Chidaneh.com placeholder image

میز ناهارخوری کم جا، 9 ایده برای خانه های کوچک!

به قلم: گلنار

فضاهای کوچک در آپارتمان‌ های امروزی متخصصان دنیای دکوراسیون را به سمتی سوق داده که مبلمانی متناسب با نیازهای جدید تعریف کنند. صندلی‌ ها،‌ میزها و به طور کلی ست ناهار خوری چه برای آشپزخانه و چه برای فضاهای دیگر، خانه طوری ساخته می‌ شوند که جای کم تری بگیرند، انعطاف‌ پذیر بوده و در عین حال،‌ کیفیت‌ قابل قبولی نیز داشته باشند. در این مطلب می خواهیم با میز ناهارخوری چلکا همراه شویم تا ما را با چند نمونه از این ابتکارهای جدید آشنا کنند؛ میز ناهارخوری مناسب در خانه و آشپزخانه‌های کوچک شما، فضا را از دل‌ مردگی در می‌ آورد.

نکات مهم استفاده از میز ناهار خوری

میز ناهار خوری چلکا
مبلمان غذاخوری چلکا
میز ناهار خوری چلکا

چوب و هنر

میز ناهار خوری چلکا
میزو صندلی ناهار خوری
میز ناهار خوری چلکا

1- استفاده از  صندلی ناهارخوری چند کاره

مبل‌ های تخت‌خواب‌ شو احتمالا هوشمندانه‌ ترین ایده‌ دکوراسیونی بودند که زمانی ارائه شدند. چنین ایده‌ هایی این‌ روزها جدی‌ گرفته می‌ شود و وجود مبل‌ هایی که هم زمان برای دکور آشپزخانه،‌ نشیمن یا اتاق ناهارخوری کاربرد دارند، طراحی و ساخته می‌شوند. یک مبل راحتی ساده و راحت یا صندلی‌ های سبک با میزهای ساده می‌ توانند بهترین انتخاب برای یک مبلمان چندکاره باشند. میز سبک را می‌ توان جلوی مبل راحتی ساده گذاشت و مطمئن بود که هزار و یک کاربرد دارد. وقتی به یک چیدمان مفصل برای شام نیاز نباشد،‌ می‌ توانید میز را کناری گذاشته و فضای جلوی تلویزیون را بازتر کنید.

[[nid:65541]]

2- توجه به محل قرارگیری میز ناهارخوری

به گفته کارشناسان چلکا، گاهی وقت‌ ها بیش تر از آن‌ که خود مبلمان مهم باشد، این‌که آن را «کجا»‌ بگذارند، مهم می‌ شود. برخی اوقات می‌ توانید با قرار دادن یک صندلی، میز یا مبل دو فضا را از هم متمایز کنید. چسباندن میز به دیوار می‌تواند فضا را بازتر کند. به خصوص اگر صندلی‌ هایتان حجم و وزن کم تری داشته باشند، کار برایتان راحت‌ تر است.

میز ناهار خوری چلکا
دکوراسیون داخلی غذا خوری
میز ناهار خوری چلکا

3- باز گذاشتن راه دسترسی به میز ناهارخوری

مشاوران چلکا به نکته مهمی اشاره می کنند و آن این که وقتی جایتان کم است، باید حتی برای یک سانتی‌ متر از فضای خالی‌تان هم ارزش قائل شوید. اگر قرار است جایی خارج از آشپزخانه برای خوردن ناهار در نظر بگیرید، مبلمانی را انتخاب کنید انعطاف‌پذیر باشد و از هر طرف بتوان به آن دسترسی داشت. با این روش، می‌توانید همزمان از آن به دو منظور نگهداری وسایل ناهار خوری و آشپزخانه استفاده کنید. وقتی فضای دسترسی به اندازه کافی و از هر طرف باز باشد، احساس خفگی به شما دست نمی‌دهد.

میز ناهار خوری چلکا
سرویس غذا خوری با میز گرد
میز ناهار خوری چلکا

4- به کار بردن میزهای ناهار خوری چند کاره 

میز تاشو یک انتخاب کاملا مناسب برای آشپزخانه‌ های کوچک است. با باز کردن آن فضای بیش تری – به عنوان میز ناهارخوری – در اختیارتان قرار می‌ گیرد و زمانی که به آن نیازی نداشته باشید،‌ یک میز کنسولی ساده و کوچک در اختیارتان است. چند صندلی کوچک – ترجیحا صندلی سبک و راحتی که تاشو باشد – می‌تواند فضای بیش تری برایتان فراهم کند.

میز ناهار خوری چلکا
سرویس غذا خوری سفید مشکی
میز ناهار خوری چلکا

5- توجه به بانکت‌ های چند کاره

بانکت‌ها یکی از بهترین ابتکارهای دکوری برای جمع و جور کردن فضای خالی هستند. اطرافشان دست‌ کم 4 نفر می‌ توانند بنشینند و تقریبا در هر اتاقی هم جا برایشان هست. اگر نمی‌ خواهید یک بانکت بخرید، یک مبل سبک عثمانی را در گوشه‌ ای از اتاق قرار داده و روی آن را با بالش و پشتی‌ های ارزان‌ قیمت بپوشانید. برای ساخت پشتی هم می‌ توانید از فوم استفاده کنید که به مراتب ارزان‌ و تا حد قابل‌ قبولی بادوام است.

میز ناهار خوری چلکا
میز ناهار خوری گرد
میز ناهار خوری چلکا

[[nid:65535]]

6- به کار بردن میز ناهارخوری دایره‌ ای شکل 

طبق نظر مشاوران چلکا، مبلمان‌های دایره‌ ای شکل – و اصولا هر وسیله دکوری گرد- می‌تواند فضاهای پنهان و بلا استفاده‌ تان را دیدنی‌ و جذاب کند. اگر آشپزخانه با اتاق ناهارخوری‌ تان به بالکن یا پاسیو متصل شده، از مبلمانی استفاده کنید که در فضای بیرونی هم قابل استفاده باشد. این مبلمان‌ های چند کاره قابلیت این را دارند که اولا، فضا را وقتی نیاز بود بازتر کنند و دوم این‌ که،‌ می‌ توان آن ها را جایی در بیرون گذاشت و از فضای باصفای خارج خانه استفاده کرد.

میز ناهار خوری چلکا
میز ناهار خوری چوبی
میز ناهار خوری چلکا

7- دکوراسیون هوشمندانه ناهارخوری

یک میز معقول و مرتب که هم رنگ دیوار باشد، باعث می‌شود که فضا، دکور چشم‌نواز و بهتری داشته باشد. برای زیباتر شدن دکورتان می‌ توانید از یک روکش پارچه‌ ای هماهنگ با دکوراسیون استفاده کنید؛ با این روش، دکوری هوشمندانه و در عین حال، تر و تمیز خواهید داشت.

میز ناهار خوری چلکا
میز ناهار خوری چهارنفره
میز ناهار خوری چلکا

8- تفکیک فضا با میز ناهارخوری

بعضی میزها را طوری می‌ سازند که کاربری چندگانه داشته باشند. فراهم کردن فضایی بین فضایی که در آن پخت و پز انجام می‌شود و محل استراحت را می‌توان با یک میز ساده جدا کرد. تغییر دادن نورپردازی، افزودن چند ترفند دکوری ساده می‌تواند دو فضا را – بدون استفاده از دیوار یا دکورهای حجیم – از هم جدا کند.

[[nid:65538]]

9- لوکس نبودن میز ناهارخوری 

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید میز ناهارخوری حتما یک میز لوکس و باکلاس است. لزومی ندارد حتما پشت صندلی‌ های آن‌ چنانی که مدل خاصی داشته باشند، بنشینید و شام بخورید. در بسیاری مواقع، یک مبل ساده‌ راحتی هم کفایت می‌ کند. پشت این مبل می‌ توان تلویزیون دید، چای عصرانه نوشید یا با اضافه کردن چند صندلی کوچک آن را به فضایی برای شام خوردن تبدیل کرد.

کلام آخر : میز ناهارخوری چلکا در طی ۱۵ سال کسب مهارت و تجربه در زمینه تولید و ساخت انوع میز غذاخوری کلاسیک و اسپرت و با در نظر گرفتن الگوها و استانداردهای روز دنیا با استفاده از مواد اولیه با کیفیت تاکنون موفق به جلب رضایت مشتریان خاص خود شده است . این شرکت آماده ارائه محصولات خود با انواع طرح های ژورنالی و قابل سفارش از جنس چوب راش و با کیفیت ترین پارچه ها در قالب ۲ الی ۱۲ نفره در طرح ها و رنگ های متنوع به مشتریان می باشد. این شرکت می تواند مشاور، طراح و مجری ایده عالی برای انتخاب های خاص شما باشد.

***مژده مژده***

چیدانه آماده ارائه خدمات گوناگون ساختمانی، بازسازی، نوسازی – دکوراسیون داخلی – طراحی محوطه و فضای سبز – خدمات تاسیساتی و نظافتی و کلیه زیرمجموعه های این گروه ها می باشد. اگر سوالی داشته و یا نیاز به ارائه خدماتی خاص دازید می توانید در قسمت  ثبت درخواست کالا و خدمات درخواستخود را ثبت نموده و از بین ۲ تا ۵ گزینه پیشنهادی ما، بنا به نوع نیاز خود، مقایسه کرده و بهترین گزینه را برگزینید.

ترجمه شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه