Chidaneh.com placeholder image

تزیین خانه با گل و گیاه، با این 10 ایده به تماشای گل هایتان بنشینید!

به قلم: گلنار

 همه ما به طبیعت و گیاهان علاقه مندیم و دوست داریم که در محیط زندگی مان با آن ها در ارتباط باشیم. طراحان و دکوراتورها با استفاده از گیاهان به نوعی سحر و جادو کار می کنند و درخشش تازه ای از سبزی و طبیعت را ایجاد می نمایند که در نهایت جلوه ای بی نظیر را به نمایش خواهد گذاشت. جدای از این که شما از گیاهان به دلیل فوایدشان، به طور مثال در تمیز شدن هوا، استفاده می کنید یا صرفا جنبه زیبایی شان را در نظر دارید، نکات زیر می تواند در بهتر دیده شدنشان در منزل و محیط کارتان تاثیر گذار باشد. با من همراه شوید تا این ایده ها برای چیدمان گل ها را مرور کنیم.

چیدمان گیاهان در آپارتمان

چوب و هنر

ترکیب گیاهان با گلدان های قدیمی

گلدان های سرخ مایل به قرمز فقط برای خارج از منزل و محوطه نیستند، هنگامی که در آشپزخانه استفاده می شوند، ظاهر فرسوده و رنگ گرم آن ها را برای افزودن زرق و برق جذاب می کند. در صورتی که از این روش برای نگه داری گیاهانتان استفاده می کنید، گیاهان خوراکی گزینه های بسیار مناسبی خواهند بود تا در حین آشپزی از زیبایی و کارایی شان بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی : کاشت سبزی در آپارتمان با ته مانده سبزیجات!

چیدمان گیاهان در آپارتمان

کشف جایگزین ها

کسانی در اپارتمان ها با متراژ کم و کوچک زندگی می کنند می توانند از دیوارها برای چیدن گیاهان و گلدان های خود بهره ببرند. این طراحی جالب و جالب چند منظوره جیبی برای جیغ زدن به طبیعت در یک فضای قابل توجه کاملا سفید با کاشی های ظریف طراحی شده است. تصویر بالا نمونه ای از یک آویز دیواری ظریف است که با رنگ سفید جلوه ای خاص به سبزی گیاهان می بخشد.

مطلب پیشنهادی : گیاهان بالا رونده آپارتمانی، ۶ گیاه پیچکی!

چیدمان گیاهان در آپارتمان

گیاهان باریک در کنار پنجره

کنار پنجره ها به دلیل باریک بودن ممکن است فضای چندانی برای قرار دادن اشیا و وسایل نباشند. اما کاشت گیاهان باریک در گلدان های مسطتیل شکل و کشیده به راحتی میتواند در ان جا قرار بگیرد. این کار علاوه بر زیباتر کردن فضای پشت پنجره می تواند نور ورودی با داخل را نیز کنترل کند.

چیدمان گیاهان در آپارتمان

اضافه کردن قفسه

اگر فضای ذخیره سازی حمام را با نسب چند قفسه و شلف افزایش دهید به راحتی می توانید از گیاهان مناسب با فضاهای مرطوب استفاده نمایید. این گیاهان در صورتی که مقداری نور مناسب نیز دریافت کنند می توانند رشد خیلی خوبی داشته باشند و فضای حمام شما را دوست داشتنی و آرامش بخش کنند.

مطلب پیشنهادی : هوای بهشت در خانه با این ۱۰ گیاه زینتی!

چیدمان گیاهان در آپارتمان

زنده کردن گلدان های عتیقه 

گلدان های قدیمی مانند نمونه های دوران رنسانس همیشه مورد توجه خاص طراحان بودند. با وجود چنین گلدان هایی شما می توانید گیاهتان را به مرکز توجه خانه تبدیل نمایید. 

مطلب پیشنهادی : نکاتی مهم برای نگهداری گل ها در آپارتمان

چیدمان گیاهان در آپارتمان

استفاده از رنگ تیره 

اگر شما به سمت رنگ های تیره مانند آبی نیروی دریایی، سورمه ای، مشکی و خاکستری بروید، مطمئن باشید که رنگ سبز گیاهتان بیش از پیش دیده خواهد شد. سبزی برخی از گیاهان به نوعی است که در کنار رنگ های تیره هم نشین خوبی برای رنگ های تیره محسوب می شوند.

مطلب پیشنهادی : انتخاب رنگ، مبلمان و گل و گیاه در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

چیدمان گیاهان در آپارتمان

آویزان کردن

طراحان گاهی اوقات تغییرات را با شاخ و برگ های آویزان شده از جنگل الهام می گیرند. گلدان های آیزان چوبی یا فلزی به راحتی می توانند از سقف شما آویخته شده و حس آرامش گیاهان را منتقل نمایند. این روش را می توانید برای ایجاد یک نقطه کانونی در فضا، به طور مثال بالای اپن یا میز غذاخوری به کار برید. پس شاید باید با انواع گلدان های آویز آشنا شوید.

چیدمان گیاهان در آپارتمان

گیاهان بلند

اگر می خواهید گیاهان را روی زمین بگذارید، از نمونه های بلندتر که تاثیر بصری و نقطه کانونی در اتاق ایجاد می کنند، بهره ببرید. مانند تصویر بالا، این کاکتوس ها یک انتخاب ایده آل برای یک اتاق ناهار خوری می باشند. رنگ سبز آن ها با چوب داخل فضا هارمونی گرم و صمیمی را ایجاد می کنند. 

چیدمان گیاهان در آپارتمان

ترکیب چند گیاه

اگر چه یک گلدان گل به تنهایی جذاب است، اما اگر گیاهان همخوان در کنا یکدیگر بگذارید به یک ترکیب بسیار زیبا و جذاب خواهبد رسید. به طور مثال قرار گیری ارکیده های صورتی رنگ در کنار یک گیاه سبز حس آرامش خوبی را در آشپزخانه به وجود می آورد.

چیدمان گیاهان در آپارتمان

به طبیعت سری بزنید

با آوردن برگ های تازه، رنگ های روشن را به اتاق بچه ها وارد کنید. گاهی شاید فقط لازم باشد برای اتاق خواب از گیاهان بدون گل استفاده نمایید. در تصویر بالا دو گیاه ممکن است ابتدا خنثی و بدون تاثیر به نظر برسند اما با قرارگیری در کنار وسایل رنگی دیگر فضای جذابی خلق می کنند. 

مطلب پیشنهادی : گیاهان آپارتمانی ، طراوت بخش یک دکوراسیون زیبا

کلام آخر : همه ما در زندگی های امروزمان به خصوص در کلان شهرها، دور شدن از طبیعت را به شدت احساس می کنیم اما می توانیم به راهکارهایی بسیار ساده ان را دوباره به خانه هایمان بازگردانیم.

منبع :HOUZZ | مترجه : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه