Chidaneh.com placeholder image

مجسمه چوبی دکوری، پرنده خانگی ایمز برای مینیمال پسندها

به قلم: گلنار

ما در دنیایی زندگی می‌ کنیم که پر از هیاهو و شلوغی است و زندگیمان را توسط تعداد بی‌ شماری از وسایل و لوازم غیرضروری در محاصره می‌ بینیم. برای رهایی از این هیاهو می‌ توانیم یک انتخاب آگاهانه در مورد شیوه زندگی خود داشته باشیم. حال، تعریف شخصی شما از یک خانه و سبک زندگی مینیمال چیست؟ این که تعداد کمی از اشیاء را نگهداری نمایید؟ اتاق پر از خرت‌ و پرتی که ماه‌ هاست نگاه نکردید را مرتب کنید؟ همان‌ طور که هر کس تعریف متفاوتی از سادگی و بدون استرس بودن خواهد داشت، هیچ تعریف دقیقی برای زندگی مینیمالیستی نیز وجود ندارد. به چیز‌هایی که دارید توجه کنید، چه چیز‌هایی به شما احساس زنده‌ بودن می‌ دهد؟ 

پرنده چوبی مینیمال

تابلو فرش ریحان

پرنده چوبی مینیمال

ساده‌ گرایی در هنر مینیمال

ساده گرایی یا مینیمالیسم یک مکتب هنری است. این مکتب از قرن بیستم میلادی شروع شده و تا به امروز ادامه دارد .آثار این مکتب بر پایه روش‌ های ساده و خالی از پیچیدگی است. طراحی مینیمال، خیلی لوکس، پرزرق‌ و برق و متداول نیست، اما در بسیاری از رشته‌ ها و زمینه‌ های مختلف نفوذ کرده است. طرح مینیمال درواقع طرحی است که در آن فقط عناصر اصلی حفظ و استفاده می‌ شوند.

مطلب پیشنهادی : لوازم دکوری چوبی، ۵۰ پیشنهاد بی نظیر برای دکور منزلتان!

دکوری چوبی مینیمال

دکوری چوبی مینیمال

دکوری چوبی مینیمال

معروف‌ ترین زوج در دنیای دیزاین

چارلز و ری ایمز، همراه با یک حس عمیق از ماجراجویی، کنجکاوی و شور و شوق بی‌ حد و مرز دست به آفرینش زدند که آن ها را به‌ عنوان یک تیم طراح بسیار بزرگ معرفی کرد. همکاری منحصربه‌ فرد آن ها منجر به ایجاد یک دگرگونی در نگرش به مبلمان شد. سه ویژگی اصلی طرح‌ های این زوج، مدرن، سرگرم‌ کننده و کاربردی بودن طراحی‌ های آن ها است. طرح صندلی این زوج از جنس تخته‌ سه‌ لایی خمیده، توسط مجله تایم به‌ عنوان بهترین طراحی قرن بیست و یکم معرفی شد. این زوج نشان دادند که چگونه طراحی خوب می‌ تواند کیفیت زندگی، درک و دانش انسان را بهبود بخشد. آن ها ایده‌ هایی در مورد ایجاد یک دنیای بهتر داشتند که در آن وسایل برای برآورده ساختن نیازهای عملی مردم طراحی‌ شده و سادگی و لذت بیش تری برای زندگی ما ایجاد می‌ کند.

مطلب پیشنهادی : ۷ دکوری چوبی برای تزئین دکوراسیون منزل

دکوری چوبی مینیمال

دکوری چوبی مینیمال

پرنده خانگی ایمز

چارلز و ری ایمز، خانه خصوصی خود را با اشیای فراوان و لوازم جانبی که از مسافرت‌ هایشان آوردند، تزئین کردند. یک پرنده‌ ای چوبی سیاه، بیش از 50 سال در مرکز اتاق نشیمن ایستاده بود که از آثار هنر عامیانه با سبک ساده و بی‌ تکلف محسوب می‌شد. این پرنده اغلب به‌ عنوان لوازم جانبی در عکس‌ هایی که توسط چارلز از مجموعه مبلمان آن ها گرفته‌شده است، ظهور پیدا کرد. 

مطلب پیشنهادی : خودتان بسازید: دکوری چوبی زیبا با شاخه درخت

دکوری چوبی مینیمال

دکوری چوبی مینیمال

ویژگی‌ های محصول

با درک جذابیت‌ های گسترده این قطعه تزئینی ساده و مینیمال، شرکت طراحی Vitra محصولات خود را با ایجاد اسکن‌ های سه‌ بعدی از نسخه اولیه تولید کرد. نسخه‌ های شرکت Vitra از چوب درخت توسکا با پوشش لاک سیاه و پاهای فولادی ساخته شده است. ظهور این پرنده کوچک در رنگ‌ های سیاه‌ و سفید اغلب در فضای نشیمن و درعین‌ حال ظریف و غافلگیرکننده است.

  • ابعاد : 9 * 27 * 28 سانتی‌متر
  • جنس : چوب توسکا (توسکا دارای چوبی نرم است و لحظاتی بعد از برش به رنگ قرمز است، ولی بعد از خشک شدن به رنگ صورتی متمایل می‌ شود.)

اگر به طراحان و مبلمان های معروف علاقه مندید مطالب زیر را دنبال کنید:

منبع: مجله منزل | نویسنده: فرشته امیرخانی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه