تست سبک دکوراسیون؛ شاخص سلیقه چیدمانی شما!

تست سبک دکوراسیون؛ شاخص سلیقه چیدمانی شما!

به قلم: گلنار

دکوراسیون داخلی همیشه طرفداران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و به‌عنوان یکی از رشته‌های زیبا و جالب، محسوب می‌شود. پس شاید بد نباشد کمی چاشنی سرگرمی هم به آن اضافه کنیم. هدف از این مطلب، انجام یک تست ساده اما جالب در زمینه دکوراسیون است. آشنایی با این تست می‌تواند به عنوان یک روش همیشگی و دائمی برای شناخت سلیقه و سبک‌های مورد علاقه‌تان در دکوراسیون باشد و صرفا محدود به چند عکس نخواهد بود. در ادامه مقاله، با روش انجام تست سبک دکوراسیون آشنا شوید.

A                                           B

سرویس خواب بالسا

A                                           B

A                                           B

A                                             B

A                                           B

A                                           B

تست سبک دکوراسیون شخصی

در هر دسته چهارتایی از میان تصایر بالا، یک تصویر که برای شما جالب‌تر بوده یا بیش‌تر دوستش دارید و یا فکر می‌کنید به سلیقه شما نزدیک‌تر است را انتخاب نمایید. سعی نکنید که خیلی در مورد جزییات عکس‌ها فکر کنید. فقط آن یکی را که در لحظه اول چشمتان می‌گیرد، انتخاب کنید. این نکته را فراموش نکنید که هر سبک دارای عناصر و ویژگی‌های خاص زیادی است. شما می‌توانید با مهم‌ترین و شاخص‌ترین آن‌ها آشنا شده و از آن بهره ببرید.

دکوراسیون مدرن

گزینه A: جواب تست سبک مدرن دکوراسیون

اگر بیش‌تر گزینه‌هایی که شما انتخاب کردید، گزینه A بوده است، می‌توان گفت که علاقه بیش‌تری به سبک مدرن در دکوراسیون دارید. شما عاشق اشکال مدرن، یعنی فرم‌های ساده و بدون تزیین هستید. از طرفی دوست دارید کمی به آن‌ها رنگ و لعاب بدهید. این موضوع نشانگر آن است که شما نسبت به رنگ‌ها، پترن‌ها و جزئیات که در سبک کلاسیک وجود دارد؛ بی‌تمایل نیستید و به مقدار کم از آن‌ها بهره می‌برید. اما به طور کلی می‌خواهید خانه‌تان راحت و ساده به نظر برسد.

سبک صنعتی دکوراسیون

گزینه B: جواب تست سبک دکوراسیون صنعتی

در سبک دکوراسیون صنعتی، در درجه اول راحتی در خانه برای شما فوق‌العاده مهم است. شما به جزئیات که اغلب با عناصر چوب، چرم و فلز همراه است، علاقه دارید. اما آن را با ایجاد بافت‌های متنوع و نور، گرم نگه می‌دارید. کسانی که در این دسته قرار می‌گیرند، سطوح کاملا صاف و پرداخت‌شده را دوست ندارند و درواقع از بافت و سطح ناهموار، لذت می‌برند.

این مطلب را از دست نده!: 16 سبک دکوراسیون اتاق خواب پرطرفدار، شیک و زیبا

این نکته را فراموش نکنید که می‌توانید به یک دکوراسیون شیک اما مقرون‌به‌صرفه از سبک صنعتی نیز برسید.

سبک دکوراسیون تلفیقی

گزینه C: سبک دکوراسیون تلفیقی

اگر پاسخ‌های شما به گزینه C نزدیک است؛ شما به سبک تلفیقی تمایل دارید. به این معنا که دوست دارید عناصر را طبق یک داستان، در کار هم بچینید و نگران ناهماهنگ بودن آن‌ها در کنار یکدیگر نخواهید بود. همچنین علاقه‌مندید گزینه‌های مختلف از سبک‌های متفاوت را ترکیب کرده تا هارمونی ایجاد شده؛ نقطه نظرات منحصربه‌فرد شما را نشان دهد.

مطلب پیشنهادی: خلاقیت و هیجان در سبک دکوراسیون التقاطی

سبک دکوراسیون کلاسیک

گزینه D: سبک دکوراسیون کلاسیک

افرادی که بیش‌تر این گزینه را انتخاب کردند، عاشق سبک کلاسیک و جزئیات جالب مانند؛ نقوش و الگوها هستند. شما به سمت پالت تسکین‌دهنده، یعنی رنگ‌های ملایم‌تر، کمی تیره یا خنثی می‌روید. اما همچنین درخشش فلزات را نیز دوست دارید. از سوی دیگر نمی‌توانید تزیینات و حاشیه‌های پرکار را نادیده بگیرید و در مورد دکوراسیون خود به سبک‌های تاریخی نیز فکر می‌کنید. پس رموز سبک کلاسیک را فراموش نکنید.

سبک دکوراسیون انتقالی
سبک دکوراسیون انتقالی

کلام آخر

همانطور که می‌دانید، هیچ‌کدام از تست‌های روانشناسی نتیجه صددرصد نداشته و نمی‌توان پاسخ‌ها را با قاطعیت برای همه اشخاص به کار برد. به‌خصوص در مباحث روانشناسی در دکوراسیون؛ پایه علمی و ثابت شده‌ای وجود ندارد. ولی می‌توانیم تنها برای شناخت بیش‌تر از سلیقه شخصی‌مان در دکوراسیون منزل، این تست‌ها را انجام دهیم. در این مطلب از وب‌سایت چیدانه، با یک تست ساده، سبک دکوراسیون شخصی خود را می‌توانید پیدا کنید.

نتیجه تست خود و میزان دقت و صحیح بودن آن را با ما در میان بگذارید.

مطلب پیشنهادی: شخصیتت چه رنگیه؟ تست روانشناسی رنگ شخصیت رو امتحان کن

منبع: apartmenttherapy | مترجم: گلنار صفدریان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه