Chidaneh.com placeholder image

نظم‌دهنده کابینت آشپزخانه؛ بیشترین استفاده از کمترین فضا

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه در هر خانه‌ای پر از خرده‌ریز و اسباب و وسایل است و احتمالا در هر گوشه و کناری از آن را که بگردید وسیله‌ای پیدا می‌شود که مطمئنا یک روزی به کار شما می‌آید اما مدتهاست که بلااستفاده مانده و یک بخشی از فضای مفید آشپزخانه را اشغال کرده است. اگر در آشپزخانه خودتان شاهد چنین صحنه‌هایی هستید باید به شما توصیه کنیم که هرچه سریعتر به فکر سر و سامان بخشیدن به سر و وضع آشپزخانه و نظم و ترتیب دادن به لوازم خود باشید، زیرا آشفتگی و بلبشوی فضای آشپزخانه شما را کلافه خواهد کرد و نسبت به پخت و پز و به طور کل قرار گرفتن در آن فضای درهم و برهم بی‌میل و رغبت خواهید شد. در این مقاله از چیدانه قصد داریم درمورد نظم‌دهنده کابینت آشپزخانه بیشتر صحبت کنیم. وسیله‌ای ضروری و بدردبخور که به کار همه نوع آشپزخانه‌ای می‌آید، چه شلوغ و پروسیله باشد یا خلوت و منظم! پس در ادامه با چیدانه همراه باشید تا این وسیله سودمند را که مایحتاج هر خانم خانه‌داری است بیشتر بشناسید.

آدلان
سبد ریلی داخل کابینتی
آدلان

تابلو فرش ریحان

انواع نظم‌دهنده کابینت؛ نیاز شما چیست؟

به طور معمول مدل تبلیغات فروشنده‌ها و نوع معرفی محصولات آن‌ها به گونه‌ای است که بر روی رفتار خریدار تاثیر هنگام تصمیم‌گیری می‌گذارد، اما بهتر آن است که شما ابتدا درمورد خودتان یک نیازسنجی اولیه انجام بدهید و ببینید که دقیقا به چه کالایی نیاز دارید؟ کدامیک از لوازم آشپزخانه شما نیاز به نظم‌دهی دارند؟ برای اینکه با دید بازتری تصمیم بگیرید بهتر است ابتدا انواع نظم‌دهنده‌های کابینت آشپزخانه را بشناسید:

  • نظم‌دهنده ظروف آشپزخانه
  • نظم‌دهنده جای قاشق و چنگال
  • نظم‌دهنده قابلمه و ماهیتابه
  • سبد نظم‌دهنده داخل یخچال
  • قلاب نگهدارنده لیوان
  • نظم‌دهنده سینی
  • نظم‌دهنده آبچکان
  • نظم‌دهنده جای ادویه

هرکدام از این نظم‌دهنده مدل‌های مختلفی دارند و محل نصب و نوع کاربرد آن‌ها متفاوت است. اگر خاطرتان باشد ما پیش از این در مقاله انواع ارگانایزر کابینت آشپزخانه مدل‌های مختلف نظم‌دهنده را به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

آدلان
تجهیزات مدرن آشپزخانه
آدلان

کاربرد نظم‌دهنده کابینت آشپزخانه؛ چرا باید بخریم؟

شاید پیش خودتان بگویید: من که می‌دانم هرکدام از وسایل آشپزخانه‌ام را دقیقا کجا گذاشته‌ام و برای پیدا کردن هرکدام نیازی نیست دنبال آن بگردم! اما بهتر است بدانید که نظم‌دهنده کابینت آشپزخانه فقط برای این نیست که جا و مکان وسایل شما را مشخص کند، این وسیله لوازم شما را “در دسترس" قرار می‌دهد. این یعنی چه؟

تصور کنید که می‌دانید پوست‌کن سیب‌زمینی کجاست و برای برداشتن آن به سراغ کابینت موردنظر بروید، اما برای این که پوست کن را از میان خیل عظیمی از خرده‌ریزهای کابینت بیرون بکشید باید بسیاری از وسایل را بیرون بریزید، پوست‌کن را بردارید و دوباره وسایل را سر جای خود قرار بدهید! به نظرتان این کار زمانبر و خسته‌کننده نیستند؟ شاید در آن لحظه ترجیح می‌دادید که با استفاده از شلف داخل کابینت به راحتی به وسیله مدنظرتان دسترسی داشتید و اینهمه هم به دردسر نمی‌افتادید. این امتیاز اصلی یک ارگانایزر کابینت است: قرار دادن مناسب هرچیز در بهترین جای خود!

آدلان
تجهیزات مدرن آشپزخانه
آدلان

نکات مهم در خرید نظم‌دهنده کابینت آشپزخانه

تصور نکنید که هر نظم‌دهنده‌ای مناسب هر کابینتی است. برای انتخاب بهترین نظم‌دهنده باید موارد زیر را به دقت بخوانید و رعایت کنید، وگرنه نه تنها کمکی به انضباط آشپزخانه نمی‌کنید بلکه یک خرید اشتباه به مثابه این است که پولتان را هم دور ریخته‌اید.

کدام وسیله در کجا؟

در ابتدا باید بدانید که بهترین محل قرار دادن ظرف و ظروف، قوطی‌های ادویه، بانکه‌ها، بطری‌ها، شوینده‌ها و دیگر لوازم شما کجاست. در این راستا به شما توصیه می‌کنیم:

  • قابلمه‌ها، تابه‌ها و وسایل سنگین و بزرگ خود را در کابینت‌های پایین و در داخل شلف‌های ارگانایزر قرار بدهید، زیرا اگر این لوازم حجیم در ارتفاع قرار بگیرند برای گذاشتن و برداشتن آن‌ها به دردسر می‌افتید.
  • کابینت‌های بالا معمولا برای نگهداری از مواد غذایی خشک و ظروف معمول مانند کاسه و بشقاب و لیوان‌ها و … استفاده می‌شوند، یعنی لوازمی که جای زیادی نمی‌گیرند.
  • کابینت بالای گاز را به قرار دادن وسایلی مانند روغن‌ها و ادویه‌ها و موادی که هنگام آشپزی به آن‌ها نیازمندید اختصاص بدهید تا هنگام پخت و پز تمام آن‌ها جلوی دستتان باشند. برای این کار می‌توانید از آویزهای سبدی استفاده کنید تا پیدا کردن یک ماده غذایی یا یک مدل خاص ادویه وقت شما را بیش از حد نگیرد.
  • بسیاری از خانم‌های خانه ترجیح می‌دهند ماشین لباسشویی خود را در آشپزخانه قرار بدهند. در این صورت بهتر است کابینت کنار سطل زبال یا کانتر کناری ماشین لباسشویی را به پودرها و شوینده‌ها اختصاص بدهید تا هروقت تصمیم گرفتید لباس بشویید این اقلام در دسترستان باشند. سبدهای ریلی داخل کابینتی بهترین گزینه برای اینگونه اقلام هستند. این سبدها به صورت ریلی خیلی راحت از کابینت بیرون می‌آیند و داخل می‌روند. این مدل نظم‌دهنده‌ها که به عنوان سوپرمارکت کابینت آشپزخانه نیز شناخته می‌شوند می‌توانند دارای ریل کف، ریل بغل یا ریل از وسط باشند.
  • سبدهای ریلی چندمنظوره‌اند، یعنی علاوه بر قرار دادن شوینده‌ها و وسایل دیگر به درد میزبانی از سیب‌زمینی و پیاز و تره‌بار و خشکبار هم می‌خورند و می‌توانید با تهیه یک آویز ریلی برای کابینت‌های پایین آشپزخانه به این اقلام هم انضباط بدهید. حتی می‌توانید با خرید یک جابرنجی بزرگ و جادار برنج خشک را داخل آن ریخته و با گونی‌ها و پلاستیک‌های متعدد خود خداحافظی کنید.

آدلان
سبد ریلی داخل کابینتی
آدلان

  • همه چیز بستگی به ابعاد و اندازه‌های اقلامی دارد که می‌خواهید به آن نظم ببخشید. نظم‌دهنده‌های کابینت آشپزخانه معمولا در چند طبقه تولید می‌شوند و هر طبقه تعدادی یونیت دارد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید ظروف حبوبات خود را در نظم‌دهنده‌های کشویی قرار بدهید باید از یونیت‌های کوچک و برای ظروف از یونیت‌های بزرگتر استفاده کنید.
  • گوشه و کنج کابینت معمولا جایی است که خانم‌های خانه خیلی به آن دسترسی ندارد و جزو فضاهای پرت و ناکارآمد کابینت‌ها به شمار می‌آیند. اما طراحان برای استفاده از این بخش‌های هم نظم‌دهنده‌های جالبی روانه بازار کرده‌اند. ارگانایزرهای نیم‌طبقه گردان که به صورت نیم‌دایره هستند و با لولا به داخل کابینت نصب می‌شوند این امکان را به شما می‌دهند تا از فضاهای گوشه هم بهترین بهره را ببرید.
  • شاید در گذشته کمتر کسی در جا دادن وسایل آشپزخانه در کابینت‌ها به مشکل برمیخورد اما در زندگی‌های آپارتمانی امروز این مساله به عنوان چالشی بزرگ مطرح بوده و استفاده از اکسسوری‌های نظم‌دهنده به نیاز مبرم خانواده‌ها تبدیل شده است. به همین دلیل اکسسوری‌های بسیار متنوعی برای داخل کابینت‌ها تولید می‌شوند که با توجه به نیازتان می‌توانید انواع آن‌ها را تهیه کنید. به عنوان مثال یکی از کاربردی‌ترین نظم‌دهنده‌های کابینت آشپزخانه سطل زباله‌های کشویی هستند. اگر نگاهی به داخل کابینت زیر سینک ظرفشویی بیندازید احتمالا سطل زباله خودتان را آنجا پیدا می‌کنید، زیرا مکان سنتی سطل در اکثر آشپزخانه‌ها همین کابینت است. انتخاب اشتباهی هم نیست! زیرا موقع ظرف شستن و پخت و پز زباله‌ها و پسماندهای زیادی تولید می‌کنید که بعضی از آن‌های بوی نامطبوعی هم دارند و باید هرچه سریعتر آن را داخل یک سطل درب‌دار بیندازید. سطل زباله کشویی به همین منظور تولید شده است تا با نصب شدن درون کابینت به نرمی بر روی ریل حرکت کنند و به راحتی زباله خود را درون آن بیندازید. این سطل‌ها دارای مدل‌های تک‌مخزن، دومخزن و چارمخزن هستند و بسته به سایز کابینت و مقدار تولید زباله می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

 

آدلان
جدیدترین مدل‌های سطل زباله کابینتی
آدلان

به وزن و ابعاد توجه کنید

نظم‌دهنده کابینت آشپزخانه باید به راحتی داخل کابینت جای بگیرد. متاسفانه بسیاری از شمتریان بدون این که در نظر بگیرند ابعاد و عمق کابینتشان چقدر است به خرید نظم‌دهنده اقدام می‌کنند و سپس از خرید خود پشیمان می‌شوند، زیرا نظم‌دهنده برای کابینت با آن اندازه‌ها مناسب نیست و داخل آن فیت نمی‌شود. همچنین وزن نظم‌دهنده و وزن کالایی که می‌خواهید داخل آن قرار بدهید بسیار مهم است. سعی کنید تا جایی که ممکن است ارگانایزر داخل کابینت را طوری انتخاب کنید که مسیتحکم، بادوام و سبک‌وزن باشد و به بدنه و درب کابینت فشار نیاورد. از طرفی در یک نظم‌دهنده وسایلی نچینید که خارج از تحمل آن باشد، زیرا با شکستن ارگانایزر و سقوط کردن وسایل ممکن است به طور ناگهانی غافلگیر شوید.

آدلان
اکسسوری آویز سبدی کابینت
آدلان

انتخاب جنس مناسب

کابینت یک محل مرطوب و پرحرارت است. بنابراین باید حواستان به جنس بدنه لوازمی که در آن قرار می‌دهید جمع باشد. نظم‌دهنده کابینت آشپزخانه در بازار معمولا به صورت پلاستیکی، فلزی و استیل ارائه می‌شود. البته که انتخاب هریک از این‌ها بستگی به سلیقه و پول توی جیب شما دارد اما توصیه ما انتخاب ارگانایزر استیل است، زیرا ماندگاری و دوام آن در محیط آشپزخانه بیشتر بوده و در برابر عوامل یادشده مقاومت بهتری خواهد داشت.

رنگی متناسب با دکوراسیون

افرادی که به جزئیات و دیتیل دکوراسیون خانه حساس هستند معمولا به دنبال انتخاب رنگ‌هایی از نظم‌دهنده می‌روند که هارمونی و زیبایی بصری آشپزخانه را برهم نزند. اگر انتخاب شما نظم‌دهنده استیل یا فلزی است دستتان خیلی هم برای انتخاب باز نیست اما نظم‌دهنده‌های پلاستیکی در رنگ‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

آدلان
اکسسوری آویز سبدی کابینت
آدلان

قیمت نظم‌دهنده کابینت آشپزخانه چقدر است؟

چه تعداد نظم‌دهنده برای کابینت‌های خود نیاز دارید؟ نظم‌دهنده‌ها بهتر است دارای چند طبقه باشند؟ تعداد اقلامی که می‌خواهید به آن‌ها سر و سامان بدهید چقدر است؟ چه جنس بدنه‌ای را برای ارگانایزرهای خود انتخاب کرده‌اید؟ از چه برندی خرید می‌کنید؟ دوست دارید جنسی ارزان با کیفیت کم یا معمولی بخرید و یا ترجیح می‌دهید کمی دست و دلبازتر باشید و جنسی مرغوب بخرید که سالهای سال قابل استفاده باشد بدون اینکه کیفیت آن افت کند؟ همه این فاکتورها برای تعیین قیمت نهایی خرید شما مهم هستند.

آدلان
تجهیزات مدرن آشپزخانه
آدلان

کلام پایانی …

آشپزخانه‌های امروزی دیگر مثل زمان‌های قدیم فقط مکانی برای پخت و پز و رفت و روب نیستند. اکثر خانواده‌ها از این فضا برای دور هم جمع شدن و تجربه دلچسب غذا خوردن در کنار هم استفاده می‌کنند. به همین جهت سر و سامان دادن به شلوغی و آشفتگی فضای آشپزخانه بیشتر از گذشته مطرح شده است. نظم‌دهنده کابینت آشپزخانه از آن دسته کالاهای پرطرفدار است که بدون شک چند مدل از آن‌ها در خانه خانم‌های باسلیقه پیدا می‌شود. اما باید به این نکته هم دقت کنید که هر کالایی از هر برندی نمی‌تواند مفید و کاربردی باشد. اگر قصد خرید نظم‌دهنده یا ارگانایزر آشپزخانه را دارید پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه گروه صنعتی آدلان بزنید و با تنوع تولیدات آن بیشتر آشنا شوید. این مجموعه از برندهای پیشتاز در زمینه تولید تجهیزات و اکسسوری آشپزخانه هستند و محصولاتی با طراحی خلاقانه و کیفیتی عالی و درجه یک به مشتری ارائه می‌کنند. می‌توانید سفارشات خود را از طریق همین صفحه ثبت کنید و با اعتماد به این مجموعه خریدی دلچسب و مطمئن داشته باشید.

 

 

اگر این مطلب برایتان مفید بود می‌توانید لینک‌های زیر را هم مطالعه کنید:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
قفسه فروشگاهی در تاریخ 13 دی 1396
در صورتی که میخواهید از قفسه های بزرگتر و ارزانتر مانند فروشگاه ها استفاده کنید از قفسه بندی فروشگاهی اورنگ مارکت دیدن کنید. www.orangmarket.com

ثبت دیدگاه