Chidaneh.com placeholder image

شستن کفپوش چوبی تراس، حیاط را برق بیاندازید!

به قلم: کیمیا مرادی

کمتر کسی به شستن کفپوش های طبیعی، مانند چوب فکر می کند! در این مطلب از سری مطالب مراقبت های فضای سبز چیدانه می خواهیم به شما شستن کفپوش های چوبی را آموزش دهیم! بعد از خواندن این مطلب دیگر سراغ مواد شیمیایی نمی روید.

شستن کفپوش با دستگاه پاور واش

چوب و هنر

شستن کفپوش چوبی به وسیله پاور واش

شستن تراس چوبی با پاور واش

بعد از مدتی لای قطعات کف پوش های چوبی پر از خاک و جرم می شود که با هیچ وسیله ای تمیز نمی شود. پاور واش یک سیستم مکانیزه شست و شو است که در شست و شوی محوطه و نمای ساختمان کاربرد دارد. این دستگاه در ابعاد و کاربری های متفاوت تولید می شود. کوچک ترین سایز آن ها با سری فن و یا چرخشی برای هر خانه و ویلایی قابل استفاده است. پاور واش آب را با فشار به سطوح می پاشد و برخلاف روش های سنتی شستشو، در مصرف آب صرفه جویی می کند. علاوه بر آن آب کم تری بر سطوح چوبی باقی می ماند و کفپوش های چوبی سریع تر خشک می شوند. پاور واش را می توانید از تمامی فروشگاه های لوازم محوطه سازی یا لوازم صنعتی خریداری کنید و یا از شرکت های شست وشوی نما و محوطه بخواهید این کار را برایتان انجام دهند.

فین وود
ترموود در حیاط
فین وود

شستن نرده چوبی تراس

شستن تراس چوبی قلق دارد!

شما نمی توانید با شلنگ آب و جارو شروع به شستن تراس با کفپوش چوبی کنید! برای شستن کف پوش های چوبی در فضای سبز و حیاط باید از پاور واش (power wash) استفاده کنید. اگر نحوه کار کردن با سیستم شستوی پاور واش ها را نمی دانید؛ به احتمال زیاد به کفپوش چوبی زیبایتان آسیب می رسانید! قلق های پاور واش را بشناسید:

  • تنظیم فشار مناسب آب برای شستن کفپوش چوبی
  • استفاده از تکنیک مناسب در شستن کف پوش چوبی

فین وود
کفپوش ترموود در طراحی حیاط و فضای سبز
فین وود

فین وود
کفپوش چوبی استخر
فین وود

شستن کفپوش چوبی تراس به وسیله پاور واش

فشار مناسب آب برای شستن کفپوش چوبی تراس

فشار آب در سیستم های شستشوی تحت فشار قابل تنظیم است. چیدانه استفاده از کم فشار ترین حالت ممکن دستگاه برای شستشوی کفپوش چوبی را توصیه می کند. اگر مایلید بیش تر با تنظیم فشار آشنا شوید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • فشار مناسب برای کفپوش های چوبی نرم مانند چوب درخت سدر یا کاج 500PSI تا 600PSI می باشد.
  • چوب های سخت تر را می توانید با فشار بیش تری شستشو کنید. دقت کنید برای شستشوی تراس چوبی هیچ وقت فشار آب بیش تر از 1200PSI نشود.

آرکا معمار نوژا (نوژا دیزاین)
کفپوش چوبی در روف گاردن
goldآرکا معمار نوژا (نوژا دیزاین)

ترمووود راشاوود
کفپوش چوبی ترموود
ترمووود راشاوود

شستن کفپوش چوبی تراس به وسیله پاور واش

تکنیک مناسب در شستن کف پوش چوبی

مهم ترین نکته در شستن تراس چوبی فاصله سر پاور واش با کفپوش است. 30 سانتی متر تا 60 سانتی متر، فاصله مناسب برای شستن کفپوش چوبی با پاور واش است. در طول شستشو این فاصله را کم و زیاد نکنید. قدم به قدم با پاور واش سطح کفپوش چوبی را بشویید و با جلو و عقب کردن بازویتان فاصله سر پاور واش با تراس را حفظ کنید. برای شستشوی کفپوش چوبی تراس بهتر است از سری فن و چرخشی استفاده کنید.

شب نشینی های طولانی بهار و تابستان در حیاط نیاز به نورپردازی مناسب دارد. مطلب نورپردازی امنیتی محوطه، در باغ و ویلای خود رقص نور به پا کنید! را مطالعه کنید.

فضای سبز، روف گاردن و معماری محوطه گاردنیا
طراحی بام سبز
فضای سبز، روف گاردن و معماری محوطه گاردنیا

گروه طراحان توفرم
ترموود در طراحی داخلی حیاط خلوت
گروه طراحان توفرم

آسیب های کفپوش چوبی در دراز مدت

کفپوش های چوبی در فضای بیرونی بیش تر از فضاهای داخلی آسیب می بینند. اگر در اقلیم های مرطوب یا بسیار خشک زندگی می کنید از کفپوش های چوبی برای فضاهای بیرونی مانند تراس و حیاط استفاده نکنید. شستشوی بیش از حد کفپوش های چوبی نیز می تواند آسیب زا باشد و به مرور باعث پوست پوست شدن یا خوردگی چوب شود. اگر با چنین مشکلاتی روبه رو شدید بهتر است کفپوش چوبیتان را پس از سمباده کشی، رنگ کنید.

گروه معماری و طراحی کیواران
kaindl لمینت کایندل اتریش
گروه معماری و طراحی کیواران

دکوراسیون آریو
اجرای لمینت و پارکت
دکوراسیون آریو

برای تمیز کردن کفپوش های داخل منزل از راهکار های پیشنهادی در مطالب زیر را استفاده کنید:

نویسنده: فاطمه مرادی(کیمیا) | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه