Chidaneh.com placeholder image

زیورآلات طلا و نقره دست ساز، ایده های معمارانه دو بانوی ایرانی!

به قلم: گلنار

ای فزاینده مقام هنر، نام تو جاودان چو نام هنر. مثل همیشه به دنبال سوژه‌ ای برای بخش مد و معماری در فضای مجازی و غیرمجازی بودم که دو سوژه ناب و زیبا چشمانم را نوازش کرد، البته ناگفته نماند که پیش‌ تر نیز با نامشان آشنا بودم، اما از جزئیات کار و هنرشان اطلاعاتی نداشتم. آستین‌ ها را بالا زدم و به گفت‌ و گو با دو بانوی خوش‌ رو و خوش‌ برخورد پرداختم. دروغ چرا؟ برای من که تک‌ تک لحظه‌ های این همکاری و صحبت با آن ها لذت‌ بخش و دوست‌ داشتنی بود. پیش رفتم و از هنر و خلاقیت و البته همت این دو بانو شنیدم و خواندم. تمام مدت در سرم آن ها را ستایش می‌ کردم. حقا که هم کارشان را خوب بلدند و هم هنری زیبا و قابل‌ ستایش دارند. خدای بزرگ را شکر نمودم که هنر و هنرمند را ارج می‌ نهد و آن ها را به الطاف همیشگی خود نزدیک می‌ گرداند. قطعا هنر و خلاقیت‌ های بی‌بدیل این دستان هنرمند می‌ توانند همیشه و هر جا مایه افتخار ما و سایر هم‌ وطنانمان باشد. وقت را تلف نکنیم و زودتر با آن ها آشنا شویم…

الهام از معماری در طراحی جواهرات

قالیشویی ادیب

الهام از معماری در طراحی جواهرات

 

هنری مهربان در دستان سعیده

سعیده رحمتی، بانوی 36 ساله‌ ای است که در محله دربند پایتخت و در حیطه طراحی و ساخت طلا و نقره فعالیت دارد. این خانم هنرمند با توجه به علاقه و حال خوبی که کارهای خود پیدا می‌ کند دست به ساخت و طراحی طلا و نقره پرداخته است. شکر خدا می‌توان از دیگر دلایل فعالیت این بانو در این زمینه، درآمد خوب آن را نیز اضافه کرد. سعیده در مورد روند کاری خود به ما می‌ گوید که در ابتدا در مورد موضوعی که تصمیم به طراحی آن را دارد به تحقیق و بررسی می‌ پردازد، سپس آن را طراحی نموده و دست‌ آخر نیز آن را با دستان هنرمند خود می‌ سازد.

مطلب پیشنهادی : زیورآلات جدید، پیوند مد و معماری با هنر این دو دختر ایرانی!

الهام از معماری در طراحی جواهرات

الهام از معماری در طراحی جواهرات

او معتقد است که یکی از دلایلی که باعث شده از جنس طلا و نقره برای کارهای خود استفاده کند این است که می‌تواند با آنها طرح‌هایی فکر شده خلق نماید که بیننده را به فکر فروبرد. در رابطه با نحوه ارائه و فروش محصولات و طراحی‌های زیبای این بانو نیز می‌توان گفت که او با کمک وب‌سایت شخصی خود، فیس‌بوک و اینستاگرام و هم‌چنین عرضه آنها در گالری‌هایی با موضوعات خاص، طرفداران خود را پیدا کرده است. 
او تصمیم دارد که با کمک فرهنگ‌سازی، زیورآلات را از جنبه بازاری به جنبه هنری ارتقاء مقام داده و آثار زیبا و دوست‌داشتنی خود را در نمایشگاه‌هایی در خارج از ایران به نمایش همگان قرار دهد. 

مطلب پیشنهادی : بدلیجات دست ساز، نظرتون درباره این آویزهای هنری چیه؟

الهام از معماری در طراحی جواهرات

الهام از معماری در طراحی جواهرات

سعیده برای ما می‌گوید که همیشه در تلاش است که در ارائه و ساخت آثارش روایتگر احساسات و دغدغه‌ های هنر و فرهنگ این مرزوبوم باشد. او سعی می‌ کند که از نشانه‌ ها، داستان‌ ها، افسانه‌ ها و هم‌چنین باورهای ایران‌ زمین الهام بگیرد و با نقوشی ساده و دور از پیچیدگی‌ های فرمی با مخاطبان خود سخن بگوید.  
در آخر باید به این نکته نیز اشاره کنیم که عکاسی کارهای خانم رحمتی را جناب آقای امیر اربابیان بر عهده دارند.

مطلب پیشنهادی : زیبا ترین زیورآلات ایرانی با الهام از معماری ایرانی

مد و معماری در طراحی جواهرات

مد و معماری در طراحی جواهرات

مد و معماری در طراحی جواهرات

خانه‌ ای از دُر

افسانه طرزی، هنرمند و خلاقی است که مؤسس گالری درخانه و طراح طلا و جواهری است که در ارگ تجریش به کار خود می‌ پردازد. این بانوی هنرمند در گالری خود طلا، جواهر و زیورآلاتی دست‌ ساز و با اصالت ایرانی را به عرضه می‌ گذارد. 
او در سال 91 گالری درخانه را با هدف گردآوری مجموعه‌ ای خاص و ارزشمند از جواهرات و زیورآلات دست‌ ساز در تهران تأسیس نمود؛ درنتیجه فضایی دلنشین ایجاد شد که در ظرف مدت کوتاهی موردتوجه بسیاری از هنردوستان و هنرمندان واقع شد. 

مطلب پیشنهادی : اکسسوری زنانه، مد ایرانی در دستان دو بانوی کارآفرین!

مد و معماری در طراحی جواهرات

مد و معماری در طراحی جواهرات

مد و معماری در طراحی جواهرات

می‌ توان گفت که علاقه‌ افسانه به جواهرات به گذشته بازمی‌ گردد؛ جایی که وی قدم به دنیای اسرارآمیز سنگ‌ ها گذاشت و پس از گذراندن دوره‌ های مختلف سنگ‌ شناسی و طراحی جواهرات به ایران بازگشت تا نقش خود را در پیوند هنر مشرق زمین با زیورآلات ایرانی ایفا کند.
افسانه طرزی علاوه بر گذراندن دوره‌ های فنی و حرفه‌ ای متعدد در زمینه ساخت طلا و جواهر در ایران، مدرک طراحی جواهر و گوهرشناسی را نیز از GIA AMERICA دریافت کرده است. وی هم‌ اکنون با حدود ۴۰ هنرمند همکاری دارد و با حمایت طراحان برجسته ایران‌ زمین، درخانه را به خانه‌ ای امنی برای طراحان خوش‌ ذوق و دوستداران آثار اصیل و متفاوت تبدیل کرده است. قطعا این بانوی هنرمند نیز در آینده‌ ای نزدیک بیش‌ ازپیش موفق و نام‌ آور خواهد شد.

اگر به مباحث مد و معماری در زمینه پوشاک هم علاقه مندید مطالب زیر را از دست ندهید :

منبع : مجله منزل | نویسنده : طلوع حقیقت

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه