Chidaneh.com placeholder image

خرید کتابخانه مدرن؛ خانه ی دوست کجاست؟!

به قلم: سمیه منوچهری

اسم کتابخانه که به میان میاید، تعداد انگشت شماری تمایل به خرید آن دارند. هر کس دلیلی برای شانه خالی کردن از خرید کتابخانه دارد. اما اکثرا معتقد هستند که جای کافی برای آن ندارند و یا کتاب هایشان آنقدرها نیست که نیاز به کتابخانه داشته باشند. البته دلیل آن هم کاملا مشخص است. افراد فکر میکنند منظور از کتابخانه یک عنصر غول پیکر با کلی کتاب های حجیم است. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، باید گفت کاملا در اشتباه به سر می برید!

[[nid:2675]]

قالیشویی ادیب

خوشبختانه، امروزه با طراحی‌های مدرن و زیبا در انواع کتابخانه‌ها امکان استفاده از آنها در منازل بیشتر شده است. کتابخانه‌ها علاوه بر اینکه جایی برای نگهداری کتاب‌ها هستند، به عنوان یک عنصر دکوراتیو در منازل کاربرد دارند. با خلاقیت در سبک و نوع چیدمان کتاب‌ها و طراحی شکل ظاهری کتابخانه، می‌توانید سبب ارتباط قوی‌تر این عنصر با دیگر عناصر موجود در فضا شوید.

امیر صادقی
کتابخانه در اتاق نشیمن
امیر صادقی

اگر شما از آن دسته افرادی نیستید که حجم عظیمی کتاب داشته باشید، باز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خودتان کتابخانه‌ای زیبا تهیه کنید. اینکار سبب می‌شود به مرور زمان شما علاقه‌مند به مطالعه بشوید. با خریداری یک کتابخانه‌ مدرن، علاوه بر جاگذاری کتاب‌های مورد علاقه‌تان در آن، می‌توانید با قراردادن اکسسوری‌های کوچکی مانند؛ قاب عکس، گلدان، شمع و از این قبیل اشیا در طبقات دیگر، کتابخانه را پر کنید. یک مبل یا صندلی راحتی همراه یک آباژور با نور مناسب تهیه کنید و آن‌ها را در نزدیکی کتابخانه قرار دهید تا میل به مطالعه را در خود افزایش دهید. 

کتابخانه با چه اندازه ای مناسب است؟

[[nid:2668]]

نکته قابل توجه برای خرید کتابخانه، تعداد و حجم کتاب‌هایی است که در آن جاگذاری می‌کنید. اگر تعداد کتاب‌های شما زیاد است و باید کتابخانه بزرگی تهیه کنید، ولی خانه‌تان فضای کافی برای قراردادن آن ندارد، پیشنهاد می‌کنیم، از چند کتابخانه یک شکل، یک‌رنگ و یک اندازه استفاده کنید. بخصوص برای افرادی که در خانه استیجاری زندگی می‌کنند این عمل کاری هوشمندانه است. شما می‌توانید کتابخانه‌ها را نسبت به فضایی که دارید جاگذاری کنید. 

فضاهای مناسب برای قرار گیری کتابخانه 

معین صالحی
کتابخانه چوبی پذیرایی
معین صالحی

مرز بین نشیمن و پذیرایی، جایی مناسب برای قراردادن کتابخانه است. در این حالت کتابخانه نقش پارتیشن یا همان تقسیم کننده فضا را دارد. شما می‌توانید کتابخانه‌ها را به صورت خطی در یک راستا قرار دهید. سپس محل تردد را با توجه به چیدمان مبلمان‌های پذیرایی و نشیمن مشخص کنید.

[[nid:2669]]

اگر هم در خانه‌ای مالک هستید ولی فضای محدودی برای قراردادن کتابخانه دارید، می‌توانید کتابخانه‌ای سفارش دهید که تا سقف ادامه پیدا کند و از فضای موجود نهایت استفاده را ببرید. معمولا از فضای اطراف و بالای پنجره‌ها استفاده کاربردی نمی‌شود. شما می‌توانید از این فضاها به عنوان محلی برای کتابخانه استفاده کنید. در صورتی که کتابخانه ای مرتفع سفارش دادید، حتما نردبان یا چهارپایه‌ای متناسب با آن نیز تهیه کنید تا در جابه‌جایی کتاب‌ها در قسمت‌های بالایی دچار مشکل نشوید.  

کتابخانه‌ام را چه رنگی بخرم؟

کتابخانه در نشیمن

نکته مهم دیگر انتخاب رنگ کتابخانه است. رنگ کتابخانه باید با دیگر عناصر موجود در فضا هارمونی داشته باشد. رنگ‌هایی مانند کرم، طلایی، قهوه‌ای سوخته یا ماهگونی، از دسته رنگ‌هایی هستند که در مبلمان کلاسیک به کار برده می‌شوند.

نگین کیانی
طراحی کتابخانه کوچک خانگی با قفسه چوبی
نگین کیانی

رنگ‌های سفید، مشکی و طوسی از رنگ‌هایی هستند که در دکوراسیون مدرن کاربرد دارند. استفاده از رنگ‌های روشن و درخشان از دسته رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی، آبی و صورتی حس پویایی و سرزندگی را به همراه دارند و برای تهیه کتابخانه در اتاق کودک و نوجوان مناسب هستند. 

استانداردهایی برای کتابخانه

[[nid:2666]]

انتخاب ابعاد و اندازه کتابخانه، با میزان کتاب و اندازه فضای موجود در خانه شما ارتباط مستقیم دارد. در اینجا استانداردهای معمول را بیان می‌کنیم. ارتفاع کتابخانه معمولا 180 سانتیمتر است. ارتفاع جاکتابی کتابخانه معمولا بین 32 تا 35 سانتیمتر است. عمق کتابخانه حداقل 25 سانتیمتر است. 

هزینه تقریبی و مراکز خرید کتابخانه

[[nid:108721]][[nid:108733]][[nid:108711]]

در خیابان حسن آباد، خیابان دلاوران و میدان سیزده آبان میتوانید انواع کتابخانه ها را پیدا کنید. در صورت تمایل می‌توانید مناسب با مبلمان منزلتان آن را به نجاری‌ها سفارش دهید. قیمت کتابخانه بر اساس جنس و ابعاد آن متفاوت است. معمولا از 150 هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است.

برای خرید انواع کتابخانه در سایت چیدانه در قسمت جستجو کلمه‌ی کتابخانه را تایپ کنید و بعد وارد قسمت کالاها شوید و بعد از دیدن نمونه ها کالای خود را سفارش دهید.

نویسنده: سمیه منوچهری | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه