Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون مشکی طلایی، 55 ایده از اسپورت تا لوکس!

به قلم: گلنار

طلایی نماد خورشید بر روی زمین. در ایران باستان هر رنگ نماد یک چیز بود و طلایی هم رنگ حیات بخش خورشید. قدرت رنگ ها تا جایی بود که در زیگورات چغازنبیل هر طبقه رنگی داشت. سفید، سیاه، قرمز، آبی و بالاخره گنبد با اتاقک زیگورات به رنگ زرد طلایی یعنی نشان دهنده نورانیت. پس از آن در همه دوره های معماری این رنگ حضور پررنگی داشته تا به امروز که هنوز با قدرت و شکوه مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ترکیب رنگ های زیبا و پر جذبه رنگ طلایی همنشینی آن با مشکی است. چنان چه در تصاویر زیر خواهید دید، این ترکیب دوتایی در اکثر فضاها با کاربری های مختلف دیده شده و هنوز هم می توان گفت که نمادی از خورشید درخشان است.

دکوراسیون مشکی طلایی

دکوراسیون مشکی طلایی

دکوراسیون طلایی و مشکی اتاق خواب

مشکی و طلایی دو طیف رنگی پرتنوع، لوکس و بی نظیر هستند که هر زمان در کنار یکدیگر قرار بگیرند، یک زوج دوست داشتنی و منحصر به فرد را تشکیل می دهند. از جمله کاربرد این ترکیب در اتاق خواب است. در وهله اول این رنگ ها دکوراسیون بسیار لوکس و تجملاتی را خلق می کنند. اما نحوه به کارگیری از آن ها و همچنین وجود رنگ های دیگر بر این دکوراسیون تاثیر زیادی گذاشته و می تواند آن را از یک حال و هوای کلاسیک به یک فضای کاملا امروزی یا حتی مینیمال متمایل کند. در اتاق خواب، به دلیل نوع کاربری و نیاز به آرامش، بهتر است دیوارها، سقف و حتی کف را به یک رنگ خنثی در نظر بگیرید و فقط برای قسمت کوچکی از اتاق رنگ طلایی و مشکی را به کار ببرید. اصلا نگران این نباشید که از این رنگ ها به میزان کم استفاده شده زیرا همان مقدار هم تاثیر زیادی را در فضای اتاق شما به وجود می آورد. 

چوب و هنر

مطالب بیشتر:  اتاق خواب های لوکس با رنگ طلایی! 

دکوراسیون مشکی طلایی
دکوراسیون طلایی مشکی
دکوراسیون مشکی طلایی

معمولا دیوار پشت تخت خواب، سرویس خواب و وسایل و دکوری های موجود در اتاق می توانند برای این دو رنگ در نظر گرفته شوند. اما اگر با رنگ تیره در اتاق خوابتان مشکلی ندارید، می توانید یک دیوار را به رنگ مشکی درآورده و از قاب ها و لوسترهای طلایی برای کامل کردن دکور استفاده نمایید. رنگ سفید توسط طراحان داخلی و دکوراتورها برای ایجاد تعادل و سبک تر شدن فضا در کنار طلایی و مشکی به کار می رود. در نمونه های زیر می توانید نوع استفاده از این سه رنگ را ببینید.

دکوراسیون مشکی طلایی
دکوراسیون طلایی مشکی
دکوراسیون مشکی طلایی
دکوراسیون مشکی طلایی

نشیمن و پذیرایی مشکی طلایی

ترکیب سیاه و طلایی یک روش عالی برای ایجاد فضایی با احساس غنی و گرم است، همانطور که در نمونه تصاویر اتاق نشیمن و پذیرایی زیر خواهید دید، این ترکیب حس شیک بودن بسیاری در فضا به وجود می آورد. حال جا دارد این نکته را به شما بگویم که در صنعت دکوراسیون امروز، این ترکیب رنگ دیگر فقط نماد زندگی های اشرافی و تجمل گرا نیست. چنان چه شما با یک مبلمان کاملا مدرن یا اسپرت هم می توانید این رنگ ها را به خانه خود بیاورید. اما در نظر داشته باشید که هر چقدر رنگ طلایی موجود در فضا بیش تر باشد، به دلیل ماهیت این رنگ و درخشش زیادی که دارد، نشیمن یا پذیرایی را لوکس تر نشان می دهد و هر چقدر مشکی اضافه گردد، از این خاصیت کاسته می شود. ترکیب طلایی. مشکی کاملا به این معنا نیست که فقط می توان از همین دو رنگ استفاده کرد. شما می توانید از تنالیته های رنگی مختلف این دو نیز بهره ببرید. به طور مثال به سمت رنگ های زرد و یا خاکستری بروید. همان طور که در قسمت اتاق خواب توضیح دادم، رنگ سفید را به عنوان رنگ سوم فراموش نکنید.

مطلب پیشنهادی : رنگ طلایی در دکوراسیون مدرن، این بار سلطنتی نیست!

دکوراسیون مشکی طلایی
دکوراسیون مشکی طلایی
دکوراسیون مشکی طلایی

در این فضا نیز بهتر است دیوارها و سقف به رنگ سفید در نظر گرفته شود. در این صورت ست کردن دورنگ طلایی و مشکی آسان تر خواهد بود. البته مشکی شدن تنها یک دیوار، به طور مثال دیوار راهرو و یا دیوار پشت شومینه هم می تواند به همان اندازه جذاب باشد. اکر فضای کلی شما سفید باشد، به راحتی می توانید از مبلمان های مشکی با اکسسوری های طلایی استفاده نمایید. اما باز هم همه چیز به سلیقه و خواسته خودتان بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون یک نشیمن لوکس با سفید و طلایی معجزه گر!

دکوراسیون آشپزخانه مشکی طلایی
دکوراسیون مشکی طلایی
دکوراسیون مشکی طلایی
دکوراسیون مشکی طلایی
دکوراسیون مشکی طلایی

دکوراسیون مشکی طلایی آشپزخانه

آشپزخانه هم از این ترکیب رنگی بی بهره نمانده و ما می توانیم نمونه های زیبای زیادی را در این زمینه پیدا کنیم. بسته به نوع وسایلی که برای آشپزخانه تان انتخاب می کنید، می توانید آن را به یک فضای لوکس و یا مدرن تبدیل نمایید. در این قسمت کمک گرفتن از چوب به شکل های مختلف می تواند فضای شما را امروزی تر نشان دهد. وسایل و لوازم چوبی، اپن و صندلی های چوبی و … همه و همه ترکیب زیبایی را با طلایی و مشکی به وجود می آورند. اما به طور معمول کابینت ها به رنگ مشکی در نظر گرفته شده و لوازم دیگر مانند صندلی ها، لوستر و آویزها و حتی دسته کابینت ها طلایی می شوند.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون با مبل سلطنتی: از طلایی ها غافل نشوید!

دکوراسیون مشکی طلایی
دکوراسیون مشکی طلایی
دکوراسیون مشکی طلایی
دکوراسیون مشکی طلایی
دکوراسیون مشکی طلایی

سرویش بهداشتی و حمام مشکی طلایی

این رنگ ها از لحاظ بهداشتی شاید خیلی مناسب فضاهای سرویس و حمام نباشند. زیرا میزان کثیف بودن را مانند رنگ های روشن نشان نمی دهند. اما با این وجود طرفداران خاص خود را دارند. هر چقدر از سرامیک های براق مشکی و طلایی استفاده کنید فضای شما لوکس تر و تجملی تر نشان داده می شود. به طور کلی رنگ طلایی را بیش تر برای لوازم مانند شیرالات، آینه، روشویی و شاید فقط یک دیوار کوچک در نظر می گیرند. مانند یکی از نمونه های زیر، ترکیب رنگ سفید هم دکوراسیون جالبی را ارائه می دهد.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون سفید طلایی، خانه باشکوه مینا و آرمان در اصفهان

لوازم دکوری و مبلمان طلایی و مشکی
حمام به رنگ طلایی و مشکی
حمام به رنگ طلایی و مشکی
دکوراسیون مشکی طلایی
دکوراسیون مشکی طلایی

اکسسوری طلایی مشکی

آسام ترین و راحت ترین روش برای به کار بردن ترکیب رنگی طلایی و مشکی در دکوراسیون اکسسوری ها است. از این جهت این ار می گویم که شما در عین حال که می توانید از حضور این دو رنگ بهره ببرید، فضای خود ار بیش از اندازه شلوغ و لوکس نکرده اید. در یک جمع بندی کلی استفاده از رنگ های طلایی و مشکی به دلیل خاص بودن باید با دقت فراوانی انجام گیرد. بنابراین اگر واقعا به این رنگ ها علاقه داشته اما نمی خواهید در یک دکوراسیون کامل آن را به خانه بیاورید، کنسول ها، آباژورها، میزها، آینه یا هر وسیله دکوری دیگری گزینه هایی بسیار مناسب هستند. یکی دیگر از روش هایی مه می توانم به شما پیشنهاد کنم و در ادامه هم تصاویری از آن را برایتان نشان داده ام، تزیینات میز غذاخوری است. از ظروف گرفته تا رومیزی، شمع و شمعدانی حتی قاشق و چنگال می توانند با زیبایی رنگ طلایی و مشکی انتخاب شوند.

ترکیب رنگی مشکی و طلایی با سبز
ترکیب رنگی مشکی و طلایی با آبی
ترکیب رنگی مشکی و طلایی با زرد
ترکیب رنگی مشکی و طلایی با سبز
ترکیب رنگی مشکی و طلایی با سبز

ترکیب رنگ های دیگر با طلایی و مشکی

مورد آخری که در نظر داشتم برایتان توضیح دهم، همنشینی رنگ های دیگر با این ترکیب رنگی است. آبی فیروزه ای، سبز سدری، زرد، سبز کله غازی و همان طور که قبلا هم اشاره کردم رنگ سفید، ترکیب های بسیار زیبا و دلنشینی را با این دو رنگ به وجود می آورند. در ادامه می توانید نمونه هایی از این رنگ ها را مشاهده نمایید.

 

 

برای انتخاب لوازم مورد نظر خود در دکوراسیون می توانید از بخش اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

 

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه