Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی اتاق کار رویایی درخانه

به قلم: تحریریه چیدانه

اگر تا به حال فرصت (بعضی ممکن است بگویند بدشانسی) این را داشته‌اید که در خانه کار کنید، احتمالا می‌دانید که چیزهایی که حواس شما را پرت می‌کنند و تمرکز شما را می‌گیرند بی‌نهایتند. هر گاه به کامپیوتر نگاه می‌کنید با خیل زیادی از ایمیل‌ها مواجه می‌شوید که باید به آن‌ها پاسخ دهید، شیشه‌ای را می‌بینید که باید تمیز شود، و یا یکی از اعضای خانه مشتاق است تا ماجرایی را برای شما تعریف کند. تمام چیزی که به آن نیاز دارید منتقل شدن به یک جزیره خلوت (احتمالا با اینترنت بی‌سیم) است تا بتوانید در آن‌جا بر روی کارهایتان تمرکز کنید.

شما شایسته یک فضای اختصاصی هستید که تمرکز و خلاقیت شما را گسترش می‌دهد و دارای یک دیوار محافظ است که از پرت شدن حواس شما جلوگیری می‌کند. در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید به چنین فضایی دست یابید.

سرویس خواب بالسا

1. یک محدوده ایجاد کنید.

محدوده‌ها به شما کمک می‌کنند تا از نظر فیزیکی فضای کاری خود را تعریف کنید. آن‌ها نشانه‌های بصری هستند که بیان‌گر دفتر کار شمایند. درهای کشویی که در این عکس می‌بینید نه تنها مانعی در برابر صدا ایجاد می‌کنند، بلکه به عنوان یک نشانه بصری عمل می‌کنند که به دیگر اعضای خانه می‌گویند که شما مشغول کار هستید. اگر یک اتاق جداگانه در خانه ندارید، به دنبال فضایی باشید که امکان محدود شدن داشته باشد.

این فضای مرتفع گوشه دنجی برای کار کردن است. تغییر در سطح باعث شده است تا محدوده آن به خوبی تعریف شود. راه‌پله شما را از فضای زندگی در خانه به یک فضای مشخص برای کار هدایت می‌کند، حتی اگر در یا دیواری در آن وجود نداشته باشد.

تعریف محدوده کاری به سادگی تغییر جنس و مواد کفپوش‌هاست که باعث می‌شود یک هویت فضایی متفاوت در خانه ایجاد شود.

یک نوار تیره، دیوار ورودی به این فضای کاری زیر راه‌پله را مشخص می‌کند. این نشانه بصری در ظاهر فضایی که به آن وارد و از آن خارج می‌شوید تغییر ایجاد می‌کند.

2. یک فضای اختصاصی بر روی دیوار ایجاد کنید.

نمونه‌هایی که به شما در طول کار الهام می‌دهند را به دیوار نصب کنید. بخشی از دیوار خالی اتاق کار خود را به این فضا اختصاص دهید و آن را با ایده‌های در حال گسترش خود پر کنید. این فضا باید دارای چارچوب باشد تا از نظر بصری شکل مناسبی داشته باشد.

با ایجاد چنین فضایی در اتاق کار خود کارهای در حال انجام شما طبقه‌بندی می‌شوند. در مقابل می‌توانید کارهای شخصی خود را در دفتر یادداشت بنویسید.

 

یا می‌توانید ایده‌ها و کارهای خود را بر روی یک سطح قابل پاک شدن بنویسید.

از خود بپرسید: آیا وقتی تصاویر و نشانه‌های شخصی که به شما الهام می‌بخشند به شیوه‌ای منظم نصب شده باشند بهتر کار می‌کنید؟

یا دوست دارید در این فضا تصاویری رنگی و همپوشان داشته باشید؟ چیزی که ممکن است برای کسی بی‌نظم و آشفته به نظر برسد، شاید برای کسی دیگر الهام‌بخش و برانگیزاننده باشد.
در مورد اینکه چه شیوه‌ای در شما تاثیر مثبت می‌گذارد تصمیم بگیرید. هر چه پیرامون شما از چیزهایی که به آن عشق می‌ورزید پر باشد، بیش‌تر دوست دارید در آن فضا وقت بگذرانید.

3. از یک صندلی آرگونومیک استفاده کنید.

اگر در خانه کار می‌کنید احتمالا می‌دانید که بدن شما با نشیمن‌گاه رابطه پیچیده‌ای دارد. وقت آن رسیده تا به آن فکر کنید. ممکن است نشیمن‌گاه در ابتدا راحت به نظر برسد، اما به مرور زمان شما در آن احساس خستگی و ناراحتی کنید.
یک صندلی و میز کار مناسب بازده کاری شما را بسیار افزایش می‌دهد. این وسایل همچنین حالتی حرفه‌ای به فضای کاری شما می‌دهند.

هنگام خرید یک صندلی به دو چیز دقت کنید. صندلی بخرید که 1) راحت باشد و 2) زیبا و به‌روز باشد. به عبارت دیگر صندلی شما باید هم زیبا و هم کاربردی باشد تا شما بتوانید ساعات زیادی را بر روی آن بنشینید و کار کنید.

4. تجهیزات تکنولوژیک خود را متمرکز کنید.

تجهیزات تکنولوژیک مورد نیاز خود را منحصرا برای اتاق کار بخرید. برای دسترسی راحت به آن‌ها، تمام چیزهایی که استفاده می‌کنید را در محلی در نزدیکی فضای کاری خود و به طور منظم قرار دهید. اگر چاپگر شما در اتاق دیگری باشد مجبور می‌شوید از اتاق کار خود خارج شوید و ممکن است در راه تمرکز شما از بین رود و همین طور زمان بیشتری را از دست دهید.

با قرار دادن تجهیزات در یک محل مشخص از اتاق کار، می‌توانید از فضاهای دیگر برای انجام کارهایی که به تکنولوژی نیاز ندارند، مثل نوشتن نامه یا طراحی، استفاده کنید.

5. سبک شخصی بازدهی خود را بشناسید.

آیا در فضاهای کوچک بازده کاری شما بیش‌تر است؟ یا آیا شما به تصاویر مختلف برای انجام کارهای خود نیاز دارید؟ فضایی که برای فردی تاریک و نامطلوب است ممکن است برای فردی دیگر ایده‌آل باشد.

اگر حواس شما به سادگی پرت می‌شود، وسایل خود را در پشت درها یا دراورها بگذارید و فقط وسایل مورد نیاز را در فضای کاری خود قرار دهید.

اگر شما قفسه‌های دردار و بی‌در را با فضاهای کاری خود ترکیب کنید، آن‌گاه همه چیز در دسترس شما خواهد بود و فضای زیادی در اختیار خواهید داشت. چنین چیدمان مناسب فضاهای کاری است که بیش از یک نفر در آن کار می‌کنند.

6. بگذارید نور به داخل اتاق بیاید.

برای روشن ساختن و بهبود حال و هوای اتاق کار به نور طبیعی چندانی نیاز ندارید. از پنجره‌های اتاق کار خود بیش‌ترین استفاده را بکنید و اجازه دهید نور تبدیل به ابزاری فضاساز در اتاق شما شود.

این پنجره کوچک زیبا پیوندی با جهان بیرون ایجاد می‌کند و در عین حال دیوار بزرگی که پنجره در آن قرار گرفته است فضایی مناسب برای قرار دادن کامپیوتر فراهم می‌کند.

خوبی این‌که اجازه بدهیم نور طبعی وارد اتاق شود این است که معمولا این کار با داشتن یک منظره بیرونی همراه می‌شود. نگاه کردن به گل و گیاه ذهن ما را آرام می‌کند و تمرکز و تعمق ما را افزایش می‌دهد. چنین استراتژی بسیار قدرتمند است و می‌تواند بازده کاری ما را به شدت افزایش دهد. ایجاد یک فضای کاری اختصاصی اساسی برای خلق یک دفتر کار خانگی است.

منبع: houzz 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Tarane در تاریخ 20 اسفند 1392
عاشق اوون اتاق کارای زیر پله بودم. یکی از بهترین متن ها بود مرسی

ثبت دیدگاه