Chidaneh.com placeholder image

محوطه سازی حیاط، پله پله تا بهشتی سبز در خانه!

به قلم: گلنار

داشتن فضای سبز با گیاهان و گل های زیبا در تصورات و رویاهای همه ما وجود دارد. هر چقدر هم که خانه مان کوچک باشد، با گذاشتن یک گلدان کوچک در کنار اتاق یا در بالکن، این نیاز و علاقه را پاسخ می گوییم. با وجود لوازم و امکانات امروزی، همچنین تنوع زیادی که در گیاهان خانگی وجود دارد، تقریبا این کار به امری شدنی و ممکن تبدیل گشته و لذت رنگ ها و عطرهای گیاهان را به خانه ما آورده است. حال گلخانه کونیکا پیشنهاداتی برای داشتن فضای سبزی زیبا در خانه ارائه می دهد که باعث می شود به بهترین شکل و مناسب ترین هزینه آن را در منزل خود به مرحله اجرا برسانیم. در ادامه اشاره ای به مهم ترین نکات خواهیم داشت.

فضای سبز در محوطه سازی حیاط

گلخانه کونیکا
طراحی روف گاردن و فضای سبز اطراف بام سبز
گلخانه کونیکا

چوب و هنر

گلخانه کونیکا
پروژه های اجرایی مجموعه گلخانه کونیکا
گلخانه کونیکا

فضای سبز و محوطه، مانند هر کار دیگری در معماری و مسائل مربوط به ساختمان، به طراحی نیاز دارد. این طراحی شامل مواردی مانند : مشخص کردن مسیر رفت و آمد، انتخاب نوع کف سازی، انتخاب نوع گیاهان، نورپردازی و مشخص نمودن محل کاشت هر گیاه را شامل می شود. بنابراین شما قبل از انجام هر کاری، باید ابتدا مشخص کنید در نظر دارید شکل محوطه یا حیاط خانه تان به چه صورتی بوده و چه وسایلی در آن قرار بگیرد. نکته مهم دیگر در طرحی محوطه و فضای سبز این است که تعیید کنید بیش تر در چه زمان هایی قصد استفاده از آن را دارید. به طور مثال فقط از گیاهان و وجود آن ها بهره می برید و یا فضایی می خواهید برای دورهمی و جمع خانوادگی و دوستانه. 

مبلمان ویلایی و رستورانی کنزی
مبلمان فضای باز مدل Laguna کد KZ201103-6
مبلمان ویلایی و رستورانی کنزی

مبلمان برای محوطه سازی حیاط

به گفته مشاوران و طراحان گلخانه کونیکا، مبلمان یکی از اصلی ترین و ضروری ترین وسایل مورد نیاز در محوطه شما است. زیرا علاوه بر زیباتر نشان دادن فضا، آن را به یک فضای کاربردی و مفید تبدیل می کند. نمونه های زیر از جمله مبلمان های مناسب برای فضای سبز و محوطه هستند:

[[nid:105234]]

[[nid:105235]]

مبلمان دونفره 

این مبلمان ها همان طور که از نامشان پیداست برای فضاهای دو نفره با ابعاد کم مناسب هستند. اگر در محوطه خود فضای زیادی برای مانور دادن ندارید، این مبلمان می تواند جذابیت خاصی به فضای سبز شما بدهد.

مبلمان ویلایی و رستورانی کنزی
ست میز و صندلی فضای باز مدل Princess کد KZ301872-5
مبلمان ویلایی و رستورانی کنزی

میز و صندلی

معمولا برای دوره همی ها و جمع های دوستانه، میز و صندلی مهم و ضروری است. البته مسلما باید فضای کافی برای قرار دادن میز و صندلی داشته باشید اما می توانید از نمونه های ساده تر و کم جا استفاده نمایید. این کار باعث می شود جنبه کاربردی فضای شما افزایش یابد.

[[nid:105188]]

صندلی تابی

از نمونه های پر طرفدار و جذاب مبلمان فضای سبز شرکت گلخانه کونیکا، می توان صندلی های تابی را نام برد. این صندلی ها همان قدر که برای فضای کوچک کاربردی هستند، برای فضاهای بزرگ ایجاد جذابیت می کنند. رنگ و طرح آن را می توانید متناسب با کف سازی و سایر وسایل فضای سبز خود در نظر بگیرید.

[[nid:105594]]

[[nid:105589]]

محوطه سازی حیاط با آبنمای خانگی 

آب همیشه نماد آرامش، طراوت و سرزندگی بوده و هست. مسلما برای تکمیل یک محوطه و فضای سبز زیبا نباد از آن چشم پوشید. امروزه برکه ها،حوضچه ها و آب نماهای مصنوعی متنوعی ساخته و اجرا می شوند که این خلا در خانه های ما را به راحتی پر می کنند. بنابراین متناسب با ابعاد فضای خود و گیاهانی که استفاده کرده اید می توانید نمونه هایی را از بین نمونه های گلخانه کونیکا انتخاب نمایید.

گیاهان و محوطه سازی حیاط

گلخانه کونیکا
گلدان آویزی کونیکا
گلخانه کونیکا

گلخانه کونیکا
انواع محصولات گلخانه کونیکا
گلخانه کونیکا

مهم ترین اصل برای طراحی محوطه و فضای سبز، انتخاب مناسب و به جای گیاهان است. این که شما بدانید در کدام فصل و حتی در کدام قسمت محوطه خود، باید از کدام گیاه استفاده نمایید، تاثیر به سزایی در فضای سبز شما خواهد گذاشت. اما مشاوران گلخانه کونیکا به غیر از گیاهان و درختچه هایی که کاشته می شوند، می توانید به انواع گلدانی توجه کنید. انواع گلدان ها و جاگل های چند طبقه چوبی می توانند  گزینه مناسبی برای ایجاد یک گلخانه کوچک در کنار فضای سبز شما باشند.

[[nid:218450]]

[[nid:217761]]

باربیکیو در محوطه سازی حیاط

وجود محلی برای کباب کردن و داشتن یک دورهمی صمیمی جز علایق همه ما ایرانی هاست. پس برای آخرین قدم در طراحی فضای سبز خود این گزینه را حتما در نظر گرفته و متناسب با سبک طراحی خود بهترین نمونه را انتخاب نمایید. البته ابعاد این فضا نیز می توانید قابل اهمیت باشد. 

کلام آخر : گلخانه کونیکا با چندین سال سابقه در ارائه انواع مبلمان مدرن، مبلمان باغی و محوطه برند کنزی KENZI FURNITURE می تواند مشاوره ای حرفه ای برای شما باشد.

همچنین مطالب مرتبط پایین صفحه به شما پیشنهاد می شود.

***مژده مژده***

چیدانه آماده ارائه خدمات گوناگون ساختمانی، بازسازی، نوسازی – دکوراسیون داخلی – طراحی محوطه و فضای سبز – خدمات تاسیساتی و نظافتی و کلیه زیرمجموعه های این گروه ها می باشد. اگر سوالی داشته و یا نیاز به ارائه خدماتی خاص دازید می توانید در قسمت  ثبت درخواست کالا و خدمات درخواست خود را ثبت نموده و از بین ۲ تا ۵ گزینه پیشنهادی ما، بنا به نوع نیاز خود، مقایسه کرده و بهترین گزینه را برگزینید.

نویسنده : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه