Chidaneh.com placeholder image

کندن برچسب از روی شیشه، آموزش تزیین شیشه مربا

به قلم: تحریریه چیدانه

مصرف مربا، سس و مواد خوراکی مانند آنها که ظروف شیشه ای دارند در هر خانه ای وجود دارد. ولی نکته ای که در مورد این مواد خوراکی وجود دارد، ظروف شیشه ای است. برای بازیافت شیشه فرآیند بسیار سختی در پیش خواهد بود. پس بهتر است در بهترین حالت تا حدی که برایتان ممکن است از این ظروف شیشه ای مربا و سس به عنوان ظرف نگهدارنده برای ادویه، حبوبات و یا حتی مواد غیرخوراکی استفاده کنید. در ادامه این مطلب به شما می گوییم که چگونه از شر برچسب های شرکتی راحت شوید، پس روش پاک کردن برچسب از شیشه مربا را بخوانید:

پاک کردن برچسب از روی شیشه

چوب و هنر

بعد از مصرف مواد خوراکی درون شیشه، آنها را با درب بسته در طبقه ای دور از دیدتان جمع کنید. زمانی که تعداد آنها به حدی رسید که یک قابلمه را پر کند، وارد عمل شوید.

پاک کردن برچسب شیشه سس

شیشه ها را درون قابلمه بچینید و درون آن را آب پر کنید تا سطح روی آنها را بگیرد. چند قطره مایع ظرفشویی را به مایع اضافه کنید و روی اجاق گاز قرار دهید تا گرم شده و برچسب ها از روی بدنه جدا شوند. اگر با یک اشاره هم برچسب ها جدا شدند، شما به هدف خودتان رسیده اید.

پاک کردن چسب شیشه مربا

گاهی بعد از شستن و خشک کردن ظروف شیشه ای، می بینید که هنوز چسب های آن پاک نشده و روی بدنه باقی مانده اند. برای این کار مجدد مرحله قبل را تکرار کرده و بعد از خارج کرده ظرف از درون آب (از انبر استفاده کنید)، چسب داغ را روی جوش شیرین بمالید تا زمانی که از بدنه جدا شوند.

می توانید از یک کارخانه و برند مشخص مواد خوراکی خود را تهیه کنید تا در طول زمان، ظروف شیشه ای ست و یکسان با هم داشته باشید. با این کار به محیط زیست هم لطف بزرگی کرده اید و دیگر برای هر خوراکی کوچکی نیاز به استفاده از کیسه پلاستیکی نخواهد بود.

مطلب مرتبط: تزیین خانه با وسایل دور ریختنی، دکوپاژ روی شیشه مربا

بعد از اینکه ظرف شیشه ای دردار شما آماده شد، می توانید برای نگهداری وسایل مختلفی به جز خوراکی ها هم از آن استفاده کنید. در ادامه می توانید کاربردهای متفاوت و جالبی را از نمونه های گفته شده مشاهده کنید:

کاردستی با شیشه مربا

لوستر شیشه مربا

ریسه در ظرف شیشه ای

نورپردازی: به غیر از قرار دادن شمع و وارمر درون این ظروف شیشه ای، می توانید از ریسه های نوری هم استفاده کنید. تلالو نور درون شیشه زیبایی خاصی دارد. با تبدیل چند شیشه به آویز و نصب لامپ درون آنها، می توانید یک لوستر مدرن و ساده خلق کنید. 

ظرف دستمال کاغذی

شیشه لوازم آرایش

لوازم آرایشی و بهداشتی: برای قرار دادن و دسته بندی این لوازم، شیشه ها بسیار انتخاب خوبی هستند. خصوصا اینکه به راحتی شسته شده و از نظر بهداشتی نیز مطمئن هستند. حتی به عنوان جای دستمال کاغذی هم می توانید از شیشه مربا استفاده کنید. تنها کافی است درب کاغذی و نرم برای آن در نظر بگیرید. 

طناب در شیشه مربا

شیشه خیاطی

لوازم خیاطی: می توانید کاموا، ریسمان و مانند آن را برای اینکه گره نخورد درون شیشه مربا قرار دهید و با ایجاد یک حفره روی درب آن، سر کاموا را از درونش بیرون بیاورید. همچنین به عنوان شیشه خیاطی هم از مربا استفاده کنید! قرار دادن وسایلی مانند دکمه، نخ، متر و … با توجه به اندازه شیشه تعیین می شوند. یک بالشتک کوچک روی درب شسشه هم محل خوبی برای سوزن های آواره خواهد بود.

ظرف شیشه مربا با سس

کاشت سبزی

کاشت گیاه

باغبانی در خانه: با توجه به تنوع بسیاری که برای انتخاب گلدان وجود دارد، می توان از ظرف شیشه مربا و سس هم برای این منظور استفاده کرد. فرقی نمی کند گل شاخه بریده باشد یا گلدان درون خاک و آب، می توانید از هر نوع استفاده کنید. البته با کاشت گیاه درون خاک باید مراقب آبیاری خود باشید. چون ایجاد سوراخ زهکش روی شیشه می تواند به قیمت شکستن آن تمام شود. 

قاشق و چنگال در شیشه مربا

ماگ با شیشه مربا

مایع دستشویی در شیشه مربا

استفاده در  آشپزخانه: درون فضای آشپزخانه با توجه به خرده ریزهایی که وجود دارد، از شیشه مربا استقبال زیادی می شود. از حبوبات و ادویه گرفته تا قاشق و چنگال را می توانید درون آنها دسته بندی کنید. حتی به عنوان شیشه نگهدارنده مایع ظرفشویی، تنها نیاز به پمپ مخصوص برای نصب روی درب شیشه دارید. شیشه های مربا به عنوان ماگ و لیوان هم این روزها طرفداران بسیازی دارند. 

تزیین شیشه مربا

هدیه: ایده نهایی که برایتان داریم، استفاده از شیشه مربا به عنوان جعبه هدیه است. اگر فرد مورد نظرتان به خوراکی خاصی علاقه دارد می توانید درون شیشه را از آن پر کرده و با یک تگ ساده هدیه خود را تقدیم کنید.

شما هم می توانید ایده های تزیین شیشه مربا را در قسمت افزودن دیدگاه در پایین همین صفحه با باقی مخاطبان به اشتراک بگذارید. 

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه