Chidaneh.com placeholder image

میز ال سی دی مدرن، میخواین بدونین چی به دردتون میخوره؟

به قلم: سمیه منوچهری

امروزه تنوع زیادی از میز ال سی دی در بازار وجود دارد؛ بااین‌وجود وقتی پای انتخاب کردن به میان میاید، دچار مشکل می‌شویم. در اینجا نکاتی را بیان می‌کنم که می‌تواند تا حدود زیادی شمارا در انتخاب صحیح یک میز مناسب یاری کند. ابتدا باید مشخص کنید ابعاد میز چقدر باشد. برای نتیجه بهتر باید به ابعاد و اندازه فضای نشیمن یا پذیرایی توجه کنید. سپس به مشخص کردن طرح و سبک موردعلاقه‌تان بپردازید. این کار بهتر است با توجه به سبک و رنگ مبلمان منزلتان صورت گیرد. مثلاً می‌توانید میز را همرنگ چوب مبل‌ها انتخاب کنید.

میز ال سی دی، نقطه کانونی فضا

گروه مبلمان یاتاش
Zen Tv Unit
گروه مبلمان یاتاش

قالیشویی ادیب

گروه معماری فرم و فضا
طراحی دیوار و میز تلویزیون
گروه معماری فرم و فضا

توجه داشته باشید میز تلویزیون فقط یک جایگاه برای قرار دادن ال سی دی نیست. این میز می‌تواند نقطه کانونی اتاق باشد و با طراحی ویژه در پشت آن محیط را از سادگی و یکنواختی دربیاورید. اگر فضای نشیمن و پذیرایی شما یکی است و محدودیت فضا دارید، حتماً میزی خریداری کنید که دارای کشو یا کمد باشد. این انتخاب به شما کمک می‌کند لوازم جانبی را از دید عموم مخفی نگه‌دارید. چنانچه میز تلویزیون شما در پذیرایی قرارداد باید در انتخاب آن بیشتر دقت کنید؛ چون علاوه بر میز ال سی دی از آن به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو استفاده می‌شود.

ابعاد مناسب برای میز ال سی دی

فروزان رحمانی
میز تلویزیون چوبی
فروزان رحمانی

هر چه طول میز بزرگ‌تر باشد، ال سی دی بیشتر خودنمایی می‌کند. به‌خصوص زمانی که تلویزیون، در نقطه کانونی خانه قرار دارد. مثلاً تلویزیون ۴۸ اینچ، طولش ۱۱۰ سانتیمتر است. در این صورت، طول میز نباید از ۱۱۰ سانتیمتر، کمتر باشد. اگر محدودیت فضا ندارید، هر چه میز بزرگ‌تر باشد، شکیل‌تر است. درصورتی‌که شما مستأجر هستید و اطلاع ندارید، در خانه بعدی شما چقدر فضا برای میز تلویزیون وجود دارد، بهتر است، میزتان از هر طرف بین ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر، از آل سی دی بزرگ‌تر باشد. زمانی که در فضای بزرگ‌تر قرار گرفتید، می‌توانید با استفاده از اکس سوری‌هایی در دو طرف میز، طول آن را بیشتر نشان دهید. قرار دادن گلدان یا آباژور، گزینه‌های مناسبی در این قسمت هستند.

گروه معماری خانه سبز
طراحی و ساخت میز تلویزیون
گروه معماری خانه سبز

همچنین می‌توانید از میزهایی استفاده کنید که اندازه‌شان قابل‌تغییر است و به‌راحتی کوچک و بزرگ می‌شوند. به این نوع میزها میزهای متحرک می‌گویند. نکته دیگر در انتخاب ابعاد میز، توجه به وجود دستگاه‌های صوتی و تصویری، مانند سینمای خانواده است که می‌خواهید در کنار تلویزیون قرار دهید. باید بدانید چه لوازم دیگری در میز جاگذاری می‌شود و میز را با توجه به آن‌ها تهیه کنید. ارتفاع میز متفاوت است، ولی معمولاً بین ۴۰ تا ۶۰ سانتیمتر است. عرض میز هم بین ۳۵ تا ۵۰ سانتیمتر متغیر است.

کدام سبک و طرح میز ال سی دی مناسب است؟

مبلمان علیزاده
میز تلویزیون دیواری
مبلمان علیزاده

میزی را انتخاب کنید که ساده باشد. طرح‌های شلوغ خیلی زود دلتان را میزند. این نوع طرح‌ها به‌سرعت از مد می‌افتند. همچنین رنگ انتخابی از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگی که انتخاب می‌کنید، بهتر است تیره‌تر یا روشن‌تر از مبلمان‌ باشد. این کار کنتراست رنگی به وجود می‌آورد که جلوه بیشتری به فضا می‌دهد و زیبایی میز دوچندان می‌شود. اگر شما در خانهٔ استیجاری زندگی می‌کنید و محدودیت نصب تابلو و یا استفاده از دیوار رادارید، میزهایی را انتخاب کنید که جایی برای قرار دادن اکسسوری‌های کوچک، داشته باشد، تا زیبایی اتاق را چندین برابر کنند.

فاصله دیداری استاندارد افراد برای تماشای تلویزیون

کمجا مدرن تخت
طبقه بندی و میز تلویزیون
کمجا مدرن تخت

  • ۲۶ اینچ فاصله بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر.
  • ۳۰ اینچ فاصله بین ۱۱۰ تا ۲۳۰ سانتیمتر.
  • ۳۴ اینچ فاصله بین ۱۳۰ تا ۲۶۰ سانتیمتر.
  • ۴۲ اینچ فاصله بین ۱۶۰ تا ۳۲۰ سانتیمتر.
  • ۴۷ اینچ فاصله بین ۱۸۰ تا ۳۶۰ سانتیمتر.
  • ۵۰ اینچ فاصله بین ۱۹۰ تا ۳۸۰ سانتیمتر.
  • ۵۵ اینچ فاصله بین ۲۱۰ تا ۳۹۰ سانتیمتر.
  • ۶۰ اینچ فاصله بین ۲۳۰ تا ۴۶۰ سانتیمتر.
  • ۶۵ اینچ فاصله بین ۲۶۰ تا ۴۹۰ سانتیمتر.

هزینه خرید میز ال سی دی

میز ال سی دی در نشیمن

قیمت تقریبی انواع میز ال سی دی ایرانی از ۱۰۰٬۰۰۰ تومان تا ۸۰۰٬۰۰۰ تومان است.
قیمت تقریبی انواع میز ال سی دی خارجی از ۷۵۰٬۰۰۰ تومان تا ۲٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان است.
شما میتوانید برای خرید انواع میز تلویزیون در تهران به بلوار دلاوران، بازار یافت‌آباد و میدان سیزده آبان سر بزنید. 

گروه طراحی مازیار
میز ال سی دی چوبی
گروه طراحی مازیار
صنعت چوب بیرنگ
میز ال سی دی کد011 صنعت چوب بیرنگ
صنعت چوب بیرنگ
لوازم دکوری فلورین ماربل
میز تلویزیون سنگی
لوازم دکوری فلورین ماربل

شما میتوانید برای خرید در قسمت سرچ سایت چیدانه عبارت میز ال سی دی را تایپ کرده و سپس در قسمت کالاها میز مورد نظرتان را انتخاب کنید. 

نویسنده: سمیه منوچهری|تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه