Chidaneh.com placeholder image

انواع چوب و کاربرد آن ها، کدام چوب به دکوراسیون شما می آید؟

به قلم: تحریریه چیدانه

استفاده از تزیینات چوبی راه و رسم خودش را دارد. برخی سفت هستند، گروهی نرم. نقش و شکل‌هایشان نیز با هم تفاوت دارد. به دلیل همین ویژگی‌ها هر چوبی را در دکوری ویژه استفاده می‌کنند. این راهنمای کوتاه که با همکاری طراحان داخلی آبنوس تهیه شده است را بخوانید تا اطلاعات‌تان درباره‌ی دنیای چوب بیشتر شود.

چوب بلوط در طراحی داخلی

چوب و هنر

چوب بلوط

چوب بلوط (Oak Wood)

چوب بلوط برای مبلمان‌ مدرن و کفپوش‌ جان می‌دهد. با دوام است و با رنگ‌های قرمز و طیف‌های مختلف سفید هم هماهنگی خوبی دارد. از این چوب برای الگوهای کلاسیک و مدرن در دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنند.

چوب راش در طراحی دکوراسیون داخلی

چوب راش

چوب راش (Beech Wood)

چوب راش همه‌فن حریف است، دوام زیادی دارد و زیبا هم هست. رنگش معمولا زرد خامه‌ای یا قهوه‌ای مایل به زرد است که به محیط گرما و روشنی می‌دهد. از این چوب معمولا در دکوراسیون‌های مدرن استفاده می‌شود. انعطاف‌پذیر است و در مبلمان‌هایی که قرار است زیاد توی چشم باشند، استفاده می‌شود.

چوب کاج در معماری داخلی

چوب کاج

چوب کاج (Pine Wood)

چوب کاج ارزان است و تنوع فراوانی هم دارد. در تزیینات داخلی و برای دکور کردن از آن استفاده می‌شود. چوب کاج عطر خوبی به فضا می‌دهد و در عین حال برای طراحی فضاهای دنج و گرم مناسب است.

چوب گیلاس در طراحی داخلی

چوب گیلاس

چوب گیلاس (Cherry Wood)

به گفته طراحان داخلی آبنوس چوب گیلاس را معمولا برای دکوراسیون‌های لوکس انتخاب می‌کنند. این چوب زیبا برای ساخت مبلمان و درها استفاده می‌شود و به آنها جلال و جبروت خاصی می‌بخشد. چوب گیلاس گران اما بسیار زیباست ،‌رنگ تیره‌ای دارد و روی هم رفته، ارزشش به قیمتی که برای آن پرداخت می‌کنید، می‌ارزد.

چوب گردو در دکوراسیون داخلی

چوب گردو

چوب گردو (Walnut Wood)

چوب گردو به تزیینات مدرن داخلی و دکوراسیون رنگ قهوه‌ای قوی و پررنگ و لعابی می‌بخشد. این چوب ویژه و البته گران است که باعث می‌شود مبلمان شما فوق‌العاده به نظر رسیده و معمولا در دکورهای کلاسیک کاربرد دارد.

چوب توسکا در طراحی داخلی

چوب توسکا

چوب توسکا (Alder Wood)

طراحان داخلی آبنوس معتقدند مبلمان‌هایی که از چوب توسکا ساخته شده باشند، همین‌طور درها و پنجره‌های چوبی حالت طلایی‌رنگ و روشنی به خانه می‌بخشند. این چوب برای استفاده در اتاق کودک ایده‌آل است و رنگ گرمی دارد، در عین حال فضای راحت و دلنشینی را فراهم می‌کند.

چوب افرا در معماری داخلی

چوب افرا

چوب افرا (Maple Wood)

چوب افرا به دو صورت نرم و سفت طبقه‌بندی می‌شود. هر دوی آنها از بیشتر انواع دیگر چوب‌ها راحت‌تر پاک و تمیز می‌شوند و در عین حال می توانند یک دکور ایده‌آل باشند که آن‌قدرها هم گران نیست.

چوب کاج اروپایی در طراحی داخلی

چوب کاج اروپایی

چوب کاج اروپایی (Larch Wood)

چوب کاج اروپایی بافت و ساختار منحصربه فردی دارد که باعث می‌شود برای دکورهای لوکس و گران‌قیمت گزینه‌ی مهمی باشد. برای تیرهای چوبی سقف‌ها، مبل یا ساخت تزیینات دیواری مناسب به نظر می‌رسند. این چوب رنگ روشن و فضای منحصر به فردی را به مجموعه‌ی شما می‌بخشد.

چوب زبان گنجشک در معماری داخلی

چوب زبان گنجشک

چوب زبان گنجشک (Ash Wood)

چوب درخت زبان‌گنجشک کم‌وبیش به رنگ سفید پهلو می‌زد. چوب بادوام است برای مصرف به عنوان چوب کف و سازه‌هایی بادوام و محکم ایده‌آل به نظر می‌رسد. با این چوب می‌توانید رنگ طلایی روشن را به دکورهای مدرن‌تان وارد کنید.

چوب درخت توس در دکوراسیون داخلی

چوب درخت توس

چوب درخت توس یا غان (Birch Wood)

چوب درخت غان به رنگ‌های زرد و سفید و طیف‌های مختلف این رنگ‌ها دیده می‌شود. معمولا چندان گران نیست و برای ساخت سازه‌های محکم از آن بهره می‌گیرند. ظاهرش شبیه میپل است و برای دکورهایی که قرار است هیجان‌انگیز و زیبا باشند، استفاده می‌شود.

چوب ماهون در طراحی داخلی

چوب ماهون

چوب ماهون (Mahogany Wood)

چوب ماهون برای مبلمان و درهای ورودی یک انتخاب درجه یک است. از این چوب و رنگ‌های قرمز و زیبایش برای ساختن درها یا دکورهای داخلی استفاده می‌شوند. رنگ خاصی به فضا می‌بخشد و طوری است انگار قیمت بالایی داشته باشد.

چوب صنوبر در دکوراسیون داخلی

چوب صنوبر

چوب صنوبر یا سپیدار (Poplar Wood)

چوب صنوبر یکی از ارزان‌ترین و همه‌گیرترین چوب‌هاست که معمولا نرم است. این نوع چوب برای ساخت مبل‌ها یک انتخاب خوب است و معمولا ارزشمندتر از ظاهرش به نظر می‌رسد.

برای دیدن نمونه پروژه های طراحان داخلی آبنوس می توانید به پروفایل این گروه در چیدانه سر بزنید، اطلاعات تماس آن ها را ببینید و برای بهترین انتخاب ها اقدام نمایید.

نویسنده: اشکان خسروپور | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه