شادابی دکوراسیون منزل با گل‌آرایی ساده و زیبا

شادابی دکوراسیون منزل با گل‌آرایی ساده و زیبا

به قلم: تحریریه چیدانه

اگر از آن دسته افرادی هستید که در گوشه و کنار منزل‌تان گلدان‌های گل طبیعی دیده می‌شود، حتما از خواندن این مطلب لذت می‌برید. اما اگر جای گل‌های رنگارنگ در خانه‌تان کم است و می‌خواهید آن را پر کنید، چیدانه خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کند. ناگفته پیداست که گل‌ها به دکوراسیون داخلی رنگ و زندگی می‌بخشند. اما گل‌آرایی، بیش از خریدن یک دسته گل از گل‌فروش است و بین دسته گل خریداری شده‌ای که در گلدانش چپانده شده با گل‌هایی که به زیبایی آراسته شده‌اند؛ تفاوت آشکاری است. اگر می‌خواهید منزل‌تان همیشه پر از رنگ و بو و باطراوت باشد، می‌ارزد که زمان و هزینه‌تان را برای انتخاب دقیق گل‌های زیبا صرف کنید. پس با گل‌آرایی ساده چیدانه همراه باشید.

گل های خاص

قالیشویی ادیب

انتخاب گل‌های خاص و زیبا مناسب دکوراسیون منزل شما

  • از حد معمول خود فراتر بروید

برای انتخاب گل‌های زیبا به گل‌فروشی‌های خاص بروید. شاید بخش پرورش گیاهان و باغبانی در اهالی فن، در این زمینه برایتان مفید باشد.

رنگ در گل آرایی

  • رنگ در گل‌آرایی ساده بسیار مهم است

گل‌ها نه تنها حس سرزندگی و شادابی ایجاد می‌کنند، بلکه به فضاهای یکنواخت؛ رنگ و کنتراست نیز اضافه می‌کنند.

گل آرایی در دکوراسیون

  • هنگام انتخاب گل‌ها، سراغ گل و گیاهان غیرمعمولی بروید

رزها و شمعدانی‌ها زیبا هستند؛ اما زیاد استفاده می‌شوند. شاخه‌های در حال جوانه زدن، برگ‌های کلم و چمن با رنگ، فضاها را شاخص می‌کنند اما کمتر رایج هستند.

گل آرایی ساده در دکوراسیون

  • گل‌آرایی‌های ساده ایجاد کنید

سعی کنید اغلب از دو گونه‌ی گیاهی استفاده کنید. یکی به‌عنوان ترکیب رنگی و دیگری به‌عنوان پرکننده. قبل از درست کردن دسته گل، بیشتر برگ‌ها را را جدا کنید. گل‌فروش‌های متبحر با انجام این‌کار، تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند.

فضا در گل آرایی

  • تمام فضا را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب گل برای یک فضای مشخص، مبلمان، رنگ‌ها و چشم‌اندازهای بیرونی را در نظر بگیرید. همچنین در یک فضا انواع گل‌ها را ترکیب کنید اما سعی کنید در کل خانه یک‌دست به نظر آید.

احساس در گل آرایی

  • ببینید می‌خواهید در فضا چه احساسی داشته باشید

برای هر فضا، باید از گل‌هایی استفاده کرد که برای آن محیط مناسب باشد.

  • برای گل‌آرایی ساده و زیبا؛ گل‌ها را زود بخرید

بیشتر عمده‌فروشی‌ها، گل‌هایشان را وقتی که هنوز غنچه هستند، می‌فروشند. بهتر است چند روز قبل از مهمانی‌های خاص‌تان گل‌ها را تهیه کنید، چون بیشتر گل‌ها دو تا سه روز زمان می‌برد تا شکوفا شوند.

گل‌آرایی ساده و زیبا در طراحی دکوراسیون منزل

یکی از مشهورترین و آسان‌ترین گل‌آرایی‌ها، مدل دورچین است. این نوع گل‌آرایی ساده نسبتا آسان و سریع است و درعین‌حال تازگی گل‌ها را حفظ می‌کند. همچنین این شیوه هنگامی که از دو گونه گیاهی استفاده می‌کنیم، کاربردی است.

شروع گل آرایی خاص

1. گل‌آرایی را شروع کنید

گل‌هایتان (با ساقه تمیز) را در کنار هم قرار دهید و برای شروع همه را به یک اندازه ببرید. شما می‌توانید آنها را شل یا چسبیده به هم بچینید. آنها را خارج از گلدان، مرتب کنید و ساقه‌ها را تا جایی ببرید که شکوفه‌ها نزدیک دهانه گلدان قرار گیرند. ضمنا شما می‌توانید گلدان گل‌تان را خودتان بسازید!

آب تمیز گلدان در گل آرایی

2. آب گلدان را تازه نگه دارید

آب تمیز برای گلدان‌های تمیز یک التزام است، بنابراین فراموش نکنید آب آن را مدام عوض کنید. زیاد نگران پژمرده‌شدن گل‌هایتان نباشید، اغلب گل‌های تازه از 3 تا 10 روز دوام دارند و بعد از آن می‌توانند دوباره آراسته شوند.

جذابیت در گل آرایی

3. در مدل گل‌آرایی ساده خود جذابیت ایجاد کنید

یک لکه نارنجی به یک اتاق خواب خاکستری و آبی سرد، کنتراست و عمق می‌دهد. مدل ساده دورچین باعث می‌شود حس نکنیم این رنگ، مزاحم است. این آرایش همچنین به خوبی برای روی میزهای ناهارخوری جواب می‌دهد چون خط دید را می‌شکند.

نور طبیعی در دکوراسیون

4. از نور طبیعی بهره ببرید

سعی کنید گل‌هایتان را در فضاهایی قرار دهید که نور خورشید در آن باشد. نور طبیعی باعث افزایش طول عمر گل می‌شود و معمولا رنگ و نوع گل را خیلی بهتر نشان می‌دهد.

عکس‌های بیشتر از گل‌آرایی ساده و جذاب دکوراسیون منزل را ببینید:

گل آرایی زیبای خانه

گل آرایی زیبای منزل

گل آرایی زیبا در دکوراسیون خانه

گل آرایی زیبا در دکوراسیون منزل

گل‌آرایی ساده و زیبا در دکوراسیون خانه

گل‌آرایی ساده در دکوراسیون منزل

گل‌آرایی ساده و زیبا در دکوراسیون

گل‌آرایی ساده و زیبا در دکوراسیون نشیمن

گل‌آرایی ساده و زیبا در دکوراسیون پذیرایی

گل آرایی در دکوراسیون داخلی

کلام آخر

حال اگر علاقه‌مندید خانه خود را معطر و رنگی کنید، گل‌های محبوبتان را بخرید و به‌سلیقه خود در گلدان‌های گل‌تان بچینید. این مطلب به بیان گل‌آرایی ساده و زیبا برای دکوراسیون داخلی منزل، اختصاص داشت. اگر در این زمینه سؤالی پیش آمد می‌توانید از دوستان ما در بخش مشاوره دکوراسیون بپرسید. اهالی فن چیدانه نیز برای ارائه بهترین‌ها در خدمت شما هستند.

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | ترجمه شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه