دکوراسیون آشپزخانه کوچک: بهترین ترندهای سال + عکس

دکوراسیون آشپزخانه کوچک: بهترین ترندهای سال + عکس

به قلم: نرگس مهردادیان

در مطالب قبلی به طور کامل و جامع درباره دکوراسیون آشپزخانه صحبت کردیم، در این مطلب از چیدانه به بررسی دکوراسیون آشپزخانه کوچک می‌پردازیم.
طراحی و اجرای آشپزخانه‌‌های کوچک سخت‌تر از آشپزخانه‌های بزرگ است چراکه کوچک بودن فضا موانعی در طراحی ایجاد می‌کند. این هنر طراح است که با مهارتش بتواند از کمترین فضاها بیشترین استفاده را ببرد. اصول زیادی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک وجود دارد که کمک می‌کند با استفاده از چیدمان، وسایل و رنگ‌های مناسب، آشپزخانه‌های کوچک را به محیطی دل‌باز تبدیل کنید. در ادامه می‌خواهیم قابلیت‌های آشپزخانه‌های کوچک را بیان کرده و برخی ترفندهای طراحی برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

ایده چیدمان آشپزخانه کوچک

طرح‌های دکوراسیون داخلی برای آشپزخانه شامل جزیره، شبه جزیره، L  شکل،U  شکل و راهرویی هستند. طراحی U شکل را اغلب در خانه‌های ویکتوریایی یا آپارتمان‌های جدید شهری دیده‌اید، این ایده برای آشپزخانه کوچک بسیار کاربردی است چراکه در این آشپزخانه‌ها می‌توان سه نقطه اصلی آشپزخانه یعنی یخچال، سینک و اجاق را به صورت مثلث طراحی کرد تا حرکت بین آن‌ها در طول زمان آشپزی کاهش ‌پیدا کند. انتخاب مناسب طرح و ایده برای آشپزخانه کوچک باعث می‌شود بتوانید بیشتر وسایلی که در آشپزخانه‌های بزرگ دیده می‌شود را در این آشپزخانه‌‌ها هم داشته باشید.

 

سبک مناسب دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ کوچک

برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک بهتر است از سبک مدرن که سبکی خلوت و مینیمال است استفاده شود و در مقابل توصیه می‌شود برای فضاهای کوچک آشپزخانه از سبک کابینت کلاسیک که شلوغ و پر زرق و برق است استفاده نکنید.

برای داشتن آشپزخانه‌ای به سبک مدرن که برای دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک سبکی مناسب است باید نکاتی را حین طراحی در نظر بگیرید. ویژگی اصلی این سبک داشتن ظاهری ساده و خلوت است که باید این اصل در فضای خانه و آشپزخانه حفظ شود. در نتیجه باید فضا طوری چیدمان شود که هر وسیله‌ای سر جای خود قرار داشته و تا جایی که ممکن است روی کانتر و کابینت‌ها وسایل اضافی قرار نگیرد. همچنین بهتر است از رنگ‌هایی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک‌تان استفاده کنید که با نگاه کردن به آن حس آرامش داشته باشید و باعث ایجاد حس هیجان نشوند.

درباره دکوراسیون آشپزخانه مدرن این مطلب را بخوانید.

 

دکور آشپزخانه ساده کوچک

دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک ساده را می‌توان با ترفندهایی زیبا و جذاب طراحی کرد. بهتر است در دکور آشپزخانه ساده‌ کوچک خود، رنگ‌های روشن و شادی مثل سفید، سبز روشن، زرد یا قرمز به‌کار برید تا فضای آشپزخانه شما دلپذیرتر شود. با طراحی مناسب کابینت‌ها، قفسه‌ها و کشوهای مختلف می‌توان از تمام فضای آشپزخانه استفاده کرد و وسایل را داخل کابینت‌ها جای داد تا آشپزخانه شلوغ و آشفته به نظر نرسد.

در مقابل اشتیاق خود به دکور کردن آشپزخانه تان با عناصر شلوغ و متنوع مقاومت کنید زیرا این عناصر فضا را از نظر بصری سنگین کرده و کوچک تر نشان می دهند. در عوض از تجهیزاتی با خطوط صاف و ساده که از نظر بصری سبک به نظر می رسند و فضای زیادی از کف را اشغال نمی کنند، استفاده نمایید.

چیدمان آشپزخانه کوچک و ساده

برای چیدمان آشپزخانه کوچک و ساده هم چیدمان وسایل بزرگ مثل لباسشویی، یخچال و گاز، هم وسایل کوچک مثل وسایل برقی و قابلمه‌ها اهمیت زیادی دارد. باید هرکدام در جای مناسب خود قرار گیرند تا نه فضا را گرفته و هم کاربردی باشند. اگر دکوراسیون آشپزخانه کوچک ساده شما خیلی یکنواخت و تک‌رنگ است می‌توانید بخشی از دیوار را رنگی متفاوت بزنید یا از کاغذ دیواری رنگی و شلوغ برای دیوار آشپزخانه‌ای به رنگ‌ سفید استفاده کرده و حال و هوای فضا را عوض کنید.

 

رنگ مناسب دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک

در آشپزخانه‌های کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن، خنثی و شفاف چون کرم، سفید، خاکستری روشن یا آبی روشن استفاده کرد، این رنگ‌ها باعث می‌شوند آشپزخانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد. استفاده از کابینت‌ و کاشی‌ با رنگ‌های تیره چون قهوه‌ای و مشکی آشپزخانه شما را کوچک‌ نشان داده و آن را دلگیر می‌کند پس توصیه می شود ازین رنگ‌ها در آشپزخانه کوچک استفاده نشود. پیشنهاد می‌شود کفپوش آشپزخانه به رنگ سفید و پرده‌ها هم به رنگ روشن انتخاب شود تا هم آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد هم حس آشپزخانه‌های اسکاندیناویایی در آن ایجاد شود. همچنین می‌توانید از وسایل به رنگ‌های برنزی و متالیک در کنار رنگ‌های روشن استفاده کنید تا نمای زیبایی در دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود‌ ایجاد کنید.

مطلب مرتبط: رنگ آشپزخانه کوچک، با 11 ایده!

نور در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

در دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک داشتن فضای کم اهمیت روشنایی و نور را بیشتر می‌کند. در این آشپزخانه‌ها توصیه می‌شود با نصب لامپ‌های رشته‌ای و چراغ‌های LED  به قفسه‌ها و زیر کابینت‌ها یا نصب لوستر فضا را زیباتر و بزرگ‌تر نشان دهید. همچنین می‌توانید با نصب آینه به دیوار آشپزخانه یا در کابینت، باعث انعکاس نور بیشتر و روشن شدن آشپزخانه شوید.

سطوح بسیار براق مانند استیل و کاشی های سرامیکی نه تنها به آشپزخانه ی شما زیبایی و جذابیت می بخشند، بلکه انعکاس نور طبیعی و مصنوعی را در فضا تشدید می کنند و آن را بزرگ تر جلوه می دهند. این یکی از فوت و فن های طراحان برای آشپزخانه های کوچک است.

 

در دکوراسیون آشپزخانه کوچک، سقف را بالا ببرید

کوچک و بزرگ کردن  ابعاد آشپزخانه و دست زدن به تغییراتی کوچک در معماری فضا می‌تواند تغییری بزرگ در یک آشپزخانه کوچک بوجود بیاورد. تأکید بر سقف نیز ارتفاع را زیادتر نشان می دهد و در عین حال یک نقطه ی کانونی جذاب ایجاد می کند. مثلا می توانید سقف خود را به یک رنگ روشن در بیاورید. با کاغذ دیواری، نورپردازی یا سطح آینه کاری شده نیز می توان سقف را مرتفع تر نشان داد.

اگر آشپزخانه شما در فضایی یک طبقه است، بالابردن سقف برای آشکار شدن زیرشیروانی شیب‌دار خانه فضای بیشتری در اختیار می‌گذارد و در عین حال امکان ورود نور بیشتر به آشپزخانه را فراهم می‌کند. این نور می‌تواند با نصب یک پنجره سقفی وارد فضا شود. همچنین دیوار انتهایی آشپزخانه ارتفاع بیشتری پیدا خواهد کرد که می‌توان قفسه‌های بیشتری را روی آن نصب کرد.

وسایل نقلی در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

توصیه می‌شود وسایل آشپزخانه چون گاز، یخچال و سایر وسایل مورد نیاز را متناسب با اندازه آشپزخانه خریداری کنید تا فضای آشپزخانه کوچک‌تان محدود نشود و فضای کافی برای باز و بسته شدن در وسایلی چون یخچال، فر و حرکت بین آن‌ها وجود داشته باشد.

انواع و اقسام وسایل و جزئیات هوشمندانه‌ای وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در آشپزخانه جدید خود در فضا صرفه‌جویی کنید. برای همین هم اگر دارید آشپزخانه‌ای را از نو می‌سازید بدنبال چیزهایی مثل محل نگهداری ادویه، کشوهای مخصوص چاقو، کشوهای کفی و تخته‌های خردکن فرورفته در کابینت‌ها باشید. تخته‌هایی که می‌توانند روی سینک کشیده شده یا از دیوار بیرون بیایند.

روش دیگری که می‌توان از آشفتگی در فضای آشپزخانه و کوچک تر به نظر رسیدن آن جلوگیری کرد، استفاده از اکسسوری‌های پنهان در کابینت آشپزخانه است – مانند نگهدارنده‌های ظروف، نظم دهنده‌ها، محل کارد و چاقو یا سبد نان. فراموش نکنید اکسسوری و یراق آلات کابینت آشپزخانه، کوچک اما مهم هستند.

 

نقش کابینت‌ها در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

ممکن است فضای کف شما محدود باشد ولی ارتفاع سقف یک آشپزخانه کوچک معمولا فرق چندانی با ارتفاع یک آشپزخانه بزرگ ندارد. به همین دلیل هم می‌توانید برای استفاده بهینه از فضا کابینت‌هایی بسازید که تا خود سقف، یا نزدیکی آن بالا بروند. یک فاصله کوچک بین کابینت‌ها و سقف باعث می‌شود آشپزخانه دچار خفگی نشود. توجه کنید وسایلی که کمتر مورد نیاز هستند را در طبقات بالا قرار دهید، همچنین برای کابینت‌ها از نظم دهنده‌ها، تقسیم کننده‌های کشو و پشت دری کابینت‌ استفاده کنید.سعی کنید از درهای بدون دستگیره استفاده کنید تا کابینت‌ها یکدست به نظر برسند و اتاق را در سلطه خود نگیرند. همچنین می‌توانید از یک کابینت سرتاسری باریک (سوپر) استفاده کنید که در کوچک‌ترین فضاها هم قابل استفاده‌اند و چون از عرض باز می‌شوند وسایلی که در انتهای آن‌ها قرار گرفته‌اند نیز به‌ راحتی قابل دسترسند.

قفسه‌های باز در آشپزخانه کوچک

بهتر است در قسمتی از دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک به جای کابینت از قفسه‌های باز استفاده کنید چراکه کابینت‌ها ممکن است فضای آشپزخانه را کوچک نشان دهند ولی قفسه‌های باز اینگونه نیستند. در این صورت توجه کنید وسایلی که در آن‌ها قرار می‌دهید محدود و مرتب باشند.

کابینت با درهای شیشه‌ای

درست مانند شلف‌های باز، درب‌های شیشه‌ای کابینت به بزرگ تر به نظر رسیدن آشپزخانه های کوچک کمک بسیاری می کنند. مزیت این کابینت‌ها نسبت به شلف‌های باز، این است که لوازم داخل‌شان را از خاک گرفتن و چربی گرفتن حفظ می‌کنند. فقط باید به نظم وسایل درون آن ها توجه داشته باشید تا ظاهر آشفته ای به وجود نیاورند. مزیت دیگر کابینت ها با درب شیشه ای، دیدن اشیای درون آن ها است.

هایگلاس یا ام دی اف خام با روکش پلاکسی گلاس نمایی شیشه مانند دارد اما سبک‌تر است. این کابینت‌ها نور را منعکس کرده و بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌های‌‌ کوچک هستند.

جزیره در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

اگرچه امروزه جزیره یا کانتر آشپزخانه طرفداران زیادی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه دارد اما در دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک بهتر است کانتر را حذف کنید. یا اگر می‌خواهید حتما کانتر داشته باشید از جزیره باریک با کابینت در زیر آن برای داشتن فضای بیشتر استفاده کنید. می‌توانید از جزیره‌ای استفاده کنید که در فضای زیرین خود فضاهای نگهدارنده زیادی دارد. همینطور یک میز کار کوچک متحرک و دارای چند قفسه، می‌تواند بسیار کارآمد باشد. چنین میزی جای زیادی نمی‌گیرد و در عین حال فضای بیشتری برای نگهداری و آماده‌سازی مواد در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین با استفاده از این وسیله می‌توانید به حس و حال باز و رهایی دست پیدا کنید که همیشه بدنبالش بودید ولی فکر نمی‌کردید در آشپزخانه‌ کوچک خود بتوانید به آن برسید.

 

دکوراسیون آشپزخانه کوچک را یکپارچه کنید

وسایل به هم ریخته و نامتناسب با یکدیگر باعث اشغال بی‌مورد فضا می‌شوند و در یک آشپزخانه کوچک احساس خفگی شلوغی ایجاد می‌کنند. از کابینت‌هایی با ظاهری مینیمال سود ببرید و، چنان که در این عکس دیده می‌شود، از کانتری روی آن‌ها استفاده کنید که بصورت یکپارچه روی همه کابینت‌ها کشیده شده باشد و در انتها نیز تبدیل به یک میز صبحانه شود. پایه‌های ظریف فلزی میز باعث باز باقی ماندن فضا می‌شوند. این آشپزخانه غرق در نور طبیعی است و به همین دلیل هم رنگ کابینت‌ها، بدون اینکه فضا را خفه کند، به آشپزخانه زندگی و زیبایی بخشیده است.

وسایل اضافه را خارج کرده و بهترینِ آن‌ها را نگه دارید. فقط بهترین چاقوها، بهترین لیوان‌ها، زیباترین قوری‌، و پرکاربردترین وسایل را حفظ کنید. نگذارید فضای آشپزخانه شلوغ شود و وسایل زیبا و مدرن خود را جلوی چشم بگذارید که جلوه‌ای زیبا و هنری به آشپزخانه شما بدهند.

حداکثر استفاده از فضا در آشپزخانه کوچک

توجه کنید که در آشپزخانه‌های کوچک از تمام فضاهای موجود استفاده کنید. شما باید از فضای بین قفسه‌ها، پشت کمد‌ها، زیر سینک، گوشه‌ها و لبه‌های پنجره هم استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای استفاده بیشتر از فضا از گیره‌، قلاب‌، آویز یا قفسه قابلمه استفاده کنید. می‌توانید به این آویزها و قفسه‌ها چیزهایی مثل ظرف سس، فنجان و ماهیتابه را آویزان کنید و چاقو و حتی قاشق و چنگال را هم می‌شود به آن‌ها متصل کرد. اگر واقعا می‌خواهید از هر سانتی‌متر بهره ببرید از سینک‌های مسطح استفاده کنید. چنین سینکی این امکان را به شما می‌دهد که فضای کار خود را تا پیش‌خان کناری سینک گسترش بدهید، زیرا لبه‌های این نوع سینک‌ها پنهان شده‌اند.

کابینت‌های سفارشی

برای استفاده از همه فضاها ممکن است نیاز به ساخت کابینت‌هایی سفارشی باشد. قفسه‌ها و کشوهایی که به طور خاص برای فضای شما طراحی شده باشند می‌توانند برخلاف کابینت‌های پیش‌ساخته از دورترین و عجیب‌ترین گوشه‌ها یا زوایای سقف آشپزخانه شما هم استفاده کنند. خوشبختانه از آنجایی که تعداد کابینت‌هایی که می‌توانید در آشپزخانه کوچک خود جای دهید محدود است، ساخت این کابینت‌ های سفارشی از نظر اقتصادی نیز به صرفه خواهد بود.

میزهای تاشو در آشپزخانه کوچک

اگر فضایی برای کانتر صبحانه خوری یا میز و صندلی غذاخوری در آشپزخانه ندارید، می توانند از ترفند های خلاقانه ای مانند میز تاشویی که در تصویر می بینید استفاده کنید. این میز در مواقعی که استفاده ندارد، به راحتی جمع می شود. صندلی های هندسی آن نیز در گوشه ی زیر میز جای می گیرند و در نتیجه فضای کف را اشغال نمی کنند و ظاهر فضا را یک دست و مرتب نشان می دهند.

طراحی آشپزخانه باز

 برداشتن در آشپزخانه باعث می‌شود تا این فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. حتی می‌توانید به جای در یکی از دیوارها را بردارید. بازبودن دهانه آشپزخانه به آن جلوه‌ای مدرن می‌دهد و این امکان به وجود می‌آید که بیش از یک‌نفر بتوانند در آن راحت جابه‌جا شده و کار کنند.

اهمیت پنجره در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه‌های کوچک بهتر است حداقل یک پنجره باشد تا نور طبیعی خورشید باعث دل‌باز‌تر و بزرگتر دیده شدن آشپزخانه شود. همچنین می‌توانید با پرده‌ای زیبا، گلدان، ظرف میوه‌ یا سینک جلوی پنجره، دکوراسیون آشپزخانه کوچک را زیباتر کنید.

کف‌پوش‌ در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

اگر کف‌پوش آشپزخانه کوچک شما از کاشی است بهتر است از کاشی‌های بزرگ‌تر استفاده کنید چراکه کاشی‌ کوچک آشپزخانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد. همچنین از کفپوش به رنگ زیاد روشن یا تیره استفاده نکنید.

مطلب مرتبط: راهنمای خرید کفپوش مناسب برای آشپزخانه در بازار ایران

جای هود در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه کوچک باید به جای قرارگیری هود توجه شود تا تهویه به راحتی انجام شود. چون اگر فضای کوچک تهویه درستی نداشته باشد، هوای آن خیلی سریع نامطبوع می‌شود.

حذف ماشین لباس‌شویی در آشپزخانه کوچک

معمولا در آشپزخانه جایی برای ماشین لباس‌شویی در نظر گرفته می‌شود، اما پیشنهاد می‌شود در دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک خود در بخش دیگری از خانه جایی برای ماشین لباسشویی تعبیه کنید تا فضای بیشتری داشته باشید. فرورفتگی زیر راه پله می‌تواند جای خوبی برای آن‌ها باشد. یا می‌توانید خشک‌کن – و شاید فریزر را در گاراژ خانه قرار دهید.

لوازم ادغام‌شده در فضا

شاید دلتان بخواهد یک گاز بزرگ پنج شعله در آشپزخانه خود داشته باشید ولی آشپزخانه کوچک جای مناسبی برای نصب چنین وسیله‌ای نیست. به جای این کار لوازم آشپزخانه خود را در فضا ادغام کنید تا ظاهری یکپارچه‌تر بدست آورید و استفاده بهینه‌تری از فضا بکنید. قرار دادن مایکرویو در فضای مخصوصی میان کابینت‌ها باعث باز شدن فضای روی کانتر می‌شود. می‌توانید از یک شیر آب جوش هم استفاده کنید تا دیگر نیازی به کتری نداشته باشید.

سینک ظرف‌شویی در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

اگر می‌خواهید فضای بیش‌تری در آشپزخانه داشته باشید از سینک‌های تکی استفاده کنید. این نوع سینک‌ها در طرح‌ها و سبک‌های مختلف تولید می‌شوند. اگر آشپزخانه کوچک شما جایی برای ماشین ظرف‌شویی ندارد، از سینک دولگنه استفاده کنید تا همزمان سینکی برای شستن و سینک دیگری برای ظروف کثیف داشته باشید تا هم ظرف شستن راحت‌تر شود و هم آشپزخانه مرتب بماند.

میز غذاخوری دکوراسیون آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه کوچک بهتر است از میزهای تاشو یا کشویی مخفی استفاده کنید تا بتوانید بعد از استفاده آن‌ها را جمع کنید. همچنین صندلی‌های بدون پشت برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک انتخاب مناسبی هستند.

مطلب مرتبط: 10 غذاخوری در دکوراسیون آشپزخانه، معجزه خانه های کوچک!

ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

یک اثر هنری دیواری تأثیرگذار مانند استیکر دیواری نه تنها ظاهر زیبایی به آشپزخانه ی کوچک شما می بخشد، بلکه به آن عمق داده، آن را طویل تر و باز تر نشان می دهد و چشم را از توجه به کوچکی فضا باز می دارد. این آشپزخانه نشان می دهد که استفاده ی درست از چنین ترفندی چقدر می تواند موفق عمل کند.

دکوراسیون ورودی آشپزخانه کوچک

می‌توان با عناصری هم جنس با متریال کابینت‌ها یا در رنگ و متریالی مکمل با آن طراحی خاصی برای ورودی آشپزخانه‌های امروزی در نظر گرفت.

آشپزخانه کنار در ورودی

هنگامی که آشپزخانه کنار در ورودی قرار می‌گیرد یکی از ایده‌ها طراحی اپن در راهروی ورودی است تا آشپزخانه با طراحی دیوار دلگیر نشود.

دکوراسیون آشپزخانه قدیمی کوچک

در گذشته وسایل آشپزخانه‌ کمتر برای ابعاد کوچک آشپزخانه تعریف شده بود. برای مثال گازهای مبله در این آشپزخانه‌ها موجب می‌شدند کابینت کمتری داشته و نمای شلوغ‌تری در آشپزخانه شاهد باشیم.

حرف آخر

آشپزخانه‌ها قسمت مهم هر خانه هستند که باید جادار، مرتب و کاربردی باشند. با کوچک شدن خانه‌ها آشپزخانه‌ها هم کوچک‌تر شده‌اند. در آشپزخانه کوچک همه چیز در دسترس است، برای دکوراسیون آن هزینه کمتری صرف می‌شود و مجبور به استفاده حداکثری از فضاها هستید. در این مطلب به این‌ که چگونه بتوانیم با طراحی مناسب دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود، همان بازده آشپزخانه‌های بزرگ را داشته باشیم، پرداخته شد. شما هم با طراحی و چیدمان مناسب دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود می‌توانید نمای آشپزخانه کوچک خود را منظم، کاربردی و زیبا کنید.

سوالات متداول در زمینه دکوراسیون آشپزخانه کوچک

چطور آشپزخانه کوچک را طراحی کنیم که راحت‌تر قابل استفاده باشد؟

در آشپزخانه‌های کوچک باید از تمام فضاهای موجود به بهترین شکل استفاده کنید. شما باید از فضای بین قفسه‌ها، پشت کمد‌ها، زیر سینک، گوشه‌ها و لبه‌های پنجره هم استفاده کنید. انواع گیره‌، قلاب‌، آویز یا قفسه قابلمه نیز برای استفاده بیشتر از فضا مناسب هستند.

بهترین طراحی و دکوراسیون برای آشپزخانه کوچک چگونه است؟

برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک بهتر است از سبک مدرن که سبکی خلوت و مینیمال است استفاده شود و در مقابل توصیه می‌شود برای فضاهای کوچک آشپزخانه از سبک کابینت کلاسیک که شلوغ و پر زرق و برق است استفاده نکنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
mostafa_pc1_39736 در تاریخ 26 بهمن 1395
ممنون از مطلب خوب و مفیدتون خوشحال میشم از مطالب سایت منم بازدید کنید http://parsdecorative.ir/
solmaz …milad در تاریخ 01 اردیبهشت 1397
سلام روزتون بخیر آشپزخانه خونه من خیییییلی کوچیکه و منم تازه عروسم , چطوری میتونم ازتون مشاوره بگیرم برای اینکه بخوام اشپزخانه رو کارآمد کنم ممنون

ثبت دیدگاه