Chidaneh.com placeholder image

آباژور ایستاده مدرن، چراغ ورسانورا در دکوراسیون مد شده!

به قلم: گلنار

عکس‌ های زیبای مجلات و سایت‌ های دکوراسیون، رازی دارند که تمام طراحان داخلی آن را به کار می‌ برند. این راز در دو کلمه خلاصه می‌ شود: لایه‌ های نور . نکته مهم اینجاست که در هنگام مرور عکس‌ ها چیزی در ذهن داشته باشید، آن‌ هم اینکه بسیاری از عکس‌ های داخلی و در خانه با استفاده از نورپردازی مکمل چیدمان شدند که این امر هم بر روی رنگ‌ های داخلی شما تأثیر می‌ گذارد.
اگر لایه‌ های نور را از عکس بگیریم یک فضای بی‌ روح داریم که با مبلمان و اکسسوری‌ ها پر شده است. حذف نور مثل حذف علائم نگارشی از یک متن است. نور می‌ تواند محیط را ملایم‌ تر و یا با کمک سایه‌ های خاکستری، خشن‌ تر نماید؛ بنابراین این عنصر مهم می‌ تواند به‌ خوبی تغییراتی در فضا ایجاد کند؛ درواقع می‌ توان با شهامت گفت که تغییر یک نور در قسمتی از خانه می‌ تواند اتمسفر و جو فضا را عوض کند، البته نورپردازی داخلی، نیازمند یک رویکرد و برنامه متناسب با فضای شماست که با وسایل و مبلمان آن هماهنگ باشد.

آباژور ایستاده
آباژور ایستاده
آباژور ایستاده

آباژور ایستاده با مدل های متنوع

از عکس‌ هایی که می‌ بینید الهام بگیرید؛ اما انتظار شبیه‌ سازی کامل آن را نداشته باشید. بهتر است که برای اجرای ایده‌ های خود در خانه، قبل از شروع به نورپردازی، آزمایش نمایید. با فناوری‌ های جدید در بازار، یک فضا را با چند منبع نوری روشن کنید. می‌ توانید با استفاده از لامپ‌ های موقت (لامپ‌هایی با سیم برق بلند ) و یا آباژورها رنگ را در زمان‌ های مختلف روز بررسی نمایید. 

تابلو فرش ریحان

مطلب پیشنهادی : آباژورهای شیک دکوراسیون منزل شما را زیر و رو می کنند!

آباژور ایستاده
آباژور ایستاده ورسانورا
آباژور ایستاده ورسانورا

پالت رنگ لامپ آباژور در دستان شما

به هنگام خرید لامپ، لازم است به مقدار نور موردنیاز برای هر قسمت از خانه توجه داشت. این مقدار به متراژ، رنگ دیوارها و کف و شدت نور دلخواهمان بستگی دارد؛ مثلا  آشپزخانه‌ ها معمولا به نور بیشتری نیازمندند که این امر را می‌ توان با به کار بردن نور موضعی برای روشن کردن زیر کابینت‌ ها (با نوارهای LED یا حتی چراغ‌ های نواری که با باتری کار می‌ کنند) و در بالای سینک محقق کرد؛ اما اتاق‌ خواب‌ ها و نشیمن به روشنایی کم تری نیاز دارند. 

مطلب پیشنهادی : چگونه با آباژورها دکوراسیون اتاق خواب خود را چشمگیرتر کنید!

آباژور ایستاده ورسانورا
آباژور ایستاده ورسانورا
آباژور ایستاده دکوراتیو
آباژور ایستاده دکوراتیو

لامپ سرد و گرم برای آباژور ایستاده

شما می‌ توانید گستره‌ ای به اندازه 1000 کلوینی ( قرمز سیر ) تا 10000 کلوینی (آبی سیر) را برای روشنایی منزلتان انتخاب کنید.
برای گرم کردن رنگ اتاق به دنبال یک لامپ با درجه حرارت نزدیک به 2700 کلوین باشید. هالوژن‌ ها انتخاب خوبی هستند؛ اما انواع لامپ‌ های رشته‌ ای هم در درجه‌ های گرم‌ تر در دسترس هستند. این لامپ‌ ها نوری گرم و درخشان از خود ساطع می‌ کنند؛ اما مصرف برق بالاتر و عمر کمتری دارند، ولی با این‌ حال فضا را گرم و صمیمی می‌ کنند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که مصرف انرژی هالوژن‌ ها 10 تا 20 درصد کمتر از لامپ‌ های رشته‌ ای بوده و درنتیجه برای اتاق‌ خواب‌ ها و اتاق‌ های نشیمن بهترین انتخاب خواهند بود.
برای خنک کردن رنگ اتاق به دنبال یک لامپ با درجه حرارت نزدیک به 4،000 کلوین باشید. فلورسنت‌ های استاندارد که به‌ طور کلی اتاق را خنک می‌ کنند، انتخاب مناسبی برای آشپزخانه‌ ها، حمام‌ ها هستند. 
نور طبیعی را بیشتر کنید. نور خورشید در ساعات روزانه حدود 5000 تا 6000 کلوین است؛ اما به یاد داشته باشید که این نور برخلاف انتظار شما خنک است.

مطلب پیشنهادی : 9 آباژور که با دکوراسیون منزل شما ست می شود!

آباژور ایستاده دکوراتیو
آباژور ایستاده دکوراتیو
آباژور ایستاده دکوراتیو

بیوگرافی طراح چراغ ورسانورا

تیمسون در سال 1997 در بوستون تأسیس شد. این گروه، کار خود را با تولید اسباب‌ بازی‌ های چوبی برای کودکان آغاز کرد و از آن زمان به‌ طور مداوم در تلاش برای ارائه محصولات با کیفیت بالا و منحصر به‌ فرد است که خاطرات پایداری را ایجاد می‌ کنند. تیمسون دارای چند علامت تجاری است که از مبلمان معاصر، لوازم آشپزخانه، اسباب‌ بازی کودکان و لوازم چوبی و روشنایی تشکیل شده است. 

مطلب پیشنهادی : آباژور خمیده، با این 35 مدل یکنواختی دکوراسیون را بشکنید!

آباژور ایستاده دکوراتیو

ویژگی‌ های آباژور ایستاده ورسانورا

این محصول شامل یکپارچه سفید و پوشش پلاستیکی برای محافظت در برابر لامپ است و با  سه عدد پایه آهنی بسیار ضخیم، لامپ را نگه داشته و یک قطعه منحصر به‌ فرد را به زیبایی در گوشه‌ ای از خانه شما نمایش می‌ دهد.

  • وزن کلی : 7 کیلوگرم
  • ابعاد پایه‌ ها : 20*20*60 اینچ
  • لامپ : یک عدد لامپ 150 واتی
  • زمان مونتاژ تخمینی : 20 دقیقه، با دستورالعمل مونتاژ گام‌به‌گام بسته‌بندی ‌شده است.
  • ایده‌ ال برای سنین 16 و بالاتر
  • جنس : پایه‌های فلزی با ظاهر چوبی با شیدر پلاستیکی
  • نوع سوئیچ : سوئیچ روشن/ خاموش

مطلب پیشنهادی : 12 آباژور که اتاق خواب شما را رمانتیک می کنند!

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه