Chidaneh.com placeholder image

انتخاب رنگ و پارچه مبلمان در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

پرده و لوازم پارچه ای: بازی با دکوراسیون داخلی خانه یکی از سرگرم کننده ترین تفریحات یک خانم خانه دار است. همه ما دوست داریم تا هر چند وقت یک بار در دکوراسیون داخلی خانه مان تغییر و تحول ایجاد کنیم. گاهی این تغییرات بسیار جزیی و کوچک و گاهی هم بسیار بزرگ و متحول کننده هستند. یکی از عناصری که می تواند تغییر بزرگی در دکوراسیون منزل شما به وجود بیاورد روکش مبلمان شما است. روکش ها را می توان عوض کرد از این رو آن ها می توانند فضای داخلی خانه شما را چهره ای نو ببخشند. با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا با هم یاد بگیریم چگونه به وسیله روکش مبلمان ها نقطه قابل توجهی در دکوراسیون داخلی منزل مان ایجاد کنیم.

دکوراسیون داخلی ویلای فردوس

چوب و هنر

توجه به ماهیت مبلمان برای انتخاب روکش های مبل و صندلی

در مرحله اول باید ببینیم برای چه نوع مبلمانی می خواهیم روکش تهیه کنیم.برای صندلی راحتی خود که گاها روی آن کتاب می خوانیم یا قرار است این روکش ها برای صندلی هایی که قرار است پشت میز نهار خوری مخفی شوند در نظر گرفته می شوند. همه این موارد را باید در نظر بگیرید. روکش مبل و صندلی اگر درست انتخاب شوند می توانند از آن ها یک شاهکار بسازند. به طور مثال در عکس بالا که اتاق نشیمن ویلای فردوس، طراحی سهراب رفعت رانشان می دهد می توانید شاهد معجزه رنگ های روکش مبلمان در فضا باشید.

مطلب پیشنهادی : معجزه چرخه رنگ در دکوراسیون منزل

طراحی داخلی منزل مسکونی ولنجک

اندازه و بافت درست برای روکش های مبل و صندلی

اگر فضای خانه تان کوچک است بهتر است از روکش هایی با بافت های ریز و بسیار ساده استفاد کنید. این جزئیات ساده به داشتن حس بهتر در فضا کمک خواهند کرد. بافت های ریز درشت، سخت و نرم، روشن و تیره را با هم ترکیب کنید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا به بهترین بافت ها برای دکوراسیون داخلی خانه خود برسید. برای این که بهتر بتوانید این کار را انجام دهید می توانید نگاهی بیاندازید به عکس بالا که طراحی داخلی منزل مسکونی ولنجک را نشان می دهد. گروه طراحی و مهندسی کماوران به خوبی از پس تلفیق بافت های مختلف برای روکش مبلمان ها برآمده است.

مطلب پیشنهادی : ۱۰ نکته طلایی در طراحی دکوراسیون منزل کوچک

دو پارچه متفاوت برای روکش های مبل و صندلی

استفاده از دو پارچه متفاوت با ترکیب خوب می تواند در دکوراسیون منزل شما معجزه کند. با پارچه هایی که قرار است روکش مبلمان شما باشد داستان سرایی کنید، خلاقیت داشته باشید و با همنشین کردن پارچه هایی با الیاف، جنس و رنگ های مختلف به فکر تامین آسایش و جذابیت فضای داخلی خانه خود باشید. در عکس بالا می توانید پروژه خانه گلزار و طراحی داخلی هوشمندانه آن را ببینید که چگونه با ترکیب دو پارچه مختلف به فضا ارژی بخشیده است. این پروژه توسط گروه مانی فرم طراحی شده است.

مطلب پیشنهادی : زیباترین طرح های کوسن و بالشتک در دکوراسیون منزل

دکوراسیون داخلی نشیمن منزل دیلمان رشت

استفاده از روکش ها موقتی برای مبلمان

شما می توانید با انتخاب روکش های موقتی برای مبلمان منزل تان دو دکوراسیون مختلف با دو رنگ مجزا را تجربه کنید. اگر مبلمان خانه تان دارای رنگ های روشن است برای آن ها رویه هایی با رنگ تیره تهیه کنید، عکس همین کار را هم برای مبلمان تیره انجام دهید. با این کار می توانید هر وقت که دلتان خواست مبل هایی با رنگ تیره یا روشن داشته باشید.

مطلب پیشنهادی : مبلمان رنگى، تحولى زیبا در دکوراسیون داخلى !

من به کار انتخاب روکش مبلمان بسیار علاقه مند هستم. زیرا در اینجاست که یک طراح می تواند دید و عملکرد کاملا هنرمندانه داشته باشد و این اتفاق را در سراسر فضای داخلی تجربه کند. یادمان باشد که ما با انتخاب یک روکش مناسب برای مبلمان منزل ما می توانیم لایه های بیشتری از راحتی، جذابیت و زیبایی را به خانه خود ببخشیم. در عکس بالا می توانید قدرت بالای طراحان گروه آوام نقش را برای جذاب تر کردن فضا به وسیله روکش مبلمان ها به وضوح ببینید.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب پیشنهادی : معجزه طرح و رنگ در بازسازی یک خانه ویلایی

طراحی دکوراسیون با ایده های پارچه ای

سفر به سرزمین رنگارنگ ترمه ها در خانه ترمه ایران

کوسن ، کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون منزل

نویسنده : شمیم آقازاده | اقتباس از فصل نامه معماری پایدار| گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
صادقی در تاریخ 12 بهمن 1394
سلام. از سایت خوبتون بسیار ممنونم. میخواستم برای انتخاب رنگ پارچه مبل از شما ایده بگیرم. نظرم روی رنگ سپز کم رنگ هستش ولی به نظر شما چطوره. عکس منزل و مبلمان ها را براتون ارسال میکنم .سپاسگزارم که هرچه زودتر بهم کمک کنید.

ثبت دیدگاه