Chidaneh.com placeholder image

ابزار پیش ساخته دکوراتیو: بازسازی بدون نیاز به بنایی!

به قلم: گلنار

در این مقاله از چیدانه می‌خواهیم با همراهی شرکت معماری و دکوراسیون داخلی اسکای اسکرپر به معرفی ابزارهای پیش ساخته دکوراتیو بپردازیم. ایجاد تنوع در زندگی، تغییر و دوری از تکرار و روزمرگی، هر چقدر هم که کوچک باشند، توانایی و انرژی برای ادامه زندگی را به ما می دهند. تغییر دکوراسیون و یا شاید کمی در محدوده وسیع تر، بازسازی خانه، از جمله این تغییرات است. این بار قصد داریم به شما بگوییم که امروزه با ایجاد تغییر در رویکرد سازندگان مسکن از شیوه های سنتی به شیوه های صنعتی و استفاده از تکنولوژی های نوین، این بازسازی دیگر سخت، دشوار و پرهزینه نیست و به عبارت بهتر شاهد افزایش سرعت اجرا، کیفیت، سبک سازی، اقتصادی بودن، طراحی مدرن، استفاده بهینه از منابع و افزایش عمر مفید ساختمان خواهیم بود ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان از جمله این تکنولوژی های نوین در زمینه متریال هستند که در ادامه به معرفی کامل آن ها می پردازیم.

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی اسکای اسکرپر
گچبری
شرکت معماری و دکوراسیون داخلی اسکای اسکرپر

قالیشویی ادیب
ابزار دکوراتیو

معرفی ابزار پیش ساخته دکوراتیو در ساختمان

در ادامه انواع ابزار پیش ساخته دکوراتیو را معرفی کرده ایم.

معرفی ابزارهای پیش ساخته دکوراتیو

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی اسکای اسکرپر
گچبری
شرکت معماری و دکوراسیون داخلی اسکای اسکرپر

ابزار پیش ساخته دکوراتیو گچبری

گچبری به عنوان یک حرفه و هنر همیشه جایگاه ویژه ای در معماری داشته است و معماری ایرانی نیز با تنوع سبک ها و روش ها در دوره های مختلف از پیشروان این حرفه محسوب می شود. همان ‌طور که از نام این هنر پیداست، مصالح اصلی بکار رفته گچ می‌باشد که به دلیل داشتن خاصیت شکل‌پذیری، چسبندگی، رنگ مطلوب، کاربرد آسان، فراوانی و ارزانی، کاربرد زیادی در هنرهای تزئینی دارد. همان طور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید این ابزار توسط کدهایی مشخص شده و شما از کاتولوگ مربوط به آن ها کد مورد نظر را انتخاب می کنید.

 گچبری پیش ساخته

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی اسکای اسکرپر
گچبری
شرکت معماری و دکوراسیون داخلی اسکای اسکرپر

گچبری پیش ساخته

کارشناسان در شرکت اسکای اسکرپر می‌گویند گچبری هایی که به حالت سنتی و با دست ساخته می‌شوند، با توجه به نیاز معماران امروز، بسیار زمان بر و کم کاربرد است، لذا این حرفه به صورت صنعتی درآمده و با توجه به شرایط روز تولید می‌شود. گچبری پیش ساخته در کشورهای آمریکایی به صورت کلاسیک رشد نمود و با گذر زمان این هنر به صورت صنعتی به دیگر کشورها با توجه به فرهنگ آن کشور صادر گردید. در نتیجه با توسعه صنعت ساختمان و خانه سازی در تعداد انبوه، تزیینات داخلی مربوط به گچبری با این روش دوباره قابل استفاده شد. گچبری دکوراتیو با استفاده از رابیتس و یا کناف انجام می شود.

مطلب پیشنهادی : تزیینات گچبری پیش ساخته ، ایده ای لوکس و بی دردسر برای خانه

 گچبری پیش ساخته

انواع گچبری در دکوراسیون

بطور کلی گچبری‌های انجام شده را می‌شود به سه دسته تقسیم کرد:

  • طرح‌های زمینه و سطوح: یک سطح را به طور کلی و یا تکه‌ تکه بر روی نظمی خاص زیر پوشش طرحی قرار می‌دهند. مثل: سقف، دیوار، در و یا قابی گچی که بر روی دیوار ساخته می‌شود.
  • طرح‌های حاشیه: یک مسیر را به طور متدد و یا تکه‌ تکه بر روی نظمی خاص زیر پوشش طرحی به هم پیوسته و سری قرار می‌دهند مثل: کناره سقف، کناره‌ های راه پله و راهرو و یا هر جای دیگر که در گوشه و کنار ما باشد.
  • طرح‌های تک و خاص: که فقط در جایی خاص به صورت واحد درست می‌شود و هر جایی می‌تواند قرار بگیرد مانند: سرستون، سر قاب، شومینه، سردر و… این گونه گچبری‌ها را می‌توان به طور جداگانه نیز درست کرد.
ابزار پیش ساخته پلی استایرن برای اتصال سقف به دیوار

ابزار دکوراتیو پلی‌استایرن

پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن (یک ماده پتروشیمی) می‌باشد که به سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی وجود دارد.

پلی استایرن معمولی

پلی استایرین با نام اختصاری GPPS که جهت مصارف عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا بایستی دارای خواص نظیر مقاومت خوب در برابر حرارت، قدرت ضربه پذیری مناسب و سیالیت خوب در هنگام فرایند باشد. این پلی استایرن ها خواص دی الکتریکی (عایق) و استحکام بالایی دارند به همین دلیل در مصارف الکتریکی به کار برده می شوند. نام تجاری این محصول در بازار ایران کریستال می‌باشد.

پلی استایرن مقاوم

این نوع پلی استایرن با نام اختصاری high-impact polystyrene) HIPS) مقاوم به ضربه است و به همین دلیل در ساخت ظروف و بدنه لوازم خانگی کاربرد دارد. نام تجاری این ماده در بازار ایران هایمپک می‌باشد.

 پلی استایرن انبساطی ( یونولیت)

این نوع پلی استیرن که نام اختصاری Expanded polystyrene) EPS) دارد، نوعی پلیمر سفید رنگ است  که به آن ها یک عامل فوم کننده اضافه شده است. که در ایران با نام یونولیت شناخته می شود.

صفحات فوم فشرده پلی استایرن

صفحات فوم فشرده پلی استایرن متشکل از ساختار ماده پتروشیمی GPPS می باشدکه دارای بافت تو در تو به هم فشرده و  خالی از حفره می باشد که بصورت تزریقی به روش صنعتی همراه با ذوب این ماده در فشار بالا با بهره گیری از آخرین تکنولوژی جهان تولید می گردد. این نوع دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • استحکام بالا
  • قدرت عایق بندی
  • جذب آب پایین
  • قیمت پایین
  • عدم انتشار گاز سمی در هنگام آتش سوزی
کاربرد ابزار پیش ساخته پلی استایرن در طراحی قاب روی دیوار

ویژگی ابزار پیش ساخته پلی استایرن

همانطور قبلا هم اشاره شد زمان بر بودن و اجرای پرهزینه گچبری به سبک سنتی باعث عدم علاقه از استفاده این تزیینات شده بود. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، محصولات جدیدی جهت جایگزینی گچ به بازار عرضه گردید که در این میان می توان به گل های سقفی و ابزار از جنس پلی استایرن (گچبری فوم پلی استایرن – گچبری های بدون رابیتس و میلگرد) اشاره نمود. این محصولات در مقایسه با گچ دارای مزایایی می باشند که اختصارا به شرح ذیل می باشد:

  • مقاوم در برابر رطوبت
  • نصب سریع و آسان
  • عدم نیاز به رنگ آمیزی پس از نصب
  • قابل شستشو
  • تنوع بسیار در طرح و رنگ و ابعاد
  • قابلیت جابجایی پس از نصب
  • بسیار سبک
  • هزینه مناسب
ابزار پیش ساخته پلی یورتان

ابزار پیش ساخته دکوراتیو پلی یورتان

کارشناسان میگویند پلی ‌یورتان‌ ها به شکل های مختلف از جمله فوم‌ های نرم، فوم‌ های سخت؛ الاستومرها، ترموپلاستیک الاستومرها، رزین، پوشش و… در دنیا کاربرد دارند. یکی از کاربردهای پلی‌ یورتان‌ ها، استفاده به عنوان ابزار پیش ساخته دکوراتیو با هدف ایجاد طرح ها و جلوه های زیبای دکوراتیو در فضای داخلی و نمای خارجی ساختمان می‌ باشد.

 

ابزار پیش ساخته دکوراتیو

ابزار پیش ساخته دکوراتیو پلی یورتان کاربردهای بسیاری در معماری داخلی و خارجی ساختمان داشته و جایگزین قطعات گچبری دکوراتیو داخلی ساختمان و یا سیمانکاری های تزیینی در نما می باشند. این ابزار در انواع ابزار گلویی ، نور مخفی ، ابزار قاب ، قرنیز ، قاب های پیرامونی در و پنجره ، طاقچه ها ، گل ها و گنبدهای زیبای سقفی ، قطعات دکوری تزیینی و چراغدان های دیواری ، ستون و سرستون و… وجود دارد و این امکان را به شما می دهد که از طرح و نقش های بسیار متنوع آن متناسب با سبک دکوراسیون منزل خود استفاده نمایید.

نکته قابل توجه در مورد این ابزار این است که در تمامی ساختمان ها اعم از ساختمان های در حال نوسازی، بازسازی، ساختمان های با مصالح سنتی و یا با مصالح سبک و نوین و به ویژه ساختمان های با سبک معماری مدرن قابل استفاده می باشد.

محصولات با دانسیته بالا و استحکام کافی جایگزین بسیار مناسبی برای گچبری و سیمانکاری سنتی می باشد که قابلیت نصب در نماهای داخلی و البته خارجی را هم داراست. تنوع بسیار بالای این محصولات در انواع ابزارهای گلویی، کنج، نور مخفی، پانل های قاب، قرنیز، دور چهارچوب در و پنجره، طاقچه، انواع سبد گل، فرشته و المان های دکوری دیواری، ستون، سرستون، کتیبه و نرده ها امکان ایجاد طرح های زیبا و متنوع را فراهم می آورد.

طرح های مدرن ابزار پیش ساخته برای طراحی دیوار در رنگ های مختلف

ویژگی های ابزار پیش ساخته پلی یورتان

  • دانسیته و استحکام بالا
  • سازگار با محیط زیست
  • مقاوم در برابر رطوبت ، کپک ، محیط های اسیدی و قلیایی
  • تنوع در طرح ، ماندگاری طولانی و دوام
  • برش و نصب آسان و سریع ( با چسب مخصوص یا میخ )
  • قابلیت نصب به روی کلیه سطوح گچ ، سیمان ، سنگ ،کاشی ، فلز ، چوب ، کابینت ، مبلمان ،سقف های کاذب
  • ایده آل برای بازسازی و تغییر دکوراسیون
  • رنگ پذیری بالا با انواع رنگ های ساختمانی و قابلیت پتینه کاری
  • سبک سازی
طراحی سقف با ابزار پیش ساخته دکوراتیو

کاربردهای مدرن ابزار های پیش ساخته دکوراتیو

همان طور که در تصاویر بالا نیز مشاهده می کنید، این ابزارهای پیش ساخته برای قسمت های مختلف مانند طراحی دیوار، سقف، قرنیزها و…. به کار رفته و از تنوع بالایی برخوردار است.

برای خرید و سفارش  انواع مدل ابزار پیش ساخته پلی یورتان از کارشناسان در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی اسکای اسکرپر در چیدانه کمک بگیرید

در ادامه بخوانید :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
shebaak LTD در تاریخ 30 آبان 1396
شباک ارائه دهنده ابزارهای دکوراتیو پلی یورتان ، جایگزین ابزارهای گچی سنتی ضد آب و رطوبت ، نصب آسان و سریع ، رنگ پذیر به دفعات ، قابلیت اجرا بر روی گچ و کناف کانال تلگرام : https://t.me/shebaak وبسایت: www.shebaak.ir کانال آپارات شامل ویدیوهای راهنمای اجرا : http://aparat.com/shebaak تلفن تماس: ۰۹۱۲۷۰۰۷۷۳۹-۰۲۱۲۲۲۵۱۴۷۰
karafarinan2012_40578 در تاریخ 14 بهمن 1396
با سلام. احتراما" مطلب بالا از وب سایت شرکت درنیکا برداشته شده است و به حق کپی رایت نیز توجه نشده است. خواهشمند است از مطالب سایت با ذکر منبع استفاده فرمایید. پیشاپیش از توجه شما به این دیدگاه تشکر می‌نمایم. با تشکر درنیکا دکور ابزار گچبری پیش ساخته دکوراتیو در ساختمان، ابزار گچبری سنتی، ابزار پلی استایرن و ابزار پلی یورتان برای مشاهده کامل محصولات از نمایشگاه دائمی این شرکت و یا وب سایت ما دیدن فرمایید. در صورت نیاز به اطلاعات کاملتر با شماره تلفنهای زیر تماس حاصل فرمایید: واحد فروش: تهران، تهرانپارس تلفن : 76702701 و 09381911619 فاکس : 76702701 وب سایت http://www.asrardornica.com ایمیل: [email protected]
خدایی در تاریخ 10 اسفند 1396
با سلام ، نیمی از این تصاویر متعلق به شرکت آرتادکورز بوده که متاسفانه بدون هیچ گونه ذکر منبعی استفاده شده است. جهت اطلاعات بیشتر به سایت آرتادکورز مراجعه شود http://artadecors.com
فربد حیدری / فن و هنر در تاریخ 28 فروردین 1397
سلام متاسفانه بدلیل نداشتن اطلاعات هرکسی هرچی میرسه ادعا میکنه . من بیشتر تصاویر بالا را در گوگل سرچ کردم و متوجه شدم بیشتر تصاویر بالا متعلق به سایت های ایتالیایی است . برای اینکه بتونید منبع یک عکس را با ضریب خطای کمتر از 90% بیابید روی تصویر کلیک راست کنید و از گزینه serche google for image استفاده کنید . اغلب منبع تصویر را بعنوان اولین یا زیر بخش جستجو تصاویر لیست میکند . متاسفانه و متاسفانه اگر امروز صنعت و هنر ما از بین رفته و کشورهایی مانند ترکیه و روسیه از نام و فرهنگ ما برای خودشان بهره برداری میکنند فقط و فقط بخاطر رعایت عدم حق تقدم ، ببخشید ، خودخواهی و حق بجانبی ما ایرانی هاست . ... من میگم بیاییم از خودمان شروع کنیم . بلکه دو سه نسل بعد بتونند زنده بمونن .
عرشیا آرین در تاریخ 25 تیر 1402
دوستان عزیزی که نظر دادن این مطلب فقط یه تبلیغات هست و ربطی به اینکه عکس برای کجاست ندارد و این شرکت یک شرکت معماری هست و در پروژه های خود از انواع شرکت ها خریداری اجناس میکنن و به تمام مجری ها هم میدن اجرا میکنن این شرکت ها شرکت هایی هستن که طراحی میکنن بعد میدن به مجری ها اجرا میکنن متوجه شدین عزیزان نظراتتان محترم ولی مردم رو زود قضاوت نکنیم و من الله توفیق
عرشیا آرین در تاریخ 25 تیر 1402
دوستان عزیزی که نظر دادن این مطلب فقط یه تبلیغات هست و ربطی به اینکه عکس برای کجاست ندارد و این شرکت یک شرکت معماری هست و در پروژه های خود از انواع شرکت ها خریداری اجناس میکنن و به تمام مجری ها هم میدن اجرا میکنن این شرکت ها شرکت هایی هستن که طراحی میکنن بعد میدن به مجری ها اجرا میکنن متوجه شدین عزیزان نظراتتان محترم ولی مردم رو زود قضاوت نکنیم و من الله توفیق
عرشیا آرین در تاریخ 25 تیر 1402
متشکرم🙏

ثبت دیدگاه