Chidaneh.com placeholder image

خانه برادران، ویلای پیلوت در زمین شیب دار

به قلم: لاله داورپناه

پروژه های برجسته: اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که دوست دارند تعطیلات آخر هفته خود را در کنار خانواده و دوستان خود در ویلایی زیبا بگذرانند، بنابراین نیازمند ویلایی با فضای کافی و زیبا هستید تا بتوانید لحظات خوبی در کنار هم داشته باشید. چیدانه در این مطلب می خواهد شما را با " خانه برادران " ویلایی در شهر صدرا در نزدیکی شیراز آشنا کند. فضایی که برای روزهای تعطیل دو برادر طراحی شده تا بتوانند لحظات خوب و خوشی را در کنار خانوادشان بگذرانند. محمد امید بخش و عاطفه محرری طراحان این پروژه در آتلیه معماری اکنون توانسته اند اثری زیبا و موفق را برجای بگذارند.

چوب و هنر

مشخصات پروژه خانه برادران

  • محل اجرا: شهر صدرا، شهرک گلبهار، کوی پامچال
  • کارفرما: مهدی حسنی، مهیار حسنی
  • ساخت: آتلیه معماری اکنون
  • همکاران اجرا: حسام نصیری، حمیدرضا هاشم پور، امیر شکرالهی، امین زارعی
  • عکس: عاطفه محرری، علی اشجع
  • مساحت زمین: 1000 متر مربع
  • زیربنا: 550 متر مربع

این خانه ویلایی در زمینی با شیب 20 درصد برای گذران تعطیلات ساخته شده و شامل چهار طبقه است.
چیدانه در گذشته شما را با طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار آشنا کرده است.

  • در تراز همکف حیاط ورودی، نشیمن مسقف و باغ و پله های دسترسی.
  • در تراز اول مهمانخانه شامل فضای فضای استراحت و پذیرایی، آبدارخانه، سرویس بهداشتی، انبار و تراس.
  • در زیر زمین اول نشیمن روز، آشپزخانه، دسترسی به پایین، تراس استخر و اتاق خواب برادر او.
  • و در زیر زمین دوم نشیمن شب، سالن ورزش، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب برادر دوم، اتاق های مهمان و فرزندان، دسترسی به باغ پایین و آب نما قرار گرفته.

ساختار اصلی سازه بنا اسکلت فلزی با سیستم اتصال صلب در کل طبقات و اسکلت آجری دیوار باربر با کلاف بندی بتن آرمه در بخش های افزوده شده ( شامل انبار و مخزن آب) است. تاسیسات مکانیکی شامل سرمایش سیستم کولر آبی و اسپیلت، گرمایش سیستم پکیج، رادیاتور و شومینه است.

خانه ای برای آخر هفته ویلایی مدرن در شیراز نمونه دیگری از ویلاهای ساخته شده در شهر صدرا است که توسط مهندس علی سوداگران طراحی شده است.

با توجه به موقعیت و شیب زمین، فرو بردن کارکردها و فضاهای درخواستی درون زمین (در قالب دو طبقه به شکل پلکانی) و بالا کشیدن باقیمانده فضاها در قالب واحد روی پیلوت (فضای بازی است که بین سطح زمین تا حجم بنای قرار گرفته روی ستون را پوشش می دهد) مورد نظر قرار گرفت. سقف ها در این بنا هم زمان با تامین سطوح تراس ها و صفه ها و سایبان های یک باغ، در قالب بام سبز پاسخگوی نیازهای اکولوژیک و پیش فرض های ذهنی از یک باغ شهر هستند.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانه: ویلای فردوس، طراحی مناسب برای سواحل مازندران

حجم های روی زمین مانع از خودنمایی و انسداد بصری محیط اطراف فراهم می آورد. ستون ها و پلکان نیز در سطح همکف در عین تامین نیازهای عملکردی، به عنوان یکی از مهمترین نمادهای معمارانه، سعی در تعدیل و کاستن از ماهیت ساده و مجسمه گون بنا به عنوان فضایی مشخص دارند.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانه: خانه ای به یاد رستم، ویلایی مدرن در کردان کرج

مواد و مصالح به کار رفته در پروژه و استفاده از سنگ های لاشه سنگین و ورق های فلزی با ضخامت اندک به واسطه طبیعی بودن هر دو چرخه بازگشت پذیری و همچنان استفاده از آنها تضاد باورپذیر و موجهی را به سطوح و حجم ها داده است.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانه: طراحی ویلای نازدلکده در مازندران برای یک خانواده پر جمعیت

این پروژه یکی از فینالیست های جایزه معمار 93 بوده است. با برندگان جایزه معمار 93 در چیدانه آشنا شوید:
اقامتگاه دختران بی سرپرست در خوانسار
بازسازی خانه ایران خانم ، نفسی دوباره در کالبد اصفهان
ساختمان مسکونی چیذری، طراحی موفق در زمین کم عرض
خانه چهل گره، نمای ساختمان با فرشی از آجر

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

[[nid:28112]]

منبع: مجله معمار | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه