Chidaneh.com placeholder image

قیمت کاور مبلمان، هزینه پیراهن مبل شما چقدر است؟

به قلم: تحریریه چیدانه

معمولا یکی از دغدغه های خانم های خانه دار تمیز ماندن مبلمانشان است. از آنجایی که شستن و تمیز کردم برخی از جنس و پارچه استفاده شده در مبلمان کار ساده ای نیست معمولا وجود یک لکه هر چند ساده بر روی مبلمان نیز می تواند دردسرهای خودش را به دنبال داشته باشد. این موضوع با روشن تر بودن رنگ روکش مبلمان نیز می تواند چندین برابر شود. در نتیجه راه حل های متفاوتی برای برطرف کردن و یا حتی جلوگیری از این مشکل وجود دارد. یکی از بهترین راه حل هایی که اتفاقا خیلی هم سلیقه ای خواهد بود استفاده از کاور مبل است. در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما همراه باشید تا در رابطه با دنیای کاور مبل برایتان بیشتر بگوییم. 

دنیای کاور
کاور مبل راحتی شیک
دنیای کاور

قالیشویی ادیب

از کاور یا پیراهن مبل، برای تمیز نگه‌ داشتن مبلمان استفاده می‌ کنند. درگذشته با کشیدن پارچه‌ های سفید بر روی مبل سعی می‌ کردند از کثیف شدن مبل جلوگیری کنند. باید گفت این کار ازنظر زیبایی‌ شناسی اصلا ظاهر مناسبی نداشت و به افراد حس نامرتب بودن محیط داده می‌ شد. امروزه انواع پوشش مبلمان که به نام پیراهن مبل هم معروف هستند، طراحی و دوخته می‌ شوند. این کاورها مانند یک پیراهن بر تن مبلمان می‌ نشینند و گاهی از پارچه خود مبل هم زیباتر جلوه‌ گری می‌ کنند. نکته مهم در کاور مبل، نوع دوخت و انتخاب طرح مناسب برای آن است. باید طرحی را انتخاب کنید که با دیگر وسایل اتاق هارمونی لازم را داشته باشد.

پیش از این در مطلب «کاور مبل» در رابطه با استفاده از کاور مبل چنین آمده است که «به طور کلی استفاده از کاور مبل در دکوراسیون منزل به خصوص برای مبلمان کلاسیک و استیل از نظر زیبایی شناختی چندان مناسب نیست و بهتر است از پارچه های نانو و زیبایی خود مبلمان برای دکوراسیون فضای داخلی تان استفاده کنید، اما اگر به هر دلیلی امکان محافظت از پارچه رو مبلی تان برای شما مقدور نیست می توانید از پیراهن مبل و یا رویه های زیبپ دار قابل شست و شو استفاده کنید.» 

در مطلب دیگری در رابطه با انتخاب این محصول چنین آمده که «در انتخاب لباس و کاور مبل باید به نکات زیادی توجه کرد، از انتخاب پارچه های ارزان قیمت وبا کیفیت پایین که پس از شست وشو رنگ خود را از دست می دهند بپرهیزید، یک تصور اشتباه که اکثرا به آن دچار می شوند این موضوع است که کاور مبل صرفا برای محافظت از پوشش اصلی است، اما واقعیت امر این گونه نیست و باید روکش مبل شما از هر حیث ایده آل و با کیفیت باشد. رنگ موثرترین عنصر در هر دکوراسیونی است، پس رنگی که برای روکش و کاور مبل خود انتخاب می کنید نیز باید با رنگ دیگر مبلمان، فرش و پرده و دیوارهای شما هماهنگی داشته باشد تا جلوه ی بصری فضای داخلی شما را بر هم نزند.»

پیراهن مبل پارمیس
کاور ژله ای مبل سه نفره
پیراهن مبل پارمیس

سؤالات متداول کاور مبل

چه نوع پارچه‌ ای برای پیراهن مبل مناسب است؟
پارچه‌ هایی انتخاب کنید که سر و لیز نباشند تا در موقع نشستن تعریق نکنید و یا از سطح مبل سر نخورید.

آیا کاور ژله‌ ای یا طلقی انتخاب خوبی است؟
کاور طلقی به‌ خصوص برای منزل گزینه مناسبی نیست. شاید دلیل انتخاب این نوع کاور امکان دیده‌ شدن مبل اصلی با وجود کاور مبل باشد ولی باید گفت این نوع پیراهن مبل، حس خوبی به محیط نمی‌ دهد.

عوامل تأثیرگذار در قیمت کاور چیست؟
نوع جنس کاوری که انتخاب می‌ کنید در قیمت نهایی تأثیر بالایی دارد. همچنین نوع مبلی که دارید هم عامل مهمی در تعیین قیمت به شمار می‌ آید. اگر مبلتان استیل باشد یا دارای شکستگی و انحنای زیادی باشد برای دوخت کاور نیاز به الگوبرداری دقیق‌ تری دارد و کار طراحی و دوخت آن‌ هم زمان بیش تری را می‌خواهد. در نتیجه باید هزینه بیش تری پرداخت کنید.

مطلب مرتبط: رویه کوبی مبل، از آشنایی با خدمات تا ثبت سفارش

دنیای کاور
کاور مبل راحتی شیک
دنیای کاور

انواع جنس کاور مبل

اگر بخواهیم انواع جنس کاور مبل را دسته بندی کنیم با توجه به نمونه های موجود در بازار می توانیم آنها را در دو دسته کاور مبل پارچه ای و هم چنین کاور مبل ژله ای یا طلقی تقسیم بندی نماییم.

دنیای کاور
کاور مبل راحتی شیک
دنیای کاور

کاور مبل پارچه ای

این نوع از کاور ها می تواند ظاهر مبلمان شما را کمی متفاوت تر کند. مهم ترین نکته ای که در رابطه با انتخاب این نوع از کاور مبل ها وجود دارد دقت در انتخاب جنس پارچه است. غالبا جنس پارچه ای که برای کاور مبل پارچه ای تولید می شوند در مقابل حرارت تغییر شکل نمی دهد و می تواند به راحتی آن را در ماشین لباسشویی شست و شو داد. علاوه بر این وجود تنوع بسیار بالای آنها در بازار نیز می تواند دست شما را در انتخاب کاملا باز بگذارد. 

کاور مبل ژله ای

این نوع از کاور مبل معمولا بسیار نرم و شفاف است و علاوه بر خاصیت ضد خش بودن خود می تواند حالت ارتجاعی نیز داشته باشد. مواد به کار رفته در ساخت این نوع از کاور مبل غالبا سالم بوده و هیچ خطری را برای سلامتی کودکان و هم چنین حیوانات خانگی به دنبال نخواهد داشت. برای دوخت این نوع از کاور مبل شما باید مبلمان خود را به طور کامل و دقیق اندازه گیری کنید و رول های ژلاتینی را بر اساس الگوی مبل خود برش داده و دور تا دور آن را نواردوزی کنید.

مطلب مرتبط: کاور مبل ال، پارچه ای بهتره یا ژله ای؟

دنیای کاور
کاور مبل راحتی شیک
دنیای کاور

نکات مهم خرید کاور مبل

  • پارچه‌ مستحکمی برای کاور مبل انتخاب کنید که در برابر شستشو، مقاوم باشد.
  • در انتخاب طرح و رنگ پیراهن مبل نهایت دقت را داشته باشید تا با دکوراسیون شما هماهنگ باشد.
  • مدلی را انتخاب کنید که به‌ راحتی بتوانید آن را به تن مبل کنید. همچنین در هنگام خارج ساختن آن به منظور شستشو با مشکل رو به‌ رو نشوید.
  • کاور ژله‌ ای برای فصل گرما مناسب نیست و باعث تعریق کردن می‌ شود.
  • کاور پارچه‌ ای مقاومت بالایی دارد و به‌ راحتی می‌ توانید آن‌ ها را هر چندبار که بخواهید، شستشو کنید.
  • کاورهای زیپ‌ دار، گزینه‌های مناسبی هستند.

دنیای کاور
کاور مبل راحتی شیک
دنیای کاور

 

قیمت کاور مبلمان

طبیعتا با توجه به نوسانات قیمت موجود در بازار نمی توان هزینه ای دقیق از انواع کاور مبلمان را بیان کرد اما این موضوع به طور کلی با توجه به تعداد ست مبمان شما و هم چنین متریالی که برای کاور مبمان خود انتخاب می کنید متغیر است. طبیعی است که کیفیت متریال کاور مبل نیز در بالا و پایین کردن این قیمت تاثیر بسیاری خواهد داشت. 

“برای سفارشو خرید انواع کاور مبل بر روی عکس زیر کلیک کرده و با گروه دنیای کاور در ارتباط باشید"

کاور مبل

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه