Chidaneh.com placeholder image

دکورهای پارچه ای در دکوراسیون، پرده در کنار دیوارکوب!

به قلم: گلنار

پرده و دیوارکوب در چند سال اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده‌ اند و از آن ها افزونه‌ های دکوری بسیار متنوعی تولید می‌ شود. پارچه‌ ها چند سالی است که به‌ عنوان یکی از جدی‌ ترین و خاص‌ ترین افزونه‌ های دکوری خانه‌ ها به دنیای دکوراسیون وارد شده‌ اند. پرده‌ ها که در قدیم هم وجود داشتند، اما این روزها، پدیده‌ جدیدی به اسم دیوارکوب هم به بازار آمده که می‌ تواند خانه‌ شما را متفاوت و زیبا کند. با پرده اطلس درباره این دو تزئین خوب پارچه‌ ای و ویژگی‌ هایشان بیش تر بدانید.

پرده سرای اطلس پاسداران
مدل پرده پذیرایی
پرده سرای اطلس پاسداران

سرویس خواب بالسا

پرده‌ ها فقط حفاظ نیستند

پرده‌ ها این روزها تنها حفاظ نیستند. فقط جلوی چشم‌ های بیگانه یا نورهای ناخواسته را نمی‌ گیرند. وظیفه‌ شان خیلی جدی‌ تر از این حرف‌ هاست؛ آن ها یک وسیله‌ آرایه‌ ای جدی هستند که برخلاف بسیاری از دیگر وسایل خانه به این سادگی‌ ها نمی‌ توانید عوضشان کنید. هر دقیقه هم نمی‌ توان جایشان را تغییر داد یا یک رنگ جدید برایشان سفارش داد؛ درنتیجه باید در زمان خریدن پرده و حتی در زمان نگهداری آن حواستان به نکته‌ های مهمی جمع باشد.

پرده سرای اطلس پاسداران
پرده پذیرایی مخمل
پرده سرای اطلس پاسداران

پرده سرای اطلس پاسداران
انواع پرده
پرده سرای اطلس پاسداران

پرده خانه با پرده محل کار فرق دارد

پرده‌ محل کار با آن چیزی که در خانه استفاده می‌ شود، تفاوت‌های زیادی دارد. پرده‌ هایی که برای دفتر کار تولید می‌ شود، باید راحت‌ تر کنار برود، ساده‌ تر باشد و هم‌ چنین باید نیاز کم تری به شست‌ و شو داشته باشد. به همین خاطر، پرده‌ کرکره‌ ها و پرده‌ های کشویی جزء پرطرفدارترین پرده‌ های کاری هستند. در مقابل، با پرده‌ های خانگی طرف هستیم که مدل‌ های بسیار متنوعی دارند و باید مقاومت خوبی داشته باشند، اما درعین‌ حال، لازم است که زیبایی‌ شان را هم حفظ کنند. بنا بر نوع فضا و کاربری آن هم در مدل‌ های مختلفی ارائه می‌ شوند.

پرده سرای اطلس پاسداران
پرده سالن پذیرایی
پرده سرای اطلس پاسداران

کدام پارچه پرده‌ ای بهتر است؟

به گفته مشاوران پرده اطلس پرده‌ ها انواع مختلفی دارند. این حق انتخاب خیلی هم خوب است، اما باید حواستان باشد که پارچه‌ بد نصیبتان نشود. چند راه کلی برای آزمایش کردن پارچه‌ پرده‌ ای وجود دارد. یکی از ساده‌ ترین کارها، بررسی بافت پارچه است. نگاهی به پشت پرده بیندازید. اگر بافت پارچه حالت منظمی داشت، آن پارچه کیفیت مناسبی دارد. برای اطلاع از این ویژگی نیازی نیست که یک پارچه‌ باف خبره باشید. فقط کافی است بررسی کنید که نظم و ترتیب در پارچه (طرح بافت) شکل ثابتی داشته باشد. بررسی تراکم پارچه کار دیگری است که باید آن را جدی بگیرید. برای این ‌کار، کافی است بخشی از پارچه را بین دستانتان گرفته و پارچه را به آرامی بکشید. اگر بافت پارچه راحت‌ کنار رفت و از هم فاصله گرفت، پرده چندان کیفیت و دوام خوبی ندارد. در عوض، اگر بافت پارچه؛ یعنی شکل هندسی که به‌ صورت ریز در آن دیده می‌ شود به‌ سادگی از هم فاصله نگیرد یعنی پارچه‌ ضخیم و بادوامی را انتخاب کرده‌ اید.

پرده سرای اطلس پاسداران
انواع پرده
پرده سرای اطلس پاسداران

از فروشنده پرده تضمین بخواهید

فروشنده‌ ای که جنس خوب ارائه کند، آن را تضمین هم می‌ کند. منظورمان لزوما تعریف و تمجیدهای زبانی نیست. کسانی که به حرفشان تعهد داشته باشند و آن را جدی بگیرند‌ از روی مشتری‌ های سابقشان و تعهدی که در زمان فروش و در فاکتور آن را رسما عرضه می‌ کنند، قابل‌ شناسایی هستند. فروشنده‌ های معمولی قول تعمیر پارچه و پرده را به شما می‌ دهند، اما کسانی که کارشان را خوب بلد باشند، حاضر هستند در صورتی‌ که پارچه‌ پرده‌ تان ایرادی داشت آن را به‌ کل تغییر بدهند، آن هم بدون هیچ هزینه‌ اضافی.

پرده سرای اطلس پاسداران
انواع پرده
پرده سرای اطلس پاسداران

طراحی پرده رایگان است

همه‌ ما دلمان می‌ خواهد پرده‌ ای که استفاده می‌ کنیم با محل زندگی‌ مان تناسب داشته و آن را جلا بدهد، اما در چنین مواقعی باید کار را به کاردان سپرد. برخی از فروشنده‌ های خوب وسایل دکوراسیونی از جمله پرده، خدمات طراحی رایگان ارائه می‌ کنند. به گفته مشاوران پرده اطلس، آن ها با در دست گرفتن آلبوم انواع پرده‌ ها و مشخصاتشان سری به محل زندگی یا کار شما می‌ زنند و با تک‌ تک اعضای خانواده درباره‌ نیازهایشان گفت‌ وگ و می‌ کنند. آن ها می‌ خواهند با همه‌ این کارها، ضمن اندازه‌ گیری پنجره‌ و محل‌ هایی که به پرده نیاز دارند،‌ وضعیت بقیه‌ اجزای خانه و دکورهای درون آن را بررسی کنند تا بهترین پیشنهاد را به مشتری ارائه کنند. آن ها در نهایت یک نقشه‌ کلی از خانه‌ تان کشیده و نمای نهایی آن را برایتان نقش می‌ زنند تا بدانید در نهایت خانه‌ تان چه شکلی می‌ شود. همه‌ پرده فروشی‌ ها چنین کاری را برایتان انجام نمی‌ دهند؛ چون این کار تخصصی است و نیاز به دانش دکوراسیون دارد، اما آن هایی هم که این خدمات را انجام می‌ دهند، نباید بابت آن پولی بگیرند. به عبارت ساده‌ تر، اگر طرحی به شما داده شد و آن را نپسندیدید لازم نیست اجرتی به پرده فروش پرداخت کنید. حتی اگر پای قرارداد رفتید هم این بخش پروژه رایگان است.

پرده سرای اطلس پاسداران
دیوارکوب پارچه ای
پرده سرای اطلس پاسداران

دیوارکوب پارچه ای، برای دیوارتان پیراهن بدوزید

دیوارکوب‌ های پارچه‌ ای، دکورهای نوظهور دنیای جدید هستند که چند وقتی است مهمان خانه‌ های ایرانی هم شده‌ اند. این دیوارکوب‌ ها تقریبا شبیه به کاغذدیواری‌ های قدیمی هستند. دست‌ کم شیوه‌ اجرا کردن و ظاهر کلیشان با آن دوستان قدیمی دنیای دکور شباهت دارد. اگر می‌ خواهید بدانید دیوارکوب پارچه‌ ای چیست، چه ویژگی‌ هایی دارد و نمونه‌ های خوب آن را باید چطور و از کجا تهیه کرد ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پرده سرای اطلس پاسداران
دیوارکوب پارچه ای
پرده سرای اطلس پاسداران

کاغذدیواری از جنس پارچه

دیوارکوب‌ ها یک سری دکورهای پارچه‌ ای هستند که بنا به درخواست مشتری به‌ صورت سرتاسری یا جزئی روی دیوار قرار می‌ گیرند. این دیوارکوب‌ ها قابل‌ شست‌ و شو هستند و امکان جابه‌ جایی‌ شان وجود دارد، البته مراقب باشید. این دیوارهای پارچه‌ ای را باید نصاب جدا کرده و نصب کند. مبادا به هوای جنس پارچه‌ ای‌ شان آن ها را در ماشین لباس‌ شویی بیندازید. این افزونه‌ های دکوری، در واقع همان کاغذدیواری هستند، اما از جنس پارچه.

پرده سرای اطلس پاسداران
مدل پرده پذیرایی
پرده سرای اطلس پاسداران

چرا پارچه از کاغذدیواری بهتر است؟

دیوارکوب‌ ها نمونه‌ های مختلفی دارند و قیمتشان هم بسیار متنوع است. یکی از برتری‌ های آن ها نسبت به برادر کاغذیشان و رنگ‌ های معمول دیوار، این است که برای نصبشان باید یک زیرسازی ویژه نیز کار شود. این زیرسازی، دیوار ساختمان را نسبت به صدا، گرما و سرما عایق می‌ کند؛ درنتیجه با یک تیر می‌ توانید دو نشان بزنید. به همین سادگی. ضمن این که برای این مدل تزئینات پارچه‌ ای می‌ توانید گلدوزی هم سفارش بدهید تا پارچه‌ دیواری ویژه‌ شرایط خاص شما باشد.

کلام آخر : گروه اطلس با فعالیت خود در طی سالیان دراز، همواره در تلاش برای خلق فضاهایی زیبا و موقر با بهره گیری از ابزارهایی همچون خلاقیت، سلیقه و دقت در کار بوده و می تواند مشاوری حرفه ای برای شما باشد. 

منبع : مجله منزل 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه