Chidaneh.com placeholder image

ساکولنت های زیبا، باغچه ای از این کاکتوس های ظریف بسازید!

به قلم: کیمیا مرادی

امروز از آن روزهای پر انرژی زمستانی است که دلم می خواهد یک کار هیجان انگیز انجام بدهم فکر کنم شما هم دلتان با من همگام است. پس با من در چیدانه همراه باشید امروز می خواهیم باغی از ساکولنت ها درست کنیم و آن را روی میز کار، روی میز نشیمن و یا روی پیشخوان آشپزخانه بگذاریم. داشتن یک باغ از گیاهان ساکولنت همانند درست کردن کلکسیونی زنده است که هر روز بر ارزش آن افزوده می شود. باغبانی یک لذت است!

پرورش ساکولنت در خانه

سرویس خواب بالسا

ترکیب کردن ساکولنت ها سرگرم کننده است

حتما تا به حال انواع مختلف ساکولنت ها را دیده اید. هر ساکولنتی شکل و ترکیب رنگ متفاوت خود را دارد. وای که قرارگیری ساکولنت ها در کنار هم چقدر دلبرانه می شود. حتی زمانی که فکر میکنید این بافت هختی متفاوت یا رنگ ها با هم ترکیب جالبی نمی دهند ناگهان در کنار هم به یک یکپارچگی زیبا بدل می شوند. البته انتخاب گلدان از همه مهم تر است به علت داشتن ریشه های نه چندان عمیق این گیاهان می توانید از گلدان های کاسه ای شکل یا کم عمق استفاده کنید فقط حواستان باشد گلدانی که انتخاب می کنید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد.

باغ ساکولنت در گلدان

برای داشتن باغ ساکولنت به چه چیزهایی نیاز دارید؟

اول از همه به تعداد کافی گیاه ساکولنت نیاز دارید. هرچه تنوع ساکولنت ها بیش تر باشد در انتها باغ زیباتری خواهید داشت. در هنگام خرید ساکولنت اصلا نگران قیمتشان نباشید ساکولنت ها گیاهان گرانی نیستند و قیمت پایه آن ها از 5000 تومان شروع می شود. حتما از گلدان های کم عمق استفاده کنید.

گلدونک
گلدان کوچک کراسولا
گلدونک
گلدونک
گلدونک با گیاه ساکولنت(گیاهان گوشتی) در اندازه ۶ سانتیمتر و با گلدان های سرامیک (بدون بسته بندی و بروشور و چاپ لوگو)
گلدونک
گلدونک
گلدان کوچک هاورتیا
گلدونک

ساکولنت ها زینت بخش دکوراسیون نشیمن

دوم شما به یک گلدان مناسب نیاز دارید در هنگام خرید گلدان باید دقت کنید که رنگ گلدان با دکوراسیون فضایی که قرار است این باغ زیبایتان را قرار دهید تناسب داشته باشد. این گلدان قرار است نقش یک اکسسوری مهم را برایتان بازی کند. گلدان ها بسته به نوع و سایز قیمت های متفاوتی دارند ولی یک گلدان رنگی از جنس پلاستیک فشرده با سایز متوسط حدود 12000هزار تومان است. گلدان سفالی با همین سایز و کمی نقش روی بدنه اش حدود 20000 هزار تومان است.

برگین
گلدان رومیزی
برگین
گروه طراحی مازیار
گلدان اوریگامی
گروه طراحی مازیار
صنایع حصیری کمالی
گلدان حصیری
صنایع حصیری کمالی

برگین
مجموعه گلدان رومیزی
برگین
هوم دکور
گلدان های کوچک رومیزی
هوم دکور
طراحی استودیو اکتامان
گلدان گرد بتنی
طراحی استودیو اکتامان

انواع ساکولنت

سوم شما به خاک مناسب ساکولنت نیاز دارید حتما باید خاکی که استفاده می کنید سبک باشد و رطوبت را در خود نگه ندارد . می توانید هنگام خرید خاک برای روی سطح خاک سنگریزه رنگی هم خریداری کنید. خاک ساکولنت بسته ای به فروش می رسد و سایز هر بسته بستگی به باغ گلی دارد که شما از آنجا خریداری می کنید.

پرورش ساکولنت در خانه

زهکشی برای ساکولنت ها مهم است

گلدانتان را برعکس بگذارید اگر حفره ته گلدان باز است که هیچ و الا باید قبل از هر کاری حفره را باز کنید. حالا چند تکه سنگ یدا کنید و دور حفره بچینید با این کار مانع از کور شدن یا همان بسته شده حفره می شوید و آب اضافی از گلدان خارج شده و خاک دوباره خشک می شود تا برای آبیاری بعدی آماده شود. حالا خاک را اضافه کنید و یکی دو بار به گلدان ضربه بزنید تا خاک به طور یکنواخت پخش شود.

حلقه ساکولنت مناسب برای دکوراسیون منزل

باغتان را طراحی کنید

قبل از اینکه ساکولنت های دوست داشتنی را از گلدان هایشان خارج کنید بهتر است طرحی برای باغ کوچک و مینیاتوریتان در نظر بگیرید. گیاهان را کنار هم بگذارید و مثل پازل جابه جایشان کنید و ببینید کدام حالت را می پسندید من ساکولنت هایی را که قدی رشد می کنند در آخر گلدان و ساکولنت هایی را که عرضی رشد می کنند ،جلویشان کاشته ام. طرح کاشت باغ متناسب با شرایط و نوع گیاهان تعیین می شود.

ساکولنت ها زینت بخش دکوراسیون نشیمن

ساکولنت ها را بکارید

خداروشکر در زمستان هستیم و این یعنی گیاهان دلبرما در فصل رشدشان قرار ندارند و هنگام جابه جایی کم ترین آسیب را می بینند. وقتی ساکولنت ها را می خرید احتمالا در گلدان های مشکی رنگ نا مرغوبی هستند که با اندک ضربه بیلچه باغبانی می شکنند.اما نیاز به این کارها نیست ساکولنت های کوچک، ریشه های عمیقی ندارند؛ پس با یک قاشق به آرامی گیاه را با مقداری از خاکش در بیاورید اگر ساکولنتتان بزرگ است بهتر است با یک دست گیاه را وارونه نگه دارید و با دست دیگر به گلدان ضربه بزنید و گلدان را جدا کنید. بهتر است بدون آسیب به ریشه خاک های اطرافش را بریزید.

ساکولنت ها زینت بخش دکوراسیون کتابخانه

وقت تمیزکاری است

شما هرچقدر هم مرتب باشید بازهم مقداری خاک لای برگ های ساکولنت ها می رود بهتر است از آب استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که هیچگاه روی ساکولنت ها آب نپپاشد این کار باعث بیماری آن ها می شود. یک قلمو تهیه کنید و به آهسنگی خاک را بتکانید.

اگر قصد ساختن باغ ساکولنت خود را دارید و تا به حال باغبانی نکرده اید به این ابزار نیاز پیدا خواهید کرد:

فروشگاه اینترنتی گنج کالا
دستکش ضد اسید ساق کش
فروشگاه اینترنتی گنج کالا
ابزارمارت
قیچی شمشاد زن مدل RH-3110 رونیکس
ابزارمارت
ابزارمارت
قیچی باغبانی مدل NTS2311 نووا
ابزارمارت

نویسنده: فاطمه مرادی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه