلاین، آباژور را از برند ایکیا ترکیه، تشک را از برند رویا در محله دلاوران و روتختی را از زاراهوم ترکیه تهیه کردیم.

مطلب منتشر شده: اکسسوری مدرن منزل، خانه به روز و خاص شاهد و منا در شمال تهران!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زوج هنرمند در تهران نو
امیر صادقی

یک نورپردازی مناسب انتخاب کنید

در یک اتاق خواب، استفاده از حجم درست نور بسیار مهم است. قبل از هر چیز شما نیاز به یک نورپردازی ملایم و رمانتیک دارید و در عین حال از استفاده فکر نشده از نورها دوری کنید. قراردادن چراغ‌ رومیزی روی پا‌تختی‌ معمولا انتخاب رایجی است، اما چراغ‌ دیواری با نور ملایم جایگزین بهتری خواهد بود.

  • موقعیت شهر: تهران/ محله: نارمک، مسیل جاجرود
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی، بوهو
  • رنگ های غالب : طوسی، زرد، قرمز و چوب

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زوج هنرمند در تهران نو
امیر صادقی

اغلب وسایل چوبی هستند تا گرمی و اصالت را به خانه بدهند و حس طبیعت را القا کنند. رنگ مبلمان قرمز، طوسی و زرد است که مانند تاچ ­هایی روی بوم خاکستری رنگ نشسته ­اند و با اکسسوری ­های خانه که مانند اجزای ریز تابلو هستند، تناسب پیدا کرده­ اند و گردش چشم را در خانه ایجاد می ­کنند و باعث شلوغی و گیج کننده کردن فضا نمی ­شوند. در واقع ما بیس چیدمان را بر اساس فرم، رنگ، تناسبات و گرمی قرار دادیم. سرویس خواب را با طراحی خودمان به یک نجار سفارش دادیم، تشک را از برند رویال تهیه کردیم و روتختی توسط مادر خانم خانه دوخته و توسط مادر بزرگ خانم خانه، صفحه اینستاگرام angoshtane گلدوزی شده است. 

مطلب منتشر شده: دکوراسیون هنری، خانه 50 متری دوست داشتنی فتانه و مهران!

اگر دوست دارید فضاهای بیشتری از خانه های معرفی شده را مشاهده کنید، به لینک مطلب منتشر شده هر کدام مراجعه کنید و علاوه بر اتاق مستر زیبا، با طراحی دکوراسیون آنها آشنا شوید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه