Chidaneh.com placeholder image

بهترین نوع پارکت در ایران، قبل از خرید بشناسید!

به قلم: تحریریه چیدانه

از زمانی که صنعت پوشش چوبی در کف منازل و فضای داخلی باب شد استفاده از سایر متریال های مربوط به این موضوع کمرنگ تر شد. پارکت چوبی در مقایسه با سرامیک، کاشی و سنگ از جذابیت بصری، گرما بخشی به محیط و گرافیک بهتری برخوردار است. در منازلی که کف آن ها از پارکت چوبی پوشیده شده است دست صاحب خانه یا طراح برای دیزاین داخلی بسیار بازتر است زیرا چوب پارکت مانند گل و درختان زینتی در محیط داخلی خانه حس زندگی و پویایی را ایجاد می نماید.

در ادامه خواهید دید:

سرویس خواب بالسا
  • پارکت چیست؟ 
  • پارکت چوبی
  • انواع برند پارکت در ایران
  • نصب پارکت

     

ستاره چیدمان ماندگار
اجرای پارکت و لمینت
ستاره چیدمان ماندگار

پارکت چیست؟ 

کفپوش پارکت نوعی کف‌پوش چوبی است که از بلوک‌های کوچک یا نوارهای چوبی  (طبیعی) ساخته شده است که الگوی منظم و هندسی را ایجاد می‌کند. کفپوش پارکت که اغلب به عنوان کفپوش موزاییکی از آن یاد می‌‌شود ، به دلیل تزئینات آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته و شناخته می‌شود. پارکت‌ها معمولا به شکل منظم و هندسی و شکل‌های زاویه‌دار وجود دارند و در پارکت‌های سنتی بیشتر طرح‌های مربعی، مثلثی و لوزی دیده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:پارکت چوبی، شیک‌ترین کفپوش در دکوراسیون داخلی

انواع پارکت چوبی

پارکت چوبی

انواع مختلفی از پارکت چوبی در بازار وجود دارد که تفاوت آنها در نوع چوب آنها است. پارکت‌های چوبی از درختان مختلفی از جمله: بلوط، افرا، راش، گردو، گیلاس و.. ساخته می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به نوع رنگ و  فضای مورد استفاده، پارکت مناسب با فضای زندگی و محل کار خود را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع پارکت چوبی، جدیدترین مدلهایی که در هیچ جا ندیده اید!

پاکت چوبی در فضای غذاخوری با میز و صندلی غذاخوری

انواع برند پارکت در ایران

پارکت لمینت آرتا

آرتا تحت مجموعه ی آرتاکلیک اقدام به تولید پارکت لمینت باکیفیت ایرانی نموده است. این پارکت لمینت در انواع مختلفی تولید شده و به فروش می رسد. محصولی که راجبش صحبت می کنیم دارای ویژگی های منحصربه فردی است که آن را از دیگر لمینت ها متمایز می سازد. این برند دارای نشان استاندارد ملی و نشان استاندارد اروپا بوده و مقاومت آن در برابر سایش مطابق با استاندارد های AC4 و AC5 عرضه می شود. این محصول قابل استفاده برای مصارف گرمایش از کف بوده و دربرابر نور، رطوبت و گرما مقاوم است. پارکت لمینت آرتا، به دلیل ساختار خود ( استفاده از رزین در اچ دی اف) ضد موریانه و حشرات موذی می باشد.

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب پارکت در دکوراسیون داخلی منزل

پارکت چوبی قهوه ای در فضای نشیمن با مبل راحتی سفید

پارکت لمینت دنیز

پارکت دنیز ساخت ایران است که دارای کیفیت مناسب و قیمت مقرون بصرفه ای است. پارکت Deniz دارای 10 رنگ زیبا و پر فروش می باشد که پاسخگوی اکثر سلیقه هاست. پارکت لمینت دنیز ضد آب بوده و در برابر اشعه UV نیز مقاومت بسیار بالایی دارد. فشردگی زیادی که این محصول دارد باعث مقاومت بالای آن در برابر رطوبت شده است در صورتی که بسیاری از برندها بوسیله پارافین سعی در ممانعت از نفوذ آب به داخل پارکت لمینت می شود.

مطلب پیشنهادی : پارکت چوبی، شیک ترین کفپوش در دکوراسیون داخلی!

 

پارکت چوبی کف

پارکت لمینت یونیک | Unique

شاید بتوان گفت که پارکت لمینت یونیک جزو بهترین برند‌های ایرانی می‌باشد و درصد رضایت مندی مشتریان از این برند بسیار بالا بوده است. این لمینت در مقاومت سایشی AC4 ساخته می‌شود. این لمینت با کیفیت ایرانی برای محیط‌های اداری و خانه بسیار مناسب می‌باشد، اندازه‌ی هرتایل لمینت 120 در 20 سانتی‌متر می‌باشد.

ویژگی های پارکت لمینت یونیک:

  • دارای کلاس سایش AC3
  • مقاومت دربرابر خط و خش و ضربه
  • مقاومت در برابر نور خورشید و رنگ پریدگی
  • دارای ضخامت ۸ میلی متر
  • مقاوم در برابر آلودگی های صوتی

پارکت رنگ طوسی در کف و نیمکت چوبی

پارکت لمینت امپریال

پارکت لمینت امپریال یکی از پارکت و لمینت های موجود در ایران است که در داخل کشور تولید می شود و در جمع پارکت های ایرانی موجود در بازار ایران می باشد. نکته مهم در مورد پارکت امپریال تحت لیسانس کشور آلمان تولید می شود و جز لمینت های پر فروش بازار ایران می باشد.

مشخصات لمینت امپریال :

  • درجه برجستگی: Middle Embossed
  • نوع قفل هر تایل: Uni Click
  • ضخامت هر تایل: 8 میلیمتر
  • استاندارد: AC4
  • تحت لیسانس: آلمان
  • کشور سازنده: ایران

پارکت چوبی روشن در کف

پارکت لمینت دکور فلور

یک نوع از انواع برندهای پارکت ایرانی بسیار با کیفیت و مناسب  پارکت دکور فلور است. این برند توانسته بسیاری از ایرادات پارکت ها مانند ناخن گیر شدن، انقباض و انبساط، تاب برداشتن پارکت، برآمده شدن و فاصله بین قطعات و…  را برطرف کند و به عنوان یک محصول با کیفیت وارد بازار شود. کلیک های برند پارکت دکور فلور از نوع کلیک های پارکت AGT است که یک برند شناخته شده و با کیفیت است.

مطلب پیشنهادی : نگهداری از پارکت، کفپوش چوبی خانه هم باید و نبایدهایی داره!

 

مراحل نصب پارکت چوبی در خانه

نصب پارکت

نصب پارکت چوبی آسان است و به سرعت انجام می‌شود، یک خانه ۲۰۰ متری را در عرض ۴ الی ۵ روز بدون هیچ گونه گرد و خاک قابل ارائه به مشتری می‌باشد. 
نکته: به یاد داشته باشید که نصب پارکت شاید کار تمیز و آسانی باشد ولی نیاز به متخصص دارد و برای اینکه خیالتان راحت باشد کار نصب پارکت چوبی را به کاردان بسپارید. ولی اگر شما تجربه ای در نجاری داشته باشید می توانید از پس آن بر بیایید.

مطلب پیشنهادی : براق کردن پارکت چوبی، چجوری می‌تونم برق بندازمش؟

پارکت چوبی و میز و فرش غذاخوری در آشپزخانه

  • قبل از انتخاب و نصب پارکت چوبی برای ساختمان خود راجع به ضمانت، مدت زمان نصب، خدمات پس از نصب و هزینه‌ی خرید و نصب آن با شرکت مورد نظر خود صحبت کنید تا در حین کار به مشکلی بر نخورید.
  • با به روز شدن تکنولوژی‌های تولید محصولات پارکت، امروزه پارکت‌های چوبی با خاصیت ضدآب و ضد خش بودن هم در بازار وجود دارند که تمیز کردن و کاربرد آن را راحت‌تر کرده است و قیمت بالاتری دارند.

 

“برای انتخاب و سفارش انواع مدل پارکت می توانید از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی:

         

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه