Chidaneh.com placeholder image

نظم دهی لباس ها، اینبار بریم سراغ کت و شلوار و لباس مجلسی‌هامون!

به قلم: تحریریه چیدانه

برای همه ما پیش آمده که ندانیم چگونه از لباس های مجلسی و یا کت و شلوارهایمان به خوبی نگهداری کنیم. شاید در ابتدا فکر کنیم که همین که آنها را صرفا با دقت در کمدهای خود قرار دهیم کافیست و این یعنی بهترین شیوه نگهداری! ولی آیا واقعا همینطور است؟ در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه ما باشید تا از بهترین روش های نگهداری از کت و شلوار و مراقبت از لباس های مجلسی برایتان بگوییم، پس این مطلب را از دست ندهید!

روش نگهداری از کت و شلوار

چوب و هنر

نگهداری از کت و شلوار به صورت روزانه

خیلی از ما دقیقا نمی دانیم که چگونه می توانیم از کت و شلوارهای آقایان به خوبی نگهداری کنیم؛ به همین دلیل بعد از مدت نسبتا کوتاهی با این مشکل بر می خوریم که گویا این کت و شلوارها دیگر مثل روز اولشان نیستند، پس باید قبول کنیم هرکاری اصول و روش های خودش را دارد.

یکی از مسائلی که در رابطه با نگهداری کت و شلوار آقایان حائز اهمیت است این است که شما بهتر است آنها را مانند خیلی از لباس های دیگر هر روز بپوشید، چراکه هم زود به زود کثیف می شوند و در نتیجه احتیاج به شستشوی بیشتری پیدا می کنند و هم الیاف موجود در پارچه های به کار رفته در کت و شلوار احتیاج دارند که مدتی استراحت کنند تا دوباره به حالت اصلی خود بازگردند.

کالای پیشنهادی وب سایت چیدانه:

کابینت و طراحی داخلی متین کیا
اکسسوری داخل کمد لباس
کابینت و طراحی داخلی متین کیا

مسئله مهم دیگری که می تواند در نگهداری کت و شلوار به صورت روزانه به شما کمک این است که جیب های کت خود را پر نکنید و سعی کنید تا جایی که امکانش هست جیب ها را خالی نگه دارید تا از تغییر فرم جیب و خود کت جلوگیری نمایید.

مطلب مرتبط: نظم دهی کمد لباس با این ۸ اکسسوری معجزه گر!

نگهداری از کت و شلوار در خانه

نگهداری از کت و شلوار در خانه

طبیعتا شما با رعایت نکاتی می توانید بهترین ذوش های نگهداری از کت و شلوار در منزل را بیاموزید.

روش های نگهداری از کت و شلوار

اول از همه اینکه سعی کنید کت خود را برعکس کنید و همانطور که در تصویر می بینید آستین های آن را جمع کنید.

نگهداری از کت و شلوار در کمد

 حالا مانند تصویر، کت خود را اینگونه تاکنید و سپس در کمد و یا کشوی خود قرار دهید.

استفاده از چوب لباسی در نظم دهی لباس ها

راه دیگری که برای نگهداری از کت و شلوار خود می توانید استفاده کنید آن است که حتما برای آن به دنبال یک چوب لباسی و یا آویز چوبی و عریض باشید، چراکه با این کار شکل کلی کت و شلوار مردانه شما حفظ خواهد شد و خیالتان هم راحت می شود که آویز چوبی می تواند وزن کت و شلوار شما را تحمل کند.

مطلب مرتبط: شستشو و نظم دهی آسان لباس های چرک بعد از سفر!

استفاده از اتو بخار برای نگهداری از کت و شلوار

علاوه بر اینها شما می توانید با کمک یک بخارشوی به سراغ کت و شلوار خود بروید و همانطور که در این تصویر نیز مشاهده می کنید با یک تیر دو نشان بزنید. با کمک بخارشوی کردن کت و شلوار، شما هم آن را به گونه ای تمیز کرده اید و هم چروک های موجود بر روی کت و شلوار را از بین برده اید!

نکته: برای این کار باید نهایت دقت خود را به کار ببرید، چراکه اگر کمی اشتباه کنید ممکن است به کت و شلوار شما آسیب جدی وارد شود.

کالای پیشنهادی وب سایت چیدانه:

مبلمان و اکسسوری جاکوب
قفسه بندی کمد لباس
مبلمان و اکسسوری جاکوب

علاوه بر تمامی این مسائل، توصیه ای که برایتان داریم آن است که سعی کنید تا جای ممکن کت و شلوار خود را درون کاور پلاستیکی قرار ندهید، چراکه پلاستیک موجود در آنها باعث نفوذ فوم به کت شده و باعث می شود که کت و شلوار شما بعد از مدتی خراب شده و از فرم بیفتد! به جای این کار می توانید به سراغ کاورهای مخصوص بروید و از این بابت هم خیالتان را راحت کنید.

مطلب مرتبط: ۸ اکسسوری کمد لباس برای نظم دهی آسان و کم هزینه!

شستشوی لباس مجلسی در خانه

شتسشوی لباس مجلسی

معمولا یکی از دغدغه های خانم ها بعد از هر مهمانی این است که چگونه می توان لباس های مجلسی را شستشو داد و تمیز کرد. قبل از هر چیز باید دستورالعملی که بر روی تگ لباس قرار دارد را به خوبی مطالعه کنید. در بعضی از این تگ ها نوشته شده «فقط خشکشویی». حالا تکلیفتان مشخص است و راهی به جز سپردن لباستان به خشکشویی ندارید؛ اما روی صحبت ما با لباس هایی است که بر روی تگ آنها دستورالعمل خاصی نوشته نشده است. در این مرحله شما باید قبل از هرچیز جنس پارچه لباستان را به خوبی بشناسید و بر اساس آن عمل کنید. بعضی از پارچه ها مثل ابریشم، ژپون و ساتن را به دلیل ظرافتی که دارند باید حتما به خشکشویی بسپارید؛ اما اگر پیراهن شما از جنس پلی استر بود می توانید به شست و شو با دست و یا حتی ماشین لباسشویی با دور کم فکر کنید.

شستشوی لباس مجلسی

اگر پیراهنتان منجوق، پولک، نوار توری و چنین چیزهایی داشت باید به یک لکه گیری ساده اکتفا کنید و یا اینکه گل پیراهن را با دست و با حوصله بسیار بشویید. برای پاک کردن لکه ها از لکه‌برهای ملایم استفاده کنید و لکه را به آرامی ماساژ دهید و سپس بگذارید تا حدود نیم ساعت با همان حالت بماند.

در رابطه با شستشوی لباس به طور کامل با دست باید به این نکته توجه کنید که نباید از آب داغ برای این کار استفاده کنید، چراکه باعث قوی تر شدن لکه ها می شود. باید بدانید که برای لکه میوه از آب ولرم، برای خون، چربی، لبنیات و سبزی از آب سرد استفاده کنید. اجازه دهید لباستان به طور کامل خیس شود  آن را 5 دقیقه به حال خود رها کنید. حالا لباس را به آرامی چند بار با آب بشویید و تا کفی بر روی آن نماند.

مطلب مرتبط: ۱۲ ایده نظم دهی برای ایجاد تحول در کمد لباس و کمد دیواری!

نگهداری از لباس مجلسی

نگهداری از لباس مجلسی در خانه

یکی از مسائلی که برای نگهداری از لباس مجلسی باید در نظر گرفت آن است که در صورت خیس شدن، آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خودش خشک شود و برای اینکه دچار رنگ پریدگی نشود آن را پشت و رو کنید.

برای اتو کردن لباس مجلسی خود مطمئن شوید که اتوی شما تمیز است. برای اینکه خاطرتان جمع شود که مشکلی برای لباستان پیش نمی آید می توانید یک پارچه سفید بر روی لباس بکشید و آن را اتو کنید.

کالای پیشنهادی وب سایت چیدانه:

کابینت و طراحی داخلی متین کیا
اکسسوری نظم دهی لباس
کابینت و طراحی داخلی متین کیا

 

علاوه بر این برای نگهداری از لباس مجلسی، شما می توانید از اتوی بخار نیز استفاده کنید. فقط حتما دقت کنید که در هنگام قسمت هایی که لباس دارای تزئینات است آسیبی به آن وارد نشود. یادتان نرود که برای اتو کردن تورها از درجه خیلی کمی از اتوی بخار استفاده کنید.

مطلب مرتبط: دکوراسیون اتاق خواب بدون کمد، ۱۴ ایده شیک نظم دهی!

نگهداری از لباس مهمانی در کمد

نگهداری از لباس مجلسی در کمد

یکی از راه هایی که معمولا برای نگهداری از لباس مجلسی زنانه مورد استفاده قرار می گیرد آن است که به سراغ یک جعبه مقوایی و یا یک بقچه پارچه ای مخصوص لباس بروید.

استفاده از چوب لباسی برای لباس مجلسی

در کنار آن، برای آویزان کردن لباستان حتما از چوب لباسی چوبی عریض استفاده کنید تا از استقامت آن هم خاطر جمع باشید. علاوه بر این بهتر است که برای نگهداری از لباس مجلسی زمنانه خود نیز مانند کت و شلوار، کاور مخصوص لباس را فراموش نکنید!

اگر به دنبال مطالعه مطالبی مشابه این مقاله هستید می توانید به بخش قفسه بندی و نظم دهی سر بزنید و در صورت تمایل می توانید برای ارتباط گرفتن با اهالی فن وب سایت چیدانه برای بهترین کمدهای لباس، اینجا کلیک کنید!

نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه