Chidaneh.com placeholder image

طراحی آپارتمان مینیمال، خانه زیبای آزاده و حسین + تصاویر

به قلم: تحریریه چیدانه

محیط خانه می تواند آرامش بسیاری را برای اعضای خانواده به همراه داشته باشد. اینکه بتوانید بعد از شلوغی ها و هیاهوی شهر به خانه بیایید و ساعاتی را به آرامش بگذرانید لذتی است که نمی توان به همین راحتی ها آن را وصف کرد. به همین دلیل هم بسیاری از افراد سعی می کنند که در چیدمان منزل خود به دنبال نوعی خلوتی و آرامشی باشند که از انتخاب درست وسایل و همین طور سبک دکوراسیونی هوشمندانه آنها ناشی می شود. در این مطلب تور خانه گردی چیدانه به خانه زوج جوان، خانم و آقای فرهادی رفته ایم و همراهشان شده ایم تا از زبان خودشان با نحوه انتخاب و چیدمان خانه شان آشنا شویم، یک آپارتمان مینیمال که با دقت و حوصله فراوانی چیدمان شده است. 

امیر صادقی
عکاسی از منزل آقا و خانم فرهادی
امیر صادقی

chidaneh ad banner

خانه زوج فرهادی در یک نگاه

  • تحصیلات: آقای خانه: معماری داخلی/ خانم خانه: برنامه ‌ریزی شهری
  • متراژ فضا: 120 متر
  • تعداد اتاق خواب: 2 عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک سرویس حمام و یک دستشویی
  • رنگ غالب فضا: طوسی و سفید
  • سبک دکوراسیون: مدرن و مینیمال
  • منزل: اجاره‌ای
  • طراح دکوراسیون: خانم و آقا با همفکری یکدیگر
  • هزینه کل طراحی دکوراسیون: 20 میلیون تومان

امیر صادقی
عکاسی از منزل آقا و خانم فرهادی
امیر صادقی

درباره طراحی آپارتمان مینیمال

تعریف شما از خانه تان چیست؟

شاید بهترین تعریف از خانه‌مان این باشد که آن را ساده و راحت بدانیم! فکر می ‌کنم منزل ما همانند خودمان به دور از پیچیدگی و آشفتگی است، اما اولین انتخابم به ‌طور حتم فضای پذیرایی است. هر دوی ما اینجا احساس راحتی می ‌کنیم؛ زیرا همه‌ چیز ساده است. به‌ سادگی زندگی! این فضای ساده می ‌تواند خستگی لحظه‌ های شلوغ‌ کاری را در انتهای روز التیام دهد. حسی که از این فضا می ‌گیریم حس ادامه فردا است.

در دید ما همین قاب ‌های سفید با نوشته سیاه‌ و سفیدشان می ‌توانند به ‌اندازه یک تابلوی گران ‌قیمت، دوست ‌داشتنی باشند. فرش زیبا همیشه پر نقش ‌و نگار نیست. اینکه در هنگام راه رفتن، آن را حس می‌ کنیم و احساس لذت داریم برایمان کافی است. لذتی که زیبایی ‌اش بسیار بیشتر از آن است که در کلمات جا بگیرد. شاید چیزی شبیه آرامش و خوشبختی…

امیر صادقی
عکاسی از منزل آقا و خانم فرهادی
امیر صادقی

اجاره نشینی چه تاثیری در انتخاب وسایل شما داشت؟

از آن جایی ‌که خانه ما اجاره ‌ای است باید آینده ‌نگری می‌ کردیم تا هزینه‌ هایمان به هدر نرود. علاوه بر آن حمل اسباب سنگین، هم مشکل است و هم در جا‌ به‌ جایی ‌های بعدی ممکن است آسیب ببینند. من و همسرم همه‌ این جوانب را در نظر گرفتیم. برای خرید همه اسباب منزل برنامه ‌ریزی کردیم و بی‌ گدار به آب نزدیم، البته علاقه هر دویمان هم مشترک بود و دکوراسیون شلوغ و دست و پاگیر را دوست نداشتیم. همین هم شد که نظراتمان را یکی کردیم و بعد از جستجوی بسیار، اقدام به تکمیل دکوراسیون منزل نمودیم. خوشبختانه نتیجه آن هم همان شد که می ‌خواستیم، یک آپارتمان مینیمال.

پیش از این در مطلبی با عنوان «دکوراسیون مینیمال، دکوراسیونی ساده اما شیک!» در رابطه با این سبک از دکوراسیون منزل گفته ایم که وقتی نام مینیمال و ساده بودن به گوشمان می خورد، تصور می کنیم جذابیت هم مانند همه ی عناصر دیگر در این فضاها به حداقل می رسد، اما واقعیت چیز دیگری است. بیایید از منظری متفاوت به این سبک نگاه کنیم. فضای مینیمال به ما و چشم و ذهن مان فرصت نفس کشیدن و آسودن می دهد. برای رسیدن به چنین حسی در دکوراسیون منزل مان، شاید تنها راه مینیمال بودن نباشد اما بدون شک یکی از بهترین روش ها است.

مطالب مرتبط:

امیر صادقی
عکاسی از منزل آقا و خانم فرهادی
امیر صادقی

در طراحی دکوراسیون آپارتمان مینیمال خود به جز زیبایی به چه ویژگی های دیگری نیز اهمیت دادید؟

یکی از ویژگی های طراحی دکوراسیون خانه ما آن است که به جز زیبایی، عوامل دیگری همچون دانش معماری داخلی نیز در انتخاب وسایل تاثیرگذار بوده است.برای طراحی محیط خانه سعی کردیم با نهایت دقت عمل کنیم. روزانه طرح‌ های زیادی را می ‌دیدیم و بعد از در نظر گرفتن مزایا و اشکالات آن و هم چنین بالا و پایین کردن ویژگی های آنها، تلفیقی از چند طرح را در ذهنمان می‌ ساختیم. تقریبا همه وسایل منزل ما به همین شکل و با همین روش انتخاب شد. به نظر ما یکی از مهم‌ ترین دلایلی که خیلی ‌ها از خانه ‌شان راضی نیستند این است که با تحقیق و بررسی های هوشمندانه خرید نمی‌ کنند. این در حالی است که دکوراسیون منزل و همین طور وسایل موجود در خانه یکی از مهم ‌ترین عوامل آرامش روح انسان است و باید برای بهترین بودن آن‌ وقت و انرژی صرف کرد.

امیر صادقی
عکاسی از منزل آقا و خانم فرهادی
امیر صادقی

بعدها وقتی به وسایل نگاه می ‌کنیم و در محیط خانه احساس امنیت و آرامش داریم، همان انرژی که در زمان انتخاب و خرید وسایل صرف کردیم به خودمان باز می ‌گردد‌. ما هم برای هر کدام از ایده‌ها وقت صرف کردیم، مطالعه نمودیم و به سایت‌ های مختلفی سر زدیم. در نهایت بعد از دیدن و مرور کردن ده‌ ها طرح، مجموعی از آنها را انتخاب ‌کردیم. حالا هم پیشنهادمان به همه این است که روی ایده ‌های ساده ‌ای که دارند تمرکز کنند، به آنها پر و بال بدهند و اطمینان داشته باشند که نتیجه باب میلشان خواهد شد.

امیر صادقی
عکاسی از منزل آقا و خانم فرهادی
امیر صادقی

انتخاب وسایل در طراحی آپارتمان مینیمال

درانتخاب وسایل آپارتمان مینیمال خود به چه ویژگی هایی توجه کردید؟

راستش باید بگوییم که خیلی از وسایل نمونه ‌های ساده ‌تری از برندهای مشهور هستند. همان‌ طور که پیش از این هم گفتیم ما برای خرید همه وسایل تحقیق کردیم. بعد از آن هم متوجه شدیم که بعضی از وسایلمان را می‌ توانیم با قیمت خیلی پایین ‌تر از آن چه که در مغازه ‌های لوکس وجود داشت تهیه کنیم. لوستر مدرن آویز یکی از همین وسایل بود که نمونه ‌اش را در لاله‌ زار پیدا کردیم و خرید آن برایمان ارزان‌ تر هم تمام شد. همین شد که متوجه شدیم چه چیز را باید از کجا تهیه کنیم.

امیر صادقی
عکاسی از منزل آقا و خانم فرهادی
امیر صادقی

در ادامه همین موضوع پیش از این در مطلبی با عنوان «وسایل غیر ضروری جهیزیه، اینها را نخرید!» گفته شده است که برای آن که بتوانید بفهمید چه وسایلی ضروری و چه وسایلی غیر ضروری هستند می توانید تصور کنید که قرار است خانه ای با اصلی ترین و ابتدایی ترین وسایل داشته باشید. آیا در چنین خانه ای داشتن لوکس ترین لوسترها و وسایل تزئینی لازم است؟ قطعا اینطور نیست. یکی دیگر از مسائلی که می تواند در نخریدن وسایل غیر ضروری جهیزیه به شما کمک کند متراژ خانه است. با توجه به اینکه ابعاد خانه های امروزی غالبا به سمت کوچک تر شدن می روند شما باید بر اساس ابعاد و متراژ خانه دست به خرید بزنید.

برای مثال اگر دکوراسیون آشپزخانه شما ابعاد کوچکی دارد طبیعتا خرید یک میز صبحانه خوری برای آن غیر ضروری خواهد بود چرا فضایی برای قرار دادنش نخواهید داشت. راه دیگری هم برای شناخت وسایل غیر ضروری جهیزیه وجود دارد. اگر در خانه ای اجاره ای زندگی می کنید و احتمال دارد که برای مثال سال بعد در آن سکونت نداشته باشید بهتر است به فکر وسایل غیر ضروری نباشید مثلا ممکن است خانه ای که اکنون در آن زندگی می کنید دو خوابه باشد و شما نیز وسایل نسبتا زیادی برای اتاق خواب دوم خریداری کنید، اما اگر خانه ای که سال بعد به آن انتقال می یابید یک خوابه باشد چه؟

امیر صادقی
عکاسی از منزل آقا و خانم فرهادی
امیر صادقی

ایده و اجرای بعضی از وسایل تماما به عهده خودمان بود، برای مثال آباژور را با کمک هم طرح زدیم و بعد با چند تکه الوار ساختیم. هم ایده ‌مان را اجرا کردیم و هم در هزینه صرفه ‌جویی نمودیم. تابلوهای آینه هم شامل آینه معمولی و آینه محدب است که خودمان برش زدیم و قاب کردیم که قیمت نمونه‌ آماده آن چند برابر بود. یکی دیگر از ایده‌ هایی که با هزینه پایین برایمان تمام شد میز شیشه ای چرخ‌ دار بود که وسایل به‌ کار رفته در آن از مکانیسم ظاهری ساده‌ اش مشخص است. ما تلاش کردیم تا حد توان در طراحی اسباب و اثاثیه منزل خلاقیت داشته باشیم. به همین دلیل هم نتیجه آن برایمان به مراتب لذت بخش تر است.

امیر صادقی
عکاسی از منزل آقا و خانم فرهادی
امیر صادقی

چگونه رنگ های آپارتمان مینیمال خود را انتخاب کردید؟

رنگ‌ هایی که در دکوراسیون آپارتمان مینیمال خود استفاده کردیم همگی در دایره‌ علایق ما قرار دارند، البته در استفاده از رنگ طوسی و سفید سعی کردیم تناسب را رعایت کنیم. به همین دلیل هم طوری آنها را کنار هم گذاشتیم که تعامل خوبی با هم داشته باشند و استفاده از رنگ ‌های متضاد پراکنده هم برای ایجاد حس هیجان در بیننده استفاده‌ شده تا محیط یکنواخت نباشد. سعی ما این بوده است که این اصل در تمامی فضاها مانند دکوراسیون اتاق‌ خواب و ناهارخوری هم رعایت شود؛ به‌ طور مثال فضای خواب با یک تشک کاملا سفید و پرده ‌ای کاملا طوسی طراحی شده و با فرشی ساده، کمدهایی با پوشش آینه و لوستر کاغذی سبکی تکمیل شده است.

شاید برای خیلی‌ از افراد عجیب به نظر برسد که تخت چوبی نداریم، اما در حقیقت هزینه اضافه برای تخت صرف تشکی کامل مدرن و مرغوب شده است. سعی ما بر کاربردی بودن فضاها بدون عناصر اضافی و غیرضروری و در عین ‌حال زیبا است و در واقع هر آنچه در منزل ما وجود دارد مورد استفاده ما است.

مطالب مرتبط:

امیر صادقی
عکاسی از منزل آقا و خانم فرهادی
امیر صادقی

لوازم و وسایل آپارتمان مینیمال

  • هزینه ساخت آباژور: 90 هزار تومان
  • آینه‌ ها با قاب: دانه ‌ای 100 هزار تومان
  • مبلمان طوسی پذیرایی: 4 میلیون و 500 هزار تومان از خیابان الغدیر
  • دو صندلی رنگی: 900 هزار تومان از حسن‌ آباد
  • لوستر مدرن آویز: 1 میلیون و 500 هزار از لاله ‌زار
  • فرش پذیرایی: 800 هزار تومان
  • مجموع تابلوها: برندikea  حدود 250 هزار تومان ( نوشته‌ های آن را خودشان پرینت گرفتند)
  • ساخت میز شیشه ‌ای چرخ ‌دار: 90 هزار تومان
  • ساخت میز ناهارخوری: 1 میلیون و 200 هزار تومان
  • صندلی ‌های ناهارخوری در کل: 1 میلیون و 500 هزار تومان
  • صندلی اپن: 300 هزار تومان 

 شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
فائزه در تاریخ 28 بهمن 1396
بسیار زیبا،ساده و درعین حال شیک و دلنشین بود.
moloud در تاریخ 28 بهمن 1396
فضای خلوت ،ساده و انرژی بخش
عایقکاری بیگدل در تاریخ 28 بهمن 1396
عالی بود http://bigdell.ir
نسترن در تاریخ 28 بهمن 1396
خانه ای زیبا و شیک و آرامشبخش و دارای ایده ، تبریک به این زوج با سلیقه
Aaartmis_43027 در تاریخ 29 بهمن 1396
خلاقیت عالی
زهره نعمتی در تاریخ 08 اسفند 1396
خییییلییییییی خونتونو دوس دارم عالیه عالی سلیقتون حرف نداره خوشبخت باشید
آناهیتا رستگار در تاریخ 03 مرداد 1397
بسیار زیبا و شیک . ضمن اینکه چون رنگهای اصلی رنگهای طوسی و سفید ( رنگهای خنثی ) هست به راحتی میتونید با تغییر رنگهای جانبی رومیزی ، کوسن ، فرش و ... ، هر چند وقت یکبار تنوع لازم رو ایجاد کنید . بسیار پسندیدم (:

ثبت دیدگاه