Chidaneh.com placeholder image

گل آرایی منزل، خانه ای خوش رنگ و بو با این ایده های بهشتی!

به قلم: کیمیا مرادی

معماران ترفندهای زیادی برای آوردن گل ها به داخل فضاهای مختلف خانه دارند. یکی از پیشنهاد های معروفشان استفاده از پارچه هایی با طرح های گلدار است. این طرح ها می توانند کاملا انتزاعی باشند؛ یا کاملا طبیعی. استفاده از کاغذهای دیواری سه بعدی هم که امروزه بسیار باب میل همگان شده است. این نوع کاغذ دیواری ها در یک لحظه شما را به دنیای خیال می برد، اما چیدانه پیشنهاد بهتری دارد!

در این مطلب، می خواهم به شما آموزش بدهم که چطور از گل های طبیعی استفاده کنید و خانه خود را به بهشتی خوش عطر و بو تبدیل کنید!

قالیشویی ادیب

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی ازگل
استودیو پر

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم عایفی
حسین گلیار

گل های مصنوعی را کنار بگذارید!

گل های تازه را در تمام فصول می توانید تهیه کنید. این گل ها شادابی بیش تری را به خانه شما هدیه می کنند. در فصل های سرد سال پیچیدن عطر گل ها در خانه بسیار لذت بخش تر است؛ در حالی که شما خسته از یک روز سرد به خانه برمی گردید شرط می بندم بوی گل های تازه شما را سرمست می کنند. این ها دلایل خوبی هستند برای اینکه گل های مصنوعی بی روح را کنار بگذارید!

مطالب بیشتر: زیباترین گیاهان آپارتمانی، از نگاه یک اینستاگرامر ایرانی

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

سهیل زندآذر
منزل آقای عباسی و خانم خداشناس
سهیل زندآذر

استودیو پر
عکاسی شرکت هوم
استودیو پر

روی همه میزها گل بگذارید!

تعداد گل ها و نوع گل هایی که خریداری می کنید، مهم هستند. رنگ گل ها بهتر است متناسب فصل باشد یا یک رنگ متضاد دکوراسیون تان باشد تا بیش تر به چشم بیایند. پس کمی کارتان سخت تر شد! اینکه برای کدام میزتان گل تهیه می کنید بسیار مهم است. تأثیری که هر میز در دکوراسیون منزل شما دارد متفاوت است پس همچنان با چیدانه همراه باشید.

مطالب پیشنهادی: زامیفولیا، یک گیاه آپارتمانی راحت و جذاب!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مهیا و علی در کرج
امیر صادقی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد 2
استودیو پر

معین صالحی
عکاسی از خانه آبی خانم زینب محمودی
معین صالحی

محمدحسن جمالی
عکاسی تور خانه گردی
محمدحسن جمالی

گل آرایی میز اصلی نشیمن منزل

بزرگ ترین میز معمولا میز وسط مبل هاست، که به عنوان میز اصلی در نشیمن محسوب می شود. حتما متوجه شده اید که اکسسوری روی این میز بسیار مورد توجه قرار می گیرد پس گل هایی که روی این میز قرار می گیرند باید حساب شده تر خریداری شوند. گلدان بزرگی تهیه کنید چون باید بیش تر از پنج شاخه گل خریداری کنید و از نظر رنگ بهتر است رنگ متضاد یا هارمونیک دکوراسیونتان را استفاده کنید. به طور مثال اگر مبلمانتان آبی است از گل هایی به رنگ نارنجی استفاده کنید یا نارنجی و زرد. 

مطالب بیشتر: گیاه آپارتمانی پوتوس، این قلبِ سبز برای شما!

حسین گلیار
عکاسی منزل خانم آقاخانی
حسین گلیار

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی سعادت آباد فرحزادی
استودیو پر

امیر صادقی
عکاسی خانه ی رنگی باغستان کرج
امیر صادقی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی مجتمع آوا
استودیو پر

معین صالحی
عکاسی خانه آقای افشین محسنیان
معین صالحی

گل آرایی روی میزهای عسلی منزل

محدودیتتان برای میزهای عسلی کم تر است. گلدان های کوتاه قد و کوچک را انتخاب کنید. سه شاخه هم مناسب است؛ حتی می توانید اگر در فصل بهار به کوه می روید گل های کوهی را جمع کنید و در یک گلدان کوچک روی میز قهوه خوریتان بچینید. اما در فصل پاییز که این امکان را ندارید می توانید از گل های ارزان قیمت و کوچک گل فروشی ها نیز استفاده کنید. 

مطالب بیشتر: گیاهان آپارتمانی؛ چگونه در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون منزل زوج جوان تهرانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی پاسداران
استودیو پر

به غیر از میزها، گل ها را کجا بگذاریم؟

گاهی اوقات یک گل آرایی ساده حال دلتان را خوب می کند و نمی خواهید خیلی شلوغش کنید، به همین خاطر به دنبال یک گوشه دنج برای گل آرایی هستید. همچنین گاهی اوقات مهمان دارید و یا در حال آماده سازی منزل برای جشن خاصی هستید که نیاز دارید نقاط بیش تری را گل آرایی کنید اما نمی دانید کجا را انتخاب کنید، بهتر است از نقاط زیر استفاده کنید:

مطالب پیشنهادی: گیاهان کم نور در دکوراسیون خانه مهدیه، پیش به سوی پنجره!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی آ اس پ
استودیو پر

گلدان گل بالای شومینه

شومینه در نشیمن یکی از نقاط کانونی خانه محسوب می شود. درواقع نقطه کانونی قسمتی از خانه است که در دید اول بیشتر جلب توجه می کند. اگر بالای شومینه فضایی مانند طاقچه دارید می توانید گلدانی بلند قامت تهیه کنید. ترجیحا شفاف باشد و با گل هایی بلند آن را بیارایید. این کار از نظر فنگ شویی هم تایید شده است. آب انرژی سرکش آتش را تعدیل می کند.

مطالب پیشنهادی: گل و گیاه آپارتمانی در منزل، اینبار همنشینی با چوب و فلز!

 

گل آرایی پیشخوان آشپزخانه

اگر برای روی اپن می خواهید گل تهیه کنید بهتر است از گلدان های کوتاه قد سه تایی استفاده کنید یا چهار تایی. صرف صبحانه با این گل های زیبا ، صبح دلگیر و ابری پاییزیتان را به یک صبح دل انگیز تبدیل می کند. سعی کنید رنگ های شاد مانند قرمز و زرد برای این قسمت تهیه کنید تا به اندازه کافی انرژی مثبت دریافت کنید.

مطالب بیشتر: گیاهان مناسب پنجره های شمالی، پشت پنجره بی گل نمونه!

سینا عزیزی
عکاسی از دکوراسیون منزل شخصی
سینا عزیزی

معین صالحی
عکاسی خانه آقای افشین محسنیان
معین صالحی

عمر گل هایتان را افزایش دهید!

وقتی استفاده از گل های طبیعی را پیشنهاد می دهیم اکثرا با آن مخالفت می کنند و می گویند این گل ها بسیار دوست داشتنی هستند اما از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند. قبول دارم این گل ها تا ابد عمر نمی کنند به همین خاطر صنعت تولید گل های مصنوعی رونق گرفته است.

مطالب پیشنهادی: گل گندمی، این گیاه همیشه سبز آویزان و خوش رو!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی گرم نیما و آذر در کرج
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مهیا و علی در کرج
امیر صادقی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی آ اس پ
استودیو پر

اما اگر راهی باشد که عمر گل ها را تا یک هفته یا ده روز افزایش دهد چطور؟ برای افزایش طول عمر گل هایتان نکات زیر را رعایت گنید:

  • گلدان مورد نظر را حتما بشویید. اشتباهی که خیلی ها مرتکب می شوند گذاشتن گل ها در گلدان های خاک گرفته است. شست وشو باعث از بین بردن باکتری ها و جانوران میکروسکوپی می شود.
  • ساقه گل ها را با یک چاقوی تیز به صورت 45 درجه ببرید.
  • گل ها را ابتدا در آب گرم بگذارید. مولکول های آب گرم سریع تر از ساقه گیاه بالا می روند و گیاه رطوبت کم تری از دست می دهد. منظورم آب جوش نیست . آب با دمای 22 درجه خوبست.
  • مطابق با اندازه گلدان گل تهیه کنید. گل ها نباید به صورت فشرده در گلدان جای دهید. گلدان هایی با دهنه پهن بهترین گزینه هستند.
  • هر روز آب گلدان را عوض کنید و گلدان را بشویید.

 

 

مطالب بیشتر: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه