Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه با الهام از حیوانات، حیوان‌دوست‌ها نگران نشوند!

به قلم: تحریریه چیدانه

“عشق میان انسان و حیوان عشقی ناب است؛ عشقی بدون کشمکش و مجادله، بدون صحنه‌های دلخراش و بدون تغییر و تحول"
میلان کوندرا

بی‌شک توجه به زیبایی‌های خلقت همیشه تحسین‌برانگیز است. ترکیب فوق‌العاده طرح‌ها و خطوط در طبیعت، هم‌نشینی بی‌نظیر رنگ‌های تازه گل‌ها و سبزی آرامش‌بخش درختان، همراهی بی‌بدیل نقش و نگار زیبا با پوست حیوانات و صدها نمونه دیگر.

قالیشویی ادیب

قطعا استفاده از المان‌های تازه برای دکوراسیون جذاب است و هیجان زیادی برای انتخاب سبک و مدلی متفاوت از آنچه هم‌اکنون در خانه نشسته را به دنبال دارد. الهام گرفتن از اجزای طبیعت در محیط خانه همیشه می‌تواند راه‌حل خوبی برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و خاص باشد؛ مخصوصا اینکه بدانید این طرح و رنگ‌ها از موجوداتی زنده برمی‌آید. هرچند استفاده از ردپای حیوانات در دکوراسیون سبک جدیدی نیست ولی همیشه زیباست و در کل دنیا طرفداران خودش را دارد.

دکوراسیون منزل با الهام از حیوانات

مراقب ورود آنها باشید!

به کار بردن الگوی حیوانات در طراحی داخلی باید محافظه‌کارانه انجام شود؛ چراکه اگر بیش‌ از حد باشد، ناشیانه به نظر می‌رسد. پس در میزان استفاده از طرح و رنگ آ‌ها دقت کنید. در نقش حیوانات طرح پلنگی و گورخری محبوبیت بیشتری در بین طرح‌های دیگر دارد ولی می‌توان از خطوط و اشکال بدن حیواناتی مثل زرافه، ببر، گاو، تمساح و هر جانور دیگری که بافت، طرح و رنگ خاصی دارد نیز استفاده کرد. برای اینکه از شبیه شدن فضا به باغ وحش محلی جلوگیری کنیم، ایده‌های پیشنهادی ما را دنبال کنید.

فرش پوست در دکوراسیون

فرش کف حیوانی

فرشی از طرح پوست حیوانات، از معدود اجزای دکوراسیون است که هم مفهوم مدرنیته و هم مفهوم سنتی و روستایی را با خود همراه دارد و انتخابی هوشمندانه برای القای حس طبیعی به فضاست. فرش می‌تواند از بافت، الگو یا رنگی خاص از بدن حیوانات باشد.

تزیین دیوار با مجسمه های حیوانی

پیکره ساکن بی‌صدا

حیوانات مورد علاقه خود را چه بزرگ و چه کوچک درحالی‌که در تمامی شرایط نظاره‌گر هستند، در گوشه‌ای از خانه بنشانید. این مجسمه را می‌توانید به جالب‌ترین شکل روی دیوار نصب کنید. یادتان باشد ما حامی حقوق حیوانات هستیم، پس از تاکسیدرمی‌های واقعی استفاده نکنید!

تزیین دیوار با الهام از حیوانات

هنرهای توحشی!

هنرمندان زیادی آثار خارق‌العاده‌ای از حیوانات را خلق کرده‌اند. از عکس یا نقاشی حیوان مورد علاقه‌تان چارچوبی روی دیوار نصب کنید. طرح پوست حیوانات درون قاب در عین سادگی جذاب نیز هست.

کوسن با طرح حیوانات

روی بدن پلنگ بنشینید!

روکش مبل و صندلی‌های خود را از نقش حیوانات انتخاب کنید. کوسن و رومیزی‌ها در این ترکیب می‌توانند تکمیل‌کننده ست شما باشند؛ مثلا مبلمانی تمام پلنگی با کوسن ساده در کنار مبلی ساده با کوسنی پلنگی که متضاد و مکمل هم هستند، ترکیبی ویژه است.

کاغذ دیواری با الهام از حیوانات

فرار از این سفید همیشگی

هیچ‌چیزی بهتر از تحولی در دیوارهای تکراری سفیدرنگ نیست؛ به‌خصوص اگر این تحول خطوط سفید و سیاه گورخری یا لکه‌های پلنگی و زرافه‌ای باشد! دیواری که بخواهد معنایی را با رنگ و طرح خود بیان کند، شخصیت خاصی به فضا می‌بخشد. تمام دیوار را از طرح مورد نظر کاور نکنید؛ زیرا شلوغی بیش ‌از حدی ایجاد می‌کند. برای این کار قسمتی از محل زندگی حیوانات نیز قابل ‌استفاده است. به‌طور خلاقانه می‌توانید از ترکیب رنگی منظره مورد نظر خود در دکوراسیون فضا استفاده کنید. اضافه کردن گروهی از پرندگان در حال پرواز روی دیوار نیز خالی از لطف نیست!

اکسسوری با الهام از حیوانات

در خدمت شما هستم

تزیینات و دکوری‌های حیوانی کوچک در گوشه و کنار اتاق‌تان قرار دهید. فیگور بدن حیوانی مثل زرافه بهترین شکل ممکن برای استفاده به‌ عنوان پایه نگهدارنده جواهرات است!

طراحی میز با الهام از حیوانات

وقاری به رنگ فیلی

اگر پذیرایی شما به سبک آنتیک یا به سبک هندی و بودایی است، استفاده از پایه فیلی‌شکل یا هر حیوان دیگری برای میز گزینه فوق‌العاده‌ای است. آن را در کنار مبل‌های خود قرار دهید تا وقارش را به نمایش بگذارد.

دکور اتاق کودک با الهام از حیوانات

کودک بیرون را حفظ کنید

اتاق بچه‌ها بیشترین پتانسیل را برای کاربرد حیوانات دارد. برای این کار می‌توانید از پوستر، استیکر دیواری، تابلو، طرح‌های فانتزی حیوانات، شخصیت‌های کارتونی و حتی عروسک‌ها استفاده کنید.

 

دوستی با حیوانات

چرم و خز به‌عنوان نشانی از پوست حیوانات در وسایل مختلف قابل ‌استفاده است. با حیوانات دوست باشیم و تنها به‌طور سمبلیک و از انواع مصنوعی خز و چرم استفاده کنیم. عاج نیز به‌عنوان دکور قابل ‌استفاده است.

قفس پرنده در دکوراسیون

پرنده را از قفس آزاد کن

از قفس پرنده می‌توانید برای بخشی از دکور و نیز به‌عنوان فضایی مفید بهره ببرید؛ از کاشت گیاه درون آن گرفته تا محلی برای ذخیره کتاب، تزیینات، شمع و…. حتی از قفس‌هایی با سایز بزرگ می‌توانید به‌عنوان مبل تک‌نفره یا صندلی استفاده کنید. قفس فارغ از طرح و رنگ، ظرافت و زیبایی خاصی به خانه شما می‌بخشد.

دکوراسیون با الهام از دریا

موجی از آرامش

آرامش دلنشین آبی دریا با ورود جانوران و حیواناتی مثل مرجان و صدف به خانه شما نیز منتقل می‌شود.

پرده طرح دار با الهام از حیوانات

پرده‌هایی با لطافت حیوانی

به پنجره‌های‌تان لباسی از تن حیوانات بپوشانید. لطافت پارچه با در آغوش کشیدن فضا به‌خوبی حس می‌شود.

طراحی داخلی با الهام از حیوانات

چند نکته مهم در دکوراسیون با الهام از حیوانات

  • همه اجزا باید دارای طرح انتخابی شما باشد و در عین حال تعادل بصری را حفظ کنید.
  • برخی از صنایع‌دستی هند و چین دارای نقوش حیوانات هستند؛ پس از تزیینات آسیای شرقی غافل نشوید.
  • پرندگان همه‌جا و در تمام شهر حضور دارند، پس چه‌ بهتر که از آنها در دکوراسیون هم استفاده کنیم تا اتصال بصری‌شان حفظ شود. 
  • فضاهای کوچک مستلزم دقت بیشتری در طراحی هستند؛ چراکه طرح‌های بی‌پروا می‌توانند فضا را برهم بزنند.
  • طرح و الگوی بدنی حیوانی را انتخاب کنید که با روحیات و علایق‌تان سازگار باشد.
  • در کنار وسایلی با طرح حیوانات، از مبلمان و اشیای ساده با رنگ‌های خنثی استفاده کنید. رنگ کرم، سفید، مشکی، خاکستری و طلایی رنگ‌ها را با هم ترکیب می‌کند و تکمیل‌کننده فضاست.
  • طرحی که به دکوراسیون خانه‌تان زیبایی و وقار می‌بخشد را انتخاب کنید. در این صورت خواهید دید که این تم می‌تواند به منزل‌تان روح ببخشد.
  • استفاده از سبزینگی گیاهان به‌عنوان جزء ثابتی از فضای زندگی حیوانات، حس فضای دکوراسیون را تکمیل می‌کند.

مجله منزل
مجله منزل : شماره 111 آذر ماه
مجله منزل

جدیدترین شماره مجله منزل با جذاب ترین مطالب دکوراسیونی که در هیج جای دیگر نمی بینید، چاپ شد. فرصت را از دست ندهید، می توانید به نزدیک ترین کیوسک روزنامه فروشی مراجعه کنید و این مجله را تهیه نمایید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: صدف حقیقت

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
alavi.design11_64372 در تاریخ 12 دی 1396
بسیار زیباااااااا

ثبت دیدگاه