Chidaneh.com placeholder image

هتل اکسیس فرودگاه امام خمینی، اولین هتل فرودگاهی در ایران

به قلم: لاله داورپناه

پروژه های برجسته: اولین هتل فرودگاهی ایران، هتل اکسیس (هتل فرودگاه بین المللی امام خمینی) است که مدت زمان زیادی از اتمام کار پروژه ساخت و ساز آن نمی گذرد. هتلی با 55000 متر مربع، دوبخش مجزا (دو لابی و دو رستوران) و نزدیک به 500 اتاق که از این پس پذیرای مهمانان خارجی و داخلی خواهد بود. همراه با چیدانه با بخش های مختلف اولین هتل فرودگاهی ایران بیشتر آشنا شوید.

سرویس خواب بالسا

مشخصات پروژه هتل فرودگاه بین المللی امام خمینی (IKIA Hotel)

  • مساحت: 55000 مترمربع
  • تعداد اتاق: 492
  • معمار: خانم مهندس شیوا آقابابایی
  • پیمانکار طرح و اجراء: مهندسین مشاور طرح و آفرینش
  • دوره ساخت: 1389-1393
  • محل پروژه: کیلومتر30 اتوبان خلیج فارس (تهران – قم) – ضلع جنوبی بلوار اصلی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) – روبروی ترمینال مسافربری شماره 1

طرح و اجرای این پروژه توسط متخصصین و کارشناسان ایرانی تحت استانداردهای بین المللی و نظارت زنجیره بین المللی بهره برداری انجام شده است. مهندس شیوا آقابابایی معمار این پروژه مسئولیت طراحی معماری و دکوراسیون داخلی و مهندسین مشاور طرح و آفریش مسئولیت فرآیند اجرایی هتل فرودگاه بین المللی امام خمینی را بر عهده داشته اند.در چیدانه با بهترین هتل های ایران برای سفر آشنا شوید.

حاصل کار به گونه ای بوده است که ساختمان هتل با دو بخش مجزا شامل دو لابی و دو رستوران آماده کار خواهند بود. با توجه به تصویر نمای بیرونی، ساختمانی که جلوتر قرارگرفته عنوان هتل 5 ستاره و ساختمان پشت آن عنوان هتل 4 ستاره را دارد. لابی این دو بخش به وسیله راهرویی امکان ارتباط با همدیگر را دارند.

مطلب پیشنهادی: مهمانسرای پدری، معماری امروزی با هویت ایرانی

این هتل با داشتن 196 اتاق و 296 سوییت 55 متر مربعی در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی نقش خود را ایفا می کند.

دو بخش این هتل با داشتن خدمات مشترک دارای فضاهای عمومی و مهمان به صورت مجزا هستند. هتل بین المللی امام خمینی با 12 طبقه ارتفاع شامل فضاهای زیر می باشد:

  • 2 طبقه زیرزمین به عنوان پارکینگ، سرویس و خدمات
  • دو طبقه برای بخش های عمومی از جمله لابی، کافی شاپ، سالن جشن، اتاق های چند منظوره، سالن خدمه، سالن بازی، مدیریت و…
  • 7 طبقه شامل اتاق های مهمان
  • مرکز تندرستی (Spa) مجزا برای آقایان و خانم ها

چیدانه در گذشته شما را با ۱۰ هتل مطرح تهران برای اقامت و برگزاری جشن ها آشنا کرده است. با مراجعه با آرشیو مطالب چیدانه با آنها بیشتر آشنا شوید.

جوایز و افتخارات پروژه هتل فرودگاه بین المللی امام خمینی

  • تقدیر شده و برگزیده در مسابقه طراحی داخلی خاورمیانه و شمال افریقا
  • جزء 3 طرح برتر در زمینه معماری داخلی، محوطه و مرکز تندرستی (Spa) در دو سال متوالی (2014 و 2015)
  • برگزیده جهت حضور معماری معاصر ایران در دوسالانه هنر ونیز (Venice Biennale)
  • و اکنون برگزیده هیئت داوران در مسابقه بین المللی طراحی بهترین هتل سال 2015 در انگلستان در 3 زمینه:
    _  هتل با بیش از 200 اتاق
    _  رستوران داخل هتل
    _  هتل با مرکز تندرستی

برنده مرحله دوم این مسابقه با رای عموم مردم مشخص خواهد شد. هم اکنون کسب رتبه اول این مسابقه با توجه به حذف نام ایران از بسیاری از رویدادهای بین المللی که بتازگی نظیر آن را در جشنواره جهانی معماری 2015 شاهد بودیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این مرحله حساس طراحان این هتل به همراهی همه دوستان و هموطنان عزیز امیدوارند.

مطلب پیشنهادی: زیباترین آبنماها برای باغ و دکوراسیون منزل شما

بنابراین از همه شما دعوت می کنیم تا با مراجعه به صفحه رای دهی و رای دادن به پروژه هتل فرودگاه امام (IKIA HOTEL) قدمی را در جهت اعتلای نام ایران و ارتقاء جایگاه معماری مدرن ایران در صحنه رقابت های بین المللی همراه باشید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این هتل به وبسایت هتل اکسیس (هتل فرودگاه بین المللی امام خمینی) مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی: به کدام شهر زیبای ترکیه سفر کنیم؟

به ما بگویید: آیا تا به حال در هتلی اقامت داشته اید که از تجربه آن لذت برده باشید؟! تصاویر و تجربه های خود را از این اقامت با ما و دیگر کاربران در بخش مشاوره دکوراسیون در میان بگذارید. سوالات خود را در مورد دکوراسیون داخلی هتل ها، خانه و محل کارتان در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان و اهالی فن به شما پاسخ گویند.

اگر مشغول ساخت خانه، طراحی دفتر کار و یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

مطالب بیشتر:چگونه بهترین هتل را برای یک سفر به یاد ماندنی انتخاب کنید؟
کوه‌های شمشک را در اقامتگاه اسکی بارین در آغوش بگیرید!
خانه عامری ها، یک هتل بی نظیر در ایران

ترجمه و گردآوری: لاله داورپناه | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه