کابینت آشپزخانه؛ جدیدترین و شیک‌ترین مدل‌ها + عکس

کابینت آشپزخانه؛ جدیدترین و شیک‌ترین مدل‌ها + عکس

به قلم: تحریریه چیدانه

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه در سال 1402 نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی کل منزل دارد! شاید فکر کنید اغراق می‌کنیم اما اگر این مطلب را تا آخر بخوانید متوجه خواهید شد کابینت آشپزخانه چقدر می‌تواند رویایی و مهیج باشد.

chidaneh ad banner

چه قصد طراحی یک آشپزخانه از ابتدا داشته باشید چه تمایل به بازسازی آشپزخانه فعلی، در هر صورت آگاهی از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه می‌تواند کمک شایانی به شما بکند.

کابینت شامل چه اجزایی است؟

یک کابینت معمولاً شامل قسمت‌های اصلی مانند کشوها و درها، سینک و مخزن آب، سطوح کاری و مکانیزم‌های باز و بسته شدن می‌باشد. استفاده از مواد با کیفیت بالا برای ساخت کابینت، مثل چوب یا MDF، اهمیت زیادی در تداوم طولانی مدت کابینت دارد. در طراحی داخلی نیز شکل و استایل کابینت، اندازه مناسب، و ترکیب آن با دیگر عناصر دکوراسیونی فضا که در آن قرار می‌گیرد مهم است.

نقش نور در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه

همه ترندهای آشپزخانه در سال 2023 به سمت فضاهای روشن‌تر حرکت می‌کنند. بنابراین طراحی یا ظاهر نهایی هر چه باشد، اتاق پر از نور خورشید خواهد بود. پنجره‌های بزرگ، رنگ‌های روشن و مواد بازتابنده نور مثل کابینت هایگلاس یا کانترتاپ‌های صاف و صیقلی، انرژی و روشنایی آشپزخانه را بیشتر می‌کنند.

 

در آشپزخانه‌های جدید طراحی هود اجاق گاز هم مهم شده!

شاید تا همین چند سال پیش هود فقط یک وسیله بود و اهمیت چندانی نداشت. اما امروزه هود بالای سر اجاق تبدیل به یکی از اجزای دکوراسیون آشپزخانه شده که پتانسیل زیادی برای طراحی‌های مبتکرانه دارد. خصوصا در سبک کلاسیک که طرح و نقش حرف اول را می‌زند؛ یک روکش حکاکی شده و پر نقش و نگار برای هود خیلی خاص و رویایی است.

کابینت دو رنگ، مهمان جدید آشپزخانه‌های مدرن

در سال 1402 باید کابینت‌های تک رنگ را فراموش کنید! حتی اگر عاشق رنگ خنثی و بی‌دردسر هستید باز هم ترکیب سفید و طوسی مطلوب‌ترین گزینه برای شماست. اگر طالب تنوع بیشتری هستید از رنگ‌های چشم‌نوازی چون سبز زیتونی، آبی تیره، وانیلی یا آجری هم می‌توانید استفاده کنید. این رنگها در ترکیب با سفید فوق‌العاده می‌شوند. کابینت نئوکلاسیک دو رنگ، جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه در سال 1402 است که می‌توانید سفارش دهید.

دستگیره مخفی کابینت، جلوه مدرن در جدیدترین کابینت آشپزخانه

دستگیره مخفی کابینت در آشپزخانه‌های مدرن و مینیمال حتی نیاز به دسته برای باز و بسته کردن درب کابینت را نیز رفع می‌کنند. این دربها با یک فشار باز و بسته می‌شوند و سطحی صاف و یکدست می‌دهند که هم تمیز کردن دربها را راحت‌تر می‌کنند هم شما را از شر تجمع چربی و آلودگی اطراف دستگیره‌ها خلاص می‌کنند.

سینک زیرسنگی یا زیرکورینی، جدیدترین مدل سینک در آشپزخانه

وقتی صحبت از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه می‌کنیم، ناگزیریم از سینک‌های جدید هم حرف بزنیم که به صورت زیرکار نصب می‌شوند. سینک زیرسنگی یا زیرکورینی جدیدترین مدل سینک است که معایب سینک روکار از جمله تجمع چربی و آلودگی در درزها و نفوذ آب به درون کابینت را ندارد.

 

کابینت‌های بلند و یک تکه تا سقف، یک عالمه فضا برای ذخیره سازی!

امروزه شعار کابینت‌سازها برای آپارتمان‌های کوچک این شده:«نهایت استفاده از فضای موجود» و کابینت‌های کمدی و قفسه‌دار که به کابینت سوپری هم معروفند نتیجه این شعار و تفکر جدید هستند. انصافا این مدل کابینت‌ها حتی در یک آشپزخانه کوچک 5 متری نیز فضای ذخیره‌سازی کافی ایجاد می‌کنند.

فضای مخصوص حیوانات خانگی، از امکانات جدید کابینت آشپزخانه‌ها

این روزها به سمتی می‌رویم که احتمالا در آینده‌ای نزدیک هر خانواده‌ای لااقل یک حیوان خانگی داشته باشد. بنابراین طراحان نیز کم کم به فکر ایجاد فضاهایی مخصوص استراحت یا تغذیه حیوانات خانگی افتادند. آشپزخانه نیز مکانی برای جمع شدن خانواده و غذا خوردن است و تعبیه یک فضای دنج در جزیره یا بخشی از کابینت مخصوص غذا خوردن حیوان خانگی، که درواقع عضوی از خانواده است، می‌تواند ایده‌آل باشد. اگر حیوان خانگی دارید هنگام سفارش کابینت آشپزخانه حتما از سازنده و طراح بخواهید به فکر چنین مکانی باشند.

استفاده از صفحه کابینت سنگی با رگه‌های عمیق، ترند جدید 1402

خوشبختانه این روزها متریال‌های موجود برای صفحه کانترتاپ کابینت خیلی متنوع هستند. از سنگ‌های طبیعی چون گرانیت و مرمر و کوارتز گرفته تا فرآورده‌های سنگی مصنوعی چون کورین و مارمونایت. اما چیزی در سال 2023 بیشتر از همه جالب توجه است طرح صفحه است که به سمت طرحهایی با زمینه خنثی و رگه‌های ریز و درشت با رنگ متفاوت است.

 

استفاده از رنگ مشکی در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه

هنوز هم بهترین پیشنهاد برای کسانی که آشپزخانه بزرگ و پرنور دارند، کابینت مشکی است در ترکیب با رنگ چوب یا قهوه‌ای تیره. رنگ مشکی به آشپزخانه شخصیت و عمق می‌دهد. یک فضای خاص و ویژه که کلیه وسایل آشپزخانه اعم از یخچال، هود، لوستر و صندلی را متمایز می‌کند.

استفاده از مواد سازگار با محیط زیست در طراحی‌های جدید کابینت‌ها

استفاده از مواد طبیعی و قابل بازیافت در آشپزخانه چون سنگ‌های گرانیت، کوارتز و مرمر، یا چوب و MDF بدون روکش PVC و انواع فلزات و سرامیک(ساخته شده با خاک رس) هم سازگار با محیط زیست بوده و هم سلامت اعضای خانواده را تضمین می‌کند. چرا که مواد پلاستیکی و پلیمری به هر حال شیمیایی بوده و ممکن است مشکلات تنفسی یا آلرژیک ایجاد کنند.

عده‌ای حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و سعی می‌کنند از رنگ‌های سبز و خاکی برای دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنند. با این کار حس طراوت و شادابی طبیعت را به خانه خود می‌آورند.

دیوارها را فراموش نکنید! خصوصا دیوار بین کابینت‌های بالا و پایین

طرح دیوار آشپزخانه خصوصا کاشی بین کابینتی در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه همواره دیده می‌شود. طرحی که اغلب متفاوت با دیگر اجزای آشپزخانه است. متفاوت از لحاظ طرح و رنگ و حتی گاهی متضاد با رنگ کابینت‌ها که این خود یک انقلاب جسورانه محسوب می‌شود. به شرطی که طرحی را انتخاب کنید که در دراز مدت توی ذوقتان نزند.

لوسترهای چندتایی جذاب، بهترین ایده برای بازسازی آشپزخانه

در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه 1402 نور بسیار مهم شده است. بنابراین منابع نور مثل پنجره و چراغ و آویز و لوستر اهمیت خاصی پیدا می‌کنند. سعی کنید به سمت لوسترهای خاص و جذاب با طرح‌های مدرن بروید. لوسترهایی که بتوان به شکل جفت یا سه تایی شبیه هم نصب کرد و از ظاهر لوکسی که ایجاد می‌کنند لذت برد.

 

سفارش طراحی و ساخت جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه

شرکت ابنیه سازان هونام سابقه‌ای طولانی و درخشان در زمینه ساخت و نصب انواع کابینت آشپزخانه و کمد دیواری رختخواب و لباس دارد. تعداد و کیفیت  پروژه‌های کابینت آشپزخانه ما گواه صداقت و کیفیت کار ماست.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه