Chidaneh.com placeholder image

رنگ آمیزی راه پله، 5 ایده غیرمنتظره برای پله های کسل کننده!

به قلم: گلنار

راه پله از اجزای مهم و اصلی در طراحی محسوب می شود که شاید بیش تر اوقات فقط به کاربردش اهمیت می دهیم و زیباییش را نادیده می گیریم. این امر زمانی که راه پله در فضای داخلی قرار می گیرد، بیش از پیش خودش را نشان داده و اهمیت پیدا می کند. با نمونه هایی که در این مطلب برای شما آماده کردم، می توانید ببینید که چگونه یک رنگ آمیزی خلاقانه می تواند پله های شما را به یک عنصر دکوراتیو و جذاب در منزلتان تبدیل نماید. در ادامه 5 روش خلاقانه نقاشی را خواهید دید که راه پله شما را از حالت کسل کننده خارج می کند.

رنگ آمیزی راه پله

ترفندهای رنگ آمیزی راه پله

مسلما بسیاری از مواقع ایده ها و خلاقیت های افراد هستند که دکوراسیون ان ها را متفاوت و خاص می کنند. اما به طور کلی برای جان بخشیدن به پله های منزل‌تان می توانید ار این ایده ها استفاده نمایید:

اسکای اسکرپر
  • نقاشی کردن راه پله
  • رنگ آمیزی نرده ها
  • به کار بردن دو متریال
  • استفاده از شماره ها

1. نقاشی کردن راه پله

احتمالا یکی از روش های غیر منتظره برای تغییر این فضاست. این روش یک روش ساده و کم هزینه است که انرژی را به راه پله های شما می آورد. رنگ آمیزی پله با دو تنالیته از رنگ آبی مانند تصویر بالا علاوه بر ایجاد فضای آرامش بخش می تواند به یک فضای بازی برای بچه ها تبدیل شود. این ترکیب رنگی در عین حال که پله ها را از ساده بودن خارج می نماید، از شلوغی بیش از حد نیز جلوگیری خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی : 10 ایده تزیین راه پله ها در دکوراسیون داخلی

رنگ آمیزی راه پله

تصویر بالا نمونه ای دیگر از همی نرنگ امیزی را به شما نشان می دهد. دو رنگ آبی، یک الگوی متحرک زیبا است که یک ویژگی طراحی جذاب برای راه پله خواهد بود.

رنگ آمیزی راه پله

2. رنگین کمان را بر روی پله های خود ایجاد کنید.

شما می توانید با این مدل رنگ آمیزی، یک طراحی رنگارنگ و سرگرم کننده را به یک اتاق معاصر، ساده و عمدتا سفید اضافه نمایید. اگر تصمیم به ایجاد یک اثر رنگین کمانی در خانه خود دارید، توصیه می کنم که تمام رنگ هایتان را در یک میزان تیره و روشنی حفظ کنید تا از یکنواختی شان مطمئن شده و بدانید تمام رنگ هایی که استفاده می کنید، یکسان است.

مطلب پیشنهادی : 10 ایده برای لذت بردن از فضای راه پله ها

رنگ آمیزی راه پله

3. نرده ها را بدون رنگ رها نکنید.

آنچه در این تصویر می بینید یک سبک است : راه پله های سفید در هماهنگی با دیوارهای سفید که با نرده های سفید نیز ترکیب زیبایی را به وجود می آورند. این زمینه ساده باعث می شود که دستگیره چوبی به خوبی خود را نمایان سازد. این یک روش هوشمندانه است تا همه چیز با طرح جنگل کاغذ دیواری هارمونی ایجاد کند.

رنگ آمیزی راه پله

تصویر بالا نمونه دیگری از همان اصل است، با این تفاوت که این راه پله طراحی معاصری نسبت به قبلی دارد. ر این جا تفاوت رنگ قهوه ای پله ها و بانرده باعث شده که هر دو شاخص شده و به تنهایی جذاب باشند.

مطلب پیشنهادی : بهترین ایده ها برای تزیین دیوار راه پله

رنگ آمیزی راه پله

4. استفاه از دو متریال 

تصویر بالا راه پله در یک خانه لندن را نشان می دهد که دارای یک نوار چوب در مرکز پله بوده که در هر دو طرف راه پله و همچنین پایه پایین، سفید رنگ آمیزی شده است. این ایده یک طراحی غیزمنتظرخ را به وجود می اورد که حس دعوت کنندگی و حرکت را در افراد ایجاد می نماید. سفید بودن دو طرف دیگر بتعث می شود که نوار چوبی وسط به خوبی خود را نشان داده و جذابیت پله را افزایش دهد.

رنگ آمیزی راه پله

تصویر بالا نمونه ای دیگر را به شمانشان می دهد به رنگ سفید بوده اما مرکز آن رنگ خاکستری روشن است. این طرح نیز همانند طرح بالا دعوت کنندگی و حرکت را القا می نماید با این تفاوت که یک ترکیب رنکی خنثی به وجود آورده است.

مطلب پیشنهادی : فرش و موکت راه پله را چگونه انتخاب کنیم؟

رنگ آمیزی راه پله

شما در این ایده می توانید با رنگ ها بازی کنید. این ترکیبی رنگی از رنگ سیاه، سفید و سبز باعث می شود پله هویت پیدا کرده و به صورت مستقل یک عنصر دکوراتیو را در فضا به وجود بیاورد. هماهنگی رنگ نوار سبز وسط پله با قاب عکس های روی دیوار، هارمونی و یکنواختی زیبایی را خلق نموده و یک هماهنگی کلی در فضا ایجاد کرده است.

مطلب پیشنهادی : 7 پله گرد چشم گیر در دکوراسیون منزل!

رنگ آمیزی راه پله

5. اضافه کردن شماره ها

یک راه آسان برای ساده تر نشان دادن پله های باریک و با پیچ و تاب و پیچیده است. بدون مراحل شماره، این پله مطمئنا کمتر بازیگوش و جالب خواهد بود. شما می توانید انتخاب کنید که شماره های خود را در هر دو طرف پله ها یا وسط قرار دهید. فقط برای زیابیی بیش تر باید اطمینان حاصی کنید که اعداد در یک خط قرار دارند. برای این کار بهتر است که رنگ آمیزی و نوشتن شماره ها را از بالا شروع کنید.

همیشه در طراحی راه پله ها، نرده جزیی جدایی ناپذیر محسوب می شوند و خود در زیبایی پله تاثیر چشم گیری می گذارند، بنابراین من مطالب زیر را در این زمینه به شاما پیشنهاد می کنم :

منبع : houzz 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پوریا در تاریخ 11 اردیبهشت 1397
butancenter.ir به ما هم سر بزنید

ثبت دیدگاه